کسب و کارها

لیزر پوست و انواع کاربردهای آن برای زیبایی صورت

 

لیزر پوست و انواع کاربردهای آن برای زیبایی صورت

همه ما نام لیزر پوست را شنیده ایم و می دانیم که این متد با قابلیت از بین بردن موهای زائد بدن توانسته اند به محبوبیت بسیار بالایی در سراسر دنیا دست یابد. برخی از مردم این متد را نوعی معجزه برای متوقف نمودن رشد موها می دانند و برخی دیگر نیز بر این باورند تاثیرات چندانی بر روی این روند طبیعی نخواهد داشت. علاوه بر ممکن است این باور که لیزر عوارض بسیار بالایی دارد نیز مردم را ترسانده و آن ها مجاب به جلوگیری از انجام چنین متدی نماید.

 

بیشتر مردم تنها در این حد که لیزر برطرف کننده موهای زائد می باشد درباره این متد اطلاعات دارند در حالی که ویژگی ها و ساختار خاص خود را داشته و بر اساس همین ویژگی ها است که امروزه به طور گسترده ای رواج یافته است اما این ویژگی ها به چه صورت می باشند؟ ما در این نوشتار قصد داریم تا به بررسی کاربردها و مزیت های بی نظیر لیزر پوست پرداخته و در این راستا اطلاعات مفیدی را به شما انتقال دهیم.

لیزر پوست و انواع کاربردهای آن برای زیبایی صورت

لیزر پوست چیست؟

اشعه هایی که برای لیزر مورد استفاده قرار می گیرند را می توان نوعی پرتوی نوری دانست که ویژگی های خاص خود را داشته و قادر است تا با میزان انرژی بالای خود موهای زائد بدن انسان را از بین ببرد. امروزه با توجه به پیشرفت هایی که در حوزه پزشکی صورت پذیرفته اند می توان لیزرها را بسیار کاربردی دانست که به طور گسترده ای در علم پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند. اما این تنها کاربرد لیزرها به شمار نمی رود و جالب است بدانید برخی صنایع نیز از این پرتوهای نوری برای برش دادن و حکاکی نمودن روی ورقه های فلزی استفاده می نمایند. این امر نشان می دهد اشعه های لیزر قابلیت های بی شماری دارند و با استفاده از آن ها   می توان بیماری های مختلفی را نیز درمان نمود. با توجه به نیازمندی هایی که در راستای از بین بردن موهای زائد وجود دارند فناوری های مختلفی روی کار آمده اند که از اشعه های لیزر بهره برده و می توانند رشد این موها را متوقف سازند.

 

تاثیرات و عوارض لیزر بر پوست

تاثیرات لیزر پوست بر بدن انسان به گونه ای است که می تواند فولیکول ها را تحت تاثیر قرار دهد. ساختار این متد به گونه ای است که قادر است تا آسیب هایی به این فولیکول ها وارد سازد اما فولیکول چیست؟ این ارگان های کوچک بدن انسان وظیفه دارند تا موهای مورد نیاز را تولید کنند. در واقع به بیان ساده تر می توان گفت به واسطه فولیکول ها این موها ساخته می شوند. زمانی که بتوان با استفاده از اشعه های لیزر به این ارگان ها آسیب وارد نمود دیگر نمی توانند موهای زائد بدن را بسازند به این صورت است که رشد این موها متوقف   می شود.

 

لیزرها دارای انرژی های گرمایی خاصی می باشند و همین انرژی است که زمینه های توقف عملکرد فولیکول ها را فراهم می سازد. برخی ممکن است با این پرسش که از از کار افتادن فولیکول ها به پوست نیز آسیب وارد می سازد یا خیر مواجه باشند که در پاسخ به این پرسش لازم است بگوییم خیر. لیزر پوست با قابلیت های بی نظیری که دارد قابلیت آسیب انتخابی دارد به این شکل که هدف تنها متوقف نمودن کارایی فولیکول هاست نه بافت هایی که در مجاور آن ها قرار گرفته اند. براین اساس می توان گفت این متد آسیبی به پوست وارد    نمی سازد.

 

عوارض لیزر پوست

در این بخش از نوشتار خود قصد داریم تا به بررسی عوارض لیزر پوست بپردازیم. بیشتر مردم در برابر لیزر واکنشی مانند اینکه از عوارض لیزر می ترسم از خود نشان می دهند و این ناشی از اطلاعات غلطی است که سایت ها و مقالات اینترنتی به مردم انتقال می دهند. شما زمانی با عوارض خطرناک لیزر پوست مواجه خواهید شد که درگام اول انتخاب درستی در راستای متخصص پوست و زیبایی نداشته باشید و در گام دوم از دستگاه ها و تجهیزات غیر استاندارد استفاده کنید. لیزر در صورتی که توسط متخصصین مجرب و با استفاده از دستگاه های به روز و مناسب انجام پذیرد عوارضی برای شما به همراه نخواهد داشت.

لیزر پوست و انواع کاربردهای آن برای زیبایی صورت

کاربردهای لیزر برای لک صورت و بدن

صورت به عنوان حساس ترین نقطه بدن انسان ها شناخته می شود بنابراین لازم است برای از بین بردن موهای این بخش حتما از روش های ایمن استفاده شود. در واقع به بیان ساده تر می توان گفت متخصصین پوست و زیبایی برای حذف نمودن موهای زائد این قسمت کاملا ایمن عمل می کنند تا آسیبی به چشم ها وارد نشود. لیزر صورت با قابلیت های بی نظیر خود می تواند به عنوان بهترین جایگزین برای بند انداختن به شما کمک های شایانی نماید تا در سریع ترین زمان ممکن از شر این موها خلاص شوید.

 

لیزر برای از بین بردن جای جوش

از بین بردن جای جوش ها یکی از کاربردهای مهم لیزر پوست می باشد که می توانید با مراجعه به مراکز و کلینیک معتبر پوست و زیبایی خدمات مربوط به آن را دریافت نمایید. جوش ها به طور معمول زمانی بر روی پوست انسان ظاهر می شوند که سلول های مرده و چربی ها بر روی یک دیگر انباشته شده و ساختار منافذ پوستی شما را با مشکلات متعددی مواجه سازند.

 

همان گونه که در بخش های قبل نیز اشاره نمودیم لیزرها پرتوهای نوری خاصی می باشند که به واسطه دستگاه های خاصی بر روی سطح پوست شما تابیده می شوند. لیزر برای جای جوش به این صورت عمل می کند که فیبروپلاست های پوست تحریک می نماید تا این فیبروپلاست ها کلاژن های پوستی را دوباره بازسازی نمایند. نتیجه این بازسازی ها ترمیم شدن جای جوش های قدیمی بر روی پوست شما می باشد که در انتها می توانید از تغییرات مثبت پوست خود نهایت لذت را ببرید.

لیزر پوست و انواع کاربردهای آن برای زیبایی صورت

متخصص پوست و لیزر چه خدماتی انجام می دهد؟

در صورتی که متخصص پوست و لیزر خود را با دقت بالایی انتخاب نمایید می توانید از دانش بالای این پزشک بهره مند شده و خدمات متنوعی را دریافت کنید. هر زمان که بیمار با هر کدام از مشکلات پوستی مواجه شد، برای درمان ضروری است که به دکتر متخصص پوست و مو و زیبایی مراجعه کند. با توجه به حیطه‌ی فعالیت‌های متخصص زیبایی، برای داشتن پوستی زیبا و سالم بهتر است برای مراقبت‌های پوستی و مشاوره‌ی زیبایی به متخصصین این رشته مراجعه شودو با استفاده از لیست دکتر پوست برای خدمات زیبایی و درمانی پوست نویت گرفته شود.

 

از مهم ترین خدماتی که این پزشکان به شما ارائه می نمایند می توان موارد زیر را نام برد که هر کدام اهمیت خاص خود را دارند.

لیزر پوست و از بین بردن موهای زائد بدن

جوانسازی پوست

هایفوتراپی

آر اف فرکشنال

تزریق نمودن بوتاکس

کربوکسی تراپی

 

 

 

به این مطلب چند ستاره امتیاز میدید؟

حمید جعفری

حمید جعفری فعال حوزه محتوا و سئو و مدیر سایت نیک شو ، امیدوارم محتوای این سایت راهی باشد برای زندگی بهتر و لذت بخش تر ......

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا