دنیای آی تی IT

تاثیر محتوا در سئو را جدی بگیرید!

تاثیر محتوا در سئو را جدی بگیرید!

تاثیر محتوا در سئو را جدی بگیرید!

همان‌طور که می‌دانید سئو و محتوا دارای همبستگی بسیار قوی هستند؛ بنابراین در مورد تاثیر محتوا در سئو می‌توان گفت اگر سئو و محتوا سایت شما مناسب باشد، به‌راحتی می‌توانید در جایگاه‌های بالا در موتورهای جستجو قرار بگیرید.

 

دقت داشته باشید محتوایی که برای سایت می‌نویسید، باید مناسب و یونیک باشد. در غیر این صورت ممکن است وب‌سایت شما توسط موتورهای جستجو جریمه شوند و رتبه آن به میزان زیادی کاهش یابد. در ادامه مطلب به نحوه تاثیر گذاری محتوا در سئو و نکات مربوط به آن خواهیم پرداخت.

 

دلایل اهمیت محتوا در سئو سایت

در ابتدا بهتر است به شما بگوییم که تاثیر محتوا در سئو چیست و نوشتن محتوای مناسب در سئوی سایت چه تاثیری دارد. ممکن است شما هم علاقه داشته باشید که بازدید وب‌سایتتان را افزایش دهید یا بخواهید رتبه سایتتان را در موتورهای جستجو افزایش دهید. برای این مسئله رعایت نکات سئو بسیار مهم است؛ اما مسئله مهم‌تری نیز وجود دارد و آن مسئله نوشتن محتوا برای وب‌سایت است.

 

یکی از راه‌های افزایش بازدید از وب‌سایت نوشتن محتوای خاص و منحصربه‌فرد است. از این طریق نه‌تنها بازدید وب‌سایت شما افزایش پیدا می‌کند، بلکه به میزان زیادی رتبه شما نزد موتورهای جستجو نیز بالا خواهد رفت و شما تاثیر محتوا در سئو را مشاهده خواهید کرد.

 

در این زمان موتورهای جستجو تشخیص می‌دهند که شما برای محتوایتان وقت می‌گذارید و محتوایی یونیک و خاص می‌نویسید و همین مسئله می‌تواند به میزان زیادی رتبه شما را افزایش دهد. در ادامه به ارائه نکاتی در مورد نوشتن محتوای مناسب برای سایت می‌پردازیم.

تاثیر محتوا در سئو را جدی بگیرید!

مهم‌ترین نکات در تولید محتوا سئو شده

زمانی که می‌خواهید برای وب‌سایت خود، تولید محتوا کنید، باید یک سری نکته را در نظر بگیرید. منظور از محتوا همان اطلاعاتی است که در وب‌سایت شما وجود دارد و مخاطب می‌تواند آن را ببیند و بخواند؛ بنابراین می‌توان گفت محتوای سئو شده همان محتوایی است که باهدف افزایش بازدید و رتبه درون وب‌سایت شما  قرار می‌گیرد. اما برای نوشتن محتوا باید یک سری نکات را در نظر داشته باشید که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

 

1.تحقیق در مورد کلمه کلیدی و تاثیر محتوا در سئو

حتماً قبلاً درباره کلمات کلیدی مطالبی خوانده‌اید. کلمه کلیدی همان کلمه یا کلماتی است که محتوای شما در مورد آن نوشته شده است و مخاطب از آن‌ها برای یافتن محتوا در موتورهای جستجو استفاده می‌کند.

 

پیش از نوشتن محتوا باید یک یا چند کلمه کلیدی برای آن در نظر بگیرید. دقت داشته باشید که کلمه کلیدی ای که برای محتوا خود به کار می‌برید، باید با محتوای شما مرتبط باشد.

 

2.سازماندهی‌کردن محتوا

برای این که تاثیر محتوا در سئو را ببینید، باید یک محتوای بهینه و سازماندهی شده بنویسید. در این زمان شما می‌توانید محتوا را به شکلی مناسب، سازماندهی کنید و آن چه در فکر و ذهنتان دارید را به‌راحتی بنویسید.

 

زمانی که محتوای وب‌سایت شما بهینه باشد، مخاطبان می‌توانند به‌راحتی سایر محتواهای مرتبط را پیدا کنند و این مسئله به افزایش بازدید شما کمک خواهد کرد.

تاثیر محتوا در سئو را جدی بگیرید!

3.نوشتن محتوایی جامع

سعی کنید یک محتوای جامع در مورد موضوعی که انتخاب کرده‌اید، بنویسید. محتوای شما باید تمامی جنبه‌های موضوع را در بر بگیرد. باید دقت داشته باشید که نوشتن محتوای باکیفیت اصلاً کافی نیست و شما باید محتوایی جامع و عالی بنویسید. به‌عبارت‌دیگر سعی کنید محتوایی را انتشار دهید که مخاطبان به دنبال آن هستند و با نیازهای آن‌ها هم‌خوانی دارد.

 

§      استفاده از لینک‌های خارجی و داخلی

در ادامه تاثیر محتوا در سئو بهتر است به اهمیت استفاده از لینک‌های داخلی و خارجی نیز دقت داشته باشید. استفاده از بک‌لینک‌ها بسیار مهم است و تاثیر بسیار مهمی در سئو و بازدید وب‌سایت شما می‌گذارد. در مدل لینک وجود دارد که شما می‌توانید در محتوای خود از آن استفاده کنید:

 

لینک داخلی: این لینک‌ها، لینک‌هایی هستند که محتوای شما را به یک محتوای دیگر در وب‌سایت شما لینک می‌کنند.

لینک‌های خارجی: لینک‌هایی که محتوای وب‌سایت شما را به یک وب‌سایت خارجی مرتبط پیوند می‌دهند.

 

4.نوشتن عنوان مناسب

در مورد تاثیر محتوا در سئو  باید بگوییم در زمان نوشتن محتوا، انتخاب عنوان مناسب بسیار مهم است. مخاطب در ابتدا در مواجهه با محتوای شما عنوان را می‌خواند؛ بنابراین عنوان باید طوری باشد که او را وادار به خواندن بقیه مطلب کند.

 

بهتر است از کلمه کلیدی در ابتدای عنوان استفاده کنید؛ زیرا این مسئله تاثیر به سزایی در سئو وب‌سایت و بالارفتن رتبه شما در موتورهای جستجو خواهد داشت. بهتر است عنوانی که می‌نویسید کمتر از 60 کاراکتر باشد تا به طور کامل در گوگل نشان داده شود.

 

5.سعی کنید پاراگراف‌های خود را کوتاه نگه دارید

همان‌طور که تا این قسمت از مطلب تاثیر محتوا در سئو به شما گفتیم، بهتر است برای بالابردن بازدید وب‌سایتتان از پاراگراف‌های کوتاه استفاده کنید.

 

زمانی که پاراگراف‌های محتوای شما طولانی است، مخاطب از خواندن خسته می‌شود و از سایت شما بیرون می‌رود و این مسئله تاثیر بسیار بدی روی رتبه و میزان بازدید شما می‌گذارد؛ بنابراین بهتر است از جملات و پاراگراف‌های کوتاه برای نوشتن محتوا استفاده کنید.

 

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم تاثیر محتوا در سئو را به شما نشان دهیم. همان‌طور که گفتیم محتوا تاثیر بسیار زیادی روی سئو و بازدید سایت شما دارد. شما با استفاده از نکاتی همچون کوتاه نگه‌داشتن پاراگراف، استفاده از کلمات کلیدی مناسب، استفاده از محتوای جامع و … می‌توانید مخاطبان را به وب‌سایتتان جذب کنید. نبض مارکتینگ به‌عنوان بهترین شرکت سئو سایت در تهران، می‌تواند شما را در راه داشتن یک سایت حرفه‌ای و مناسب کمک کند و به شما در مورد نحوه نوشتن محتوا مشاوره دهد.

تاثیر محتوا در سئو را جدی بگیرید!

همکاری بهترین کار‌آفرین‌های ایرانی با آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ

آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ از سال ۱۳۹1 باهدف کمک به مشاغل و کسب‌وکار‌های سنتی و ایجاد زیربنایی محکم برای مشاغل اینترنتی و آنلاین به وجود آمد. نبض مارکتینگ در طی این 9 سال با بهترین کار‌آفرینان و صاحبان برند‌های مطرح ایرانی همکاری داشته که تمام نتایج به‌دست‌آمده حاصل زحمات افراد باتجربه و متخصص تیم بوده است.

 

از جمله دستاوردهای نبض مارکتینگ در این حرفه، داشتن بیش از 300 پروژه سئو، بیش از 15 هزار کلیدواژه در صفحه اول گوگل و سابقه فعالیت در بیش از 50 حوزه کسب‌وکاری می‌باشد.

 

همین‌طور نبض مارکتینگ، سابقه و تجربه بسیاری در راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوپا در حوزه‌های مختلفی از Digital Marketing را دارد که امروزه هرکدام از آن‌ها به شرکت‌های موفقی در زمینه‌های طراحی سایت، بهینه‌سازی و سئو سایت، طراحی و برنامه‌نویسی اپلیکیشن و نرم‌افزار تبدیل شده‌اند.

 

برای آنکه محصول یا خدمت شما در نتایج اول گوگل دیده شود، به یک مشاور حرفه‌ای سئو نیازمندید. مشاوران نبض مارکتینگ با ارائه خدمات سئو تخصصی، مشاوره و آنالیز سئو سایت، یک برنامه اساسی برای بهینه‌سازی وب‌سایت شما ارائه خواهند داد. به این صورت، با انجام برنامه‌های او، سایت شما پس از بهینه‌سازی و بهبود، در رتبه‌های بالای گوگل قرار می‌گیرد. همین امر باعث می‌شود که جذب ورودی به سایت شما افزایش یابد و سبب کسب درآمد و سود بیشتر شما شود.

 

اگر شما هم علاقه‌مندید، فرصت را از دست ندهید! برای رسیدن به اهداف و رؤیاهایتان، برنامه‌ریزی کنید و با گفتگو با افراد متخصص و مشاوران نبض مارکتینگ، رؤیای خود را به حقیقت تبدیل کنید.

 

 

آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ | Nabzemarketing.com

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

حمید جعفری

حمید جعفری فعال حوزه محتوا و سئو و مدیر سایت نیک شو ، امیدوارم محتوای این سایت راهی باشد برای زندگی بهتر و لذت بخش تر ......

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا