کسب و کارها

برای طراحی سایت چه زبانی بهتر است؟

برای طراحی سایت چه زبانی بهتر است؟

برای طراحی سایت چه زبانی بهتر است؟

برای اینکه سایت حرفه ای و با کیفیتی داشته باشیم نیاز هست که در طراحی آن از زبان های برنامه نویسی استفاده کنیم. برای این کار اگر خودمان دانش و مهارت کد نویسی نداریم نیاز به برنامه نویس خواهیم داشت؛ این شخص باید تجربه و دانش کافی در مورد زبان های برنامه نویسی سایت را داشته باشد. معمولا بهترین شرکت طراحی سایت تیم های متخصصی در این زمینه دارد که می توانند طراحی سایت حرفه ای را به بهترین شکل برای مشتری انجام دهند. با مطالعه این مقاله متوجه خواهید شد که برای طراحی سایت چه زبانی بهتر است.

 

عوامل موثر در انتخاب بهترین زبان طراحی سایت

بحث تولید محتوا بعد از طراحی سایت بسیار مهم است اینکه بدانیم محتوا یعنی چه و محتوای سایت ما می خواهد از چه فرمتی باشد می تواند در انتخاب بهترین زبان برنامه نویسی طراحی سایت کمک کند. به عنوان مثال با استفاده از زبان های برنامه نویسی گوناگون می توانیم المان ها و امکاناتی را در سایت پیاده سازی کنیم که به جذاب شدن سایت کمک نمایند؛ در این صورت سایت از لحاظ رابط کاربری جذابیت خواهد داشت. از مهم ترین فاکتورهای موثر در انتخاب بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت می توان به موارد زیر اشاره کرد.

مفید و کارآمد زبان برنامه نویسی

سادگی و راحتی استفاده از آن زبان

سرعت توسعه سایت با زبان انتخابی

بازار کار بهترین زبان برنامه نویسی

سرعت اجرا و میزان امنیت

تکنولوژی مورد استفاده در زبان برنامه نویسی

وابستگی به پلتفرم و سیستم عامل خاص

نحوه پشتیبانی زبان برنامه نویسی

 

برای طراحی سایت چه زبانی بهتر است؟

برای طراحی سایت  حرفه ای می توان از زبان های برنامه نویسی مختلفی استفاده کرد ولی بسته به نیاز و دانش فرد طراح انتخاب بهترین زبان برای هر طراح و توسعه دهنده ای متفاوت است. در این بخش از مقاله با معرفی چند زبان برنامه نویسی متداول به سوال برای طراحی سایت چه زبانی بهتر است پاسخ می دهیم.

برای طراحی سایت چه زبانی بهتر است؟

1. پایتون بهترین زبان‌ برای طراحی سایت

زبان برنامه نویسی پایتون به دلیل سادگی زیاد، مقیاس پذیر بودن و پشتیبانی کامل از شی گرایی در دسته بهترین زبان طراحی سایت قرار می گیرد. این زبان به سرعت در بین برنامه نویسان جایگاه بالایی به دست آورد؛ زیرا پایتون قابلیت های بالایی داشته و از آن می توان در تعداد زیادی برنامه ها استفاده کرد. از این زبان می توان برای درست کردن یک پروتوتایپ ساده تا یک سایت فروشگاهی پر از امکانات و پیچیده استفاده نمود. زمانی که پایتون با دیگر فریم ورک ها به کار گرفته شود خوانایی، بهره وری و قدرت کاربردی آن بسیار افزایش می یابد.

 

2. زبان Php مهم ترین زبان‌ طراحی سایت

زبان برنامه نویسی php یک زبان عالی برای طراحی سایت حرفه ای است که برای توسعه سایت ها نیز کاربرد دارد. این زبان برنامه نویسی سمت سرور به منظور توسعه سایت های استاتیک و دینامیک مورد استفاده قرار می گیرد. این زبان یک زبان برنامه نویسی سورس باز سمت سرور به شمار می رود که یکی از علت ها محبوبیت آن در بین برنامه نویسان می باشد. سرعت بالا در زمان بارگذاری، ارزان بودن این زبان و سرور و هاستی که بعد از طراحی سایت برای سایت طراحی شده با php استفاده می شوند از دیگر دلایل پرطرفدار بودن این زبان برنامه نویسی هستند. بسیاری از سیستم های مدیریت محتوا نظیر وردپرس و سایت هایی مثل وردپرس و فیسبوک نیز با زبان  php طراحی شده اند. این زبان برنامه نویسی فقط بر روی سرورهایی قابل اجرا است که بر روی آن ها پی اچ پی نصب شده باشد.

 

3. طراحی سایت با زبان برنامه نویسی جاوا

برای طراحی سایت چه زبانی بهتر است؟

بهترین پاسخ به سوال برای طراحی سایت چه زبانی بهتر است؛ زبان برنامه نویسی جاوا می باشد. دلیل این امر شی گرا بودن زبان جاوا است و تکامل و قدر آن در حد استاندارد بوده و برای توسعه بازی و ساخت برنامه های موبایلی استفاده می شود. همچنین از این زبان می توان در طراحی سایت های حرفه ای بزرگ و کوچک نیز بهره گرفت.

 

سایت های  ebay ، youtube و آمازون از جمله پروژه های بزرگی است که با زبان جاوا ساخته شده اند. جاوا از سیستم عامل های مختلفی نظیر مک، لینوکس و ویندوز پشتیبانی می کند؛ بنابراین برنامه هایی که با این زبان نوشته شده اند با این سیستم عامل ها سازگاراند.

 

4. زبان #C  بهترین زبان‌ برای طراحی سایت

زبان برنامه نویسی سی شارپ بهترین زبان برای طراحی سایت حرفه ای و انجام پروژه های بسیار بزرگ است. این زبان در فریمورک ASp.net استفاده می شود و دارای قابلیت های زبان جاوا نیز می باشد. برنامه نویسانی که با زبان های C و C++آشنایی دارند می توانند به راحتی زبان#C  را یاد بگیرند.

 

5. Rubyبهترین زبان برنامه نویسی طراحی سایت

زبان برنامه نویسی Ruby بهترین زبان برای طراحی اپلیکیشن های موبایل و سایت است که از دسته زبان های منبع باز داینامیک به شمار می رود. این زبان قابلیت برنامه نویسی دستوری و توابع را داشته و دارای مقیاس پذیری بالایی است. یادگیری بالا و درک کدهای زبان Ruby بسیار آسان بوده و از فریم ورک Ruby on Rails برای طراحی سایت های خلاقانه می توان بهره گرفت.

 

Twitter، hulu  و scribd از جمله پلتفرم های بزرگی هستند که در طراحی آن ها از زبان برنامه نویسی Ruby استفاده شده است. قدرت و کارایی این زبان برنامه نویسی غیرقابل انکار است ولی برای اجرای آن نیاز به ابزارهای جانبی بیشتری نسبت به سایر زبان های برنامه نویسی می باشد. به همین دلیل در طراحی سایت به ندرت از زبان Ruby استفاده می شود و برای سرورهایی که ترافیک ورودی بالایی دارند مناسب است.

 

6.زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت یک زبان چند وجهی و یکی از زبان های ضروری مورد استفاده در طراحی سایت است که بخش زیادی از طراحی صفحات سایت با این زبان انجام می شود. جاوا اسکریپت یک زبان اسکریپت است که برای طراحی صفحات واکنش گرا و جذاب سایت  کاربرد دارد. از نظر گرافیکی این زبان برای طراحی سایت بهترین زبان است که برای مدیریت کاراکترهای ورودی و اعتبار سنجی در طراحی سایت مورد استفاده قرار می گیرد. زبان جاوا اسکریپت هم در سمت کاربر و هم در سمت سرور به صورت node.js کاربرد دارد. این زبان یادگیری راحتی و کاربرد زیادی دارد به همین دلیل برای طراحان سایت که به دنبال طراحی سایت های حرفه ای یادگیری این زبان لازم است. اکنون همه مرورگرها به طور کامل از زبان اسکریپتی پشتیبانی می کنند؛ به همین دلیل می توان آن را برای طراحی سایت بهترین زبان برنامه نویسی در نظر گرفت.

 

جمع بندی

هر کدام از زبان های برنامه نویسی دارای ویژگی ها و امکانات متفاوت و خاصی برای توسعه سایت ها هستند. بهترین شرکت طراحی سایت برای انتخاب زبان برنامه نویسی مناسب طرحی سایت، هدف و نوع پروژه را مدنظر قرار می دهد؛ بر همین اساس از کاربردی ترین زبان برنامه طراحی سایت جهت انجام سفارت شات مشتری استفاده می کند. چرا که برای انجام هر پروژه طراحی سایت براساس میزان پیچیدگی و امکانات مورد نیاز آن باید از زبان برنامه نویسی به خصوصی استفاده کرد.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

حمید جعفری

حمید جعفری فعال حوزه محتوا و سئو و مدیر سایت نیک شو ، امیدوارم محتوای این سایت راهی باشد برای زندگی بهتر و لذت بخش تر ......

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا