دنیای خودرو

مزایا و معایب فیلتر هوا اسپرت ،پراید،تیبا،سمند،پژو

مزایا و معایب فیلتر هوا اسپرت ،پراید،تیبا،سمند،پژو

مزایا و معایب فیلتر هوا اسپرت ،پراید،تیبا،سمند،پژو

فیلتر هوای اسپرت مورد علاقه نسل جوان است ، ایجاد صدای اسپرت داخل موتور ، عدم نیاز به تعویض فیلتر هوا در هر بار مراجعه به آپاراتی از مزایای فیلتر هوای اسپرت است. اولین قدم تیونینگ در همه جای دنیا با نصب فیلتر هوای اسپرت شروع می شود. این فیلترها باعث افزایش توان و قدرت موتور می شود در انواع باکیفیت آن فیلترینگ و تصفیه هوا به بهترین نحو انجام می شود که تنفس فوق العاده موتور را به همراه دارد.

 

مزایا :

افزایش قدرت و شتاب موتور

قیمت مناسب

نصب آسان

ایجاد صدای اسپرت

قابلیت بازگرداندن از حالت اسپرت به نرمال

عمر طولانی

مزایا و معایب فیلتر هوا اسپرت ،پراید،تیبا،سمند،پژو

در ساخت فیلتر هوا اسپرت از چند لایه کاغذ کتانی ، توری فلزی و پلی یورتان استفاده می شود ، فیلتر هوای اسپرت از دو نوع قابل شستشو که دارای بافت فلزی نازک و غیر قابل شستشو که از جنس کتان است تشکیل شده است.

 

فیلتر هوای معمولی درون air box (جعبه هوا) قرار می گیرد که اطراف آن را به جز بخش بالای فیلتر کاملا می پوشاند ، بنابراین برای ورود هوا فقط بخش بالایی فیلتر قدرتمند عمل می کند و اطراف آن پوشیده است ، اما در فیلترهای اسپرت هوا از تمامی ابعاد آن به داخل موتور کشیده می شود.

مزایا و معایب فیلتر هوا اسپرت ،پراید،تیبا،سمند،پژو

فیلتر هوای اسپرت با توجه به ساختاری که دارد می تواند از همه جهات هوا را وارد موتور کند که نسبت به فیلتر معمولی عملکرد بهتری دارد. البته جنس فیلتر بسیار شرط است و اگر علاقه به فیلتر اسپرت دارید نوع کربنی آن را تهیه کنید. وقتی هوای بیشتری داخل موتور وارد شود بنزین احتراق بهتر و بیشتری خواهد داشت بنابراین قدرت موتور افزایش پیدا می کند.

 

با توجه به مزایای فیلتر اسپرت چرا کارخانه از آن استفاده نمی کند؟

در درجه اول صرفه اقتصادی این قطعه است زیرا هزینه ساخت و جنس مورد استفاده در فیلتر های اسپرت نسبت به معمولی گران تر بوده و در قیمت نهایی خودرو تاثیر زیادی می گذارد دوم زمان ساخت این فیلتر نسبت به معمولی بیشتر بوده و از این رو برای کارخانه تولید کننده خودرو صرفه زمانی نیز ندارد از دلایل دیگر می توان گفت به دلیل تغییر صدای موتور خودرو کارخانه از این فیلتر ها صرف نظر می کند.

 

بسیاری عقیده دارند که با ورود هوای بیشتر به داخل موتور و احتراق بیشتر ، افزایش مصرف بنزین را به همراه دارد ، بنابراین فیلتر اسپرت از نظر هزینه به صرفه نخواهد بود که طبق آزمایش هایی که انجام شد فیلتر هوای اسپرت تاثیر چندانی در افزایش مصرف سوخت نداشت. برای اطمینان خودتان می توانید امتحان کنید ، چون نصب و بازگرداندن به حالت اولیه فیلتر اسپرت کار بسیار آسانی است.

مزایا و معایب فیلتر هوا اسپرت ،پراید،تیبا،سمند،پژو

 

مطالب بیشتر:

چیپ تیونینگ چیست؟ | معایب و مزایای چیپ تیونینگ خودرو

 

 

2.7/5 - (8 امتیاز)

حمید جعفری

حمید جعفری فعال حوزه محتوا و سئو و مدیر سایت نیک شو ، امیدوارم محتوای این سایت راهی باشد برای زندگی بهتر و لذت بخش تر ......

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا