مهارت های زندگی

چگونه سبزی ریحان را تر و تازه نگهداری کنیم؟

چگونه سبزی ریحان را تر و تازه نگهداری کنیم؟

معمولا سبزی ها ماندگاری بالایی ندارند و بعد از یک روز پژمرده و سیاه می شوند. سبزی یکی از پرمصرف ترین ها در میان خانواده ها است که نیاز به ماندگاری بالا دارد. با استفاده از روش های می توان ریحان را تر و تازه داخل یخچال نگداری نمود.وقتی ریحان خشک شود دیگر آن طعم و بوی اولیه را ندارد. راه های بهتری برای نگهداری این سبزی وجود دارند. اگر می خواهید ریحان را بدون اینکه رنگ آن عوض شود فریز کنید راه هایی را در زیر به شما پیشنهاد می کنیم.چگونه سبزی ریحان را تر و تازه نگهداری کنیم؟

فریز نمودن سبزی ریحان

اگر یک دسته ریحان را در داخل فریزر بگذارید پس از اینکه یخ آن باز شود رنگ اولیه را نخواهد داشت. زیرا آنزیم هایی که مواد گیاهان سبز را تحلیل می کنند می توانند از دمای یخچال خودشان را حفظ کرده و حتی داخل فریزر نیز به کار خودشان ادامه دهند. تنها راه برای اینکه سبزی ها در فریزر رنگ خود را از دست ندهند این است که پیش از آن کمی آن ها را در آب بجوشانیم.

 

با جوشاندن سبزیجات، این آنزیم ها از بین می روند. برای این کار یک قابلمه بزرگ آب جوش و یک قابلمه آب یخ فراهم کنید. یک دسته ریحان را برای چند ثانیه داخل آب جوش کرده پس از اینکه کمی پژمرده شد درآورده و داخل آب یخ می کنید.سپس کمی بگذارید تا آب آن کشیده شده، ساقه ها را بچینید و داخل کیسه فریزر گذاشته و فریز کنید. بهتر است که برگ های ریحان روی هم داخل کیسه فریزر نباشند چون راحت تر می توانید مقداری که لازم خواهید داشت را جدا کنید.

چگونه سبزی ریحان را تر و تازه نگهداری کنیم؟

فریز کردن روغن ریحان و یا سس پستو

پس از انجام مرحله اول که در بالا توضیح دادیم، برای تهیه روغن ریحان، سبزی ها را داخل مخلوط کن و یا غذاساز ریخته و پوره می کنیم. سپس مقداری روغن زیتون به آن بیفزایید تا حالت خمیری بگیرد. و یا سس پستو ایتالیایی از برگ های ریحان تهیه کنید.سپس آن ها را داخل ظرف های کوچگی ریخته و فریز کنید. اگر می خواهید داخل کیسه های فریزر آن ها را فریز کنید، مقدار کمی داخل کیسه ها ریخته و در سطح نازکی پهن کنید تا راحت تر بتوانید هنگام استفاده آن را نصف کنید.

 

سرکه ریحان

تهیه سرکه ریحان، یکی دیگر از راه های نگهداری ریحان می باشد. سرکه ریحان در سس سالاد و ماریناد کاربرد زیادی دارد. استفاده از برگ ریحان بنفش در ساخت این نوع سرکه بهتر است، زیرا به آن رنگ زیباتری می دهد.

 

نمک ریحان

برای تهیه نمک ریحان کافی است آن را در داخل کمی نمک در یک بطری شیشه ای قراداده و بگذارید دردمای اتاق و دور از نور بماند. این نمک در سس پاستا کاربرد زیادی دارد.چگونه سبزی ریحان را تر و تازه نگهداری کنیم؟

کره ریحان

برای تهیه کره ریحان، ابتدا کره را بیرون بگذارید تا نرم شود سپس آن را با پوست لیموی خرد شده و دو قاشق غذاخوری ریحان ریز شده با چنگال هم بزنید و مقداری نمک به آن بیفزایید. سپس آن را روی کاغذ روغنی پهن کرده و رول کنید. سپس آن را محکم پیچیده و به مدت ۲ ماه بگذارید داخل فریز بماند.

 

 

به این مطلب چند ستاره امتیاز میدید؟

حمید جعفری

حمید جعفری فعال حوزه محتوا و سئو و مدیر سایت نیک شو ، امیدوارم محتوای این سایت راهی باشد برای زندگی بهتر و لذت بخش تر ......

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا