کسب و کارها

نحوه خرید نبشی فلزی ارزان و باکیفیت

نحوه خرید نبشی فلزی ارزان و باکیفیت

نحوه خرید نبشی فلزی ارزان و باکیفیت

از نبشی فلزی در ساخت دیوارها و سقف خانه‌ها استفاده می‌شود. از این محصولات میتوان برای مهاربندی ساختمان جهت جلوگیری از فروریختن یا ایجاد ارتباطی قوی بین دو ماده یا تکیه‌گاه مختلف استفاده کرد. در ادامه با نبشی فلزی و نحوه خرید آن بیشتر آشنا میشوید.

 

نبشی فلزی چیست؟

نبشی فلزی یا میله‌های زاویه‌دار، مصالح ساختمانی هستند که معمولاً برای پشتیبانی از پله‌های داخلی و صاف کردن زاویه دیوارهای داخلی استفاده می‌شوند.

 

آن‌ها از نوعی فولاد ساخته می‌شوند که معمولاً فولاد زاویه‌ای نامیده می‌شود، اما گاهی اوقات نبشی فلزی نیز نامیده می‌شود. از میله‌های زاویه‌ای نیز برای ایجاد نوع خاصی از قاب درب استفاده می‌شود که به آن نوار حوله می‌گویند.

 

میله‌های زاویه‌ای به طور کلی از فولاد ساخته می‌شوند و در اندازه ها، طول‌ها و ضخامت‌های مختلف موجود هستند. آن‌ها معمولاً به عنوان تکیه‌گاه در ساخت یک ساختمان یا پاسیو، به ویژه برای ایجاد برآمدگی سقف استفاده می‌شوند.

 

از میله‌های زاویه می‌توان برای قاب‌بندی سقف یا پنجره‌ها استفاده کرد و همچنین می‌تواند به عنوان تکیه‌گاه برای مونتاژ سقف استفاده شود. نبشی‌ها با ۲ مشخصه « اندازه بال ها »و «ضخامت »شناخته می‌شود.

 

نبشی‌ها از لحاظ نوع تولید به دو نوع تقسیم می‌شوند:

نبشی گالوانیزه

نبشی اسپیرال

مشخصات فنی انواع نبشی

نبشی‌ها از لحاظ نوع ظاهری به دونوع تقسیم می‌شوند که با توجه به ظاهر آن می‌توان متوجه تفاوت آن‌ها شد:

 

·      نبشی بال مساوی:

همان‌گونه که از اسمش مشخص است پروفیل‌هایی که دو بال قائم آن‌ها یکسان و همراه با حرف ال تنها (L ) یک عدد درج شده باشد پروفیل بال مساوی گویند. به عنوان مثال علامت L300 نشان‌دهنده پروفیل با بال مساوی و سایز ۳۰۰ میلی‌متر می‌باشد.

 

·      نبشی بال نامساوی:

در برخی موارد امکان استفاده از پروفیل با بال مساوی وجود ندارد به همین دلیل از نوع نامساوی آن استفاده می‌گردد. این نوع محصول با استاندارد های ST37 و ST52, ST44 در بازار موجود می‌باشد که در نقشه‌ی ساختمان با درج سایز هر دو بال در کنار حرف L مشخص می‌شود. بعنوان مثال L 300*200 نشان‌دهنده پروفیل با دو بال به اندازه های ۳۰۰ و ۲۰۰ میلی‌متر می‌باشد.

 

برای آشنایی بیشتر با انواع نبشی و کاربرد آنها میتوانید به وبلاگ آهن اسپات به آدرس https://ahanspot.com/blog مراجعه نمایید.

نحوه خرید نبشی فلزی ارزان و باکیفیت

نحوه محاسبه وزن نبشـی

وزن محصول بر حسب کیلو گرم بوده و برای محاسبه آن می‌توانید از فرمول زیر استفاده نمایید:

ضخامت نبشی (متر) × طول (متر) × اندازه بال ها (متر) × ۷۸۵۰ × ۲ = وزن محصول (کیلوگرم)

 

کاربردهای نبشی فلزی

از نبشی‌ها معمولاً در ساخت انواع مختلف چهارچوب‌ها، پایه‌ها، پایه‌های ستونی جهت ایجاد فنس‌ها، ساخت پلکان، ساخت دکل و خرپا، ساخت انواع مهره‌های مرتفع، ساخت درپوش‌ها و سقف‌های سبک، ساخت شیروانی و از همه مهم‌تر ساخته پشت‌بندی و مهار نیروی جانبی بین ستون‌ها در سازه‌های فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته ناگفته نماند نبشی‌های فلزی در بخش ساز‌ه‌ها نیز کاربردهای بسیار متنوعی دارند.

 

با این همه به نبشی‌های فلزی در مقایسه با اشکال سنگین مانند تیرآهن کمتر توجه می‌شود. همچنین جهت متصل کردن تیر و ستون از نبشی‌های فلزی به عنوان پشت بند یا سفت کننده استفاده می‌شود. برخی اوقات نیز از نبشی می‌توان به عنوان مهار کننده نیروی وارده از تیر به ستون استفاده کرد.

 

از دیگر کاربردهای پر اهمیت نبشی می‌توان به استفاده از آن در سازه فولادی، ایجاد پشت بند در فاصله بین ستون‌ها (جهت مهار نیروی جانبی وارد به ستون در زمان وقوع زلزله) اشاره کرد. توجه داشته باشید که با استفاده نمودن از صفحات برشی و متصل کردن جوش یا پیچی آن‌ها به قسمت بالایی و پایینی ستون‌ها، می‌توان نیروهای جانبی وارد شده را به آسانی مهار کرد.

 

مزایای استفاده از تیرهای نبشی

پشتیبانی مستحکم از سازه‌ها

تقویت لبه‌ها و گوشه‌های سازه

حمل و نقل اشیای سنگین

 

کارخانه‌های تولید کننده نبشی

از تولید کنندگان نبشی در کشور می‌توان از کارخانه فولاد ناب تبریز، آریان فولاد، فولاد کوهپایه، شرکت فولاد اصفهان و گروه صنعتی شکفته نام برد.

·      شرکت فولاد ناب تبریز

·      شرکت آریان فولاد

·      کارخانه فولاد کوهپایه

 

شما می‌توانید قیمت محصولات تمامی این کارخانه‌ها را در سایت آهن اسپات به آدرس https://ahanspot.com مشاهده کنید.

 

خرید نبشی فلزی ارزان در آهن اسپات

نبشی پروفیلی است که سطح مقطع آن بصورت دو ضلع عمود برهم بوده و یکی از مهم‌ترین مصالح و پروفیل های ساختمانی به شمار می‌رود که به صورت مرکب و تنها در پروژه‌های عمرانی, ساختمانی و نیز صنعتی استفاده می‌گردد.

 

قیمت نبشی و سایر محصولات فولادی در سراسر دنیا، همواره به عواملی‌ مانند نوسانات نرخ ارز، کاهش و افزایش قیمت سنگ‌آهن، نرخ کرایه حمل و نقل، حوادث سیاسی و ناهماهنگی میزان عرضه و تقاضا بستگی دارند. به همین خاطر چک کردن روزانه قیمت محصولات فولادی اهمیت دارد.

 

آهن اسپات برای تسهیل معاملات و مبادلات آهن ایران و به عنوان مرجعی برای اطلاع‌رسانی در این صنعت راه اندازی شده است.

 

ارائه جدیدترین لیست قیمت ها در وبسایت آهن اسپات از تولیدکنندگان محصولات فولادی، همچنین تحلیل و بررسی اخبار آهن و فولاد کشور از جمله فعالیت‌های مجموعه آهن اسپات می‌باشد.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

حمید جعفری

حمید جعفری فعال حوزه محتوا و سئو و مدیر سایت نیک شو ، امیدوارم محتوای این سایت راهی باشد برای زندگی بهتر و لذت بخش تر ......

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا