مطالب گوناگون

آمار مصرف ماده مخدر گل در میان دختران ایرانی

آمار مصرف ماده مخدر گل در میان دختران ایرانی

گل ماده مخدری است که دختران بسیاری به مصرف آن روی آورده اند، این روزها گل در میان دختران جوان یک تفریح عالی به شمار می رود که واقعا یک ناهنجاری اجتماعی است. ساره محمدی مشاور امور بانوان وزیر بهداشت: این یک واقعیت است که معضل های اجتماعی در میان دخـتـران و بانوان رو به ازدیاد است. یکی از این معضل ها رو آوردن آنان به مصرف سیگار، قلیان و مواد مخدر است و مصرف مواد صنعتی و روانگردان میان دخـتـران بیشتر شده است که معضل آن به مراتب بیشتر از مواد مخدر سنتی است.

آمار مصرف ماده مخدر گل در میان دختران ایرانی

خانم محمدی بیان کرد: واقعا رسیدگی به این معضل ها در کشور جای کار دارد. خیلی از مسئولان از این مسائل غفلت کرده اند و از دوران مدرسه دخـتـران غفلت کرده ایم. می بایست حتی از دوران کودکستان و مهدها آموزش های مورد نیاز را برای پیشگیری از این معضل ها به دخـتـران ارائه کنیم.

 

وی در ادامه بیان کرد: در سنین نوجوانی و جوانی و در میان قشر دانشجو و تحصیلکرده هم این نوع معضل های اجتماعی در میان دخـتـران دیده می شود، در واقع فرقی از این نظر میان دخـتـران با سطوح تحصیلی گوناگون وجود ندارد.

 

خانم محمدی همچنین گفت: بعضی اوقات در سطوح اقتصادی بالاتر یکسری معضل ها و مصرف مواد خاص را می میانیم، به عنوان مثال مصرف ماده روانگردان گل در میان دخـتـران و از جمله دخـتـران خانواده های با وضع اقتصادی بالا بیشتر شده است و می بایست هم معاونت بانوان و خانواده ریاست جمهوری، هم وزارت بهداشت، هم وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش با همکاری هم و دست به دست هم فضاهای میان وزارتخانه ای را بردارند و برای جوانان کاری کنند.

 

او اضافه کرد: دستگاه های گوناگون مسئول می توانند یک طرح یا بسته اجرایی مشترک برای کاهش معضل های اجتماعی، آموزش نوجوانان و جوانان و توجه به آنان داشته باشند. این دخـتـران، مادران آینده این مملکت هستند و اگر دچار معضل باشند، آینده کشور به مخاطره خواهد افتاد. طبق اعلام ستاد مبارزه با موادمخدر، حدود دو میلیون و 808 هزار مصرف کننده مواد مخدر در کشور وجود دارد و بالاترین مصرف مواد مخدر با بیش از 66 درصد مربوط به تریاک است.

 

بر این اساس در میان مصرف کنندگان مستمر، بعد از تریاک، مصرف خانواده حشیش و گل با فراوانی 4.4 درصد رتبه دوم را دارد. معمولاً مصرف کنندگان گل مردان، افراد دارای تحصیلات دیپلم و زیردیپلم و مجردها هستند. همین طور طبق نتایج پیمایش ملی اعتیاد، 14.8 درصد از مصرف کنندگان مواد روانگردان گل دانشجو و 3.7 درصد آنان دانش آموز هستند. مصرف مواد صنعتی و روانگردان بین دختران بیشتر شده است که معضل آن به مراتب بیشتر از مواد مخدر سنتی است.

 

 

به این مطلب چند ستاره امتیاز میدید؟

حمید جعفری

حمید جعفری فعال حوزه محتوا و سئو و مدیر سایت نیک شو ، امیدوارم محتوای این سایت راهی باشد برای زندگی بهتر و لذت بخش تر ......

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا