کسب و کارها

بهترین پمپ برای آبگیری وخشک کن در معدن

بهترین پمپ برای آبگیری وخشک کن در معدن

به لطف شرایط بالای قابلیت اطمینان و تطبیق پذیری، پمپ های  دیافراگمی را می توان در بخش های کاربردی متعدد بدون نیاز به عملیات نصب پرهزینه یا محاسبات اندازه استفاده کرد.

 

یکی از نقاط قوت پمپ های دیافراگمی کاهش نیاز به تعمیر و نگهداری در مقایسه با سایر فناوری ها است که زمان توقف و وقفه های تولید را به حداقل می رساند. به همین دلیل پمپ‌های دیافراگمی دو مرحله ای راه‌حلی معتبر برای فرآیندهای استخراج معادن هستند و کارایی و ایمنی آنها را افزایش می‌دهند.

 

قبل از کشف نحوه استفاده از پمپ های دیافراگمی در بخش معدن، ما منظور از مفهوم معدن  را تعریف می کنیم. بخش معدن و استخراج معادن شامل کلیه فرآیندهایی است که با هدف استخراج منابع ارزشمند از زمین، به ویژه منابع تجدید ناپذیر از جمله سوخت های فسیلی، مواد معدنی، آب و فلزات گرانبها انجام می شود.

 

قبل از شروع معرفی مزایا این پمپ ها در معدن تیاز است به ساختار پمپ دیافراگمی پنوماتیک آشنا شوید که در لینک به طور کامل به آن پرداخته میشود و سپس انواع روش ها استخراج را بشناسید

 

انواع روش های استخراج در معدن

چهار روش استخراج وجود دارد که عمدتاً در نوع و محل ذخایر قابل استخراج با هم تفاوت دارند. هر یک از این روش ها سطوح مختلفی از ایمنی و اثرات زیست محیطی را شامل می شود. به خصوص:

 

استخراج زیرزمینی: حفاری و ساخت تونل ها و گالری ها را با هدف دستیابی و بازیابی ذخایر منابع واقع در عمق سطح شناسایی می کند.

 

استخراج سطحی: شرح فعالیت های حذف سنگ بستر برای دسترسی به ذخایر منابع است که در این حالت در موقعیت سطحی قرار دارد.

 

استخراج در بستر رود: در بستر رودخانه ها یا محیط های رسوبی و با هدف الک کردن فلزات گرانبها (مانند طلا) انجام می شود. عملیات شامل استخراج و شستشوی مواد رسوبی برای استخراج فلز گرانبها است.

 

استخراج در محل: شامل پمپاژ مواد شیمیایی در زیر زمین برای حل کردن ماده معدنی حاوی منبع و سپس پمپاژ محلول به سطحی است که از آن منبع معدنی استخراج می شود (به عنوان مثال استخراج اورانیوم).

 

پمپ های دیافراگمی دو مرحله ای ، در حالی که در تمام انواع استخراج که در بالا توضیح داده شد، استفاده می شوند، بیشتر در فرآیندهای استخراج زیرزمینی استفاده می شوند. حالا ببینیم در چه حالتی

 

انتخاب پمپ های دیافراگمی پنوماتیک در مراحل  آبگیری معادن

پمپ های دیافراگمی پنوماتیک دو مرحله ای به طور گسترده برای عملیات آبگیری معدن استفاده می شود. این عملیات شامل پمپاژ آب معدن از حوضه های پایین تر و انتقال آن به دور از مناطق کار، ه معمولا به یک حوض مرکزی میباشد. این فرآیند منطقه کار را عاری از آب عمیق نگه می دارد و شرایط ایمنی معدنچیان و محیط تولید اطراف را افزایش می دهد. با این حال، در نظر گرفتن سه جنبه مهم مربوط به استفاده از فناوری صحیح پمپ ضروری است:

 

مشخصه استیل: اگر آبی که باید پمپاژ و انتقال می‌شود، اسیدی باشد، لازم است از پمپ‌های دیافراگمی استیل(که یکی از انواع پمپ ضد اسید میباشد) برای افزایش مقاومت در برابر اثرات ساینده استفاده شود.

 

وزن پمپ: در بسیاری از موارد پمپ ها به صورت دستی و بدون کمک نوار نقاله از مکانی به مکان دیگر در معدن منتقل می شوند. بنابراین در این مورد توجه به ویژگی های وزن پمپ ضروری خواهد بود. به همین دلیل پمپ های دیافراگمی را می توان یک راه حل همه کاره و موثر در نظر گرفت.

 

مواد پمپ: استفاده از برخی مواد ممکن است در بخش معدن خاصی مجاز نباشد. در این مورد لازم است با مقررات دولتی را بدانید.همچنین در این حالت تطبیق پذیری از نظر طراحی و انتخاب مواد به یک عامل برنده در زمینه پمپ های دیافراگمی تبدیل می شود.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

حمید جعفری

حمید جعفری فعال حوزه محتوا و سئو و مدیر سایت نیک شو ، امیدوارم محتوای این سایت راهی باشد برای زندگی بهتر و لذت بخش تر ......

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا