پزشکی و سلامتی

معرفی 19 ملین های طبیعی که دشمن یبوست هستند

معرفی 19 ملین های طبیعی که دشمن یبوست هستند

استفاده از ملین های طبیعی برای درمان کردن یبوست می تواند کار بسیار موثری باشد، اما کدام ملین را بخوریم؟ ما به شما بهترین ملین های طبیعی که یبوست را از شما دور خواهند کرد را معرفی می کنیم تــا همیشه تنی سالم و سلامت داشته باشید. اگر دچار یبوست شده‌اید و به دنبال ملین های طبیعی می‌گردید تــا این مشکل‌تــان را برطرف کنید این مطلب برای‌تــان مفید است. ما در این مطلب ۷ ملین طبیعی را به شما معرفی میکنیم که در رفع مشکل یبوست به شما کمک میکنند.

معرفی 19 ملین های طبیعی که دشمن یبوست هستند

 

1- آب گرم

آب یکی از بهترین درمان های یبوست است. همیشه صبح قبل از مسواک زدن یک لیوان آب بنوشید.

2- قهوه

کافئین موجود در قهوه یک نوع ملین طبیعی است. با این حال این روش برای هر آدمی مفید نیست و جواب نمی دهد. پس قبل از امتحان کردن قهوه، سایر ملین ها را امتحان کنید. در صورت استفاده هر روز یک لیوان قهوه بنوشید.

3- پودر انگور فرنگی

پودر انگور فرنگی در تقویت و بهبود سیستم گوارش بسیار مفید است. یک قاشق غذاخوری پودر را درون یک لیوان آب حل کنید و هر روز صبح ناشتا یا شب قبل از شام میل کنید.

4- آبلیمو

لیمو برای پاکسازی روده مفید است. آب یک عدد لیمو متوسط را در یک لیوان بریزید و هر روز صبح ناشتا بخورید.

5- انجیر

انجیر نیز یکی از مواردی است که برای اکثر افراد جواب می دهد. می توانید. می توانید مقداری انحیر را با یک لیوان شیر بجوشانید و سپس آن را قبل از خواب بنوشید.

6- کشمش

این مورد برای افراد باردار مفیدتر است. زنان باردار می توانند مقداری کشمش را از شب تا صبح بخیسانید و صبح ناشتا آن را میل کنید.

7- آلوئه ورا

آلوئه ورا بر روی صورت به مقدار زیاد ممکن است عمل عکس داشته باشد. شما می توانید برای یبوست دو قاشق غذاخوری آلوئه ورا را در یک لیوان آبمیوه دلخواه حل کنید و به صورت منظم بنوشید.

8- موز

موز سرشار از فیبر و پتاسیم است و برای الکترونیک ها بدن مفید می باشد. موز یکی از بهترین ملین ها باعث به وجود آمدن باکتری های خوب و مثبت می شود که حرکت روده را تقویت می کند. سعی کنید در رژیم روزانه خود از موز استفاده کنید.

9- شیره چغندر یا سیاه شیره

سیاه شیره سرشار از ویتامین ها و منیزیم است که جزو مواد معدنی می باشد. دو قاشق غذاخوری سیاه شیره را در یک لیوان آب گرم مخلوط کرده و بنوشید. این مورد نیز یکی از موثرین روش ها است.

10-گوآوا

دانه های گوآوا نیز سرشار از فیبر می باشد و برای درمان یبوست مفید است. در طول روز هر اندازه که می توانید از این دانه ها مصرف کنید.

 

11- آب آلوی بخارا

آلو بخارا دارای پتاسیم و ویتامین از نوع A می باشد. آلوی بخارا علاوه بر درمان یبوست می تواند سطح کلسترول را کنترل کند از این رو خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی را به خوبی کاهش می دهد. بزرگسالان باید رد روز 5 بار آلوی بخارا میل کنند و برای کودکان نیز باید این مقدار را در آب حل کرده و بنوشند.

 

12- اسفناج

اسفناج یکی از مورادی است که برای پاکسازی روده مفید است و به آسانی ضایعات را از بدن دفع می کند. اسفناج یک ملین طبیعی است. شما می توانید آن را به صورت خام و یا پخته استفاده کنید. همچنین می توانید آب آن را بنوشید.

 

13- کلم

کلم باعث نرم شدن مدفوع می شود و همچنین سرشار از فیبر می باشد که باعث پاکسازی روده می شود. توصیه ما به شما این است که برای درمان یبوست، کلم بخورید. کلم را می توانید خام بخورید و یا در ترکیب سالاد از آن استفاده کنید.

 

14- شیر و کره مایع

این روش برای همه سنین جواب می دهد البته اگر آن را به صورت مرتب مصرف کنید. یک قاشق غذاخوری کره را در یک لیوان شیر گرم حل کنید و هر شب قبل از خواب بنوشید.

 

15- آب نارگیل

مصرف آب نارگیل به حفظ سطوح الکترولیت‌های مفید بدن، پیشگیری از کم آب شدن بدن، و پاکسازی مجاری ادراری‌تــان کمک می‌کند؛ که همه‌ی این‌ها نیز به خلاصی‌تــان از شر یبوست کمک می‌کنند.

 

16- دانه‌ی چیا

وقتی دانه‌های چیا را در آب بریزید، ماده‌ای ژله‌ای تولید می‌شود که می‌تواند به آسانی در سراسر روده‌ها حرکت ‌کند.

 

17- دانه‌ی کتــان

دانه‌های کتــان منبعی سرشار از فیبر به شمار می‌روند که باعث افزایش حجم مدفوع می‌شوند و به حرکت آن در روده‌ها کمک می‌کنند.

 

18- سبزیجاتی با برگ‌های پهن

منیزیوم نوعی الکترولیت است که دارای قابلیت طبیعی و بی‌خطر برای نرم کردن مدفوع است و باعث می‌شود مدفوع آب بیش‌تری از روده‌ها جذب کند؛ سبزیجاتی با برگ‌های پهن و بزرگ سرشار از منیزیوم هستند.

 

‌19- خوراکی‌های حاوی پروبیوتیک

خوراکی‌های حاوی پروبیوتیک برای”‌میکروفلورهای‌“‌ موجود در روده‌تــان فضایی سالم و مناسب ایجاد می‌کنند و مشکلات گوارشی نظیر یبوست یا اسهال را از شما دور می‌نمایند.

 

معرفی 19 ملین های طبیعی که دشمن یبوست هستند

 

سایت کسب و کار بازده

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

حمید جعفری

حمید جعفری فعال حوزه محتوا و سئو و مدیر سایت نیک شو ، امیدوارم محتوای این سایت راهی باشد برای زندگی بهتر و لذت بخش تر ......

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا