زناشویی

ترشحات سفید و زیاد واژن هنگام رابطه نزدیکی

ترشحات سفید و زیاد واژن هنگام رابطه نزدیکی

ترشحات سفید و زیاد واژن هنگام رابطه نزدیکی

ترشحات سفید رنگ که از واژن یا واژن زنان بیرون می آید ، متنوع است و ممکن است به دلایل خاصی ترشح شود که از تحریک جنسی گرفته تا عفونت را در بر می گیرد. ما در این مطلب به طور خاص به ترشحات سفید رنگ هنگام رابطه و بعد از رابطه جنسی می پردازیم.

 

دو علت ترشحات سفید رنگ هنگام نزدیکی

مخاط دهانه رحم واژن را پاک و روان می کند. مایع آلت تناسلی ، که در همان لوله ادرار جریان دارد ، اسیدیته باقیمانده را خنثی می کند تا اسپرم بتواند با اطمینان عبور کند. این مایعات طبیعی هستند و رنگ آن سفید و شفاف می باشد. (اگر پنیری باشد حتما علت عفونت دارد)

 

علت دوم به عفونت مربوط است ، بیایید دلایل احتمالی ترشحات سفید را در حین فعالیت جنسی یا بعد از آن بررسی کنیم:

 

ترشحات سفید هنگام رابطه جنسی

وقتی زن به اندازه کافی تحریک شده باشد ، ترشحاتی برای ایجاد لغزندگی برای ورود آلت تناسلی مرد به داخل واژن ترشح می شود که کاملا طبیعی و لازم است. تحریک جنسی یکی از دلایل عمده ترشحات سفید است. به طور معمول ترشحات واژن به رنگ سفید شیری است که واژن را تمیز ، محافظت و روان می کند.

 

چرخه قاعدگی و کم و زیاد شدن ترشحات

طبیعی است که ترشحات واژن شما در طول چرخه قاعدگی تغییر کند. در آغاز و پایان دوره قاعدگی ، ترشحات معمولی است. در هنگام تخمک گذاری (حدود دو هفته قبل از شروع پریود) ، ترشحات واژن مانند سفیده تخم مرغ شفاف و کش دار است. اگر در این زمان ها رابطه جنسی دارید ، ممکن است متوجه این نوع ترشحات سفید شوید.

 

مخاط دهانه رحم:

دهانه رحم در کل دوره قاعدگی شما انواع مختلفی از مخاط را تولید می کند. این ترشحات، به اسپرم کمک می کنند که از سیستم تولید مثل شما عبور کند و به تخمک بالغ برسد. معمولاً در پایان دوره ماهانه، این مخاط کدر و کشدار از واژن خارج می شوند. به یاد داشته باشید که شفافیت این ترشحات در طی تخمک گذاری تغییر کرده و کشسانی بودن آن بیشتر می شود. در پایان دوره ماهانه، این ترشحات غلیظ تر و ضخیم تر می شود و مانند ترشحاتی است که پس از رابطه جنسی تجربه می کنید.

 

ترشحات سفید واژن بعد از نزدیکی

به طور کلی ترشحات واژن سفید بعد از مقاربت جنسی نشان دهنده عفونت است:

 

واژینوز باکتریال

واژینوز باکتریایی (BV) به علت رشد بیش از حد باکتریهای طبیعی واژن بوجود می آید. pH محیط واژن در هنگام مقاربت ، دوش گرفتن یا شستشو با آب در سرویس بهداشتی به طور مکرر با اختلال مواجه می شود که نتیجه آن می تواند واژینوز باکتریال باشد. به خاطر همین است که بسیاری از پزشکان دوش واژینال را توصیه نمی کنند.

 

ترشح BV ممکن است به رنگ سفید یا خاکستری باشد. سایر علائم عبارتند از:

استشمام بوی ماهی از واژن که بعد از مقاربت جنسی قوی تر می شود

ترشحات بیشتر از حد معمول

خارش

سوزش هنگام ادرار

نکته : گاهی اوقات BV هیچ علامتی ندارد.

 

BV با آنتی بیوتیک ها سریعا درمان می شود. همچنین می تواند بدون درمان از بین برود اما در صورت مشاهده حتما باید به پزشک زنان مراجعه کنید. BV درمان نشده می تواند خطر عفونت های مقاربتی (STI) و عوارض دوران بارداری را افزایش دهد.

 

عفونت مخمر

عفونت مخمر هنگامی رخ می دهد که کاندیدا (یک نوع قارچ طبیعی موجود در واژن) ، بیش از حد رشد کند. این بیماری به نام کاندیدیازیس واژن یا برفک شناخته می شود. عفونت مخمر می توانند از طریق رابطه جنسی واژینال گسترش یابد. اما بدون داشتن مقاربت جنسی هم احتمال ایجاد عفونت مخمر وجود دارد.

 

به طور معمول ، ترشحات عفونت مخمر ضخیم ، سفید و پنیری هستند و معمولاً بوی بد ندارد.

ترشحات سفید و زیاد واژن هنگام رابطه نزدیکی

علائم دیگر شامل موارد زیر است:

سوزش

قرمزی واژن و تورم

ادرار دردناک

احساس درد هنگام دخول

 

عفونت های مخمر هم با داروی ضد قارچ به راحتی درمان می شوند.

 

عفونت مقاربتی

عفونت مقاربتی (STI) می تواند باعث ترشحات سفید واژن بعد از فعالیت جنسی شود. STI از طریق رابطه جنسی محافظت نشده واژن ، مقعد یا دهانی  ایجاد می شود.

 

علل و علائم احتمالی عبارتند از:

کلامیدیا ، که ممکن است باعث ترشحات زرد-سفید ، خونریزی واژن بین دوره ها و ادرار دردناک شود. گاهی اوقات کلامیدیا علائمی ندارد.

 

Trichomoniasis ، که باعث ترشح ماهی می شود که ممکن است سفید ، شفاف ، سبز یا زرد باشد. همچنین ممکن است هنگام ادرار کردن دچار خارش ، قرمزی ، سوزش و ناراحتی شوید.

 

سوزاک ، که می تواند بدون علائم باشد. در صورت بروز علائم ، ممکن است ترشحات سفید ، ترشحات بیشتر از حد معمول ، خونریزی واژن بین دوره ها و ادرار دردناک وجود داشته باشد.

 

این عفونت ها (STI) با آنتی بیوتیک ها درمان می شوند. اگر مبتلا به STI هستید ، شریک یا شرکای جنسی تان هم باید تحت درمان قرار گیرند.

 

ترشحات سفید واژن هنگام رابطه و بعد از رابطه

دلایل زیر را می توانیم نام ببریم:

 

برانگیختگی جنسی و انزال در زنان

ترشحات سفید و زیاد واژن هنگام رابطه نزدیکی

انزال زنانه که در زبان انگلیسی به female ejaculation یا squirt شناخته می شود یک امر واقعا جذاب و البته مبهم در زنان است. یک غده کوچک در واژن زنان وجود دارد که این مایع بی رنگ و بو (مانند آب اما کمی لغزنده) را تولید می کند. این ترشحات آبکی هنگام تحریک جنسی ایجاد می شوند. هنگام خروج این مایعات، احساس تخلیه ادرار به فرد دست می دهد (بسیاری از خانم های ایرانی از بیرون آمدن این مایع جلوگیری می کنند و آن را با ادرار اشتباه می گیرند) با این حال، این پدیده یک قاعده کلی نیست و به اینکه آیا شما به ارگاسم رسیدید یا خیر، بستگی ندارد. بعضی از زنان هنگام تحریک جنسی به انزال می رسند و در برخی دیگر، این گونه نیست. علت این امر تاکنون مشخص نشده است. خروج این مایع از زنان با فشار است و حجم چشمگیری دارد و در این حالت زنان به اوج لذت جنسی می رسند طوریکه در برخی موارد کلیه بدن زن سست می شود (به خصوص در ناحیه ران).

 

عفونت مجاری ادراری

عفونت ادراری (UTI) می تواند قسمت های مختلف دستگاه ادراری را تحت تأثیر قرار دهد. این شامل مجرای آلت تناسلی است که مثانه را به آلت تناسلی متصل می کند. UTI در مجرای ادرار معمولاً هنگام ورود باکتریهای مقعد به مجرای ادرار ایجاد می شود. تکرر ادرار و سوزش هنگام ادرار از علائم عفونت مجاری ادرار است که در صورت مشاهده فورا باید به پزشک مراجعه کنید وگرنه با عفونت در کلیه ها مواجه می شوید. عفونت مجاری ادرار به آسانی و با آنتی بیوتیک ها درمان می شود.

 

اگر عفونت دارید ، فعالیت جنسی ممکن است علائمی مانند ترشح و درد را افزایش دهد. بهتر است تا زمانی که عفونت شما بهتر شود ، از نزدیکی خودداری کنید یادتان باشد هر نوع نزدیکی مانند دهانی ، مقعد و واژن را تا درمان کامل انجام ندهید.

 

 

بنابراین به طور کلی ترشحات طبیعی در طول فعالیت های جنسی به عوامل مختلفی بستگی دارد ، از جمله:

چرخه قاعدگی شما

برانگیختگی جنسی

تغییرات هورمونی

داروهای ضدبارداری

سلامتی کلی شما

عفونت های واژن یا آلت تناسلی

 

 

مراقبت های بهداشتی برای ترشحات واژن

لباس زیر پنبه ای بپوشید.

 

از دوش واژینال ملایم استفاده کنید تا باکتری های «مفید» واژن از بین نروند.

 

پس از شستشو، واژن خود را به دقت خشک کنید، زیرا مناطق گرم و مرطوب، واژن را مستعد باکتری های مضر می کنند.

 

برای محافظت از خود در مقابل بیماری های آمیزشی و دیگر بیماری ها از کاندوم استفاده کنید ، به خصوص اگر شرکای جنسی متعدد دارید.

 

اگر مجبورید آنتی بیوتیک مصرف کنید، برای جلوگیری از ابتلا به عفونت قارچی، تا حد ممکن ماست بخورید.

 

از رابطه جنسی با شرکای متعدد اجتناب کنید، مخصوصا اگر باردار هستید.

 

استفاده از دئودورانت ها در واژن کاملا ممنوع است.

 

 

منبع : healthline

 

 

مطالب بیشتر:

ترشحات سبز واژن، علت و درمان خانگی و دارو

 

 

4/5 - (4 امتیاز)

ali

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا