اخبار اجتماعی و سیاسی

چرا دختران ایرانی می خواهند پلنگ باشند؟

چرا دختران ایرانی می خواهند پلنگ باشند؟

چرا دختران ایرانی می خواهند پلنگ باشند؟

پلنگ لقبی جدید کــه به دختران می دهند ، دخترانی کــه لب پروتز کرده اند و چهره غیر طبیعی دارند. حتما آهنگ گروه زدبازی درباره پلنگ را هم شنیده اید. پلنگ‌های کنونی در کشور ما دخترانی هستند با لب‌های بسیار برجسته، بینی‌های مینیاتوری و سربالا، موهای پلاتینه (بلوند بسیار روشن)، ابروهای به‌غایت پهن، مژه‌های مصنوعی بسیار بلند، لنزهای آبی بسیار روشن کــه به سفیدی ميزند، پوست‌های برنزه، دندان‌های لمینیت شده و سفید، سینه‌های بسیار بزرگ و ناخن‌های بلند و نوک تیز؛ ترکیبی کــه معلوم نیست بر اساس چه اصولی «معیار زیبایی» خوانده ميشود و شماری از زنان برای رسیدن به این ترکیبی کــه بیشتر ترسناک است تا زیبا، پول‌های هنگفتی هزینه ميکنند و حتی حاضرند وام و قرض بگیرند و سال‌های زیر دین بانک یا دیگران باشند اما پلنگ شوند!

چرا دختران ایرانی می خواهند پلنگ باشند؟

بدتر از چهره نازیبا و بعضا ترسناکی کــه این زنان از خود ميسازند، اطوارها و رفتارهایشان است کــه پلنگ بودنشان را اثبات ميکند.

 

شاخ‌های اینستاگرامی کــه فقط در دنیای «مجازی» ميتوانند جولان دهند و عاشقان سینه‌چاک و یاران وفادار «مجازی» برای خود پیدا کنند عموما به حالت سه‌رخ به دوربین خیره ميشوند، چشم‌هایشان را همانند عروسک کوکی ریز و درشت ميکنند، انگشتی بر گوشه لب‌های بسیار بزرگ و پفکی‌شان ميگذارند، گردنش را شل ميکنند و با اطوارِ مخصوص به‌خود و لحنی نه چندان دوست‌داشتنی به فالوئرهایشان ماجرای از خواب بیدار شدن و صبحانه خوردن و بیرون رفتن و خوابیدنشان را گزارش ميدهند. یا در عکس‌هایی با ترکیب‌بندی سه‌رخ و گاها چشمک و البته یقه‌های باز همه تلاش خود را ميکنند تا لایک بیشتری بگیرند تا روحشان ارضا شود.

 

اما سوال اینجاست کــه آیا واقعا خودشان هم از این زندگی جعلی، چهره‌ی مصنوعی، رفتارهای غیرواقعی و لبخندهای زورکی‌شان راضی هستند؟ آیا عدد لایک‌های زیر عکس‌ها و ویدئوهایشان آرامشی به زندگی‌شان اضافه ميکند؟ آیا تحقیر شدن توسط کاربران مخالف روحشان را آزرده‌خاطر نميکند؟ آیا از اینکــه در جامعه و دنیای «واقعی» به عنوان یک انسان ناسالم شناخته ميشوند کــه باید حتما از آنها دوری کرد، قلبشان درد نميگیرد؟ آیا ناسزاهای همیشگی، طرد شدن‌های همیشگی، کنار گذاشته شدن‌ها، دوستی‌های یک هفته‌ای و نهایتا یک ماهه برایشان جذاب است؟

 

آیا این زنان دوست ندارند تشکیل خانواده بدهند و زندگی طبیعی اما سرشار از تنوع و زیبایی را تجربه کنند؟

پلنگ های اینستاگرام

چرا برخی از زنان ایرانی پلنگ شده‌‎اند؟ شاید یکی از دلایل این امر را بتوان فقر دانست! فقر فساد ميآورد و این واقعیت را به هیچ عنوان نميتوان کتمان کرد. منظور این نیست کــه همه افراد بی‌بضاعت یا کم‌بضاعت خلاف‌کار ميشوند یا پا در مسیر نادرست ميگذارند. اما فقر ميتواند یکی از علل اصلی روی آوردن زنان به فساد اخلاقی باشد.

 

از روسپی‌ها گرفته تا کسانی کــه سبک زندگی‌شان را بر تلکــه‌کردن مردان متمول تعریف کرده‌اند، همگی بدنبال کسب درآمد به آسان‌ترین روش ممکن هستند. این زنان با خیال اینکــه ميتوان بدون زحمت، یک شبه راه صد ساله را رفت، در راهی قدم ميگذارند کــه هیچ برگشتی از آن وجود ندارد و تباهی مطلق را برای خود به ارمغان ميآورند.

 

این باور غلط کــه با زیبایی ظاهری و لوندی ميتوان خرج زندگی و تفریح خود را از جیب مردان هوس‌باز تامین کرد تا جایی همه‌گیر شده کــه حتی دخترانی از خانواده‌های معمولی و چه‌بسا از خانواده‌های آبرودار به این فکر ميکنند کــه چرا ما این کار را نکنیم؟

چرا دختران ایرانی می خواهند پلنگ باشند؟

«سولماز» (نام مستعار) دختری ۳۰ ساله است کــه ميتوان او را شبه‌پلنگ دانست؛ یعنی پروتز لب و سینه ندارد اما چندین عمل زیبایی روی صورتش انجام داده و ارتباط برقرار کردن با مردهای «ظاهرا» پولدار در دنیای مجازی برایش همانند یک وظیفه هر روزه شده است. او در رابطه با سبک زندگی خود ميگوید:

 

اکثر مردهای امروزی دنبال زن خوب نیستند و همه آنها پلنگ‌هایی کــه همه‌اعضای بدنشان عملی است را بیشتر ميپسندند و برای یک شب بودن با چنین زنانی پول‌های زیادی خرج ميکنند. همین دختر عمه من برای خودش تولد گرفت اما یک‌قران هم از جیبش خرج نکرد. همه هزینه‌های این مراسم را پسرهایی پرداخت کردند کــه با او دوست هستند. از غذا گرفته تا انواع خوراکی و نوشیدنی. خب آدم این افراد را کــه ميبیند با خود ميگوید من چرا این‌کار را نکنم و این مردهای هوس‌باز خرج مرا ندهند؟

 

با اینکــه احتمالا خود سولماز هم ميداند حرفش صحیح نیست و این کار عاقبتی جز تباهی برایش بدنبال نخواهد داشت اما ادامه ميدهد:

 

من برای اینکــه بتوانم پولدارها را تور کنم کــه با ماشین‌های لوکسشان دنبالم بیایند و مرا به رستوران‌های گران‌قیمت ببرند و از مراکز خرید بالاشهر برایم طلا و لباس‌های مارک‌دار بخرند، ميخواهم سینه‌هایم را پروتز کنم.

 

سولماز مصداق شماری از دختران این سرزمین است کــه برای عقب نماندن از قافله‌ی پلنگ‌ها دست به هر کاری ميزند اما عاقبت در همان موقعیت اولیه خود ميماند و در شوره‌زاری کــه برای خودش مهیا کرده در حال غرق شدن است.

 

پلنگ های اینستاگرام

البته از دلایل دیگر این امر شاید بتوان به تغییر سلیقه جامعه کوچکی از مردان اشاره کرد. البته این باوری است کــه بیشتر پلنگ‌ها دارند و مدعی هستند کــه مردهای امروز آرایش غلیظ و باقی متعلقات پلنگ بودن را به زنان ساده و معمولی ترجیح ميدهند. کــه البته ميتوان این حرف را قبول کرد زیرا این زنان برای مردانی کــه دقیقا مشابه خودشان هستند جذابیت دارند و بدون شک یک مرد متشخص و فرهیخته هرگز سراغ شاخ‌های اینستاگرامی و پلنگ‌های خیابانی نميرود.

 

این افراد در جامعه کوچک اما پر سرو صدا و پرتکاپوی خود گرفتار شده‌اند و دنیا را از همان منظر ميبینند و توان این را ندارند تا از این محدوده‌ی کوچک و خشن و پر از فراز و فرود پا بیرون بگذارند. در واقع چشم خود را به دنیای واقعی بسته‌اند اما با فیلم‌ها و عکس‌هایی کــه در شبکــه‌های اجتماعی به اشتراک ميگذارند، قربانی‌های بیشتری ميگیرند و دختران و پسران زیادی از سرزمینمان ایران را در لجنزارِ عمیق زندگیشان غرق ميکنند.

 

در این میان گناه کاربران شبکــه‌های اجتماعی هم کمتر از آنها نیست؛ کسانی کــه این افراد را چه برای سرگرمی یا برای هر منظور دیگری فالو ميکنند در واقع توهم «شاخ» بودن به آنها ميدهند و این چرخه‌ی بیمار و تاریک همچنان بی‌وقفه ادامه ميیابد.

چرا دختران ایرانی می خواهند پلنگ باشند؟

شاید بتوان گفت اگر هر یک نفر از میلیون‌ها ایرانی با خود بیندیشد کــه با بلاک کردن و نادیده گرفتن پلنگ‌ها در دنیای مجازی (در مرحله اول) و بی‌توجی به آنها در دنیای واقعی (در مرحله بعدی)، به اصلاحِ فرهنگ ایرانی چه کمک بزرگی ميتواند بکند، بدون شک یک ثانیه هم دست روی دست نميگذارد.

 

تنها چیزی کــه در این دنیای سرشار از عجایب ميتوان برای بازسازی ایران عزیز انجام داد، اتحاد برای حذف نخاله‌هاست؛ اشخاصی کــه معلوم نیست چرا شهرت و دیده شدن برایشان تا این اندازه مهم است و برای آن دست به هر کاری ميزنند،

 

برای ارتقای سطح فرهنگ و افزایش خلاقیت و آشنایی هر چه بیشتر با بزرگان حوزه هنر، ورزش، سیاست و …. ساده‌ترین کار این است کــه انسان‌های اشتباه، شاخ‌های اینستاگرامیِ بی‌هنر، سلبریتی‌های یک‌شبه و فرومایه‌ها را حذف و آدم‌حسابی‌ها را به لیست علاقه‌مندی‌های خود اضافه کنیم.

 

شاخ های اینستاگرام

در آخر بد نیست بدانید نتایج یک نظر سنجی در بریتانیا نشان ميدهد کــه اینستاگرام در مقایسه با دیگر شبکــه‌های اجتماعی بدترین تاثیر را بر سلامت روانی جوانان دارد.در این نظرسنجی کــه انجمن سلطنتی بهداشت عمومی بریتانیا انجام داده، ۱۴۷۹ کاربر شبکــه‌های اجتماعی در سنین ۱۴ تا ۲۴ سال شرکت کردند و از آنها خواسته شد بگویند کــه شبکــه‌های اجتماعی چه تاثیری بر اضطراب، افسردگی، تنهایی، آزار و تمسخر و تصویر بدن دارد.

 

نتایج این نظرسنجی نشان ميدهد کــه اینستاگرام بدترین تاثیر را بر سلامت روانی جوانان داشته است. این شبکــه اجتماعی کــه امکان همرسانی عکس و ویدیو را ميدهد، بر تصویری کــه کاربران از بدن خود دارند، تاثیر منفی ميگذارد. ۹۰ در صد از شرکت‌کنندگان زن در این نظر سنجی گفته‌اند کــه از بدن خود راضی نیستند.

 

اینستاگرام اثر مخربی بر خواب کاربران جوان نیز دارد. بعلاوه، این کاربران اینستاگرام، همواره ترس دارند از رخدادها بی‌خبر بمانند، باید مدام در تماس باشند تا مبادا اتفاقی بدون حضور و آگاهی آنها رخ ميدهد.حدود ۹۰ در صد جوانان – بیشتر از هر گروه سنی دیگری – از شبکــه‌های اجتماعی استفاده ميکنند و در مقابل آن آسیب پذیر هستند.

 

مطالب بیشتر:

زیباترین دختران ایرانی در اینستاگرام را بشناسید

استخدام دختران مانکن و خوش اندام ایرانی در نمایشگاه ها +عکس

زیباترین زنان مشهور ایرانی در جهان را بشناسید

 

 

به این مطلب چند ستاره امتیاز میدید؟

حمید جعفری

حمید جعفری فعال حوزه محتوا و سئو و مدیر سایت نیک شو ، امیدوارم محتوای این سایت راهی باشد برای زندگی بهتر و لذت بخش تر ......

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا