مطالب گوناگون

معرفی برترین کتاب های غیرداستانی در جهان

معرفی برترین کتاب های غیرداستانی در جهان

معرفی برترین کتاب های غیرداستانی در جهان

خواندن کتاب را سعی کنید حتما در برنامه روزانه خود قرار دهید،هم اکنون با این که تکنولوژی پیشرفت کرده است و مردم را بیشتر به سمت خود سوق داده اما همچنان در کشورهای دیگر سرانه مطالعه در جایگاه مطلوبی قرار دارد. در این مطلب قصد داریم برای مطالعه شما کتاب هایی غیر داستانی معرفی کنیم. کتاب ها سحرآمیز هستند زیرا ما را با خود به دنیایی شگفت انگیز می برند. دنیایی ناشناخته جایی که پر از احتمالات بی انتهاست. برای ذهن هایی که دارای قوه تخیل بالا هستند خواندن کتاب های داستانی مناسب تر است. اما کتاب های غیر داستانی هم به اندازه آن ها جذاب هستند. ادبیات غیر داستانی تنها یک بخش از ادبیات است اما ژانرهای مختلف زیادی را شامل می شود.

 

ژانرهایی چون نثر، داستان های تاریخی، بیوگرافی، شعر و موارد دیگر… بهترین نکته درباره کتاب های غیر داستانی این است که همیشه چیز جدیدی با خواندن آن ها می آموزید. کتاب های داستانی زیادی برای معرفی وجود دارد اما در اینجا به مواردی که نسخه ترجمه شده آن ها وجود دارد اکتفا کرده ام.

معرفی برترین کتاب های غیرداستانی در جهان

می دانم چرا پرنده در قفس می خواند اثر مایا آنجلو

این کتاب خود زندگی نامه مایا آنجلو نویسنده کتاب و در رابطه با نژادپرستی هاست. کلمات این کتاب به قدری قوی هستند که هر کسی با خواندن آن به خود جرات می دهد از زندانی که برای خودش ساخته است رها شود.

معرفی برترین کتاب های غیرداستانی در جهان

در کمال خونسردی اثر ترومن کاپوتی
این اثر ترومن کاپوتی به نخستین رمان غیر داستانی معروف است. با خواندن این داستان فراموش نشدنی درباره قتل و رفاقت مشکوک میخکوب خواهید شد.

معرفی برترین کتاب های غیرداستانی در جهان

حیات جاودانه هنرییتالکس اثر ربکا اسکلوت

در سال ۱۹۵۱ سلول های سرطان دهانه رحم از یک کشاورز فقیر به نام هنرییتالکس که خودش از آن بی اطلاع بود گرفته می شود. سلول ها به HeLa معروف شدند و ابرازی در مسیر پیشرفت های علمی قرار گرفتند.از طرفی خانواده لکس به قدری فقیر بودند که توانایی پرداخت بیمه سلامت را نداشتند. داستان اسکلوت حکایت یک خانواده بی نظیر و بهره برداری های علمی از جامعه سیاه پوستان است.

معرفی برترین کتاب های غیرداستانی در جهان

هیروشیما اثر جان هرسی

تنها یک لحظه می تواند زندگی را برای تمام عمر تغییر دهد. در این کتاب لحظه ای که در تاریخ ۶ آگوست ۱۹۴۵ رخ داده به تصویر کشیده شده است. زمانی که زندگی هزاران نفر برای همیشه تغییر کرد. داستان بمب اتم هیروشیما که توسط بازماندگان و نجات یافتگان این حادثه هزاران بار روایت شده است.

معرفی برترین کتاب های غیرداستانی در جهان

بهار خاموش اثر راشل کارسون

راشل کارسون از طریق این کتاب توانسته است یک جنبش محیطی راه اندازی کند. نگرانی کارسون نسبت به آینده سیاره زمین به قدری در سراسر دنیا طنین انداز شد که انسان های زیادی را به حرکت واداشت. انتشار این کتاب منجر به تغییراتی اساسی در قوانین موثر در آب، زمین و هوا شد.

 

 

به این مطلب چند ستاره امتیاز میدید؟

حمید جعفری

حمید جعفری فعال حوزه محتوا و سئو و مدیر سایت نیک شو ، امیدوارم محتوای این سایت راهی باشد برای زندگی بهتر و لذت بخش تر ......

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا