بهداشت زنان

درمان عفونت واژن دختر باکره

درمان عفونت واژن دختر باکره

درمان عفونت واژن دختر باکره

اگر باکره هستید و به عفونت واژن مبتلا شده اید برای درمان  تفاوت چندانی با خانم های بدون پرده بکارت ندارید اما نکته مهم اینجاست کــه اگر نزد پزشک متخصص زنان رفتید هنگام معاینه حتما باید بگویید کــه باکره اید تا واژن تان روی تخت معاینه باز نشود. و نکته دیگر این کــه نمي توانید از کرم و شیاف واژینال استفاده کنید چون این موارد باید درون واژن تخلیه شوند و برای خانم های باکره باید پرده بکارت پاره شود.

 

عفونت قارچی واژن و یا همان عفونت قارچی زنانه مشکلی متاسفانه رایج و بسیار جدی در ميان خانم ها است کــه عواقب ناخوشایندی را به همراه دارد ؛عفونت قارچی واژن مشکلی است کــه اگر دلیل آن شناخته نشود و به درستی درمان نشود سرطان های مربوط به دستگاه تناسلی زنان را منجر مي شود

درمان عفونت واژن دختر باکره

درمان عفونت قارچی واژن خانگی

باکتری ها و رعایت نکردن بهداشت در رتبه ی اول عاملان ابتلا قرار دارند. باکتری به نام باکتری لاکتوباسیلوس با نوعی قارچ در واژن باعث رشد قارچ ها مي شوند و منجربه ابتلا به این بیماری. انواع دیگری از باکتری ها و قارچ ها از دلایل ابتلا به این مشکل هستند کــه با آزمایش نوع آنها مشخص مي شود.

 

دلیل بعدی استفاده زیاد و طولانی مدت از آنتی بیوتیک هاست.آنتی بیوتیک ها باکتری های محافظتی دستگاه تناسلی را از بین مي برند. چاقی یکی از دلایل دیگر ابتلا به این مشکل است.استرس دلیل بسیاری از بیماری هاست کــه در مورد عفونت قارچی واژن با افزایش سطح آدرنالین کــه مي تواند روی هورمون های جنسی اثر بگذارد و منجر به تغییرات دوره قاعدگی خطر ابتلا به عفونت های قارچی را افزایش مي دهد.

 

مصرف قرص های بارداری:این قرص باعث به وجود آمدن تغییراتی در محیط دستگاه تناسلی زنان مي شوند؛ به طوری کــه سطح هورمون های استروژن افزایش مي یابد و این تغییرات شرایط را برای رشد قارچ ها فراهم مي کند.لباس زیر نامناسب :استفاده از لباس های زیر بسیار تنگ از جنس پلاستیک و غیرپنبه به دلیل افزایش دما، رطوبت و حساسیت محیط مي شود و محیط مناسبی برای رشد قارچ فراهم مي کند؛ لباس های نایلونی، شلوارهای تنگ جین، مایو و جوراب شلواری نیز این احتمالات را افزایش مي دهد. حداقل روزی یکبار، لباس زیر خود را عوض کنید.

درمان عفونت واژن دختر باکره

علت عفونت قارچی واژن

چاقی و استرس از عوامل تاثیر گذار در ابتلا به عفونت قارچی واژن

نوبت به علائم قارچ واژن مي رسد کــه شامل:

خارش

ترشحات غیر معمول و زیاد

بوی بد واژن

سوزش

احساس درد در قسمت پایین واژن

افزایش ترشحات واژن کــه معمولا تیره رنگ و غلیظ مي شود

احساس درد و سوزش در زمان نزدیکی

درمان عفونت واژن دختر باکره

عفونت قارچی واژن زنانه

برای درمان چه کنیم؟علاوه بر مراجعه به پزشک مي توانید این راهها و نسخه های گیاهی پیشنهادی بخش سلامت نمناک را امتحان کنید تا به نتیجه ی عالی در درمان و رفع مشکل برسید.

 

دارچین و عسل برای درمان عفونت قارچی واژن

برای درمان عفونت واژن، پودر دارچین را با عسل مخلوط کنید و یک خمير آماده کنید. این خمير را روی واژن قرار دهید تا در مدت کوتاهی عفونت قارچی را رفع کند.همچنین مي توانید یک تکــه چوب دارچین را داخل فنجان آب بجوشانید و اجازه دهید تا کمي سردتر شود، سپس آب لیمو و عسل به آن اضافه کنید و ترکیب حاصله را بخورید ، تکرار مصرف هر روز این نسخه نتیجه عالی خواهد داشت.

 

درمان عفونت قارچی واژن با دارچین

حداقل هفته ای سه بار ماست بخورید؛ زیرا حاوی لاکتو باسیل است. ماست باعث رشد این باکتری خاص مفید مي شود و از رشد عفونت های قارچی جلوگیری مي کند.همين طور مي توانید در ناحیه واژن خود کمي ماست بمالید. ماست حاوی موادی است کــه عفونت های قارچی را از بین مي برد. روزانه چند قاشق ماست به این ناحیه بمالید و بگذارید تا خشک شود و سپس آن را بشویید و خشک کنید. ماست استفاده شده باید از نوع ساده باشد و باید از مصرف ماست با طعم های مختلف مثلا ماست موسیر و ماست بادنجان پرهیز کرد.

 

مقداری عسل ار به مدت 15 تا 20 دقیقه به ناحیه واژن خود بمالید تا علایم بیماری تسکین یابد. سپس عسل را پاک کنید و واژن را به خوبی بشویید.

 

تاثیر روغن درخت چای بر عفونت قارچی واژن

– چند قطره روغن درخت چای را در یک لیوان آب بریزید و سپس تامپون را به این مواد آغشته کنید و وارد ناحیه واژن کنید. اگر این کار را چند روز و روزی سه مرتبه انجام دهید، عفونت قارچی از بین خواهد رفت.

 

– برای درمان عفونت قارچی واژن ترکیب 1 قاشق غذاخوری از ژل آلوئه را با 2 یا 3 قطره از روغن درخت چای مخلوط کنید و ترکیب حاصل را روی قسمت های مورد نظر استعمال کنید..

 

** خانم های باردار نباید از این روغن استفاده کنند زیرا ممکن است برای کودک مضر باشد.**

 

دمنوش آویشن نسخه قدیمي درمان عفونت قارچی واژن

یک فنجان آب بجوشانید و بعد 1 قاشق چایخوری آویشن خشک به آن اضافه کنید. حالا اجازه دهید مدتی دم بکشد و زمانی کــه خنک شد. 2 تا 3 فنجان دمنوش در روز بنوشید.

 

سیر برای درمان عفونت قارچی واژن

برای این منظور چند حبه سیر را له کرده و آن را با کمي آب مخلوط کنید تا خميری بدست آید و آن را دوبار در روز روی محل مورد نظر استعمال کنید.

 

درمان عفونت قارچی واژن با سرکــه

ناحیه واژن را با سرکــه سیب شست و شو دهید. بسیاری از خانم ها عادت دارند بعد از اتمام قاعدگی خود را با آب سرکــه تميز کنند. پزشکان این روش پاک کردن را قبول دارند.برای این کار لازم است 1 تا 3 قاشق غذاخوری سرکــه را در یک چهارم لیتر آب گرم حل کنید و هر روز یک بار به مدت یک هفته با این محلول خود را بشویید.

درمان عفونت واژن دختر باکره

روغن نارگیل برای عفونت قارچی واژن زنانه

یکی از روش های استفاده از روغن نارگیل برای درمان عفونت قارچی واژن دوش واژینال با روغن نارگیل است ، برای این منظور با ترکیب روغن نارگیل به ميزان 2 تا 3 قاشق غذاخوری و یک لیتر آب گرم دوش واژینال بگیرید و این کار را تا زمانی کــه عفونت پایان یابد تکرار کنید.

 

نقش سرکــه سیب در درمان عفونت قارچی واژن

برای درمان خانگی عفونت قارچی واژن یک تکــه پارچه تميز بردارید و آن را در سرکــه سیب فرو ببرید تا به خوبی به سرکــه سیب آغشته بود، پارچه را در منطقه ی آسیب دیده استعمال کنید.پس از 3 تا 4 دقیقه پارچه را بردارید ، برای درمان سریعتر و نتیجه بهتر این روش را دو بار در روز انجام دهید.

 

پیاز موثر در رفع عفونت قارچی واژن

برای رفع عفونت قارچی واژن پیاز را حرارت بدهید و آن را در مناطق آسیب دیده قرار دهید ، این روش به این دلیل موثر است کــه گاز پیاز به پوست مي رسد و در نهایت با قارچ مبارزه مي کند.

 

جوش شیرین نسخه قوی خانگی برای درمان عفونت قارچی واژینال

برای استفاده از جوش شیرین برای رفع عفونت قارچی 2/1 تا 4/3 قاشق چایخوری از آن را با یک لیوان آب مخلوط کنید و بلافاصله آن را بنوشید ، مصرف ترکیب هر روز با معده ی خالی تاثیر عالی دارد.

 

عسل موثر در از بین بردن عفونت قارچی واژن

عسل عفونت واژن و دیگر عفونت های قارچی را تسکین مي دهد. دست کم به مدت 20 دقیقه عسل را در ناحیه ی آلوده استعمال کنید و سپس آن را بشویید. این کار باعث کاهش سوزش و خارش ناشی از عفونت مي شود.

 

خوردنی های مفیدبرای درمان عفونت قارچی واژن

مصرف چند حبه سیر و یا قرص سیر بسیار مفید مي باشد. سیر هم مانند ماست، عفونت های قارچی واژن را از بین مي برد.

 

خوردن زغال اخته و یا آب قره قروت برای از بین بردن عفونت قارچی بسیار توصیه مي شود.

 

مادران بارداری کــه مبتلا به عفونت قارچی واژن مي شوند، باید مصرف موادغذایی شیرین و قند و شکر را در برنامه غذایی خود کاهش دهند چرا کــه مصرف قند و شیرینی ها، رشد قارچ ها را سریع تر و بیشتر مي کند.

 

درمان موضعی عفونت قارچی واژن

دستگاه تناسلی خود را خشک کنید:برای خشک کردن واژن، از دستمال تميز استفاده کنید و از جلو به عقب خشک کنید تا ميکروب های ناحیه عقب به جلو وارد نشوند.اگر دچار این وضعیت شده اید، بهتر است از خوردن شیرینی جات، نوشیدنی های شیرین و ميوه های خشک شده بپرهیزید.

 

سوال :

یکی از دوستان من ک باکره هستن مدتیه دچار خارش شدید ناحیه تناسلیشون شدن و گویا کمي هم ترشح دارن
به علت رودربایسی از مراجعه به پزشک اجتناب ميکنن
ميخواستم بدونم ایا ایشون ميتونن با مراجعه به داروخانه پماد و قرص خاصی تهیه کنن یا باید حتما تحت نظر پزشک باشن؟
و در این موارد چه پماد یا دارویی تجویز ميشه؟ و علت مشکل ایشون چی ميتونه باشه؟

 

جواب:

با سلام به احتمال زیاد دوست شما دچار عفونت قارچی شده اند از اونجایی کــه ایشون باکره هستند وکرم یا شیاف واژینال نمي تونند استفاده کنند حتما باید انتی بیوتیک خوراکی مصرف کنند وپماد های موضعی برای رفع خارش ناحیه خارجی دستگاه تناسلی شون استفاده کنند بهتره به پزشک متخصص مراجعه کنند وعلایم بیماریشون بگن وداروی مناسب دریافت کنند .

 

3.4/5 - (12 امتیاز)

حمید جعفری

حمید جعفری فعال حوزه محتوا و سئو و مدیر سایت نیک شو ، امیدوارم محتوای این سایت راهی باشد برای زندگی بهتر و لذت بخش تر ......

نوشته های مشابه

‫4 نظرها

  1. سلام من باکره هستم دکتر بهم دوش واژینال تجویز کرده من که نمیتونم داخل واژنم بکنم! پس چجودی شستشو بدم؟ لطفا جواب بدین ممنون.

  2. سلام ، دوش واژینال به معنی داخل کردن چیزی داخل واژن نیست ، فقط کافیه که سردوش رو روی واژن بگیرید تا با آب شستشو بشه

  3. سلام من دختری باکره هستم
    مدتی است که یه مایع سفید رنگ که البته غلیظه ازم خارج میشه
    میخواستم علت ؟ و درمانش؟ رو بدونم
    د دکتر هم نمیتونم برم

  4. سلام من یک دختره باکره هستم میشه از جوش شیرن برای رفع عفونت واژن استفاده کنم مشکلی پیش نمیاد برام؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا