کسب و کارها

درمان دردهای موضعی و مفاصل با طب سوزنی

درمان دردهای موضعی و مفاصل با طب سوزنی

درمان دردهای موضعی و مفاصل با طب سوزنی 

طب سوزنی شامل کاشت سوزن‌های بسیار نازک از طریق پوست در نقاط استراتژیک بدن شما است که می‌تواند همراه با حرکات ملایم و خاص دست‌های پزشک یا اعمال تحریک الکتریکی از طریق سوزن‌ها باشد. طب سوزنی یکی از اجزای کلیدی طب سنتی چینی است که معمولاً برای درمان درد استفاده می‌شود.

 

این روش به طور فزاینده‌ای برای کنترل سلامتی عمومی جامعه از جمله مدیریت استرس استفاده می‌شود. پزشکان طب سنتی چینی معتقدند بدن انسان دارای بیش از 2000 نقطه طب سوزنی است که توسط مسیرها یا نصف النهارها به هم متصل شده‌اند. این مسیرها یک جریان انرژی (Qi، تلفظ “چی”) در بدن ایجاد می‌کنند که مسئول سلامت کلی است. اختلال در جریان انرژی می‌تواند باعث بیماری شود. تصور می‌شود کاشت سوزن در نقاط خاصی از بدن می‌تواند جریان Qi را بهبود بخشد و در نتیجه سلامت عمومی را ارتقاء داد. این درحالی است که در پزشکی مدرن و بر اساس پژوهش‌های آزمایشگاهی اعتقاد براین است که کاشت سوزن در نقاط طب سوزنی سیستم عصبی مرکزی را تحریک می‌کند. که به نوبه خود مواد شیمیایی خاصی را در ماهیچه‌ها، نخاع و مغز آزاد می‌کند. این تغییرات بیوشیمیایی ممکن است توانایی‌های درمانی طبیعی بدن را تحریک کرده و سلامت جسمی و روان را تقویت کند. ازینرو استفاده از انواع روش‌های مختلف طب سنتی مثل طب سوزنی، گیاهان دارویی، رژیم درمانی و ماساژ درمانی به عنوان درمان مکمل یا جایگزین بسیار مورد توجه می‌باشد.

 

طب سوزنی قرن‌هاست است که برای کمک به تقویت سیستم ایمنی و دفع بیماری استفاده می‌شود. عملکرد آن در تحریک سیستم ایمنی انواع سرماخوردگی و آنفولانزا را به طور موثر درمان کرده و به بهبودی سریع و بدون عوارض جانبی کمک می‌کند. چندین مطالعه بالینی نشان داده‌اند که طب سوزنی عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی را کاهش می‌دهد و دوره بیماری را کوتاه می‌ کند. طب چینی سرماخوردگی و آنفولانزا را به عنوان تهاجمات بیماریزا در نظر می‌گیرد که به راحتی می‌توان آنها را با استفاده از نقاط درمانی و گیاهان خاص دفع کرد. اگر در مراحل اولیه، به ویژه در چند ساعت اول شروع علائم، تشخیص داده شود، طب سوزنی، داروهای گیاهی و چی‌گونگ می‌تواند در از بین بردن عوامل بیماریزا بسیار موثر باشد. هنگامی که بیماری فراتر از مراحل اولیه پیشرفت کرد، می‌توان از طب چینی به عنوان تسکین علائم و درمان کمکی استفاده کرد. طب سوزنی شناخته شده‌ترین روش طب سنتی چینی است که طی آن سوزن‌های نازک و استریل در نقاط خاص بدن برای تسکین درد یا درمان بیماری کاشته می‌شود. طب سوزنی واکنش‌های خودبه‌خودی را در بدن ایجاد می‌کند و مطالعات علمی اثربخشی آن را برای درمان التهاب، درد، افسردگی و بسیاری از اختلالات دیگر ثابت کرده‌اند.

درمان دردهای موضعی و مفاصل با طب سوزنی

زمانی که طب سوزنی توسط یک پزشک دارای مجوز انجام شود، خطر کمی دارد. اما انجام طب سوزنی با تجهیزات نامرغوب یا محیط کثیف می‌تواند خطر ابتلا به عفونت را افزایش دهد. گاهی اوقات کبودی، خستگی و درد به دنبال یک جلسه طب سوزنی، به خصوص پس از اولین بار شما ایجاد می‌شود. سوزن‌های مورد استفاده در طب سوزنی باید از مراکز معتبر تهیه و تائیدیه سازمان غذا و دارو را داشته باشد و بطور یکبار مصرف مورد استفاده قرار گیرند. با این‌حال به ندرت، برخی از افراد با عوارض جانبی خفیف و کوتاه مدت مانند درد، خونریزی یا کبودی در محل کاشت سوزن‌ها، خواب آلودگی، احساس سرگیجه یا ضعف مواجه می‌شوند. به همین دلیل انتخاب پزشک و کلینیک مناسب طب سوزنی یکی از نکات ضروری در ایجاد رضایت و تداوم درمان شما به کمک این روش سنتی است. در این مورد لازم است پزشک باید مدرکی از یک دانشکده معتبر طب سوزنی داشته و  همچنین از گواهی فعالیت دارای اعتبار برخوردار باشد. حتما مطمئن شوید که متخصص طب سوزنی از سوزن‌های استریل و یکبار مصرف استفاده می‌کند و فضای کلینیک از نظافت مناسبی برخوردار باشد. همیشه باید قبل از انتخاب طب سوزنی به پزشک مراجعه کنید. از مراجعه به متخصصانی که مایل به همکاری با پزشک اصلی شما نیستند خودداری کنید.

 

کلینیک طب سنتی ایران به مدیریت دکتر رضا جعفرقلی از جمله مراکز معتبر طب سنتی و طب سوزنی در ایران می‌باشد. در این کلینیک با داشتن تجربه‌ای چندین ساله در استفاده از طب سنتی ایرانی، طب سوزنی و سایر روش‌های طب مکمل، نتایج موفقیت‌آمیزی در زمینه درمان انواع بیماری‌ها از جمله بیماری‌های زنان و نازایی، اعصاب و روان ، مغز و اعصاب، کنترل و درمان دردهای مزمن، درمان چاقی و مشکلات پوستی بدست آمده است. از آنجا که طب سوزنی لزوما برای تمام افراد بطور یکسان کار نمی‌کند در کلینیک دکتر رضا جعفرقلی تلاش می‌شود ضمن برقراری ارتباط موثر با بیمار ابتدا سوابق بیماری و دارویی وی بخوبی مورد بررسی قرار گیرد. توصیه می‌شود چنانچه باطری قلبی دارید، به عفونت مبتلا هستید، مشکلات پوستی مزمن دارید، باردار هستید، یا هر نوع ایمپلنتی دارید، حتما به پزشک خود اطلاع دهید. اگر این موارد را ذکر نکنید، ممکن است طب سوزنی برای سلامتی شما خطرناک باشد. در کلینیک دکتر رضا جعفرقلی به شما این فرصت داده خواهد شد تا با سایر پزشکان خود نیز در مورد تاثیر استفاده از درمان‌های مکمل مشورت کنید.

درمان دردهای موضعی و مفاصل با طب سوزنی

آقای دکتر رضا جعفرقلی عضو هیأت علمی مؤسسه جامع طب سوزنی ایران و عضو انجمن علمی طب سوزنی ایران می باشند. ایشان با گذراندن دوره های متعدد و پیشرفته بین المللی در زمینه طب سوزنی، دارای گواهی درمان چاقی از فدراسیون جهانی طب سوزنی در چین، گواهی ایمپلنت آکوپانکچر از آلمان، گواهی پیشرفته اپتوس تردز از آلمان و گواهی پوست و زیبایی از فدراسیون جهانی طب سوزنی هستند که سابقه بسیار موفقی در زمینه طب سوزنی دارند. برای دریافت مشاوره و گرفتن نوبت برای دریافت خدمات طب سوزنی و طب سنتی می‌توانید با کلینیک ایشان در ونک با شماره  88655138 یا در زعفرانیه با شماره ۲۲۱۸۳۱۶۲ تماس بگیرید یا به شماره موبایل ۰۹۱۲۹۲۲۶۱۷۱ پیام دهید. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین وقت جهت ویزیت اولیه به صفحه تماس با ما وب‌سایت دکتر رضا جعفرقلی مراجعه فرمایید.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

حمید جعفری

حمید جعفری فعال حوزه محتوا و سئو و مدیر سایت نیک شو ، امیدوارم محتوای این سایت راهی باشد برای زندگی بهتر و لذت بخش تر ......

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا