سینما و موسیقی

بیوگرافی مهسا طهماسبی +عکسهای اینستاگرام

بیوگرافی مهسا طهماسبی +عکسهای اینستاگرام

بیوگرافی مهسا طهماسبی +عکسهای اینستاگرام

مهسا طهماسبی بازیگر جوان ایرانی متولد سال 1372 در کرج است ، وی برادرزاده مائده طهماسبی بازیگر ایرانی (همسر فرهاد آئیش) می باشد. مهسا هم اکنون دانشجوی رشته تئاتر گرایش عروسکی در دانشگاه تهران است. علاقه و شروع فعالیت های هنری وی به دوران تحصیل راهنمایی وی مربوط می شود که از دو ساعت وقت آزاد در هفته استفاده می کرد و فیلم سازی و تئاتر انجام می داد. مهسا در دوران دبیرستان به دلیل علاقه به جراحی قلب ، رشته تجربی را انتخاب کرد اما در نهایت به سمت تئاتر و سینما آمد.

 

شروع فعالیت بازیگری

مهسا کار بازیگری را با تئاتر و قبل از دوران دانشگاه شروع کرد ، سپس در سه فیلم سینمایی که یکی از آن ها محصول ایران و فرانسه بود بازی کرد. مهسا با پیشنهاد فرهاد آئیش به سامان مقدم ، در سریال دیوار به دیوار نقش کیان را بر عهده گرفت. در این سریال فرهاد آئیش، ویشکا اسایش، رویا تیموریان، یاسمینا باهر، پژمان جمشیدی، میترا حجار، گوهر خیراندیش، مسعود رایگان، حسن زارعی، علی شادمان، آزاده صمدی، مهسا طهماسبی، مهوش وقاری، علی قربان زاده، رضا ناجی، سام نوری و دیاکو الوند ایفای نقش می کنند.

بیوگرافی مهسا طهماسبی +عکسهای اینستاگرام

قانون مورفی

فیلمی به کارگردانی رامبد جوان که سال 1397 اکران شد. این فیلم فانتزی نه چندان موفق از رامبد جوان نقدهای بسیار منفی داشت. بنا به اتفاقاتی فرخ (امیر جدیدی) از اداره پلیس اخراج می‌شود و مجبور است با مشکلاتی همانند جهیزیه خواهرش و مهریه زنش دست و پنجه نرم کند. در همین کشمکش‌های زندگی دوستش بهمن (امیر جعفری) که قبلاً همکارش بوده و فردی پول‌دار است دخترش ربوده می‌شود. در این فیلم  امیر جدیدی ، امیر جعفری ، مهسا طهماسبی ، دانیال غفارزاده ، سروش صحت ، سیروس گرجستانی ، آناهیتا درگاهی ، هادی کاظمی ، ارشا اقدسی ، رامبد جوان ، آبتین یغماییان ، فرشید ناصری ، محمد معتضدی ایفای نقش کرده اند.

بیوگرافی مهسا طهماسبی +عکسهای اینستاگرام

سریال کامیون

مهسا طهماسبی در آخرین کار در سریال کامیون بازی کرده است که از شبکه دوم سینما در ایام عید نوروز 1399 پخش می شود. کارگردان این سریال طنز مسعود اطیابی است. در این سریال بازیگرانی همچون بیتا سحرخیز، سیاوش مفیدی، شهاب عباسی، فرهاد بشارتی، سپند امیرسلیمانی، گیتی قاسمی، آرزو نبوت، زهره فکورصبور، مهسا طهماسبی، علی عامل هاشمی، بهنام شرفی، هادی مرتضی زاده، کامیاب دانش پور، شیوا خسرومهر، ماهان عبدی، خشایار راد، شیدا یوسفی، فرج الله گل سفیدی، مجید پتکی، حدیث نیکرو، امیرحسین صالحی، بهناز یادگاری، امید روحانی و مرتضی نجفی ایفای نقش می کنند.

بیوگرافی مهسا طهماسبی +عکسهای اینستاگرام

ورود به دنیای بازیگری با پارتی؟!

وقتی سامان مقدم برای نقش کیان به دنبال بازیگر بوده ، فرهاد آئیش مهسا طهماسبی را به وی پیشنهاد می دهد که مورد قبول قرار می گیرد. البته پیش از آن ، فرهاد آئیش پیشنهاد نقش های دیگری نیز برای بازیگر شدن مهسا به افراد دیگر داده بود که سرانجام مورد قبول واقع نشده بود. در واقع آقای آئیش برای بازیگری مهسا طهماسبی نقش واسط را داشته است.

بیوگرافی مهسا طهماسبی +عکسهای اینستاگرام

مهسا طهماسبی بیشتر به بازی در ژانرهای اجتماعی و درام علاقه دارد ، اما تاکنون نقش های کمدی در دو سریال اخیرش بازی کرده است.

بیوگرافی مهسا طهماسبی +عکسهای اینستاگرام

او علاقه زیادی به ورزش دارد و بدنسازی را به صورت مداوم دنبال می کند.

 

مصاحبه با مهسا طهماسبی

خانم طهماسبی لطفا خودتان را معرفی کنید و چه زمانی شروع به کار بازیگری کردید؟

متولد آبان ماه ۱۳۷۲ هستم. در رشته تئاتر دانشگاه تهران با گرایش عروسکی تحصیل کردم. کار بازیگری را با تئاتر و پیش از آن که وارد دانشگاه شوم، آغاز کردم. وقتی وارد دانشگاه شدم، در سه فیلم سینمایی که دوتای‌شان ایرانی هستند و هنوز اکران نشده‌اند و یکی از آن‌ها فیلمی برای شبکه آرته بود که یک‌سال قبل پخش شد. این فیلم محصول مشترک ایران و فرانسه بود و عوامل آن ازجمله کارگردان فرانسوی بودند. این فیلم اولین تجربه من جلوی دوربین بود و فضای صمیمانه و خوبی بر آن حاکم بود. بازی در این فیلم از این نظر برایم جالب بود که تجربه همکاری با سینماگران خارجی را کسب کردم. یک‌جورهایی به‌جای این که من به خارج بروم، خارج آمد ایران. (می‌خندد)

 

از چه زمانی به بازیگری علاقه مند شدید؟

در دوران راهنمایی در مدرسه‌مان دو ساعت وقت آزاد در هفته داشتیم که هر دانش‌آموز بنا‌بر علایقش می‌توانست در آن ساعت آزاد به سمت کارهای هنری که دوست داشت، برود. من هر سه سال در این دو ساعت فیلم‌سازی و تئاتر را انتخاب کردم و بسیار به این هنرها علاقه‌مند شدم. ضمن این که خانم مائده طهماسبی عمه و آقای فرهاد آئیش شوهرعمه‌ام هستند و من از کودکی با این فضا و حرفه آشنا بودم.

 

از همان اول شغل بازیگری را انتخاب کردید؟

علاقه به سینما با من بود، اما در دوره دبیرستان وارد مدرسه فرزانگان شدم و در رشته تجربی ادامه تحصیل دادم. تصمیم داشتم جراح قلب شوم، اما پیش از ورود به دانشگاه تصمیم‌ام عوض شد و به خانواده‌ام گفتم یا هنر می‌خوانم یا ترک تحصیل می‌کنم. (می‌خندد)

 

خانواده‌ام خیلی شوکه شدند و فکر کردند می‌خواهم تنبلی کنم و از درس‌خواندن فرار کنم. با عمه‌ام در این مورد صحبت کردند و خلاصه درنهایت راضی شدند که در دانشگاه هنر بخوانم. خداراشکر الان هم راضی هستند و می‌توانم بگویم به من افتخار می‌کنند و خوشحالند که به من اجازه دادند به سراغ علاقه‌ام یعنی بازیگری بروم.

 

آیا پدر و مادرتان شما را درک میکنند؟

پدرم و مادرم جوان هستند و پدرم هنوز به ۵۰سالگی نرسیده‌اند و ما اختلاف سنی زیادی نداریم. خوشبختانه همین موضوع باعث می‌شود آن‌ها من را درک کنند. مادرم حسابدار هستند و شغل‌شان را دوست ندارند، به‌خاطر همین وقتی در سن ۱۷سالگی جدی درباره شغل آینده‌ و علاقه‌ام به بازیگری با آن‌ها صحبت کردم، متقاعد شدند و همراهی‌ام کردند.

 

آیا برای ورود به بازیگری پارتی بازی کردید؟

آقای سامان مقدم برای نقش کیان به‌دنبال بازیگری جوان بودند و آقای آئیش به من گفتند که تو را برای بازی معرفی می‌کنم. البته این معرفی صرفا در حد پیشنهاد بود و قبلا هم آقای آئیش من را برای بازی به پروژه‌های دیگر معرفی کرده بودند که به سرانجام نرسیده بود.

 

می‌خواهم بگویم این‌طور نبوده که با پارتی‌بازی وارد سینما شده باشم. درواقع شاید معرفی‌ام به پروژه‌ها باواسطه بوده، ‌اما در مرحله بعد همه‌چیز بر‌عهده خودم بوده است. در بازیگری کسی نمی‌تواند با پارتی‌بازی ماندگار شود. اگر کسی بخواهد در این حرفه بماند، فقط باید بر استعداد و توانایی خودش متکی باشد. مطمئن باشید اگر کسی در زمینه بازیگری مستعد نباشد، بعد از مدتی مجبور است از این حرفه خداحافظی کند.

بیوگرافی مهسا طهماسبی +عکسهای اینستاگرام

آیا بازیگری کار آسانی است؟

بازیگری کار سختی است، ولی من همیشه فکر می‌کردم سینما نسبت به سایر مدیوم‌ها راحت‌تر است. تصور می‌کردم بازیگری که تنها در سینما کار می‌کند و تابه‌حال تجربه تئاتری نداشته، کار خاصی نمی‌کند و بازی در مدیوم سینما راحت است، اما وقتی خودم در فیلم‌های سینمایی و سریال بازی کردم، متوجه شدم بازی مقابل دوربین هم کار سختی است. به‌خصوص این که با گروهی حرفه‌ای همکاری داشته باشید. در چنین موقعیتی شما نمی‌توانید بد بازی کنید و کارگردان مرتب کات بدهد؛ چون فقط این کار خودتان نیست که خراب می‌شود، بلکه زحمت بازیگران دیگر را هم هدر می‌دهید.

 

آیا دوست دارید که مشهور شوید؟

همه کسانی که سمت بازیگری می‌روند، دل‌شان می‌خواهد دیده شوند. کسی که بازیگری را انتخاب‌کرده و ادعا می‌کند دوست ندارد دیده شود یا دروغ می‌گوید یا باید از بازیگری خداحافظی کند. من هم دوست دارم کارم دیده شود، به شرطی که در آثاری بازی کرده باشم که مردم دوست داشته باشند. در این صورت مردم از دیدنم خوشحال می‌شوند؛ چون به یاد کارهای خوبی که بازی کرده‌ام، می‌افتند. این نوع دیده‌شدن را دوست دارم. درواقع شهرت بدون حاشیه را دوست دارم، شهرتی که به‌واسطه موفقیتم در بازیگری به‌دست‌آمده باشد، نه حواشی آن.

 

بازی در کدام نقش ها را بیشتر دوست دارید( کمدی یا جدی) ؟

تجربه کمدی برایم خیلی جذاب و خوب بود، اما علاقه شخصی‌ام ژانر درام، فیلم‌ها و سریال‌های اجتماعی و جدی است. بازی در نقش‌های کمدی کار سختی است، به‌خصوص این که شما یک کمدین نباشید. در کل خنداندن مردم در جامعه ما خیلی سخت‌تر از گریاندن آن‌هاست. برای همین فکر می‌کنم کمدی ژانر سختی است و شما حتما باید بازیگرِ کمدی باشید تا بتوانید در چنین کاری بازی کنید.

 

آیا ورزش هم میکنید؟

در ایران بازیگری خیلی به چهره متکی است، ولی در کشورهای دیگر فیزیک بدنی و صدا هم خیلی مهم است و جزو رکن‌های اصلی بازیگری است. کسی که سبک زندگی خوبی نداشته باشد و ورزش نکند، طبعا پوست خوبی نخواهد داشت و بشاش نخواهد بود. اگر یک بازیگر به‌خاطر عدم تحرک و تغذیه نادرست پوست خوبی نداشته باشد و فیزیک بدنی‌اش مناسب نباشد، مخاطب هم او را دوست نخواهد داشت. ضمن این که در کل برای داشتن زندگی سالم و شاد باید ورزش کنیم.

 

روزهایی که صبح زود بیدار می‌شوم و روزم را با ورزش آغاز می‌کنم، تمام روز خوشحالم و تاثیرش را کاملا در روحیه‌ام حس می‌کنم. ورزش صبحگاهی باعث گردش خون در بدن می‌شود و به‌خاطر همین کل روز احساس نشاط می‌کنیم.

 

در دوران راهنمایی به‌صورت حرفه‌ای بسکتبال بازی می‌کردم، ولی در دبیرستان دیگر ورزش را حرفه‌ای دنبال نکردم. هندبال را تجربه کرده‌ام، در والیبال بی‌استعداد بودم. (می‌خندد) و مدتی هم فوتبال بازی می‌کردم و دروازه‌بان بودم. اما در حال حاضر فقط به باشگاه بدنسازی می‌روم.

 

آرزویتان برای بازیگری چیست؟

حضور در جشنواره‌های معتبر جهانی مانند کن، برلین و اسکار برای هر بازیگری آرزوست و من هم از این قاعده مستثنی نیستم؛ اما همیشه به خودم می‌گویم الویتم باید پیشرفت، تلاش و آموختن باشد. این که خودم حس کنم پیشرفت کرده‌ام و در هر کاری که بازی کنم، این حس را داشته باشم که از کارهای قبلی بهتر بوده‌ام، برایم لذت‌بخش است و در این صورت به آرزویم در بازیگری خواهم رسید.

 

ارتباطتان با اعضای خانواده تان به چه صورت است؟

همیشه خانواده برایم در الویت و عزیز بوده است. هم در خانواده پدری و هم در خانواده مادری‌ام همه به‌شدت به هم نزدیک هستند. ما برخلاف خیلی خانواده‌ها که ممکن است با عمه، خاله و عمو در ارتباط نباشند، ارتباط بسیار خوبی داریم و من با همه‌شان رفت‌وآمد دارم.

 

همه اعضای خانواده‌ام حق پدری و مادری به گردنم دارند و همه‌شان را خیلی دوست دارم. ما اصالتا بابلی هستیم و یکی از خاله‌هایم در این شهر زندگی می‌کند و من با ایشان درست به همان اندازه در ارتباطم که با خاله‌ام که در تهران و نزدیک ما زندگی می‌کنند. همه اعضای خانواده‌ام را دوست دارم و اصلا نمی‌توانم حتی یک روز را بدون آن‌ها تصور کنم.

 

آیا آقای فرهاد آئیش و مائده طهماسبی در این زمینه کمکتان کرده اند؟

همیشه با عمو فرهاد و عمه مائده مشورت می‌کنم، به‌خصوص از حالا به بعد این مشورت بیشتر هم خواهد شد. خوشبختانه این شانس را دارم که این عزیزان در کنارم هستند و من قطعا هیچ کاری را بدون مشورت با آن‌ها قبول نخواهم کرد. خداراشکر می‌کنم که عمه و شوهرعمه‌ام در کنارم هستند؛ چون می‌توانم بهترین مشاوره و نصیحت‌ها در زمینه کارم را از آن‌ها بگیرم و بشنوم.

بیوگرافی مهسا طهماسبی +عکسهای اینستاگرام

اینستاگرام

مهسا طهماسبی در اینستاگرام بیش از 58 هزارفالور دارد که پست هایی درباره زندگی شخصی و هنری اش منتشر می کند.

بیوگرافی مهسا طهماسبی +عکسهای اینستاگرام

اوضاع این روزها
#سریال_کامیون

بیوگرافی مهسا طهماسبی +عکسهای اینستاگرام

بیوگرافی مهسا طهماسبی +عکسهای اینستاگرام

دلم برات خیلی تنگ شده بهترین برادر دنیا ❤️ خدا همیشه حواسش بهت باشه

بیوگرافی مهسا طهماسبی +عکسهای اینستاگرام

دوئت !
به بهونه اکرانش که البته فعلا لغوه …
روزتون خوش باشه ❤️❤️

بیوگرافی مهسا طهماسبی +عکسهای اینستاگرام

رنگ …

بیوگرافی مهسا طهماسبی +عکسهای اینستاگرام

بیوگرافی مهسا طهماسبی +عکسهای اینستاگرام

بیوگرافی مهسا طهماسبی +عکسهای اینستاگرام

بیوگرافی مهسا طهماسبی +عکسهای اینستاگرام

۱۲-۱۳ سال رفاقت

بیوگرافی مهسا طهماسبی +عکسهای اینستاگرام

بیوگرافی مهسا طهماسبی +عکسهای اینستاگرام

بیوگرافی مهسا طهماسبی +عکسهای اینستاگرام

 

 

5/5 - (4 امتیاز)

حمید جعفری

حمید جعفری فعال حوزه محتوا و سئو و مدیر سایت نیک شو ، امیدوارم محتوای این سایت راهی باشد برای زندگی بهتر و لذت بخش تر ......

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. جمع کنید باوو این ادها و عکسارو به پول میرسن کسی نمیشاسه زن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا