زناشویی

آیا رابطه مقعدی باعث ایجاد بواسیر می شود؟

آیا رابطه مقعدی باعث ایجاد بواسیر می شود؟

آیا رابطه مقعدی باعث ایجاد بواسیر می شود؟

رابطه مقعدی ، نوعی رابطه جنسی که درباره آن حرف و حدیث های بسیاری وجود دارد ، مردان بیشتر تمایل به انجام این کار دارند و خانم ها در تمام دنیا معمولا با اکراه تن به این کار می دهند اما هستند زنانی که هنگام رابطه مقعدی ، ارگاسم را تجربه می کنند. اما پزشکان اعتقاد دارند که رابطه مقعدی می تواند باعث آسیب به بافت مقعد شود ، اندامی که برای رابطه جنسی نیست و کار دیگری را بر عهده دارد ، مقعد نمی تواند بعد از تحریک شدن مواد لغزنده برای دخول ترشح کند یا نمی تواند مانند واژن برای وارد شدن آلت تناسلی مرد ، با دیواره ارتجاعی اش باز شود و معمولا باز شدن مقعد برای دخول به سختی انجام می شود. از همه مهم تر پزشکان اعتقاد دارند که رابطه مقعدی می تواند منجر به ایجاد بواسیر هم بشود.

 

اول از همه با مفهوم بواسیر آشنا می شویم

اگر بخواهیم خیلی ساده بواسیر را تعریف کنیم ، بواسیر یعنی بیرون آمدن قسمتی از روده بزرگ از قسمت مقعد که هنگام دفع مدفوع یا رابطه مقعدی می تواند بیرون بزند. کسانی که یبوست دارند به دلیل زور زدن هنگام دفع مدفوع با بواسیر مواجه می شوند. هموروئید یا بواسیر به رگهای متورم در مقعد و رکتوم تحتانی گفته می شود که مشابه رگهای واریسی است. بواسیر می تواند در داخل رکتوم (بواسیر داخلی) یا زیر پوست اطراف مقعد (بواسیر خارجی) ایجاد شود. تقریبا از هر چهار بزرگسال، سه نفر دچار بواسیر می شوند.

آیا رابطه مقعدی باعث ایجاد بواسیر می شود؟

چرا مردان به رابطه مقعدی علاقه دارند؟

هرچه مدخل ورود آلت تناسلی مردان تنگ تر باشد ، لذت بیشتری می برند. مقعد تنگ تر از واژن است ، بنابراین لذت بیشتری برای مردان خواهد داشت. از طرفی با مشاهده فیلم های پورن ، مردان ترغیب می شوند رابطه مقعدی داشته باشند ، چون این ذهنیت ایجاد می شود که رابطه ای که هم از طریق واژن باشد هم از طریق مقعد ، کامل ترین و ایده آل ترین است و مرد توانسته تمام لذتش را از زن مورد علاقه اش ببرد. بسیاری از خانم ها هم به خاطر همین ذهنیت ایجاد شده تن به رابطه مقعدی می دهند. البته بگذریم از خانم هایی که واقعا از دخول مقعدی لذت می برند و به ارگاسم هم می رسند که عده شان کم است.

 

با این اوصاف رابطه مقعدی انجام بدهیم یا ندهیم؟

باید بگوییم که تصمیم گیری به عهده خانم هاست ، آن ها تصمیم می گیرند که از رابطه مقعدی شان لذت ببرند ، با اکراه تن به این کار بدهند یا برای صرفا ارضای شریک جنسی شان این کار را انجام دهند ، چون مقعد اندام جنسی نیست و بنابراین تصمیم به عهده خانم خواهد بود. حالا سوال اینجاست که آیا می توان کاری کرد که رابطه مقعدی بدون عوارض و ایجاد بواسیر داشت؟

آیا رابطه مقعدی باعث ایجاد بواسیر می شود؟

باید بگوییم که بله ، مردان اگر کارهایی که در ادامه می گوییم را انجام دهند ، زوجین رابطه لذت بخش و بدون عوارضی را تجربه می کنند. قدم اول راضی بودن زن است ، قدم دوم تحریک و پیش نوازی طولانی مدت است ، اگر خانم ها به اندازه کافی تحریک شوند بدن شان سست می شود و آماده رابطه جنسی است ، در این حالت واژن کاملا خیس می شود ، ماهیچه های باسن ، ران و واژن در اوج آمادگی برای تحریک و رابطه قرار دارند ، حالا وقت آن است که با توجه به رعایت نکات بهداشتی ( مثل تمیز بودن آلت تناسلی مرد و اطمینان از عدم وجود بیماری هایی مثل زگیل تناسلی و . . . و همچنین تمیز بودن مقعد زن با استفاده از دوش مقعد) از مواد روان کننده استفاده کنید ، چون مقعد به خودی خود هیچ ماده روان کننده طبیعی هنگام تحریک شدن ترشح نمی کند ، دقت کنید که تمامی مراحل باید به آرامی طی شوند چون معمولا مردان برای دخول عجله دارند.

 

روان کننده لوبریکانت ، روغن زیتون ، وازلین و . . . رایج هستند و برخی از کاندوم های دارای مواد روان کننده هم گزینه خوبی برای استفاده هستند. مقعد و نواحی اطراف آن را به خوبی با مواد روان کننده بمالید ، حالا وقت آن است که با انگشتان به طور مفصل با مقعد بازی کنید ، آن را لمس کنید و نوازش کنید ، گاهی هم انگشتتان را داخل فرو ببرید ، در این مدت باید هم آغوشی و نوازش تمامی بدن را هم فراموش نکنید. دقایقی این کار را انجام دهید و دخول را بگذارید برای مرحله آخر ، شاید شما حدود بیست دقیقه یا نیم ساعت مشغول نوازش همسرتان باشید ، در آخر هم دخول را به آرام ترین شکل ممکن انجام دهید ، کلمات محبت آمیز به همسرتان بگویید و بسیار آرام آلت تناسلی را داخل مقعد کنید ، اگر همسرتان درد داشت فورا دخول را قطع کنید که اگر پیش نوازی به خوبی انجام شده باشد ، درد خاصی وجود نخواهد داشت.

آیا رابطه مقعدی باعث ایجاد بواسیر می شود؟

بعد از داخل شدن کامل آلت به مقعد و جلو بردن رابطه جنسی ، مقعد باز می شود و حالا می توانید هر دو از دخول لذت ببرید. اما اگر مرد با عجله و بدون استفاده از روان کننده رابطه را انجام دهد ، چیز جز درد و تجربه ناخوشایند دخول برای زن باقی نمی ماند علاوه بر این بافت مقعد آسیب می بیند و احتمال درد تا دو روز در این ناحیه برای زن وجود دارد ، بواسیر هم می تواند مهمان ناخوانده مقعد شود.

 

مطالب بیشتر:

رابطه جنسی از پشت و لزوم رعایت نکات بهداشتی

بهترین درمان های خانگی هموروئید یا بواسیر

 

 

2.7/5 - (3 امتیاز)

ali

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا