تغذیه سالم و رژیم

بهترین منابع غذایی برای تامین پروتئین کدامند؟

بهترین منابع غذایی برای تامین پروتئین کدامند؟بهترین منابع غذایی برای تامین پروتئین کدامند؟

برای برنامه ریزی تغذیه روزانه تان به خصوص اگر ورزشکار باشید باید پروتئین لازم را دریافت کنید و حالا سوال اینجاست که منابع غنی پروتئین کدامند؟ پروتئین یکی از ضروری ترین مواد مورد نیاز بدن است که باید 0.8 گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن بصورت روزانه مصرف شود. اما افرادی که از نظر جسمی فعال هستند باید میزان بیشتری مصرف کنند ، 1.4 – 2 گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن مقدار مناسبی است. در ادامه 10  غذایی که پروتئین خالص دارند را به شمار معرفی می کنیم.

 

سینه مرغ

بهترین منابع غذایی برای تامین پروتئین کدامند؟85 گرم سینه مرغ کباب شده بدون پوست حدود 27 گرم پروتئین و 140 کالری دارد. علاوه بر این سینه مرغ می تواند حاوی مواد مفید دیگری نیز باشد ، اگر مرغ در فضای آزاد و از علفزارها تغذیه کرده باشد آنتی اکسیدان ها و سطح امگا 3 بیشتری دارد ، همچنین نیاسین، ویتامین B6، سلنیوم و فسفر به مقدار زیاد در گوشت مرغ موجود است.

 

میزان پروتئین موجود در 100 گرم سینه مرغ: 31 گرم (80٪ از کالری )

 

سینه بوقلمون

بهترین منابع غذایی برای تامین پروتئین کدامند؟سینه بوقلمون لاغرترین اندام این پرنده است و چربی کمی دارد. 85 گرم گوشت سینه بوقلمون کباب شده بدون پوست به مقدار 24 گرم پروتئین دارد. بوقلمون نیز دارای نیاسین، ویتامین B6، سلنیوم، فسفر و روی به مقدار زیاد است. از همه مهم تر مقادیر بالایی از تریپتوفان در گوشت بوقلمون وجود دارد ، این اسید آمینه به سنتز سروتونین، یک انتقال دهنده عصبی مهم کمک می کند.

 

میزان پروتئین موجود در 100 گرم بوقلمون: 30 گرم (95٪ کالری)

 

سفیده تخم مرغ

بهترین منابع غذایی برای تامین پروتئین کدامند؟سفیده تخم مرغ پروتئین بسیار باکیفیتی دارد و حاوی تمام اسیدهای آمینه می باشد. ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها در زرده تخم مرغ یافت می شود با این حال، سفیده تخم مرغ حاوی حداقل 60٪ از پروتئین است. یک فنجان معادل 243 گرم سفیده تخم مرغ حاوی 26 گرم پروتئین است و حدود 115 کالری به شما می دهد.

 

میزان پروتئین موجود در 100 گرم سفیده تخم مرغ: 11 گرم (91٪ کالری)

 

ماهی خشک

بهترین منابع غذایی برای تامین پروتئین کدامند؟ماهی علاوه بر این که طعم خوبی دارد ، بسیاری از مواد مغذی از جمله پروتئین را برایتان فراهم می کند. گوشت ماهی کم چرب با پروتئین بالا است، ماهی کاد، ماهی هالیبوت، ماهی روغنی کوچک بهترین گزینه ها برای مصرف هستند. 28 گرم ماهی خشک شده 18 گرم پروتئین دارد. ویتامین B12، پتاسیم، منیزیم، سلنیوم از مواد مغذی مفید موجود در ماهی هستند.

 

میزان پروتئین موجود در 100 گرم ماهی خشک شده: 63 گرم ( 93٪ کالری)

 

میگو

بهترین منابع غذایی برای تامین پروتئین کدامند؟یک غذای دریایی دیگر ، میگو میزان زیادی پروتئین دارد ، کالری، کربوهیدرات و چربی پایین را هم می توانیم نام ببریم. 85 گرم میگو حاوی 17 گرم پروتئین است. در ادامه لیست مواد مغذی میگو را مشاهده می کنید:

ویتامین D

نیاسین

ویتامین B12

آهن

فسفر

مس

سلنیوم

آنتی اکسیدان هایی مانند آستاگزانتین

 

میزان پروتئین موجود در 100 گرم میگو: 20 گرم (82٪ کالری)

 

ماهی تن

بهترین منابع غذایی برای تامین پروتئین کدامند؟یک غذای خوشمزه و تقریبا پروتئین کامل ، علاوه بر این که مقدار کمی چربی دارد. 85 گرم ماهی Yellowfin خام حدود 20 گرم پروتئین دارد. همچنین ماهی تن منبع خوب ویتامین های ب، به علاوه مواد معدنی مانند منیزیم، فسفر و پتاسیم است. خواص آنتی اکسیدانی با توجه به مقادیر بالایی از سلنیوم را هم می توانیم نام ببریم. 100 گرم ماهی تن حاوی 52 درصد از نیاز روزانه پروتئین است. اسیدهای چرب امگا3 نیز در تمامی غذاهای دریایی از جمله ماهی تن یافت می شود. سعی کنید یکبار در هفته ماهی تن مصرف کنید. توجه کنید که زنان باردار و شیرده نباید ماهی تن را به صورت خام یا کبابی بیشتر از یکبار در ماه بخورند.

 

میزان پروتئین موجود در 100 گرم ماهی تن: 23 گرم 92٪ کالری

 

ماهی هالیبوت

بهترین منابع غذایی برای تامین پروتئین کدامند؟فیله این نوع ماهی که 159 گرم است ، 42 گرم پروتئین دارد. اسیدهای چرب امگا 3 به مقدار فراوان در آن وجود دارد. مقدار سلنیوم این ماهی بالا است  ، ویتامین B3، B6 و B12 و همچنین مواد معدنی مانند منیزیم، فسفر و پتاسیم در این ماهی به مقدار فراوان وجود دارند. با توجه به سطح جیوه بالا، مصرف بیش از حد ماهی هالیبوت صحیح نیست.

 

میزان پروتئین موجود در 100 گرم ماهی هالیبوت: 27 گرم (81٪ کالری)

 

ماهی تیلاپیا

بهترین منابع غذایی برای تامین پروتئین کدامند؟تیلاپیا در بازار به آسانی یافت می شود و قیمت مناسبی هم دارد. تیلاپیا ، ماهی آب شیرین سفید و یک منبع بزرگ از پروتئین است و در عین حال کالری و چربی پایین دارد. 85 گرم تیلاپیا حدود 20 گرم پروتئین دارد. نسبت امگا 6 به امگا 3 در تیلاپیا از انواع دیگر ماهی ها بالاتر است. ویتامین های ب و مواد معدنی مانند سلنیوم، فسفر و پتاسیم به مقدار فراوان در این ماهی یافت می شود.

 

میزان پروتئین موجود در 100 گرم ماهی تیلاپیا: 26 گرم (81٪ کالری)

 

ماهی کاد COD

بهترین منابع غذایی برای تامین پروتئین کدامند؟کاد ، ماهی آب های سرد است و گوشت سفید دارد. 85 گرم ماهی کاد در حدود 20 گرم پروتئین دارد. کاد یک منبع بزرگ از ویتامین B3 ،B6 و همچنین اسیدهای چرب امگا 3 است. علاوه بر این، ماهی کاد حاوی سلنیوم، منیزیم، فسفر و پتاسیم است.

 

میزان پروتئین موجود در 100 گرم ماهی کاد: 23گرم ( 93 ٪ کالری )

 

ماهی پولاک

بهترین منابع غذایی برای تامین پروتئین کدامند؟ماهی از آب های آلاسکا ، با طعم بی نظیر.85 گرم از گوشت این ماهی حاوی 20 گرم پروتئین است. اسیدهای چرب امگا 3 نیز به مقدار فراوان در این ماهی یافت می شوند. همچنین حاوی مقادیر زیادی از کولین، ویتامین B12 است.

 

میزان پروتئین موجود در 100 گرم پولاک: 24گرم (89٪ کالری)

 

مطالب بیشتر:

میزان پروتئین سویا در 100 گرم چقدر است؟

یک لیوان شیر چقدر پروتئین دارد؟

میزان پروتئین سینه مرغ چقدر است؟

بعد از تمرین تخم مرغ کامل یا سفیده؟ میزان پروتئین سفیده تخمه مرغ

 

 

2.8/5 - (10 امتیاز)

حمید جعفری

حمید جعفری فعال حوزه محتوا و سئو و مدیر سایت نیک شو ، امیدوارم محتوای این سایت راهی باشد برای زندگی بهتر و لذت بخش تر ......

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا