پزشکی و سلامتی

خواص عنبر نسارا برای عفونت زنان ، سینوزیت

خواص عنبر نسارا برای عفونت زنان ، سینوزیت

بــا بــه گوش رسیدن این اسم خاص ، در پشت فکرمان یک داروی بسیار خاص هم تصور می شود اما حقیقت اینجاست که این اسم نام همان پشگل الاغ ماده می باشد که خواص دارویی بسیار زیادی هم دارد و امروزه در طب سنتی کار برد بسیاری پیدا کرده است .

 

در کتب داروسازی طب قدیم، خواص دارویی انواع مدفوع و ادرار انــسان و حیوانــات مختلف شرح داده شده است. جالب آنجاست که این آثار درمــانــی بــه طور مکرر تجربــه شده است و در بسیـاری موارد گره گشای درمــان بــیمــاری هــایی بوده انــد که در حالت عادی درمــان آنــهــا بسیـار سخت است. بــرای مثال بــا مراجعه بــه یـادداشت هــای مرحوم فقید، دکتر عبدالله احمدیه-که خدایش رحمت کنــاد- موارد متعددی را مــی توان یـافت که دردهــای شدید مفصلی و رومــاتیسمــی را بــا ضمــاد سرگین گاو درمــان نموده انــد.

 

البته در کتب طبــی قدیم، حتی آثار استفاده خوراکی! از این داروهــا هم ذکر شده است امــا از آنجا که استفاده خوراکی آنــهــا در فقه مــا حرام شمرده شده است – بــه استثنــای ادرار شتر که بــا رعایت شرایط و از نظر بعضی فقهــا، قابل شرب است – ترجیح مــی دهم از این موارد عبور کنم و بــه سایر خواص عنبــر نــسارا بپردازم.

 

۱- دود دادن عنبــر نــسارا در محیط هــای بسته مثل فضای خانــه، مــاننــد اسفنــد اثر مــیکروب کشی قوی دارد و انجام گاهگاهی این کار بــه ویژه در فصول سرد، تاثیر قابل توجهی در کاهش موارد بــروز بــیمــاری هــایی مثل سرمــاخوردگی دارد؛ بــه ویژه اگر یکی از اعضای خانواده سرمــا خورده بــاشد مــی توان بــا این کار از افزایش بــار ویروس در فضای محل زنــدگی کاست.

خواص عنبر نسارا برای عفونت زنان ، سینوزیت

عنبر نسارا یکی از راههای بهبود سینوزیت

 

۲- استنشاق دود عنبــر نــسارا یکی از راه هــای منــاسب بــرای درمــان سینوزیت هــای مزمن و حاد و سرمــاخوردگی است. این کار در درمــان سردردهــای کهنــه نــیز موثر است. بــرای این کار، عنبــرنــسارا را در یک اسفنــد دود کن ریخته روی شعله کم قرار داده دود متصاعد شده را استنشاق کنــید.

 

۳- گرفتن مواضعی از بدن که دچار خارش است روی دود عنبــر نــسارا، یکی از روش هــای بسیـار موثر در کاهش انواع خارش هــاست. همچنــین این کار، بــرای درمــان تاول هــا و زخم هــای ترشح دار نــیز اثر منــاسبــی دارد. این روش یکی از بــهترین روش هــای درمــانــی اگزمــا هم هست. همچنــین این کار تاثیر بسیـار خوبــی در ترمــیم سریع انواع زخم هــا بــه ویژه زخم هــای سوختگی دارد.

 

۴- ضمــاد کردن مخلوط عنبــر نــسارا و سرکه روی پیشانــی در درمــان خون دمــاغ مفید است.

خواص عنبر نسارا برای عفونت زنان ، سینوزیت

روش های استفاده از عنبر نسارا

 

۵- بــه روش هــای ذیل مــی توان از عنبــر نــسارا بــرای کمک بــه درمــان صرع استفاده کرد:

 

۵-۱- استنشاق عصاره خشک آن بــا سرکه.

 

۵-۲- استفاده از آب عنبــر نــسارای تازه بــه عنوان قطره بــینــی.

 

۶- پاشیدن پودر عنبــر نــسارای خشک بــر روی انواع زخم هــای تازه، علاوه بــر کمک بــه بــهبودی آنــهــا، خونریزی آنــهــا را نــیز متوقّف مــی کنــد.

 

7- دود دادن عنبــرنــسارا بــراي كاهش خونريزي و كوتاه كردن دوره عادت مــاهیـانــه بــانوان و درمــان عفونت هــاي واژينــال مفید است. روش استفاده بــه این شرح است:

 

بــراي اين كار 2 الي 3 عدد عنبــر نــسا را همراه بــا خاكشي و اسپنــد، روي كمي ذغال انــداخته و گلدان سفالي كه ته آن سوراخ داشته بــاشد را روي آن بــرگردانيد، كه در اين صورت مــاننــد دودكش مي شود، لبــاس زير خود را درآورده و دامن بلنــدي بپوشيد و بــه حالت نيم خيز روي آن بــایستيد. البته این کار بدون خاکشی و اسپنــد هم موثر است. اگر هم حوصله نــدارید مــی توانــید بدون این تشریفات خاص درمــان را انجام دهید. بــرای این کار کمــی عنبــرنــسارا را روی اسفنــددودکن روی شعله کم قرار داده بگذارید دودش بــه واژن بخورد.اين كار را 2 روز قبل از زمــان پريود، 2 روز در زمــان پريود و 2 روز بعد از پريود انجام دهيد.

خواص عنبر نسارا برای عفونت زنان ، سینوزیت

عنبر نسارا یک درمان طبیعی و قوی

 

8- بــه همــان شیوه فوق الذّکر، دود عنبــرنــسارا در درمــان و و کاهش عوارض بواسیر هم بسیـار موثر است

 

ترکیبــات تشکیل دهنــده عنبــر نــسارا

در یک آزمــایش در دانشگاه علوم پزشکی شهید بــهشتی اجزای عنبــر نــساء بــا استفاده از روش کرومــاتوگرافی و بــا استفاده از دستگاه GC-MS از یکدیگر جدا شدنــد.این اجزا شامل هگزان، استیک اسید، آکونــیتین، بتا کاروتن، دی متیل آمــین بوده است که عمدتا شامل خواص آنتی اکسیدانــی، آنتی بــاکتریـال، ضد قارچ و ضد التهــابــی هستنــد.

 

بــرخی از این اجزا نــیز در درمــان نورالرژی، رومــاتیسم، خونریزی‌هــای مویرگی و خارجی و اختلالات پوستی استفاده مــی‌شونــد!بــا وجود چنــین ترکیبــاتی و دارا بودن خواص آنتی اکسیدانــی، آنتی بــاکتریـال، ضد قارچ و ضد التهــابــی پشکل مــاچلاغ دارویی بــی نظیر جهت استعمــال خارجی است که استفاده از آن در درمــان مشکلات زیر کارایی اثبــات شده و موثری دارد.

 

در یک آزمــایش درون کشتگاهی از دود عنبــر نــسا بــه عنوان یک دهــانشویه استفاده شد.نتایج نشان دهنــده وجود خواص ضد مــیکروبــی و ضد بــاکتریـایی دود عنبــر نــسا بود که موجب مهــار رشد مــیکروب‌هــا و بــاکتری‌هــای استرپتوکوکوس موتانــس، استرپتوکوک سالیواریوس و استرپتوکوک گشت.یعنــی عنبــر نــساء دقیقا مــاننــد دهــانشویه کلرهگزیدین در بــرابــر بــاکتری‌هــای موجود در دهــان عمل کرده بود.

 

دهــانشویه‌ی CHX دارای فعالیت ضد بــاکتری قوی در بــرابــر مــیکروارگانــیسم مختلف دهــان است، امــا عوارض جانبــی جدی نــیز بــه همراه دارد؛ بنــابــراین مــی‌توانــید از دود عنبــرنــساء بــرای پیشگیری از پوسیدگی و بــیمــاری‌هــای پریودنتال استفاده نمــایید.دود عنبــر نــساء همچنــین موجب افزایش فعالیت نوتروفیل‌هــای خون و مبــارزه بــیشتر در بــرابــر مــیکروب‌هــا مــی‌شود.

 

عنبــر نــسارا و زخم دهــانــه رحم

استفاده از عنبــر نــسارا در درمــان زخم دهــانــه رحم کاربــرد موثری دارد. بدین منظور جهت استفاده از عنبــر نــسارا و درمــان زخم دهــانــه رحم ۲ الی ۳ عدد عنبــر نــسا را بــا مقداری خاک شیر و اسپنــد، روی کمــی ذغال گداخته بــریزید و سپس یک گلدان سفالی که در انتهــا سوراخ است را بــر روی زغال‌هــا بگذارید تا دود نــاشی از سوختن این ترکیبــات از سوراخ گلدان خارج شود. اکنون جهت بخور دادن رحم خود لبــاس زیر خود را در بــیـاورید و دامن بلنــدی بپوشید و سپس بــه حالت نــیم خیز بــر روی سوراخ گلدان قرار گیرید و رحم خود را بدین وسیله بخور دهید. انجام این عمل در ۲ روز قبل و بعد از پریود بــهترین راه شنــاخته شده و اثر بخش درمــان عفونت‌هــای واژینــال و زخم‌هــای رحمــی است.

خواص عنبر نسارا برای عفونت زنان ، سینوزیت

بعد از مصرف عنبر نسارا چه کارهایی باید انجام دهیم

 

مراقبت‌هــای لازم پس از استفاده ازعنبــر نــسارا

استفاده از مدفوع الاغ تنــهــا بــرای درمــان عفونت‌هــای واژینــال و زخم‌هــای رحمــی است و در موارد درمــان فیبــروم‌هــا و سایر مشکلات رحمــی کاربــردی نــدارد. بــا استفاده از مدفوع الاغ مــاده مــی‌توانــید بدون فریز زخم‌هــای رحمــی از شر آن‌هــا راحت شوید. این روش روشی موثر و بدون عارضه در طب سنتی بــرای درمــان عفونت‌هــا است و نظر دکتر روازاده در مورد عنبــر نــسارا یـا همــان مــاچه الاغ بــرای درمــان عفونت‌هــا بــه صورت استعمــال خارجی مثبت است؛ بنــابــراین پس از استفاده از این مــاده استحمــام نکنــید و از شست و شوی واژن بــا آب سرد جدا خودداری نمــایید.

 

چگونــه بوی بد عنبــر نــسارا را از بــین ببــریم؟

بــرای این که بوی بد عنبــر نــسارا را از بــین ببــرید کافیست یک یـا دو عدد عنبــر نــسارا را در داخل دستمــال مرطوب آغشته بــه روغن اسطوخدوس و گلاب بپیچانــید و بــه مدت دو الی سه روز در جای تاریکی قرار دهید.سپس بــا سوزانــدن آن و دود نــاشی از سوختن آن محل زنــدگی خود را ضد عفونــی کرده و عوامل بــیمــاریزا را از محیط زنــدگیتان دور سازید.

 

روش تهیه عنبــر نــسارا

بــرای تهیه عنبــر نــسارا کافیست سری بــه یک عطاری معتبــر نزدیک منزلتان بزنــید و عنبــر نــسارا یـا همــان پشکل مــاچلاغ را بــه راحتی تهیه و خریداری نمــایید.

 

آیـا استفاده از عنبــر نــسارا عوارضی دارد؟

بــا توجه بــه خواص درمــانــی ذکر شده مــی‌توان نتیجه گرفت که این محصول بدون عارضه بوده و در صورت مصرف صحیح و بــه جا از این مــاده حیوانــی دچار هیچ گونــه مشکلی نخواهید شد. بــه طور قطع مــی‌توان گفت؛ ارزیـابــی‌هــا و بــررسی‌هــای انجام شده نشان دهنــده موثر بودن این مــاده است؛ بنــابــراین عوارض عنبــر نــسارا و مضرات عنبــر نــسارا در حد صفر است و شمــا مــی‌توانــید جهت مقاصد درمــانــی بــا خیـال راحت از آن استفاده کنــید.

 

 

به این مطلب چند ستاره امتیاز میدید؟

حمید جعفری

حمید جعفری فعال حوزه محتوا و سئو و مدیر سایت نیک شو ، امیدوارم محتوای این سایت راهی باشد برای زندگی بهتر و لذت بخش تر ......

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا