دنیای آی تی IT

نوشتن متن فارسی روی فیلم برای کامپیوتر

نوشتن متن فارسی روی فیلم برای کامپیوتر

نوشتن متن فارسی روی فیلم برای کامپیوتر

 

اضافه کردن متن به تصاویر برای درک بهتر فیلم ها یا تصاویر به کار می رود و همان طور که همه دیدیم در بیشتر فیلم ها به زبان خارجی زیرنویس هایی وجود دارد تا بهتر مفهوم فیلم را بفهمیم. متن ها به سازندگان فیلم ها کمک می کند تا بتوانند پیام شان را راحت تر به کاربران منتقل کنند. برای مثال اگر شما ویدیویی را به زبان فارسی تولید کرده اید، می خواهید که مخاطبان بیشتری را در سراسر جهان پیدا کنید، باید متن را به فیلم ها اضافه کنید و تاثیر خود را بر روی افراد خارجی بگذارید.

 

افزودن متن فارسی به فیلم

 

شاید شما فرد حرفه ای یا آماتور در این زمینه باشید و باید از نرم افزار های کامپیوتری و یا ابزار های آنلاین استفاده کنید. ما در تیم نیکشو می خواهیم تا شما را با ویرایشگر های آنلاین و نرم افزار های کامپیوتری که شما را در این راه کمک می کند آشنا کنیم.

 

۱.  اضافه کردن متن با Typito

نوشتن متن فارسی روی فیلم برای کامپیوتر

Typito یک ادیتور تحت شبکه اینترنت است که استفاده از آن کاملاً رایگان است. بسیاری از افراد که ویدئوهای متنوع تولید می کنند از این ابزار برای اضافه کردن متن به فیلم های خود بهره می برند. استفاده از این برنامه کاملا رایگان بوده و امکانات زیادی از جمله انتفال متن ها، متن های متحرک، قالب های نوشتاری و گرافیکی بسیار شگفت انگیزی را به شما ارائه می دهد. از این برنامه هم در گوشی تلفن همراه و هم در کامپیوتر می توانید استفاده کنید و متن فارسی خود را روی فیلم اضافه کنید.

 

استفاده از برنامه Typito در سسیستم عامل های مختلف ویندوز، OS، لینوکس امکان پذیر است و محدودیتی برای استفاده از این نرم افزار وجود ندارد. برای استفاده از این نرم افزار لازم است که شما دسترسی به اینترنت داشته باشید تا بتوانید کارهای خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. Typito سیستم مبتنی بر ابر Cloud است که یک مزیت بزرگ برای شما به حساب می آید تا هرجایی که هستید بتوانید فیلم های خود را ویرایش و متن فارسی را به آن اضافه کنید.

نوشتن متن فارسی روی فیلم برای کامپیوتر

از مزیت های دیگر این برنامه می توان به امکان ساخت قالب های ویدیویی متنوع در شبکه های اجتماعی گوناگون نیز نام برد، برای مثال شما ویدیویی دارید و می خواهید در قالب توییتر، اینستاگرام و یا تلگرام به آن متن فارسی را اضافه کنید این برنامه به شما این امکان را می دهد تا در هر بستری که لازم دارید از آن استفاده کنید. تنها مشکل بزرگ Typito این است که کیفیت فیلم را نسبت به باقی نرم افزار های آفلاین خیلی کاهش می دهد، فیلم شما باید از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار باشد تا خروجی شما فیلم قابل قبولی به شما بدهد.

 

نرم افزار Typito  در دو نسخه رایگان و پولی ارائه می شود، که امکانات گوناگونی را به شما می دهد، تا اینجای کار ما سرویس های رایگان این نرم افزار را به شما گفتیم، اما در نسخه پولی شما می توانید کیفیت فیلم خروجی را خودتان تنظیم کنید، فونت های متنوعی را انتخاب کنید.

 

۲. نرم افزار آنلاین VEED

نوشتن متن فارسی روی فیلم برای کامپیوتر

در بعضی موارد شما می خواهید تا دیگر زیر نویس جداگانه ای را برای هر فیلم نداشته باشید، این نرم افزار به شما این کمک را می کند تا در فیلم های بلند نیز زیر نویس اضافه کنید. نرم افزار VEED با رابط کاربری بسیار مناسب و راحت این امکان را برای همه کاربران به وجود آورده است تا به سادگی متن ها را با استفاده از فیلتر ها، افکت های تصویری متنوع به فیلم ها و ویدیو ها اضافه کنند. این افکت ها و فیلتر ها به شما این قدرت را می دهد تا متنی متفاوت و جذاب را به ویدیو ها و فیلم ها اضافه کنید. نرم افزار VEED در همه سیستم عامل ها قابل اجرا است و کاربران را در استفاده از نرم افزار های پیچیده بسیار راحت کرده است.

 

شما میتوانید قالب ویدیویی را که می خواهید در این برنامه انتخاب کنید و  آن را در شبکه های اجتماعی مختلف نیز به اشتراک بگذارید. در بیشتر برنامه های تحت اینترنت لازم است که شما حتما در ابتدا حساب کاربری ایجاد کنید، اما این وب سایت ایجاد حساب را لازم ندارد و می توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

نوشتن متن فارسی روی فیلم برای کامپیوتر

VEED به کاربرانش این امکان را می دهد تا اندازه فونت، رنگ، سرعت پخش و خلاصه هرچیزی که لازم است را تحت کنترل خود داشته باشند و در شبکه هایی مثل توییتر، اینستاگرام، اسنپ چت به اشتراک بگذارند. از نکات مثبت VEED می توان به ثابت نگه داشتن کیفیت ویدیو اشاره کرد که در مقایسه با برنامه Typito یک مزیت بزرگ به حساب می آید. مانند تمامی برنامه ها در دو نسخه رایگان و پولی ارائه می شود که در نسخه پولی شما امکانات بیشتری را در اختیار دارید، اما نسخه رایگان نیز بسیار زیاد کار شما را راه می اندازد.

 

۳. برنامه  Kapwing

نوشتن متن فارسی روی فیلم برای کامپیوتر

یکی دیگر از برنامه های بسیار کاربردی در زمبه اضافه کردن متن به فیلم ها، که فقط محدود به فیلم نیست و میتوان از ویدیو های کوتاه، گیف ها، تصاویر را نیز در این برنامه متن فارسی به آن ها اضافه کرد. استفاده از این برنامه بسیار ساده است و امکانات فراوانی ندارد تا شما را سردرگم کند. شما می توانید با مراجعه به وب سایت رسمی این نرم افزار آموزش های متنوعی از این برنامه را ببینید و آن ها را روی فیلم ها و ویدیو هایتان پیاده کنیدتا نتیجه ای دل خواه و زیبایی را ببینید. شما می توانید در این نرم افزار از آدرس اینترنتی ویدیویی مد نظرتان استفاده کنید و یا فایل اصلی را بر روی این پلتفرم بارگذاری کنید و روی آن کارهای جذابی را انجام دهید. قابلیت شناور بودن متن به شما این امکان را می دهد تا هر کجای تصویر که می خواهید نوشته را اضافه کنید. استفاده از این بررنامه کاملا رایگان است و می توانید بدون محدودیت به نوشتن متن فارسی روی فیلم در کامپیوتر خود مشغول شوید.

مطلب پیشنهادی: آموزش کامل افکت لامپ نئون در فتوشاپ

۴. برنامه Clipchamp

نوشتن متن فارسی روی فیلم برای کامپیوتر

یکی ار پیشرفته ترین برنامه های افزودن متن به فیلم در کامپوتر Clipchamp است که افراد حرفه ای و متخصصان بازاریابی دیجیتال به واسطه امکانات خوبی که این برنامه در اختیار آن ها قرار می دهد، استفاده می کنند. در این برنامه شما قابلیت تغییر فونت ها، قالب های نوشتاری، افکت های متنی و تصویری را به فیلم ها و ویدیو ها اضافه کنید. شاید فکر کنید وقتی که اشخاص حرفه ای از این برنامه استفاده می کنند لازم است تا مهارت خاصی را داشته باشید، جای نگرانی نیست شما با کمترین مهارت نیز می توانید با این برنامخه کار کنید و ویدیو های خودتان را تولید کنید. برنامه Clipchamp در دو نسخه رایگان و پولی در دسترس است که امکانات بیشتری در نسخه پولی دارد از تنظیم کیفیت دانلود ویدیو تا فونت های متنوع و افکت های جذاب که بر حسب نیازتان می توانید، از آن ها استفاده کنید.

 

۵.  افزودن متن به فیلم با Adobe Spark

نوشتن متن فارسی روی فیلم برای کامپیوتر

کمپانی Adobe را کمتر کسی هست که با آن آشنا نباشد، نرم افزار های بسیار کاربردی را در زمینه تصویر سازی و ویرایش عکس را در دسترس دنیا قرار داد و روز به روز با پیشرفت این شرکت تنوع محصولاتش نیز بیشتر می شود و با آن ها بیشتر نیازهای افراد حرفه ای را برآورده می کند. شما در استفاده از این برنامه روی سیستم عامل های مختلف کاملا سازگاری دارد و می توان از امکانات آن استفاده کرد. شیاد بخواهید برخی از کارهای ویدیو را بر روی تلفن های هوشمند انجام دهید که یک مزیت بزرگ این برنامه، وجود نرم افزار موبایلی آن در دو سیستم عامل اندروید و iOS  است که امکان به اشتراک گذاری فیلم ها را بر روی شبکه ها اجتماعی مورد نیاز راحت تر می کند. استفاده از این برنامه رایگان است و اگر امکانات بیشتر بخواهید باید هزینه آن را پرداخت کنید، اما نسخه رایگان بیشتر نیاز های شما را به خوبی برطرف می کند. برای یاد گیری کار با Adobe spark یه وب سایت این برنامه سر بزنید و از آموزش های آن استفاده فراوان کنید.

نوشتن متن فارسی روی فیلم برای کامپیوتر

در آخر این ها پر استفاده ترین برنامه نوشتن متن فارسی روی فیلم برای کامپیوتر بودند، اما همه آن ها نیستند پس اگر شما برنامه دیگری را می شناسید و کاربری آن را مفید میبینید در بخش نظرات اسم برنامه را با ما به اشتراک بذارید.

4.2/5 - (5 امتیاز)

حمید جعفری

حمید جعفری فعال حوزه محتوا و سئو و مدیر سایت نیک شو ، امیدوارم محتوای این سایت راهی باشد برای زندگی بهتر و لذت بخش تر ......

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا