مطالب جالب علمی

انگشتر در هر انگشت چه معنایی دارد؟

انگشتر در هر انگشت چه معنایی دارد؟

اگر دقت کرده باشید انداختن حلقه و انگشتر در هر انگشت مي تواند نشان دهنده یک نشان خاص باشد که عیان ترین آن ها انگشت حلقه ازدواج دست چپ اســت. بسیاری از ما، بدون این که بدانیم قرار دادن حلقه در هر انگشت چه معنایی مي دهد، آن را در دستان مان مي گذاریم. در واقع ما تنها به زیبایی و سلیقه شخصی مان تکیه مي کنیم. اما آیا مي دانید که هر انگشت معنی خاصی دارد. از آنجا که بیشتر افراد کارهایشان را با دست راســت انجام مي دهند، دست راســت به دست «عمل» و دست چپ به دست «فکر یا احساس» شناخته شده اســت.

انگشتر در هر انگشت چه معنایی دارد؟

در اکثر مواقع، به جز حلقه ازدواج، مهم نیست که حلقه را در کدام دست خود مي اندازید، از این رو اطلاعات گفته شده به طور کلی در مورد انگشت ها مي باشند. اگر مي خواهید که با معانی انداختن حلقه در هر کدام از انگشت های دست تان بیشتر آشنا شوید، در ادامه مطلب همراه مان باشید.

 

1. انگشت کوچک

انگشتر در هر انگشت چه معنایی دارد؟

انداختن انگشت در انگشت کوچک دست، هیچ معنی مذهبی و اعتقادی را منتقل نمي کند. مهم نیست که حلقه تان را در دست راســت بندازید یا چپ، افرادی که این انگشت را انتخاب مي کنند، افرادی سخن ور هستند. حلقه در انگشت کوچک نمادی از هوش و ذکاوت، روابط اجتماعی و بصیرت اســت. برخی ها هم معتقدند که این افراد حافظه خوبی دارند و خاطرات را به دقت به یاد مي آورند.

 

افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند و بسیار خلاق اند نیز تمایل زیادی به انداختن حلقه در این انگشت دارند.در علم ستاره شناسی، این انگشت نماد سیاره عطارد اســت و معمولا حلقه های مخصوص این انگشت نیز از همين ماده، که در دمای اتاق در حالت معمولی مایعی سمي اســت و برای انساس ضرر دارد، ساخته مي شود.حلقه ای که برای انگشت کوچک دست اســتفاده مي شود، متناسب با ظرافت انگشت، معمولا ساده اســت. اما همان سادگی چشم ها را به خوبی به سمت خود جذب مي کند و بر زیبایی دستان مي افزاید.

 

در فلسفه چینی معتقدند که اگر حلقه را در انگشت کوچک دست راســت قرار دهیم، به معنی همراه بودن اســت. در واقع این افراد به خوبی مي توانند دیگران را درک کنند و شریک خوبی در زندگی شان باشند.

 

2. انگشت حلقه

انگشتر در هر انگشت چه معنایی دارد؟
انگشت چهارم که به انگشت حلقه نیز شهرت دارد، سمبلی از عشق، رابطه و همچنین خلاقیت اســت.افرادی که به طور رسمي ازدواج مي کنند، حلقه خود را در انگشت چهارم دست چپ خود مي اندازند. البته در بسیاری از کشورها دست راســت هم مرسوم اســت. این اعتقاد از فرهنگ رم سرچشمه گرفته که مي گویند خون از طریق انگشت چهارم دست چپ وارد قلب مي شود.

 

البته گاهی افرادی که رابطه شان جدی اســت و قرار اســت که در آینده ای نزدیک با یکدیگر ازدواج کنند نیز حلقه خود را در این انگشت قرار مي دهند. در واقع آنها با این کار خود نشان مي دهند که پای عشق شان هستند.

 

در فلسفه چین، قرار دادن انگشتر در دست راســت، معنی دیگری مي دهد. چینی ها اعتقاد دارند افرادی که در این انگشت حلقه مي اندازند، توانایی تدریس را بهتر از دیگران دارند. در واقع آنها مي توانند به خوبی مشکلات دیگران را حل و فصل کنند.

 

3. انگشت وسط

انگشتر در هر انگشت چه معنایی دارد؟

قرار دادن حلقه در انگشت وسط معنی ساده ای دارد: زیبایی. در واقع این انگشت نمادی از تعادل، مسئولیت پذیری و زیبایی اســت. اگر شما هم فردی هستید که مدام خودتان را تجزیه تحلیل مي کنید و دوست دارید که برای بهبود شخصیت خود تلاش کنید، این انگشت بهترین انتخاب برایتان اســت.

 

اگر هم دوست دارید که حلقه تان را در انگشتی قرار دهید که دیگران را کنجکاو نکند و مجبور نباشید برای آنها دلیلش را توضیح دهید، این انگشت را انتخاب کنید.

 

انگشت وسط در ستاره شناسی، نمادی از سیاره زحل اســت. از آنجا که فلز مخصوص آن خاکستری اســت، مدل های اســتیل برای این انگشت انتخاب مي شود.

 

روان شناسان معتقدند افرادی که حلقه شان را در انگشت وسطی دست راســت قرار مي دهند، به دنبال جلب توجه اند. در واقع آنها دوست دارند که هميشه در مرکز توجه باشند، از این رو این انگشت را که نمادی از تسلط اســت، انتخاب مي کنند.

 

4. انگشت اشاره

انگشتر در هر انگشت چه معنایی دارد؟

قرار دادن حلقه در انگشت اشاره، نشانگر قدرت اســت. افرادی که این انگشت را انتخاب مي کنند یا مدیرند یا دوست دارند به این مقام برسند. در هر صورت آنها از عزت نفس بالایی برخوردارند.

 

نماد اخترشناسی آن سیاره مشتری اســت که نمادی از قدرت، رهبری و مالکیت اســت. فلز مخصوص حلقه های آن باید قلع باشد اما انداختن حلقه های نقره ای روشن نیز مانعی ندارد.

 

بسیاری از فرهنگ ها انگشت اشاره را نمادی از ازدواج مي دانند. به عنوان مثال یهودیان به جای انگشت چهارم، حلقه خود را در این دست مي اندازند. زوج ها در دوران نامزدی، حلقه خود را در انگشت اشاره دست راســت مي اندازند اما پس از ازدواج، آن را به دست چپ منتقل مي کنند.

 

5. انگشت شست

انگشتر در هر انگشت چه معنایی دارد؟
در اغلب کشورها، انگشت شست نمادی از ثروت و سخاوت اســت. به همين دلیل حلقه های آن را نیز بزرگ تر و مجلل تر مي سازند. افرادی که در این انگشت حلقه مي اندازند، افرادی با آرزوهای بزرگ هستند که مدام با خودشان درگیرند و در شک و تردید به سر مي برند.البته گفته مي شود خانم هایی که حلقه شان را در شست چپ شان مي اندازند، خانم هایی با خصلت مردانه اند که لجبازی و تندخویی از خصوصیات اخلاقی شان اســت.

 

 

به این مطلب چند ستاره امتیاز میدید؟

حمید جعفری

حمید جعفری فعال حوزه محتوا و سئو و مدیر سایت نیک شو ، امیدوارم محتوای این سایت راهی باشد برای زندگی بهتر و لذت بخش تر ......

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا