سینما و موسیقی

بیوگرافی حمیرا خواننده ایرانی +همسر و زندگی شخصی

بیوگرافی حمیرا خواننده ایرانی +همسر و زندگی شخصی

بیوگرافی Homeira حمیرا

پروانه امیر افشاری در ۲۶ اسفند ۱۳۲۳ متولد شده است. او را با نام هنری حمیرا می شناسند. وی یکی از خوانندگان مشهور و معروف ایرانی می باشد. حمیرا در سبک موسیقی تلفیقی، ملی و پاپ در حال فعالیت است. حمیرا در سبک آهنگ هایش بیشتر سنتی خوانده است و در آخرین کارهایش سبک تلفیقی پاپ سنتی را نیز اجرا کرده که تمامی این آثار محبوب هستند.

 

مضامین آهنگ های حمیرا تماما عرفانی و درمورد خداوند ، زندگی و وطن هستند.

 

کودکی تا کنون

حمیرا در ۱۳۲۳ در تهران به دنیا آمد. او از خانواده های سرشناس و با نفوذ بود و اصالتشان آذری بود. پدرش زمین دار بزرگی بود و صاحب 150 روستا و قریه در شمال غربی ایران بود. وی با تشویق های همسرش که ساکن آلمان بود و دور از چشم پدرش برای تست خوانندگی در آزمون صدای رادیو شرکت کرد و اعضای شورا از صدای او حیرت زده شدند. پس از آن در کنار استاد علی تجویدی مشغول یادگیری شد و در نهایت اولین آهنگ خود را در سال 1344 به نام صبرم عطا کن به یک خواننده تبدیل شد.

بیوگرافی حمیرا خواننده ایرانی +همسر و زندگی شخصی

به دلیل مخالفت های پدر او اسم خود را حمیرا گذاشت اما پدرش صدای دختر خود را می شناخت و خوانندگی را در شأن خانواده خود نمی دانست سپس همه صفحات بازار را خرید و در خانه قرار داد. بعد از گذشت یک سال برای پدر حمیرا سفری به اروپا پیش آمد و او نیز از این فرصت استفاده کرده و آهنگ دوم خود را با نام سرگردان منتشر کرد. پدرش با فهمیدن انتشار آهنگ دوم وی را از خانه بیرون کرده و از ارث محروم نمود. حمیرا مدتی را در خانه پسر عمویش سپری کرد و بعد از آن با پرویز یاحقی که موسیقی دان و آهنگساز ایرانی بود ازدواج کرد.

 

آن ها 8 سال زندگی مشترک داشتند و در طول این مدت آثاری چون «بهار عشق من»، «ای رفته از بر من»، «به‌خاطر تو»، «می عاشقانه»، «دل شکنی گناهه»، «چند با یادت فریبم این دل دیوانه را»، «هدیهٔ عشق»، «بهار نو رسیده»، «مرا تنها نگذاری»، «پنجره‌ای به باغ گل»، «آهنگ محبت»، «با دلم مهربان شو»، «مرا نفریبی» و … را اجرا کرد. پس از آن با به وجود آمدن مشکلاتی مجبور شدند از هم جدا شوند و بعد از آن رابطه هنری آنها نیر به طور کامل قطع شد.

بیوگرافی حمیرا خواننده ایرانی +همسر و زندگی شخصی

بعد از انقلاب

حمیرا بعد از انقلاب به دادگاه انقلاب اسلامی احضار و مورد آزار روحی قرار می گیرد. همسر سومش که تاجر کراوات بود بعد از انقلاب بیکار شد. او تا آخر سال 1360 در ایران دوام آورد. بعد از چند بار تغییر محل زندگی در ایران تصمیم می گیرد ایران را ترک کند سپس چهره خود را شبیه یک پیرزن در آورده و از مرز افغانستان به سوی پاکستان رفت و بعد به اسپانیا و بعد از آن هم به کاستاریکا در آمریکای مرکزی مهاجرت کرد. در کاستاریکا به افسردگی حاد دچار شد طوری که به مدت یکسال زیر نظر روانپزشک بود. بعد از آن به کالیفرنیا مهاجرت کرد. در آنجا با همیاری احمد مسعود توانست باری دیگر به دنیای هنری خود بازگردد.

 

حمیرا در سال 1378 به تومور مغزی دچار شد و به طور کاملا عجیبی در اتاق عمل شفا یافت. همچنین او یک عمل قلب نیز انجام داده است. وی علاقه زیادی به سرزمین خود داشت و از اینکه نمیتواند در سرزمین خود بماند بسیار ناراحت بود همچنن او آهنگ هایی در وصف ایران خوانده است که بسیار ستودنی می باشد. حمیرا اکنون در لس آنجلس زندگی میکند و صاحب دو فرزند به نام یاسمن و هنگامه دارد. حمیرا همچنین زندگینامه خود را نوشته است و منتظر ناشر بی طرفیست که او را چاپ کند.

بیوگرافی حمیرا خواننده ایرانی +همسر و زندگی شخصی

حمیرا از شاعران نامدار زبان فارسی ترانه های زیادی خوانده است ، اشعار و ترانه‌هایی از حافظ، مولوی، بابا طاهر، رهی معیری، بیژن ترقی، هما میرافشار، لیلا کسری (هدیه)، جلیلی بیدار، عماد خراسانی، کمال خجندی، احمد گلچین معانی، مسعود امینی، مسعود فردمنش، معینی کرمانشاهی و … را اجرا کرده‌است.

 

آلبوم ها

مهتاب عشق ۱۳۸۳

هدیه ۱۳۸۰

خواب و خیال ۱۳۷۸

سرنوشت ۱۳۷۷

منتظر به راه ۱۳۷۴

عشق و عرفان ۱۳۷۳

درویشان ۱۳۷۲

بهار عشق ۱۳۷۱

انتظار (گلبرگ ۳) ۱۳۷۰

بهار بهاره (گلبرگ ۲) ۱۳۶۷

وقتی که عشق میاد (گلبرگ ۱) ۱۳۶۵

دریاکنار ۱۳۶۳

قناری ۱۳۶۲

شرم و شکایت ۱۳۶۱

بهار زندگی ۱۳۵۶

گذشته ۱۳۵۵

بیوگرافی حمیرا خواننده ایرانی +همسر و زندگی شخصی

 

 

3.2/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا