زناشویی

کدام پوزیشن جنسی درد کمتری دارد؟ | پوزیشن بار اول

کدام پوزیشن جنسی درد کمتری دارد؟ | پوزیشن بار اول

کدام پوزیشن جنسی درد کمتری دارد؟ | پوزیشن بار اول

این مطلب را برای خانم هایی می نویسیم که هنگام رابطه جنسی و دخول احساس درد دارند ، دلایل این دردها را در مطالب قبلی مرور کردیم اما امروز راه چاره کمتر شدن این درد را با بهترین پوزیشن ها به شما خواهیم گفت.

 

موقع دخول من درد زیادی دارم و پوزیشن های مختلفی امتحان کردیم درد در بعضی از پوزیشن ها کاهش پیدا میکنه. ممنون میشم راهنماییم کنید که این درد عدم آمادگی منه یا میتونه از نادرست بودن پوزیشن باشه؟!

 

پاسخ

شما احتمالا مبتلا هستید به واژینیسموس یا دیسپارونی ناشی از اسپاسم عضلات واژن که نتیجه یک نوع «فوبیا»ست. فوبیا را تنها با تکنیک های آرمیدگی نمیشود درمان کرد و باید برای درمان، همراه همسرتان مراجعه فرمایید.

 

توصیه می کنم هرچه سریع تر برای درمان اقدام کنید چون هرقدر این روند پیش برود و تجربه رابطه زناشویی همراه شود با درد و اضطراب، روی میل جنسی مشا اثر منفی خواهد گذاشت.

کدام پوزیشن جنسی درد کمتری دارد؟ | پوزیشن بار اول

به همسرتان هم توصیه می کنم به صرف اینکه رابطه دردناک است، کناره گیری نکند و سعی کنید کارهایی را انجام بدهید که لذت دارد و درد ندارد. نباید معاشقه را متوقف کنید.

 

در عین حال هم توصیه نمی کنیم وقتی رابطه برای شما دردناک است، با زور و فشار آن را انجام بدهید. این هم کمکی نمی کند و شرایط را بدتر می کند.

 

این درد (واژینیسموس) ربط چندانی به پوزیشن ها ندارد. اما اگر درد، فقط در بعضی پوزیشن ها باشد و در بقیه نباشد، یا تنهادر دخول عمقی باشد، این دیگر احتمالا واژینیسموس نیست و ممکن است منشا فیزیکی داشته باشد و در آن صورت حتما باید با یک متخصص زنان مشورت کنید.

 

اگر هم درد، حالت سوزشی داشته باشد و فقط در ابتدای دخول باشد و بعد از چند ثانیه برطرف شود، احتمالا به دلیل همان عدم آمادگی است که شما اشاره کردید. آن وقت توصیه این است که معاشقه طولانی شود و دخول با ژل لوبریکانت و با آرامش تمام صورت بگیرد.

کدام پوزیشن جنسی درد کمتری دارد؟ | پوزیشن بار اول

اما شرح حالی که شما ارائه کرده اید، دردی است که همیشه هست (هرچند در بعضی پوزیشن ها کمتر) و در نتیجه تشخیص احتمالی واژینسموس است که احتیاج دارد به روان درمانی و رفتار درمانی.

 

پوزیشن مناسب ، پوزیشنی است که کنترل رابطه به عهده زن باشد تا از استرس زن کاسته شود. پوزیشن زن در بالا و مرد در پایین پیشنهاد خوبی است.

 

 

مطالب بیشتر:

رایج ترین پوزیشن های محبوب رابطه جنسی را بشناسید

 

 

3.5/5 - (2 امتیاز)

ali

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا