دانلود آهنگ خارجی

بهترین آهنگ های گروه The Doors، دانلود و پخش آنلاین

بهترین آهنگ های گروه The Doors، دانلود و پخش آنلاین

بهترین آهنگ های گروه The Doors، دانلود و پخش آنلاین

گروه The Doors را جیم موریسون (Jim Morrison) و رایموند مانزارک (Raymond Manzarek) در سال 1965 تاسیس کردند، گروهی که تحت تاثیر اشعار و جهان بینی خاص جیم موریسون خیلی زود به یکی از تاثیرگذارترین گروه‌های موسیقی تبدیل شد. به این گروه جان دنزمور (John Densmore) و رابی کریگر ( Robby Krieger) نیز اضافه شدند.با مرگ جیم موریسون در سال 1971 این گروه نیز بعد از 3 سال از هم پاشید و دوران افسانه‌ای The Doors خیلی زود به پایان رسید. در پنج سال فعالیت این گروه، 6 آلبوم از آنها منتشر شد که معروف‌ترین آنها: The Doors در سال 1967، Strange Days در سال 1967 و L.A women در سال 1971 هستند که پیشنهاد میکنم حتما این آلبوم‌ها رو گوش بدین و البته که راجع به خواننده و نفر اصلی این گروه “جیم موریسون” هم بخونید چون شخصیت بسیار پیچیده و عجیبی داشته و میشه گفت گروه The Doors بیشتر از هر چیزی تحت تاثیر او بوده.

 

Light My Fire


این قطعه در آلبوم The Doors در سال 1967 منتشر شد، در این قطعه بیشتر از هر چیزی شاید صدای کیبورد رایموند مانزارک است که توجه را به خودش جلب میکند، تمام چیزی که باید از این گروه بدانید و بشنوید در این قطعه خلاصه شده و به جرات از بهترین قطعات ساخته شده توسط این گروه است.

دانلود

 

The End


این قطعه در آلبوم The Doors در سال 1967 منتشر شد، 12 دقیقه سرشار از ترس توامان با هیجان، کابوس و پارانویا، حتی این کلمات هم برای توصیف این قطعه ناکافی‌ست. The End سال‌ها بعد در فیلم “و اینک آخرالزمان” فرانسیس فورد کوپولا نیز استفاده شد و به شهرت آن هر چه بیشتر افزود.

دانلود

 

Break on Through


این قطعه در آلبوم The Doors در سال 1967 منتشر شد

دانلود

 

L.A. Woman


این قطعه در آلبومی به همین نام L.A women در سال 1971 منتشر شد، موریسون 3 ماه بعد از پخش این آلبوم فوت کرد.

دانلود

 

When the Music’s Over


این قطعه در آلبوم Strange Days در سال 1967 منتشر شد، قطعه‌ی 11 دقیقه‌ای که به خوبی به نام آلبوم “روزهای عجیب” اشاره دارد و آن را تداعی می‌کند.

دانلود

 

Love Me Two Times


این قطعه در آلبوم Strange Days در سال 1967 منتشر شد، این آلبوم دومین آلبوم گروه The Doors است، آلبومی که راه آلبوم اول را ادامه داده و حتی آن را توسعه داده است. Love Me Two Times پل ارتباطی بین آلبوم اول (The Doors) و آلبوم دوم (Strange Days) است.

دانلود

 

Touch Me


این قطعه در آلبوم The Soft Parade در سال 1969 منتشر شد، قطعه ای که مضمونش بیشتر از هر چیزی به روابط عاشقانه فیزیکی بین انسان ها اشاره دارد.

دانلود

 

People Are Strange


این قطعه در آلبوم Strange Days در سال 1967 منتشر شد، این قطعه را می توان جز بهترین قطعات ساخته شده موسیقی راک در دهه 60 میلادی دانست.

دانلود

 

Hello, I Love You


این قطعه در آلبوم Waiting for the Sun در سال 1968 منتشر شد، قطعه ای که به طور مشخص مربوط به عشق است.

دانلود

 

Roadhouse Blues


این قطعه در آلبوم Morrison Hotel در سال 1970 منتشر شد، این قطعه ریشه‌ی سبک بلوز دارد. اگر نیاز به قطعه ای دارین که یه مقدار سرحال بیاردتون شاید یکی از بهترن انتخاب ها Roadhouse Blues باشه.

دانلود

 

 

برای پرداختن به جیم موریسون و گروه The Doors نیاز به مقالات و پست های زیادی هست تا بتونیم راجع به این گروه و اشعار و ساخت موسیقایی اونها حرف بزنیم اما مهم‌ترین نکته این هست که نمیشه از این گروه به عنوان موسیقی یاد نکرد.

 

حتما در قسمت نظرات برامون بنویسین که نظرتون راجع به این پلی‌لیست چی بوده و جای کدوم آهنگ خالیه.

 

 

2/5 - (13 امتیاز)

حمید جعفری

حمید جعفری فعال حوزه محتوا و سئو و مدیر سایت نیک شو ، امیدوارم محتوای این سایت راهی باشد برای زندگی بهتر و لذت بخش تر ......

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا