زناشویی

آیا روغن زیتون بعنوان روان کننده جنسی و دخول ضرر دارد؟

آیا روغن زیتون بعنوان روان کننده جنسی و دخول ضرر دارد؟

آیا روغن زیتون بعنوان روان کننده جنسی و دخول ضرر دارد؟

روغن زیتون بعنوان یک ماده پرمصرف در میان خانواده های ایرانی شناخته می شود ، به غیر مصارف موضعی و خوراکی برخی از زوج ها از روغن زیتون بعنوان روان کننده رابطه جنسی واژینال و مقعدی استفاده می کنند. اما بسیاری سوال دارند که آیا روغن زیتون برای واژن ،مقعد یا پوست ناحیه تناسلی مردان و به خصوص زنان ضرر دارد؟

 

استفاده از روان کننده در رابطه جنسی همیشه ایده خوبی است. روان کننده باعث افزایش لذت و راحتی دخول می شود که دردناک بودن آن را برای زنان از بین می برد. اگر به دنبال یک ماده طبیعی برای ماجراجویی های جنسی تان هستید یا وقت کافی برای رفتن به فروشگاه و خرید لوبریکانت ندارید ، روغن زیتون ممکن است گزینه خوبی باشد.

 

ضرر روغن زیتون برای واژن

خبر خوب این است که روغن زیتون برای واژن احتمالا بی خطر است مگر این که به آن حساسیت داشته باشید. اما روغن زیتون کاملا بی خطر هم نیست و حتما باید مواردی را در این خصوص به شما بگوییم. نکته اول اگر از کاندوم لاتکس استفاده می کنید (درصد زیادی از کاندوم ها لاتکس هستند) ، برای جلوگیری از بارداری و عفونت های زنانه ، نباید از روعن زیتون استفاده کنید. روغن زیتون می تواند باعث پاره شدن کاندوم های لاتکس شود. روغن باعث تجزیه لاتکس می گردد اما برای کاندوم های پلی اورتان  بی خطر است. نکته دیگر این که روغن زیتون سنگین است و نمی تواند از منافذ پوست عبور کند بنابراین روی پوست می ماند و اینجاست که خطر آکنه شما را تهدید می کند. منافذ مسدود شده می توانند منجر به تحریک شوند و عفونت ایجاد کنند. علاوه بر این روغن ها می توانند باکتری های داخل واژن و مقعد را به دام بیندازند که فرد را مستعد عفونت می کند. همچنین یک مطالعه نشان داده که روغن زیتون می تواند احتمال ابتلا به مخمر را در زنان افزایش دهد.

 

رابطه جنسی معمولا روی تخت انجام می شود ، هنگام رابطه ممکن است لباس زیر یا خواب به تن داشته باشید یا برهنه ، در تمامی این لحظات روغن زیتون می تواند باعث لک شدن پارچه ها شود! می دانیم که لکه روغن زیتون به این سادگی ها هم پاک نمی شود بنابراین باید برهنه باشید و از ملحفه های دیگری استفاده کنید تا لک های روغن زیتون برایتان مشکل ساز نشود.

 

روان کننده ها شامل سه دسته هستند : پایه آب ، روغنی و پایه سیلیکون. روغن زیتون که در دسته روغنی قرار دارد در تمام طول رابطه دوام داشته و خاصیت روان کنندگی به رابطه جنسی می دهد. روان کننده های پایه آب دوام اندکی دارند و اگر رابطه جنسی طولانی شد باید مجدد از آن استفاده کنید. اما فایده پایه آب ها این است که برای کاندوم هیچ ضرری ندارند. روان کننده های پایه سیلیکون از پایه آب دوام بیشتری دارند و باعث پاره شدن کاندوم نمی شوند اما برای کسانی که از اسباب بازی های جنسی مانند دیلدو و ویبراتور استفاده می کنند باید بگوییم که روان کننده پایه سیلیکون باعث خراب شدن این اسباب بازی ها می شود.

 

در موارد نادر ، روغن زیتون باعث ایجاد حساسیت در افراد می شود ، برای تست می تواند کمی روغن زیتون روی پوست دست بمالید و اگر کهیر مشاهده کردید یعنی شما به این روغن حساسیت دارید.

آیا روغن زیتون بعنوان روان کننده جنسی و دخول ضرر دارد؟

راه چاره چیست؟

روغن زیتون بی خطر است اما می تواند برای افراد مستعد عفونت و مخمر خطرساز باشد ، از طرفی باعث لک شدن لباس ها و ملحفه ها هم می شود ، بنابراین پیشنهاد می کنیم برای استفاده از روان کننده وقت بگذارید و به فروشگاه و داروخانه ها بروید و از روان کننده بر پایه آب یا سیلیکون استفاده کنید. ژل های KY حاوی کلرهگزیدین گلوکونات هستند که خاصیت ضدباکتریایی نیز دارد. قیمت این روان کننده ها کم است (2 الی 10 هزارتومان) و می توانید از آن برای چندین رابطه جنسی استفاده کنید. اگر کمی اقتصادی هم فکر کنیم می بینیم که قیمت روان کننده های پایه آب و سیلیکون از روغن زیتون به مراتب کمتر است.

 

 

منبع : healthline

 

 

2/5 - (6 امتیاز)

ali

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا