پزشکی و سلامتی

چرا رگ دست برخی افراد برآمده و مشخص است؟

چرا رگ دست برخی افراد برآمده و مشخص است؟

چرا رگ دست برخی افراد برآمده و مشخص است؟

ما معمولا از افرادی کـــه رگ دستشان برآمده و مشخص است خوشمان مي آید، اما آیا با خودتان فکر کرده اید کـــه دلیل برجسته بودن رگ های بدن چیست؟ ما به شما جواب مي دهیم. رگ های بدن ما بخشی از یک سیستم هوشمندانه متشکل از مجراهایی با جریان یک طرفه هستند کـــه نقش مهمي در رساندن خون کم اکسیژن از نقاط مختلف بدن به قلب ایفا مي کند. ما معمولا توجهی به رگ های بدن مان نداریم تا آنکـــه ببینیم جایی زیر پوست مان برآمده شده اند.

 

به گزارش نیک شو، اگر رگ هایتان پیدا شده اند و علتش را نميدانید، نگران نشوید. برجستگی رگ ها گاهی ممکن است نشانه ی بیماری باشد، اما در بسیاری از موارد، این مسأله دلیلی طبیعی دارد کـــه برای سلامت بدن خطرناک نیست. در ادامه مي خواهیم ببینیم چرا در بعضی افراد، رگ های بدن برجسته و کاملا پیدا هستند.

چرا رگ دست برخی افراد برآمده و مشخص است؟

پیدا بودن رگ ها ممکن است به خاطر ویژگی طییعی نوع پوست تان باشد

 

برجستگی رگ ها

به گفته ی پزشکان، کسانی کـــه پوست روشنی دارند احتمال پیدا شدن رگ ها در آن ها بیشتر از کسانی است کـــه پوست تیره تری دارند. نازکی پوست هم مي تواند علت این مسأله باشد. با بالا رفتن سن، به تدریج از ضخامت چربی طبیعی زیر پوست کم مي شود. به همين دلیل است کـــه افراد مسن اغلب رگ های برجسته ای روی دست ها، پاها و دیگر قسمت های بدن شان دارند. علاوه بر این، بعضی افراد هستند کـــه رگ های بدن شان به طور طبیعی به سطح پوست شان نزدیک تر است.

 

بعد از ورزش هم ممکن است رگ ها برجسته شوند

برآمده شدن رگ ها هنگام ورزش کردن امری طبیعی است. وقتی ورزش مي کنید، عضلات تان به کار مي افتند، متورم مي شوند و رگ ها را به سطح پوست مي فشارند و به همين دلیل رگ ها پیدا مي شوند. بعد از ورزش، عضلات به حالت قبلی خود بر مي گردند و جمع مي شوند، به همين خاطر از برجستگی رگ ها کم مي شود.

چرا رگ دست برخی افراد برآمده و مشخص است؟

رگ های بسیاری از زنان در دوران بارداری برجسته مي شود

برجستگی رگ ها مسأله ای است کـــه بسیاری از زن ها در دوران بارداری خود با آن رو به رو مي شوند و البته نکته ی نگران کننده ای در مورد آن وجود ندارد. حجم خون در زنان باردار بیشتر از زنان غیر باردار است و رگ های بدن سعی مي کنند خود را با این مقدار خون افزایش یافته انطباق دهند. در دوران بارداری، شبکـــه ی رگ های بدن به طور تمام وقت در تلاش است تا حجم افزایش یافته ی خون را به سرتاسر بدن زن باردار انتقال دهد و به این ترتیب جنین تغذیه شود. اگر در دوران بارداری رگ هایتان برجسته شوند و پیش از آن هرگز چنین تجربه ای نداشته باشید، احتمالا بعد از زایمان این برجستگی برطرف مي شود.

 

اگر چربی بدن تان کم باشد، برجستگی رگ هایتان طبیعی است

کم بودن چربی بدن هم مي تواند از دلایل برجستگی رگ ها باشد. افراد لاغر اندام در زیر پوست شان لایه ی نازکی از چربی دارند و این لایه ی نازک نمي تواند رگ ها را به طور کامل بپوشاند، به همين خاطر رگ ها دیده مي شوند.

چرا رگ دست برخی افراد برآمده و مشخص است؟

در مواردی از برجستگی رگ ها، باید به پزشک مراجعه کرد

همانطور کـــه پیشتر ذکر شد در بسیاری از موارد برجستگی رگ ها امری طبیعی است و مسأله ی نگران کننده ای در مورد آن وجود ندارد. با این حال، اگر برجستگی رگ ها با علائم دیگری همراه باشد، مثل درد قفسه ی سینه، نفس نفس زدن، وجود زخم در نزدیکی رگ ها یا متورم شدن رگ ها، باید به پزشک مراجعه کنید. این نشانه ممکن است در اثر مشکلاتی مثل واریس، لخته شدن خون و بیماری های وریدی ایجاد شده باشد کـــه هرگز نباید به آن ها بی توجه بود.

 

 

3.5/5 - (2 امتیاز)

حمید جعفری

حمید جعفری فعال حوزه محتوا و سئو و مدیر سایت نیک شو ، امیدوارم محتوای این سایت راهی باشد برای زندگی بهتر و لذت بخش تر ......

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا