اخبار اجتماعی و سیاسی

سایت خرید و فروش کلیه | کانال خرید و فروش کلیه

سایت خرید و فروش کلیه | کانال خرید و فروش کلیه

سایت خرید و فروش کلیه | کانال خرید و فروش کلیه

کلمات پرسرچ در گوگل ، نشان دهنده نیاز بالای خرید و فروش کلیه و دیگر اعضای بدن که در اینترنت به دنبال خواسته خود هستند ، کسی که به کلیه نیاز دارد و کسی که برای نیاز مالی می خواهد یکی از کلیه هایش را بفروشد تا شاید روی خوش زندگی را از نظر مادی ببیند. این است یکی از معضلات اجتماعی که از فقر برمی خیزد. نگاهی داریم به سایت ها و کانال های تلگرامی و پیج های اینستاگرام که کار خرید و فروش انجام می دهند.

 

کلیه و اعضای بدن مدت ها ست که مسیر خود را از آگهی های روی دیوار خیابان های منتهی به بیمارستان های معروف به پیوند کبد و کلیه به اینستاگرام و تلگرام و شبکه های اجتماعی و هشتگ ها باز کرده و مثل بسیاری از محصولات و خدمات غیر مجاز و غیر قانونی، بازار جذابی برای سوداگران و مجرمان اینترنتی دارد.

 

بازار دلالان در بازار خرید و فروش کلیه و کبد بسیار داغ است و آن چیزی که هیچ معیاری ندارد، قیمت است به گونه ای که برای یک کلیه سالم، بین ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری می شود. دلالان در سایت های خرید و فروش اعضای بدن فعالیت غیر انسانی دارند و این روزها، اینستاگرام یکی از پاتوق های اصلی سوداگران کلیه شده است. بعضی ها برای تامین هزینه های زندگی، دست به فروش کلیه می زنند.

 

کتایون نجفی‌زاده، رئیس اداره پیوند وزارت بهداشت قبلا به خبرگزاری ایلنا گفته بود که وزارت بهداشت فقط و فقط به انجمن‌های حمایت از بیماران پیوندی اجازه فعالیت در حوزه پیوند کلیه را داده است و دیگر فعالیت های این حوزه غیر قانونی است.

سایت خرید و فروش کلیه | کانال خرید و فروش کلیه

آگهی هایی که به وفور روی دیوارهای نزدیک به بیمارستان ها و ناصرخسرو می توانید ببینید

 

در یکی از این پیج‌های فروش کلیه نوشته شده است: «دوستان من نه لایک می‌خوام نه فالو خواهشا پیج رو منتشر کنید، شاید به دست یکی از شما مشکل من حل شد.» در پیج دیگری نوشته شده است: «کبد، مغز و کلیه‌فروشی، کاملا سالم. حاضرم هر کجا که بگید آزمایش بدم. ۲۵ساله. به دلیل نیاز مالی عجله دارم. قیمت خود را در تلگرام یا اس‌ام‌اس کنید خودم تماس می‌گیرم.»

 

نکته جالب توجه آن جاست که برخی از گروه‌های خونی مانند O،A+،B برای فروش کلیه پیج‌های جداگانه دارند. حتی برخی از آنها دارای فالوورهای بالای هزار نفر هستند. جالب‌تر آن که افراد در کامنت این پیج‌ها به تبلیغ کلیه‌های خود پرداخته‌اند. یکی از کاربران در پیج فروش کلیه که به تبلیغ کلیه خود پرداخته، نوشته است: «کلیه فروشی،۳۴ ساله، قیمت توافقی. فوری فوری»

 

با این اوصاف باید گفت که متاسفانه شبکه‌های اجتماعی برای سودجویان منفعت‌طلب، تبدیل به محلی برای کسب و کار و تجارت اعضای بدن انسان شده است.

سایت خرید و فروش کلیه | کانال خرید و فروش کلیه

تقاضای خرید و فروش کلیه

 

هشدار انجمن حمایت از بیماران کلیوی

روابط عمومی انجمن حمایت از بیماران کلیوی قبلا گفته بود که وب سایت‌های مختلف و کانال‌های تلگرامی ناشناس اقدام به انتشار آگهی‌های خرید و فروش کلیه و اعضای بدن می‌کنند که این امر یک اقدام غیرقانونی و غیرانسانی است. دلالان گرداننده این سایت‌ها و کانال‌ها با استفاده از مشکلات مردم نیازمند و ارائه اطلاعات گمراه‌کننده باعث سرگردانی و گرفتاری‌های فراوان پزشکی، درمانی و نیز شکایات حقوقی فراوان شده‌اند.

 

تعدادی از افراد نیازمند پیوند کلیه به دلیل خروج از چارچوب‌های قانونی و به‌رغم اطلاع‌رسانی انجمن حمایت از بیماران کلیوی، نه‌تنها مال خود را باخته‌اند بلکه جان آنها نیز در معرض خطر قرار گرفته است.مناسب است تا مسئولان قضایی و انتظامی با صدور دستور توقیف سایت‌های اینترنتی و کانال‌های تلگرامی فعال در این زمینه و برخورد انتظامی با دلالان و گردانندگان این شبکه‌های غیرقانونی، مانع از بروز مشکلات جدی برای بیماران نیازمند کلیه شوند.

سایت خرید و فروش کلیه | کانال خرید و فروش کلیه

نمونه صفحات اینستاگرامی با هزاران فالور برای خرید و فروش کلیه

سایت خرید و فروش کلیه | کانال خرید و فروش کلیه

یکی از صفحات اینستاگرامی خرید و فروش کلیه که به دروغ، خود را زیر نظر انجمن بیماران کلیوی می داند!

 

پاسخ پلیس فتا به درخواست انجمن

در پی نامه مدیر عامل انجمن، شاهپور بیرانوند بازپرس ناحیه ۳۱ تهران (ویژه مبارزه با جرایم رایانه ای و فن آوری اطلاعات) با صدور دستور قضایی، پلیس فتا را مرداد ماه ۹۷ موظف کرد برای جلوگیری از اشاعه شبکه های قاچاق، خرید و فروش اعضای بدن، خارج از مقررات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و متولیان امر، نرم افزارهای فضای مجازی با نام تلگرام، واتساپ و نظایر آن و سایت ها را مورد بررسی قرار دهد و در صورت مشاهده فعالیت هایی در زمینه خرید و فروش اعضای بدن به ویژه کلیه، گزارش این فعالیت ها را به دادسرا اعلام و نسبت به انسداد سایت یا شبکه های مجازی اقدام کند.

 

در بخشی از این دستور قضایی آمده است: لازم است از مرتکبان اعم از مدیران، ادمین ها، کاربران، ایجاد کنندگان پنل کاربری نرم افزارها، استعلام آی پی و سایر استعلامات لازم انجام شود.

 

در ادامه یکی از بزرگ ترین کانال های فروش کلیه را به شما معرفی می کنیم که برای قرار دادن آگهی در آن اول باید 5 هزار تومان به شماره کارتی که در کانال درج شده واریز شود تا آگهی در آن قرار بگیرد.

سایت خرید و فروش کلیه | کانال خرید و فروش کلیه

این کانال بانک جامع اهداکنندگان عضو نام دارد و به صورت کاملا غیرقانونی فعالیت می کند و تا به حال با آن هیچ گونه برخوردی صورت نگرفته است.

سایت خرید و فروش کلیه | کانال خرید و فروش کلیه

سایت خرید و فروش کلیه | کانال خرید و فروش کلیه

کلید واژه خرید کلیه در گوگل و بیشترین کلمات جستجو شده مرتبط در ایران

گفتنی است انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران به عنوان قدیمی‌ترین تشکل خیریه و بزرگترین انجمن تخصصی در این حوزه با داشتن بیش از ۲۰۰ شعبه در سراسر کشور آمادگی دارد بدون هیچ چشمداشت مادی همه خدمات لازم در این زمینه را به نیازمندان واقعی پیوند کلیه ارائه کند. سایت انجمن حمایت از بیماران کلیوی در این نشانی قرار دارد.

 

 

2.8/5 - (20 امتیاز)

حمید جعفری

حمید جعفری فعال حوزه محتوا و سئو و مدیر سایت نیک شو ، امیدوارم محتوای این سایت راهی باشد برای زندگی بهتر و لذت بخش تر ......

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا