پزشکی و سلامتی

۱۰ درمان خانگی برای رهایی از شر گال

۱۰ درمان خانگی برای رهایی از شر گال

به منظور درمان این بیماری علاوه بر راهکارهای پایین باید سبک زندگی سالمی را هم دنبال کنید. بدن و محیط زندگی خود را تمیز نگه داشته و وسایل آلوده به گال را دور بیندازید. رژیم غذایی سالمی را دنبال کرده و بیشتر ورزش کنید. فراموش نکنید که گال مسری بوده و سعی کنید در معرض آن قرار نگیرید. با صحبت با خانواده و دوستان خود استرس مضاعف به خود وارد نکرده و به درمان فکر کنید.

 

و به علاوه از آنجایی‌ که برخی از درمان‌های دارویی دارای عوارض جانبی هستند بنابراین ممکن است بخواهید از شیوه‌های درمان طبیعی استفاده کنید، به خاطر اینکه این درمان‌ها بسیار مؤثر بوده و به‌سرعت علائم را از بین می‌برند. به همین دلیل در اینجا ۱۰ شیوه درمانی طبیعی برای از بین بردن گال را به شما معرفی می‌کنیم.

 

زرد چوبه

۱۰ درمان خانگی برای رهایی از شر گال

زردچوبه خاصیت های ضدعفونی‌کننده و آنتی باکتریال قوی دارد و می‌تواند میکروب‌های گال را از بین برده و از بروز مجدد آن پیشگیری کند. حتی می‌توانید آن را به همراه پودر یا روغن چریش به‌صورت یک خمیر درآورده و روی نواحی ملتهب اجازه دهید. اجازه دهید خمیر به مدات یک ساعت خشک شده و بعد با کمک پارچه خشک آن را بردارید. بعد آن را با آب گرم بشویید. حتی می‌توانید از ترکیب زردچوبه و آب‌لیمو هم چنین خمیری آماده کنید.

 

پیاز

۱۰ درمان خانگی برای رهایی از شر گال

بله پیاز هم یکی دیگر از درمان‌های بیماری گال است که در هر آشپزخانه‌ای یافت می‌شود. پیاز یکی از منابع کوئرستین است، ماده‌ای که می‌تواند خارش را کنترل کرده و سرشار از ترکیبات سولفور است که به میکروب‌ها متصل شده و آن‌ها را از بین می‌برد. یک عدد پیاز را به تکه‌های کوچک‌تر تقسیم کرده و در یک کاسه اجازه دهید. کمی نمک روی آن ریخته و ظرف را بپوشانید. با یک پنبه عصاره پیاز را روی نواحی ملتهب قرار دهید. حتی می‌توانید خود پیاز را روی نواحی ملتهب پوست خود قرار دهید.

 

سرکه

۱۰ درمان خانگی برای رهایی از شر گال

اسید موجود در سرکه باعث می‌شود که pH آن بالا باشد درنتیجه هنگامی که آن را روی نواحی ملتهب قرار می‌دهیم آن را سمی نموده و میکروب‌ها را از بین می‌برد. برای استفاده از آن باید سرکه و آب را به نسبت‌های برابر باهم ترکیب نموده و روی نواحی عفونتی قرار دهید. اجازه دهید حدود ۱۵ دقیقه بماند بعد با آب گرم بشویید. سه بار در روز این کار را انجام دهید. بعد از چند روز می‌بینید که خارش از بین رفته و بعد از دو هفته عفونت کاملاً از بین می‌رود.

 

سفیدکننده

کلر موجود در سفیدکننده خاصیت ضدعفونی‌کننده دارد که می‌تواند میکروب‌های گال را از بین ببرد. اما باید در استفاده از سفیدکننده دقت کنید و مراقب باشید که با صورت یا چشم‌هایتان تماس نداشته باشد. سه فنجان آب را با یک فنجان سفیدکننده در یک ظرف بزرگ ریخته و محلول را روی نواحی ملتهب استفاده کنید. اجازه دهید خشک شود و بعد دوش بگیرید.

 

بوره
ترکیب حشره‌کش و قارچ‌کش طبیعی، بوره و هیدروژن پراکسید، یک محلول آنتی باکتریال است که می‌تواند گال را درمان کند. مخلوط این دو به‌ راحتی میکروب‌های زیر پوست را از بین برده و احتمال ابتلای دوباره را کاهش می‌دهد. برای این کار دو فنجان بوره را با یک فنجان هیدروژن پراکسید در یک تشت آب گرم ترکیب نموده و به مدت حداقل ۱۵ دقیقه در آن بنشینید. حداقل یک‌بار در روز این کار را انجام دهید و بعد از چند هفته شاهد نتایج آن خواهید بود.

 

فلفل کائن

۱۰ درمان خانگی برای رهایی از شر گال

فلفل کائن فاقد هیچ‌گونه عوارض جانبی رشته‌های عصبی را غیرفعال نموده و به خاطر دارا بودن کاپسایسین خارش را از بین می‌برد. بهترین راه این است که یک فنجان فلفل کائن را با آب گرم وان ترکیب کنید و منتظر بمانید تا خنک شود. بعد بدنتان را با آن آب بشویید. این کار را هرروز تکرار کنید تا علائم کاملاً از بین بروند. مراقب باشید که فلفل با چشمتان تماس پیدا نکند به خاطر اینکه حساسیت ایجاد می‌شود. حتی می‌توانید از ترکیب آب و فلفل یک خمیر ایجاد کرده و روی پوست قرار دهید.

 

آلوورا

آلوورا یا گیاه جوانی می‌تواند علائم گال را از بین برده و فاقد هیچ‌گونه عوارض جانبی کرم‌های گال را ریشه‌کن کند و آثار به‌جامانده را درمان نماید. برای استفاده از آلوورا دو قاشق غذاخوری آلوورا را با کمی کالاندولا و نصف قاشق چای‌خوری زردچوبه مخلوط کنید و یک خمیر بسازید.

۱۰ درمان خانگی برای رهایی از شر گال

بعد با کمک پنبه این خمیر را به مدت یک یا دو هفته دو بار در روز در آن نواحی استفاده کنید. حتی می‌توانید آلوورای تازه را با آب مخلوط کرده و حدود نیم ساعت روی پوست اجازه دهید. این کار را سه بار در روز انجام داده و اطمینان حاصل کنید که آلوورای شما خالص باشد.

 

روغن میخک

۱۰ درمان خانگی برای رهایی از شر گال

خاصیت های ضد باکتریایی و ضدالتهابی روغن میخک می‌تواند عفونت و زخم ناشی از گال را درمان کند. اما باید آن را با آب رقیق نموده و بعد استفاده کنید تا پوستتان آسیب نبیند. برای این کار باید روغن میخک را با عسل و یک قاشق چای‌خوری روغن نارگیل مخلوط کرده و دو بار در روز روی نواحی ملتهب شده قرار دهید. لوریک اسید موجود در روغن نارگیل خاصیت های آنتی باکتریال روغن میخک را افزایش می‌دهد. بعد از دو هفته می‌توانید شاهد بهبودی خود باشید.

 

روغن درخت چای

۱۰ درمان خانگی برای رهایی از شر گال

روغن درخت چای یکی از شیوه‌های درمانی مؤثر است به خاطر اینکه ترکیبات ترپینن آن میکروب گال را از بین می‌برد. همچنین خاصیت های آنتی باکتریال آن مانع از عفونی شدن مجدد آن ناحیه خواهد شد. برای درمان گال توسط روغن درخت چای حداقل ۱۴ قطره از این روغن را در آب گرم ریخته و دو بار در روز به مدت ۱۵ دقیقه در آن قرار بگیرید و بعد حمام کنید. حتی می‌توانید آن را به نسبت‌های مساوی با روغن‌زیتون ترکیب نموده و با پنبه روی زخم بمالید.

 

بعد از یک یا دو هفته ناحیه عفونی‌شده بهبود می‌یابد. حتی می‌توانید آن را با اسپری روی ملافه و لباس‌های خود بپاشید. در هنگام استفاده از این روغن حتماً آن را با آب گرم رقیق کنید به خاطر اینکه روغن خالص آن بسیار قوی و خطرناک است. بااین‌حال این روغن برای کرم‌های گال که به درون پوست فرو رفته‌اند و حتی تخم‌های گال تأثیری ندارد.

 

روغن چریش

۱۰ درمان خانگی برای رهایی از شر گال

روغن چریش عنصر اصلی طب آیورودا است. خاصیت های ضد باکتریایی و ضدالتهابی آن می‌تواند برای درمان گال استفاده شود. ترکیبات فعال چریش درد را کاهش داده، خارش پوست را از بین بده و از سرایت و تولید مجدد تخم‌های گال جلوگیری می‌کند. این شیوه درمانی نه‌تنها مؤثر و ایمن بوده بلکه کم‌هزینه و در دسترس نیز می‌باشد. فقط کافیست که کمی از این روغن را روی لباس و ملافه و نواحی آلوده شده بدن بریزید. اجازه دهید روغن حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست بماند تا تورم درمان شده و خارش کاهش یابد.

 

 

3/5 - (1 امتیاز)

حمید جعفری

حمید جعفری فعال حوزه محتوا و سئو و مدیر سایت نیک شو ، امیدوارم محتوای این سایت راهی باشد برای زندگی بهتر و لذت بخش تر ......

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا