آرایش و زیبایی

داشتن پاهای زیبا و جذاب با این روش های موثر

داشتن پاهای زیبا و جذاب با این روش های موثر

زیبایی پاها برای خانم ها بسیار مهم است، برای تمیز بودن و جذاب بودن پاها نکات مفیدی را در مطلب پیش رو عرضه نموده ایم کــه می توانید در ادامه آن ها را بخوانید و به کار گیرید. مراقبت از پاها تنها به دليل زيبا جلوه دادن آنها نيست. ما بيش از هر اندام ديگري به پاهاي خود فشار مي آوريم و از آنها كار ميكشيم. پاهاي ما ساعتها درون كفش هاي تنگ با پاشنه هاي ده سانتي متري ميمانند، بطور متوسط هر روز هشت هزار قدم راه ميروند اما با وجود تمام اين غفلت ها و سوء استفاده ها، هم چنان صادقانه به ما خدمت ميكنند. با حداقل زمان و تلاش به راحتي ميتوانيد سر زندگي و آرامش را به پاهاي خود بازگرردانيد.

داشتن پاهای زیبا و جذاب با این روش های موثر

چند حقيقت در مورد پاها

براساس آمار انجمن ارتوپدان متخصص پا و مچ پا، ۹۰ درصد از زنان امريكايي كفش هايي به پا مي كنند كه دو سايز برايشان كوچك تر است.

 

پوست پاهاي ما اصلاً چربي براي جلوگيري از خشكي پوست ترشح نميكنند.

 

با هر قدم، فشار بيش از سه برابر وزنمان را به پاها تحميل مي كنيم.

 

در طول روز دماي متوسط داخل كفش هاي جلو بسته به ۱۰۶ درجه ي فارنهايت ميرسد.

 

داشتن پاهایی زیبا در شکل دادن به شخصیت شما نقشی حیاتی دارند. اما با این حال، به آن اندازه کــه باید، به پاها توجه و رسیدگی نمی‌شود. آیا شما جزو افرادی هستید کــه دوست دارند پاهایشان را زیبا کنند؟ بیایید به نکاتی در این خصوص نگاهی بیندازیم. پس از یک روز پر مشغله و خسته کننده، با انجام یک پدیکور عالی، هم پاهایتان زیبا خواهد شد هم اینکــه خستگی‌تان در خواهد رفت. شما می‌توانید این کار آرامش بخش را خودتان در خانه انجام دهید، و حتما نیازی به رفتن به یک سالن زیبایی نیست.

داشتن پاهای زیبا و جذاب با این روش های موثر

پاهایتان را تمیز کنید

برای اینکــه پاهایتان زیبا باشد، اول باید مطمئن شوید کــه بخوبی تمیز هستند. پاهایتان را در یک ظرف یا وان پر از آب گرم به مدت ۱۵ دقیقه فرو ببرید. برای اینکــه این مرحله فواید بیشتری برایتان داشته باشد، چند قطره از شامپویتان را هم در آب بچکانید. همچنین بیاد داشته باشید کــه قبل از این مرحله، لاک ناخن‌هایتان را پاک کنید.

 

پاهایتان را لایه برداری کنید

همه نگران ترک و خشکی پاشنه‌ پاهایشان هستند. بهترین درمان برای پاشنه‌ی ترک خورده استفاده از سنگ پا است. پس، از یک سنگ پا برای خلاص شدن از دست پوست سفت، خشک و ترک خورده‌ی پاهایتان و نرم کردن آن استفاده کنید. حداقل به مدت ۵ دقیقه با استفاده از سنگ پا، به آرامی از پوست پایتان لایه برداری کنید تا پوست خشک شده از بین برود.

 

اگر مویی روی پاهایتان روییده است آنرا اصلاح کنید. موهای زائد نیز می‌توانند ظاهر پاهایتان را زشت کنند. از یک اسکراب پا استفاده کنید و آنرا به مدت ۱۰ دقیقه به پاهایتان ماساژ دهید. به پاشنه و نواحی زبر پایتان بیشتر توجه کنید تا نرم و به خوبی رویه سایی شوند. پس از اتمام ماساژ، دوباره پاهایتان را در آب گرم فرو ببرید.

داشتن پاهای زیبا و جذاب با این روش های موثر

پاهایتان را بخوبی خشک کنید

حالا پاهایتان را بیرون بیاورید و توسط یک حوله کاملا خشک کنید. نباید حوله را سفت و سخت به پاهایتان بکشید، در عوض به آرامی پاهایتان را خشک نمایید. به رطوبت بین انگشتانتان توجه بیشتری کنید، چرا کــه می‌تواند باعث رشد باکتری ها شده و به پاهایتان آسیب برساند.

 

ناخن‌هایتان را کوتاه کنید

به گزارش نیک شو، پس از اینکــه پاهایتان را خشک کردید به آن لوسیون یا کرم مرطوب کننده بمالید. پیشنهاد میکنم لوسیون یا کرمی را تهیه و استفاده کنید کــه حاوی ویتامین E باشد. از آنجایی کــه کاتیکل‌هایتان بخوبی خیس خورده‌اند، به آرامی آنها را به عقب برانید، سپس ناخن‌هایتان را کوتاه کنید.

 

پاهایتان را مرطوب نگاه دارید

خیلی مهم است کــه پاهایتان آلوده نباشد. برای از بین بردن آلودگی‌ها، پاهایتان را با آب گرم بشویید و ناخن‌هایتان را هم کوتاه و تمیز کنید. سپس یا استفاده از یک مرطوب کننده ۵ دقیقه پاهایتان را ماساژ دهید. برای اینکــه پاهایتان را مرطوب نگه دارید، کمی روغن بادام به انگشتان پاهایتان مالیده و آنرا به ناخن‌ها و پوست اطراف آن بمالید. روغن بادام، پا و انگشتان پاهایتان را نرم می‌کند. پس از اینکــه روغن بادام مالیدید، کمی هم وازلین به پاهایتان مالیده و خیلی آرام ماساژ دهید.

 

شستشوی پا با شیر

برای زیبا کردن پاها، روش‌های خانگی بسیاری وجود دارد. یک راه دیگر برای اینکــه پاهایی زیبا داشته باشید، این است کــه پاهایتان را درون شیر گرم فرو ببرید و پس از ۲۰ دقیقه با آب گرم شستشو دهید. اسید لاکتیک درون شیر، برای بهبود بافت پوست پاهایتان خیلی مفید است. اگر می‌خواهید پاهایتان بوی خوبی بگیرد، کمی هم گلبرگ به شیر اضافه کنید!

داشتن پاهای زیبا و جذاب با این روش های موثر

مواد مورد نياز :

يك ليتر شير كامل – يك عدد تشت – خلال پوست پرتقال – سنگ پاي بهداشتي – دستمال كاغذي – لاك ناخن و جلا دهنده ي ناخن.

 

شير را گرم كنيد، به طوري كه دماي آن به حدي نباشد كه پوست را بسوزاند.

 

هر دو پا را به مدت تقريباً پانزده دقيقه در شير قرار دهيد.

 

در حالي كه پا تا حدودي مرطوب است پوست آن را به خوبي با سنگ پا مالش دهيد.

 

انگشتان پاي خود را با كمك دستمال كاغذي از هم جدا كنيد.

 

كوتيكول دور ناخن ها را با خلال پوست پرتقال عقب بكشيد.

 

ناخن ها را خوب ماساژ دهيد.

 

لايه ي اول از پوشش ناخن را روي ناخن بماليد و اجازه دهيد خشك شود.

 

سپس دو لايه ي لاك ناخن و جلا دهنده را به ترتيب روي ناخن بماليد.

 

اسکراب روشن کننده‌ی پا

شما میتوانید ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو را با ۳ قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای خوری گلیسیرین نیز ترکیب کنید. مخلوط بدست آمده را به پاهایتان بمالید و بگذارید نیم ساعت روی پاهایتان بماند.

 

اسکراب نرم کننده‌ی پا

روش دیگر هم این است کــه چهار بادام را شب تا صبح بخیسانید. سپس پوستشان را بگیرید و بکوبیدشان. با اضافه کردن ۱ قاشق چای خوری آرد نخودچی، یک قاشق چای خوری شیر و چند قطره آبلیمو، ترکیبی بدست آورید. سپس بطور منظم خمیر بدست آمده را به پاهایتان بمالید تا پاهایی لطیف و زیبا بدست بیاورید.

 

 

2.6/5 - (5 امتیاز)

حمید جعفری

حمید جعفری فعال حوزه محتوا و سئو و مدیر سایت نیک شو ، امیدوارم محتوای این سایت راهی باشد برای زندگی بهتر و لذت بخش تر ......

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا