سینما و موسیقی

1994 ، سال طلایی فیلم های تاریخ سینما

1994 ، سال طلایی فیلم های تاریخ سینما

هر سال منتظریم تا ببینیم چه فیلم هایی ساخته می شوند ، از هالیوود گرفته تا سینمای ایران ، بالیوود ، کره و چین ، فرقی نمی کند از کدام کشور و منطقه ، فیلم خوب هرکسی را مجذوب هنر سینما می کند. هر سال اخبار سینمایی را دنبال می کنیم تا بدانیم کدام کارگردان و بازیگرها چه فیلم هایی را روی پرده دارند و لحظه شماری می کنیم برای ستاره هایی که دوستشان داریم تا فیلم شان را ببینیم. بعضی سال ها سینما فیلم های خوب زیادی برای دیدن دارد و بعضی سال ها یکی دوتا و بقیه چنگی به دل نمی زنند ، اما سال 1994 برای خیلی از سینما دوستان همراه بوده با فیلم هایی که همه شان در تاریخ سینما ماندگار شده اند. امروز می خواهیم برگردیم به 1994 و فیلم های طلایی این سال را با هم مرور کنیم ، آخر چطور می شود این همه فیلم خوب در یک سال ساخته شوند ، نمی دانیم کدام را بعنوان بهترین فیلم سال معرفی کنیم ، برای مراسم و جوایز هم نمی دانیم کدام لیاقت شان بیشتر از دیگری است ، انقدر که همه شان خوب و عالی هستند.

 

Forrest Gump

فارست گامپ

1994 ، سال طلایی فیلم های تاریخ سینما

فیلمی از رابرت زمیکس ، با بازی تام هنکس که موفق شد اسکار را برای دومین بار آن هم بصورت پیاپی برنده شود ، تا به حال هیچ کسی نتوانسته دو سال پشت سر هم اسکار نقش اول را ببرد ، اما نقش فارست گامپ انقدر خوب بود که هیچ کسی دلش نمی آمد اسکار را به تام هنکس ندهد ، هنکس سال گذشته برای بازی در فیلم فیلادلفیا برنده این جایزه شده بود. فارست گامپ ماجرای زندگی پسری با همین نام را روایت می کند که دلش با همه صاف است ، دیوانه نیست اما ساده دل است ، به همه خوبی می کند ، سبک زندگی خودش را دارد ، در جنگ ویتنام شرکت می کند ، به خانه برمی گردد و تبدیل به یک میلیونر می شود اما عین خیالش نیست که ثروتمند شده ، فارست گامپ از دوران کودکی تا آخر فیلم فقط یک نام بر زبان می آورد ، جنی ، دختر مورد علاقه فارست که ماجراهای زیادی با او دارد. فارست گامپ شاید نمونه انسان گمشده درون همه ما باشد ، برای همین است که دوستش داریم.

 

فارست گامپ در imdb امتیاز 8.8 گرفته و همیشه جزء 14 فیلم برتر تاریخ سینما در لیست 250 فیلم برتر این سایت رتبه بندی شده ، اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد ، بهترین کارگردانی ، بهترین جلوه های ویژه ، بهترین فیلمبرداری و بهترین فیلمنامه به این فیلم رسید.

 

The Shawshank Redemption

رستگاری در شاوشنگ

1994 ، سال طلایی فیلم های تاریخ سینما

فیلمی از فرانک دارابونت ، با بازی تیم رابینز و مورگان فریمن ، اندی دوفرین و رد ، دو دوست در زندان و ماجراهایی که با هم دارند ، رد بازگو کننده همه ماجراها در فیلم است و نگاهی متفاوت که به دوستش اندی دارد ، او به اندی می گوید : امید چیز خطرناکیه ، اما اندی تنها چیزی که دارد امید است تا به سواحل سیواتا نهو برود. طرز فکر و کارهایی که اندی در زندان انجام می دهد امید بخش همه می شود ، حتی گروهبان هدلی که کشتن زندانی ها برایش مثل آب خوردن است هم به اندی نگاه دیگری دارد.

 

در آخر اندی است که برنده همه چیز می شود ، هیچکدام از ما فکرش را هم نمی کردیم که طی سالیان سال او در حال کندن تونل در زندان باشد و در آخر وقتی تونل پشت پوستر در سلولش نمایان می شود همه مان میخکوب شده ایم. رد هم در آخر به اندی می پیوندد و به سواحلی که اندی برایش در زندان توصیف کرده بود می رود و چه پایانی بهتر از این برای یک فیلم؟ رستگاری در شاوشنگ بعنوان بهترین فیلم تاریخ سینما در سایت imdb ثبت شده و امتیاز 9.3 گرفته است. فیلم یک شاهکار است اما در تقابل با فارست گامپ موفق نشد جایزه ای را در مراسم اسکار به دست بیاورد.

 

Pulp Fiction

داستان عامه پسند

1994 ، سال طلایی فیلم های تاریخ سینما

معروف ترین اثر کوئنتین تارانتینو تا به اینجای کار ، فیلمی با نام داستان عامه پسند ، البته تمام فیلم های تارانتینو عامه پسند هستند ، حوصله هیچ کسی از دیدن فیلم های تارانتینو سر نمی رود و مدام در فیلم هایش اتفاقات غیر منتظره می بینیم. ساموئل جکسون ، جان تراولتا ، تیم راث ، بروس ویلیس ، آماندا پلامر ، اما تورمن بازیگران این فیلم هستند. فیلم چندین ماجرای متفاوت دارد که در آخر همه شان به هم مربوط می شوند. پالپ فیکشن همیشه در رتبه 5 فیلم برتر تاریخ سینما در سایت imdb بوده و امتیاز 8.9 را از آرای مردمی گرفته است.

 

Léon: The Professional

لئون حرفه ای

1994 ، سال طلایی فیلم های تاریخ سینما

یک فیلم شاهکار دیگر ، ژان رنو ، ناتالی پورتمن نوجوان و گری اولدمن سه ضلع اصلی این فیلم هستند ، اثری از لوک بسون که واقعا فیلم خوش ساختی را ارائه داده ، لئون یک آدمکش حرفه ای است اما در زندگی شخصی کاملا آرام و با احساس ، ماتیلدا از خانواده اش تنها برادر کوچکش را دوست دارد ، پدرش مواد فروش است و در همسایگی لئون زندگی می کنند ، استن پلیس فاسد مبارزه با مواد مخدر است و وقتی تمام خانواده ماتیلدا را می کشد ، ماتیلدا به لئون پناه می برد و این شروع داستان بین این دو است ، دیالوگ معروف: ماتیلدا ، زندگی همیشه انقدر سخته ، یا فقط وقتی بچه هستی؟ لئون ، همیشه اینطوریه . . . موسیقی متن بی نظیر این فیلم برای همه ما آشناست. آخر فیلم هم که نباید تعریف کنیم خودتان باید ببینید. وقتی ماتیلدا گلدان لئون را در زمین می کارد فیلم با آهنگ shape of my heart تمام می شود. لئون در imdb جزء 20 فیلم برتر رتبه بندی شده و امتیاز 8.5 را به خودش اختصاص داده است. لئون در جوایز اسکار برنده هیچ جایزه ای نشد اما یک شاهکار است.

 

این 4 فیلم جزء برترین های تاریخ سینما هستند ، از هر عاشق سینما که بپرسیم این 4 فیلم را در لیست 10 فیلم برتر عمرش قرار داده و جالب است که هر 4 فیلم در یکسال ساخته شده اند. یاد آن روزها بخیر . . .

 

فیلم های دیگری که در سال 1994 ساخته شده اند:

The Lion King 1994

Clerks

Speed 1994

Dumb and Dumber

Interview with the Vampire

The Mask

Legends of the Fall

 

مطالب بیشتر:

100 فیلم برتر تاریخ سینما به انتخاب سایت نیک شو

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

حمید جعفری

حمید جعفری فعال حوزه محتوا و سئو و مدیر سایت نیک شو ، امیدوارم محتوای این سایت راهی باشد برای زندگی بهتر و لذت بخش تر ......

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا