فال و طالع بینی

فیل در فال قهوه | فیل نشانه و نماد چیست؟

فیل در فال قهوه | فیل نشانه و نماد چیست؟

فیل در فال قهوه | فیل نشانه و نماد چیست؟

بسیاری از افراد فال قهوه ميگیرند و در این فال اشکال متفاوتی دیده مي شود که نشان از چیزی اســت .ممکن اســت بعضی از افراد فیل در فال قهوه خود ببینند که نشان از چیزی یا اتفاقی اســت .کلا مشاهده فیل در فال قهوه نشان از قدرت، افتخار، ثبات و صبر اســت.ما در این مقاله مي خواهیم در مورد فیل در فال قهره برای شما بازگو کنیم .

 

ورود قهوه به اروپا و پیدایش فال گیران

شناسایی و آغاز مصرف قهوه توسط ساکنان اروپای غربی و آمریکا تا اواخر قرن ۱۸ میلادی صورت نگرفت.

 

در وین سال ۱۶۸۳، هنگامی که ترکان مجبور به شکستن محاصره وین شدند، ۵۰۰ گونی قهوه را بر جا گذاشتند. یک تاجر لهستانی متهور از این قهوه استفاده کرد و اولین قهوه خانه برلین را راه اندازی نمود.

 

قهوه به سرعت مبدل به نوشیدنی دلخواه طبقه متوسط اروپایی شد و قهوه خانه های متعدد در گوشه و کنار برپا شدند. اصطلاح باریستا Barista، به معنای یک قهوه چی که بتواند نوشیدنیهای مختلفی از قهوه تهیه کرده و در این کار استاد باشد، در همین دوران بر سر زبانها افتاد.

 

موج محبوبیت قهوه باعث به وجود آمدن حرفه های جانبی هم شد که از جمله پر سابقه ترین و ماندگارترین آنها، پیشگویی با تفاله قهوه توسط زنان فالگیری بود که به Cup-Women شهرت داشتند.

 

هر کسی که با پیش زمینه خرافی، به دنبال مشورت با نیروهای ماورا الطبیعه بود با کیسه کوچکی پر از قهوه بو داده به سراغ این زنان می آمد. در بسیاری از آثار ادبی کلاسیک آن زمان به هنر خواندن نشانه های داخل فنجان اشاره شده است که از جمله میتوان به کتاب “بر گرداگرد آتش ذغال سنگ” (Round About Our Coal-Fire) منتشر شده در سال ۱۷۳۱، اشاره نمود :” ما یک جور مادر-ساحره داشتیم…که کارشان پیشگویی سرنوشت آدمها با پخش کردن قهوه و چای بود”.

 

اولین گروه این پیشگویان، کار خود را در پاریس آغاز کردند و سپس کار خود را در آلمان نیز گسترش دادند. فال قهوه بسیار محبوب و در عین حال بدنام بود و اخطارهای رسمی مبنی بر تحریم این کار و توقیف فالگیران و فال نوشان منتشر شده بود.

 

حدود سی سال بعد در سال ۱۷۴۲، یک جزوه با عنوان ” نبیه فنجان قهوه همراه با مشاهدات جی.جی.بی G.G.B. ” در لایپزیک منتشر شد و ده سال پس از آن در مجارستان جزوه ای دیگر به نام ” هنر و دانش پیشگویی در قهوه و دم کردنیهای دیگر” در دسترس مردم قرار گرفت.

 

فال قهوه چیست؟

فال قهوه، خواندن و تفسیر نشانه ها توسط واسطه ای است که از قهوه مانند گوی بلورین فالگیرهای کولی استفاده میکند. قهوه ترک آسیاب شده بیش از هر نوع قهوه دیگر مورد استفاده قرار میگیرد و روند اجرای پیشگویی در همه جای دنیا یکسان است.

 

قهوه نوشیده میشود و فنجان محتوی تفاله قهوه با آداب خاصی بر روی نعلبکی برگردانده میشود و پس از خشک شدن توسط مورد مطالعه فالگیر قرار میگیرد. اشکالی که بر دیواره فنجان تشکیل شده اند تشخیص داده شده و تفسیر میشوند و هر کس با کمی تمرین و تمرکز و با آزاد گذاشتن ناخودآگاه خود میتواند این اشکال را به خوبی تعبیر نماید.

 

در واقع تفاله قهوه یا چای، اشکال ابرها، لکه های سنگفرش، گلهای قالی و استخوانهای خرگوش (که در آفریقا به کار میرود)، همه اشکال و نمادهایی هستند که میتوان آنها را با دانستن علم نشانه شناسی و مراجعه به درونیات و درک خود از هر تصویر، معنا نمود.

فیل در فال قهوه | فیل نشانه و نماد چیست؟

تعبیر فیل در فال قهوه

 

چگونه یک فنجان قهوه ترک را برای پیشگویی بخوانیم؟

خواندن علایم چای و قهوه به نام تاسیوگرافی (Tasseography) شهرت دارند که از لغت عربی”طاسه” به معنای فنجان گرفته شده است. فال بینی با قهوه به خصوص در میان اهالی یونان، ایران، ارمنستان، روسیه و یوگوسلاوی رواج دارد.

 

نقش فیل در فال قهوه

به طور کلی نماد فیل، در فال یا در تعبیر خواب و هر جای دیگر، علامت و نشانه خوبی اســت. بسیاری از فرهنگ‌های آسیایی بر این باورند که فیل موجودی کیهانی اســت و جهان را بر پشت خود حمل ميکند. در هندوستان فیل به شکل گانشا که خدای شانس اســت، وجود دارد.

 

این فال نشان ميدهد که ثروت و حمایت از آن شما خواهد بود. به همين دلیل وجود فیل در فنجان قهوه نشان دهنده موهبت و تبرک در کار‌ها و پروژه‌های جدید اســت. بدون شک این پروژه‌ها موفقیت آميز خواهند بود. فرض بر این اســت که گانشا ( گانِش یا گانشا، یکی از شناخته‌شده‌ترین و مورد احترام‌ترین خدایان در مذهب هندوئیسم است )موانع موجود بر سر راه شما را برطرف خواهد کرد.

 

در فرهنگ چین، فیل نشانه و علامت شادی و زندگی طولانی اســت. مشاهده فیل در فنجان قهوه به این معناســت که پیامي دریافت ميکنید که ميتوانید با هر مشکلی که در حال حاضر با آن روبرو هستید، مقابله کنید.

 

همچنین فیل به این معنی اســت که شما از دوستی که مهار اجتماعیش بالاســت کمک مي گیرید. این کمک از لحاظ مالی به نفع شما خواهد بود.

 

همچنین ممکن اســت از طرف یک آشنا به شما ثروتی برسد.

 

فیل در روابط عاشقانه نماد منفی ای اســت.این نماد به شما مي گوید که رابطه با این شخص امکان پذیر نخواهد بود.

 

دیدن فیل در فال قهوه

دیدن فیل در فال و یا فنجان خود این را نشان می دهد که به زودی به ثروت و حمایت مالی دست خواهید یافت.

فیل در فال قهوه نشانه دست یافتن به پروژه عظیم و پرسود است.

دیدن فیل در فال قهوه دلالت بر این را دارد که موانع و سدهای موجود سر راه شما از میان خواهند رفت.

 

معنی دیدن فیل در فنجان قهوه

دیدن فیل در فال قهوه میتواند نشانه شادی و داشتن زندگی با عزت و مقتدر باشد.

اگر در فنجان خود فیل دیدید نشان از این می دهد که در آینده ای نزدیک پیامی دریافت خواهید کرد که زندگیتان از لحظ مالی واقتصادی تامین میشود.

اما اگر فرد عاشق پیشه ای باشید این نماد کاملا تفسیری عکس دارد و نشان دهنده این است که ادامه رابطه با شخص مورد نظرتان امکان پذیر نخواهد بود.

 

دیدن بچه فیل در فال قهوه

نشانه آن است که شما با شخصی رئوف و مهربان آشنا میشوید.

فیل کوچک (بچه فیل) به شما مي گوید که شما با یک شخص مهربان آشنا مي شوید.

فیل در فال قهوه | فیل نشانه و نماد چیست؟

فیل در فال قهوه

تعبیر فیل در بالای فنجان قهوه

در بسیاری از فرهنگ‌ها تعبیر فیل مطابق با عقاید فرهنگی آن‌ها صورت ميگیرد. در هند، فیل مانند گانشا (موجودی الهی) پرستش ميشود و دیدن نماد فیل در قهوه قبل از انجام کاری جدید، نشانه خوش شانسی اســت.

 

نمادی از بخت و طالع بلند و رسیدن به تمکن مالی در آینده ای نزدیک میباشد.

 

تعبیر فیل در کناره فنجان قهوه

این حالت حاکی از اعتبار، عزت، جلال و قدرت در شخصیت و جامعه اســت.

نشانه شخصیتی قوی و با عزت نفس و مقتدر در امور زندگی و مالی میباشد.

 

فیل با یک سوار در فنجان قهوه

این حالت نشان دهنده خوش شانسی، بخت اقبال بلند میباشد که به صورت ماندگار و همیشگی است.

 

نماد فیل در نزدیکی دسته‌های فنجان قهوه

وجود فیل در نزدیکی دسته‌های فنجان قهوه نشان دهنده صبر و خوشبختی در زندگی شماســت. بعلاوه این حالت نشانه‌ای از مسئولیت پذیری نیز قلمداد ميشود.

فیل در فال قهوه | فیل نشانه و نماد چیست؟

شکل فیل در فال قهوه

 

طریقه درست کردن قهوه برای فال قهوه

به اندازه هر نفر یک قاشق پر مربا خوری قهوه در قهوه جوش ریخته و به اندازه هر یک قاشق قهوه یک فنجان قهوه ،آب، و به اندازه هر تعداد قاشق نصف آن شکر اضافه می کنیم.

 

خوب هم می زنیم و روی آتش می گذاریم با حرارت کاملا ملایم و چند بار آن را بهم می زنیم تا کف بالای آن جمع شود به این کف ( خامه قهوه ) می گویند در این لحظه قهوه جوش را از روی آتش بر می داریم و طوری در فنجان ها می ریزیم که بطور یکسان در تمام فنجان ها خامه قهوه هم ریخته شود.

 

چگونه فال قهوه بگیریم ؟

قهوه را بنوشید ولی بگذارید دُرد آن در ته فنجان باقی بماند؛نعلبکی را روی آن گذاشته با دو دست سریعا به طرف خود برگردانده و روی میز بگذارید و تامل کنید تا کمی خشک و ثابت شود.

 

سپس فنجان را برداشته تصاویر و سمبل ها و نشانه های موجود در آن را شناسایی کرده و مطابق اشکال موجود در لینک معرفی شده در بالا شناسایی و تفسیر کنید.

 

البته شکلهای موجود در قهوه خیلی دقیق و روشن نیستند ولی بیننده پرتجربه به راحتی می تواند تشابه آنها را با اشکال موجود تشخیص دهد.

 

نتیجه گیری: بسیاری از افراد عتقاد زیادی به فال قهوه دارند و هر از گاهی هم دور هم جمع می شوند و فال قهوه می گیرند .گاهی در فال قهوه ممکن است نماد فیل ظاهر شود.فیل نماد قدرت و منش است و نشانه فراوارنی ثروت است.در همین راستا نیک شو تمام معانی نماد فیل در فال قهوه را بازگو می کند.

 

 

بخشی از محتوای این مطب برگرفته از سایت ستاره است.

 

 

3.3/5 - (12 امتیاز)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا