بهداشت زنان

پرده بکارت حلقوی ، نحوه تشخیص توسط خود فرد و عکس

پرده بکارت حلقوی ، نحوه تشخیص توسط خود فرد و عکس

پرده بکارت حلقوی ، نحوه تشخیص توسط خود فرد و عکس

پرده بکارت در دختران انواع مختلفی دارد. یکی از انواع پرده های بکارت، حلقوی annular hymen است. این پرده هنگام برقراری اولین رابطه جنسی ممکن است خونریزی نداشته باشد. با ما در این مقاله همراه باشید تا پرده حلقوی بیشتر آشنا شویم.

 

پرده بکارت (Hymen)

پرده بکارت غشایی است که قسمتی و یا کل دهانه واژن را در بر می گیرد. پرده بکارت در انواع و اقسام مختلف وجود دارد. یکی از انواع پرده حلقوی است که به راحتی در رابطه جنسی پاره نمی شود و خونریزی به همراه ندارد.

پرده بکارت حلقوی ، نحوه تشخیص توسط خود فرد و عکس

نحوه تشکیل پرده بکارت

در مراحل اول تشکیل جنین در قسمت واژن هیچ سوراخی وجود ندارد. در این مرحله لایه بافتی نازکی واژن را پوشانده است. پیش از تولد به صورت ناقض تقسیم شده و به مرور زمان پرده بکارت را تشکیل می دهد. در حالتی که تقسیم لایه قبل از تولد به طور کامل تشکیل شود، باعث می شود برخی از زنان به صورت مادرزادی، پرده بکارت نداشته باشند.

 

پرده بکارت حلقوی

پرده بکارت حقلوی یکی از انواع پرده می باشد که به صورت حلقه ای دور دهانه واژن را پوشانده است و سوراخ گردی در قسمت میانه ایجاد می شود. اندازه این سوراخ در افراد مختلف متغیر است. این نوع پرده در عده ای قابل مشاهده است و در معدود افراد غیر قابل مشاهده می باشد.

پرده بکارت حلقوی ، نحوه تشخیص توسط خود فرد و عکس

عکس بکارت حلقوی

 

بافت پرده بکارت حلقوی

پرده بکارت حلقوی از یک حلقه در دور واژن تشکیل شده است و دارای یک غشا نبستا نازک و لاستیکی کشدار می باشد. بکارت تشکیل شده از بافت رابط کلاژن که قابل انعطاف‌پذیری است. این بافت پر از گلیکوژن است و سطحخ خارجی و داخلی آن از اپیتلیوم (epithelium) پوشانده شده است.

 

اپیتلیوم : بافتی پوششی است که از سلول‌ های چندضلعی تکامل یافته  تشکیل شده‌ و پوشش سلولی سطح های خارجی و داخلی بدن مثل پوست، دیوارهٔ رگ‌ها و حفره‌های کوچک را پوشانده شده است.

پرده بکارت حلقوی ، نحوه تشخیص توسط خود فرد و عکس

پرده بکارت حلقوی قابل اتساع است یا غیر قابل اتساع ؟

همه پرده های بکارت یا قابل اتساع هستند یا غیر قابل اتساع. پرده حلقوی در اکثر مواقع قابل اتساع محسوب می شود. پرده بکارت حلقوی قابل اتساع یعنی به دلیل خاصیت کشسانی داشتن، بعد از برقراری رابطه جنسی به حالت اولیه خود بر می گردد.

 

پرده بکارت حلقوی کنگره ای (شرابه یا دندانه دار)

پرده بکارت دندانه دار یا شرابه ای نوعی از بکارت حلقوی است. تفاوت پرده بکارت دندانه دار در نوع شکل آن است. حفره وسط پرده یک حفره گرد با لبه های دندانه ای دارد. پرده حلقوی دندانه ای دارای لبه های حفره ای است که بصورت هفتی و هشتی هستند.

پرده بکارت حلقوی ، نحوه تشخیص توسط خود فرد و عکس

نحوه‌ پارگی پرده حلقوی

پرده حلقوی پاره نمی شود و در برخی موارد قسمتی از آن پاره می شود. این پرده به علت نوع و ضخامت آن به راحتی پاره نمی شود و در مقابل فشار وارده و یا رابطه جنسی مقاوم است و در اکثر مواقع به جای پارگی، فقط کمی کش می آید و سایز آن تغییر می کند.

 

پرده بکارت حلقوی با ورود آلت تناسلی مردانه نیز حالت خود را حفظ کرده و سالم است حتی با دخول مکرر. با این حال در مواردی بعد از رابطه جنسی نوعی سائیدگی خفیف و یا خونمردگی در لبه های پرده دیده می شود. پزشکان در برخی موارد از این طریق بکارت داشتن و یا نداشتن را تشخیص می دهند. پرده بکارت حلقوی در زمان زایمان طبیعی دچار پارگی شده و از بین می رود.

پرده بکارت حلقوی ، نحوه تشخیص توسط خود فرد و عکس

نحوه تشخیص بکارت حلقوی توسط خودتان در خانه

روبرویتان یک آینه روی زمین قرار دهید طوری که وقتی روی زمین مینشینید واژن تان روی زمین روبروی آینه قرار بگیرد ، حالا دهانه واژن را آرام باز کنید و از آنجایی که پرده بکارت فاصله کمی با دهانه واژن دارد می توانید از آینه پرده را ببینید. طبق عکس های بالا حالا می توانید تشخیص دهید که پرده بکارت تان حلقوی هست یا خیر.

 

مطالب بیشتر:

تشخيص سالم بودن بكارت توسط خود فرد +عکس

پرده بکارت ارتجاعی | عکس واژن ارتجاعی

نحوه تشخیص پرده بکارت غربالی +عکس

 

 

2.9/5 - (11 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا