مطالب خواندنی و جالب

اسم های مسیحی دخترانه | اسم دختر بین المللی

اسم های مسیحی دخترانه | اسم دختر بین المللی

اسم های مسیحی دخترانه | اسم دختر بین المللی

اگر می خواهید برای اسم دخترانه نامی را انتخاب کنید که در همه کشورها رایج است می توانید به لیست زیر مراجعه کنید که توسط ما از بهترین لیست های اسامی مسیحی و بین المللی انتخاب شده است.

 

سارا

خالص، بی آمیختگی، (در اعلام) نام زن حضرت ابراهیم (ع)

 

سوفیا

سوفیا یک اسم زنانه می باشد که ریشهٔ یونانی داشته و به معنی خرد می باشد. این اسم در جوامع غربی بسیار محبوب بوده و محبوب ترین اسم در آمریکا در سال ۲۰۱۲ و جزو ۵ اسم پر طرفدار در استرالیا در سال ۲۰۱۳ می باشد. در انگلیسی، آلمانی و یونانی کاربرد دارد. استفاده از آن در کشورهای اروپایی بسیار معمول است. فیلسوف به معنی: دوست دار خرد (فیلو + سوفیا) است. نوشتن آن به صورت صوفیا درست نیست.

 

ماریا

ماریا نامی است زنانه-دخترانه از ریشهٔ عبری میریَم(به عبری: מִרְיָם). بعضی معتقدند که ماریا به معنای “بانوی دریا” است.برابر این نام در عربی مریم، مریم مقدس (به عبری: מרים) در قرآن و عهد جدید، نام مادر عیسی مسیح است. مسیحیان و مسلمانان معتقد به نزول وحی بر مریم هستند.، در یونانی: ماریام و ماریا، در لاتین، ایتالیایی، پرتغالی، آلمانی، هلندی، لهستانی و… به صورت ماریا، در فرانسوی، آلمانی، چک و … به صورت ماری و در انگلیسی مری درآمده است.

 

آنا

آنا اسم دخترانه است، معنی آنا: (ترکی) 1- زن، مادر، والده، مام؛ 2- زن سالخورده؛ 3- اساسی، پایه؛ 4- (اَعلام) (در میتولوژی یونان) آناپرانا خواهر ملکه دیدون، Didon که افسانهی او به هنگام کوچ مردم تروا به سرزمین های لاتین رواج یافت.

 

کیارا

کیارا اسم دخترانه است، معنی کیارا: تاسه، میل و خواهش

اسم های مسیحی دخترانه | اسم دختر بین المللیمریم

گل سفید خوشه ای خوشبو و دارای عطر با دوام، و نیز گیاهی علفی، پایا و زینتیِ این گل که از خانواده ی سوسن است و پیاز دارد، نام سوره ی نوزدهم از قرآن کریم دارای نود و هشت آیه، (در اعلام) مریم عذرا مادر عیسی (ع) دختر عِمران و از نسل داوود – گلی سفید و خوشبو و دارای عطر بادوام، نام مادر عیسی (ع )، نام سوره ای در قرآن کریم، تالع ان با نام سجاد رقم خورده و با ان کامل میشود

 

آتنا

1- (عربی) از واژه‌های قرآنی در سوره بقره، آل‌عمران و کهف به معنای عطا کن به ما، ببخش به ما؛ 2- (اَعلام) (در یونان باستان) آتنا رب النوع یونانی مظهر اندیشه، هنرها، دانش‌ها و صنعت، دختر زئوس و الهه‌ای است که اسم خود را به شهر «آتن» داده.

 

آنیسا

مانند عشق – مبارز بزرگ، آنیس یونانی به معنای مقاومت

 

تلما

فلسفه یا شریعتی معنوی است که توسط آلیستر کراولی، نویسنده و جادوگر مراسمیِ بریتانیاییِ اوایل قرن بیستم، بنیان گذاری شده است. وی مدعی پیامبریِ عصر جدید، عصرِ هورس، بود؛ مبنی بر ممارست های معنوی که به همراه همسرش، رُز اِدیت (Rose Edith)، به سال ۱۹۰۴ در مصر داشته اند. تلما در عربی یعنی امید و آرزو ، گندمگون

 

رز

رز اسم دخترانه است، معنی رز: (فرانسوی، rose) (در گیاهی) گلی از خانواده گل سرخ دارای گل‌هایی به رنگ‌های متفاوت.

اسم های مسیحی دخترانه | اسم دختر بین المللیروبینا

به معنی یاقوت قرمز

 

روژینا

ریشه کردی دارد به معنی مادر خورشید

 

ریما

به یونانی یعنی کرگردن

 

سوزان

به معنی گرم ، سوزنده

 

سوفی

در یونانی به معنای حکیم است

 

شیلا

شیلا در هندوستان نام مرغی افسانه ای ست که به ندرت به پرواز در می آید و اگر کسی آن را در حال پرواز ببیند و زیر سایه این پرنده بزرگ قرار بگیرد به ثروتی زیاد دست خواهدیافت (معادل هما در ایران باستان)احتمالا این نام از هندوستان به اروپا نیز راه یافته و در انگلستان از نامهای متداول برای دختران است.

 

فلورا

فلوریا، در رم باستان، الاهه گلها و بارآوری

اسم های مسیحی دخترانه | اسم دختر بین المللی

کاملیا

معنی کاملیا: (فرانسوی، kamelia) 1- (در گیاهی) گلهای درشت و زیبا به رنگهای سفید و صورتی که در بهار ظاهر می‌شوند؛ 2- درختچهی زینتی و همیشه سبز این گل که از خانوادهی چای است و برگهای براق و بیضی شکل دارد.

 

گلوریا

فرانسه از لاتین، مجلل، بزرگ، سرافراز

 

لیندا

به معنی قشنگ و زیبا

 

لیلی

سرخوشی از می، درازترین و تارترین شب، (در قدیم) از الحان موسیقی قدیم ایرانی، (در اعلام) لیلی دختر حطیم از زنان پیامبر اسلام (ص )، لیلی زنی از قبیله ی بنی عامر عرب که طرف عشق مجنون قرار گرفت (لیلی و مجنون) – شب دراز، نام یکی از لحنهای قدیم موسیقی ایرانی

 

ملیسا

ملیسا اسم دخترانه است، معنی ملیسا: (عربی) 1- زمانی بین مغرب و نماز عشا؛ 2- ماه صَفر؛ 3- ماهی بین آخر گرما و زمستان.

 

ملینا

گل سپید کوچک – عسل، رنگ گل بهی، همچنین نوعی گل

 

ملانی

زنی که دانا و معلم باشد

اسم های مسیحی دخترانه | اسم دختر بین المللی

ملیکا

گروهی از گیاهان علفی چند ساله از خانوادهی گندمیان که خودرو هستند.

 

هلنا

هلن، فرانسه از یونانی روشنایی، نور، در اساطیر یونان همسر منلاس پادشاه اسپارت که جنگ تروا به خاطر او روی داد

 

النا

النا یک اسم دخترانه با ریشه یونانی است که شکل تغییر یافته اسم هلن Helen (که اسم باستانی یونانی به حساب می آید) است. به دلیل کاربرد اسم النا در کشور ها و زبان های مختلف این اسم را نام دخترانه ایتالیایی، اسپانیایی، اسلاوی و رومانیایی نیز می دانند. به همین دلیل اسم النا یک نام بین المللی محسوب می شود.اسم النا در تمامی زبان ها نورانی و درخشان معنی شده است. همانطور که گفتیم النا برگرفته از اسم هلن است که به معنای نورانی است و در زبان لاتین زیباترین زن دنیا نیز معنی شده است.

 

آترینا

زیبا و محبوب همگان – آترین، آذرین، نام پسر اوپَدرَم که به نوشته سنگ نوشته بیستون در زمان داریوش پادشاه هخامنشی در خوزستان یاغی شد و خود را پادشاه خوزستان خواند.

 

مارال

مارال اسم دخترانه است، معنی مارال: 1- (ترکی) مرال، گوزن، آهو؛ 2- (به مجاز) زیبا و خوش اندام.

 

هیلدا

شکوفه درخت هلو – نیرومند، قوی

 

کیانا

منسوب به کیان، کیان، به علاوه این واژه (در قدیم) به معنی طبیعت بوده است

اسم های مسیحی دخترانه | اسم دختر بین المللی

ژاکلین

اسم فرانسوی به معنای شاد و فعال

 

آتنا

در اساطیر یونان، خدای اندیشه، هنر، دانش، و صنعت

 

دیانا

(اوستایی) نیکی رسان، نیکویی بخش، (در یونانی) رب النوع رومی، دختر ژوپیتر ولاتون، که با آرتمیس یونانیان یکی است – در اساطیر رومی الهه ماه، جنگلها، حیوانات، و زنان هنگام وضع حمل، دیانا در معبدش در رم به عنوان الهه باکره مورد احترام بود، او مطابق آرتمیس در اساطیر یونانی است

 

ونوس

معنی ونوس: (فرانسوی:venus ) 1- (= زهره)، زهره؛ 2- (در میتولوژی) [اسطوره شناسی] ونوس یونانی یکی از نمادهای دیرینهی آریایی و برداشت دوباره‌ای از ایزد بانوی آب های درخشان اردویسور آناهیتا یا مادر باکره است. که در روم باستان نیز به نام آفرودیت تجلی کرده است. اگرچه آناهیتا در میان ایرانیان باستان نماد پاکیزگی و نمایهی زن کامل آریایی است، اما در یونان به گونه‌ای سمبل زیبایی، عشق و هوسرانی در آمده و در ادبیات لاتین نیز با همین چهره خودنمایی کرده و حتی شاعرانی چند او را گوهر عشق آمیز زندگی شناخته‌اند. ماه ویژهی ونوس در یونان ماه مقدس آوریل Aperil یا ماه جوانه‌های شکوفاست.

اسم های مسیحی دخترانه | اسم دختر بین المللیژینوس

ژینوس در کردی یعنی نویسنده ی سرنوشت خود ، کسی که با دست خودش سرنوشت و مسیر زندگی اش را می نویسد و تسلیم قضا و قدر نیست .( ژی و ژیان در کردی به معنی زندگی است و نوس به معنی نویسنده می باشد . ) پس ژینوس صفت فاعلی است .در زبان فرانسه نیز این نام وجود دارد و به معنای باهوش و نابغه است.

 

 

مطالب بیشتر:

اسم دختر خاص و تک جدید 

اسم دختر جدید و باکلاس | اسم دختر تک 

 

 

3.4/5 - (52 امتیاز)

حمید جعفری

حمید جعفری فعال حوزه محتوا و سئو و مدیر سایت نیک شو ، امیدوارم محتوای این سایت راهی باشد برای زندگی بهتر و لذت بخش تر ......

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا