تغذیه سالم و رژیم

میزان پروتئین سینه مرغ چقدر است؟

میزان پروتئین سینه مرغ چقدر است؟

میزان پروتئین سینه مرغ چقدر است؟

مرغ یکی از ارزان ترین و در دسترس ترین مواد خوراکی دارای پروتئین است که معمولا ورزشکارها از سینه مرغ برای تامین پروتئین استفاده می کنند. اگر در برنامه غذایی تان میزان پروتئین دریافتی را به گرم نوشته ، می توانید میزان دقیق پروتئین سینه مرغ را متوجه شوید.

 

میزان پروتئین سینه مرغ

175 گرم سینه مرغ حاوی 54 گرم پروتئین است . یعنی حدودا در 100 گرم از گوشت خالص سینه مرغ 31 گرم پروتئین موجود است . همچنین هر 100 گرم از گوشت سینه مرغ 165 الی 200 کالری وارد بدن میکند . مصرف سینه مرغ در بین کسانی که بدن سازی میکنند بسیار محبوب است . به دلیل اینکه علاوه بر داشتن میزان پروتئین مناسب ، کالری کمی دارد. این پروتئین نه‌تنها به عضله‌سازی کمک می‌کند، بلکه برای کسانی‌که به دنبال کاهش وزن و لاغری هستند نیز مفید است.

 

میزان پروتئین ران مرغ

هر 100 گرم ران مرغ پخته شده بدون پوست حاوی 26 گرم پروتئین است . همچنین هر 100 گرم گوشت خالص ران مرغ ، 200 الی 210 کالری وارد بدن میکند. ران دارای گوشت تیره‌تری نسبت به سینه مرغ است. این به‌خاطر تحرک بیشتر ران در طول مدت زندگی مرغ و وجود میوگلوبین داخل ران‌ها است. میوگلوبین وظیفه اکسیژن‌رسانی به ران مرغ را داشته و آن‌ها را تیره‌تر می‌کند. شاید خوشمزه‌تر بودنِ ران مرغ هم به‌خاطر همین میوگلوبین‌ها است!

میزان پروتئین سینه مرغ چقدر است؟

میزان پروتئین پای مرغ

هر 100 گرم از پای مرغ حاوی 30 گرم پروتئین است که 172 کالری وارد بدن میکند.

 

میزان پروتئین کتف مرغ

پروتئین کتف مرغ: ۱۲٫۴ گرم ، پای مرغ شامل دو بخش ران و کتف یا همان پایین‌ترین قسمت پای مرغ است. یک تکه ۴۴ گرمی کتف مرغ بدون استخوان و پوست دارای ۱۲٫۴ گرم پروتئین یا به عبارتی هر ۱۰۰ گرم کتف دارای ۲۸٫۳ گرم پروتئین خالص است. کالری که با خوردن هر عدد کتف مرغ اندازه متوسط دریافت می‌کنید نیز میزانی برابر با ۷۶ کالری یا همان ۱۷۲ کالری در هر ۱۰۰ گرم است. %۷۰ از این کالری از طریق پروتئین و %۳۰ دیگر آن از طریق چربی جذب بدنتان خواهد شد. البته ناگفته نماند که بیشتر مردم ترجیح می‌دهند کتف را با پوست میل کنند. اگر پوست کتف مرغ را نگیرید، هر کتف ۱۱۲ کالری دارد که %۵۳ آن از طریق پروتئین و ٪۴۷ آن از طریق چربی جذب بدن خواهد شد.

 

میزان پروتئین بال مرغ

بال مرغ بدون پوست و بدون استخوان حاوی 35 گرم پروتئین در هر 100 گرم میباشد که 203 کالری وارد بدن میکند.

میزان پروتئین سینه مرغ چقدر است؟

میزان پروتئین مرغ مورد نیاز برای بدنسازی

تعیین مقدار مصرف پروتئین مرغ برای بدنسازان بستگی به شرایط مختلف بدنی ازجمله سوخت‌وساز و سایز بدن بدنساز دارد. به‌طور معمول این میزان برای هر بدنساز ۳۰ تا ۶۰ گرم در هر وعده است. برای محاسبه مقدار پروتئین مورد نیاز در هر وعده می‌توانید مقدار پروتئین مورد نیاز روزانه خود را (۲/۲ گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن) تقسیم بر تعداد وعده‌هایتان در طول روز کنید. برای رسیدن به بهترین نتیجه مقدار پروتئین مورد نیاز خود را در بین وعده‌های کوچک‌تر تقسیم کنید.

 

مطالب بیشتر:

بعد از تمرین تخم مرغ کامل یا سفیده؟ میزان پروتئین سفیده تخمه مرغ

مکمل گینر چیست؟ کدام مکمل گینر بهتر است؟

 

 

3.2/5 - (4 امتیاز)

حمید جعفری

حمید جعفری فعال حوزه محتوا و سئو و مدیر سایت نیک شو ، امیدوارم محتوای این سایت راهی باشد برای زندگی بهتر و لذت بخش تر ......

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا