آرایش و زیبایی

چگونه موهای صاف ،بدون وز و لختی داشته باشیم؟

چگونه موهای صاف ،بدون وز و لختی داشته باشیم؟

چگونه موهای صاف ،بدون وز و لختی داشته باشیم؟

عکس بالا را ببینید ، به نظر شما چطور این دختر موهایش را اینطور نرم و لخت و بدون وز کرده که انقدر دل انگیز و جذاب به نظر می رسد؟ در ادامه ما به شما راز انجام این کار را می گوییم. داشتن موهای نرم به هیچ وجه غیرممکن نیست حتی برای کسانی که موهای فر دارند. اگر موهایتان آسیب دیده و خشک است ، نرم کردن آنها فقط مستلزم صرف مقداری زمان و توجه است.

چگونه موهای صاف ،بدون وز و لختی داشته باشیم؟

روش ها:

۱. از محصولات مرطوب کننده مو استفاده کنید . اگر موهای شما رطوبت کافی داشته باشد نرم می شود. وقتی شامپو و مرطوب کننده می خرید به دنبال محصولاتی باشید که مخصوص موهای خشک تهیه شده اند.

 

۲. حداقل هفته ای یکبار موهای خود را شامپو کنید اما از شامپو کردن روزانه مو جدا” خودداری کنید. استفاده زیاد از شامپو باعث خشک شدن مو می شود . اگر باید هر روز موهایتان را بشوئید ، فقط از نرم کننده استفاده کنید.

 

۳. هنگام استفاده از نرم کننده بیشتر روی قسمتهای انتهای ساقه مو تمرکز کنید نه ریشه ها . قسمتهای انتهای مو پیرتر هستند و بیشتر در معرض آسیب دیدگی خشکی قرار می گیرند .

 

۴. قسمتهایی که موخوره دارد را مرتبا” کوتاه کنید. برای کوتاه کردن موخوره ها هم می توانید به آرایشگاه مراجعه کنید و هم می توانید خودتان با دقت آنها را کوتاه کنید. بهتر است هر سه ماه یکبار ، یک سانت از پایین موهایتان را کوتاه کنید .

 

۵. از روبالشی ساتن و یا ابریشمی استفاده کنید. این کار برای کسانی که موهای فر و یا خیلی خشک دارند خیلی مهم است. روبالشی هایی که از نسل کتان هستند رطوبت مو را جذب می کنند و باعث می شوند مو خشک تر و زبرتر شود.

 

۶. به جای ژل از موس یا کرم مو استفاده کنید. ژل حاوی الکل است و باعث خشک شدن مو می شود.

چگونه موهای صاف ،بدون وز و لختی داشته باشیم؟

روش های خانگی موثر:

می‌توانید راهکارهای خانگی صاف کردن موها را امتحان کنید. در آشپزخانه‌ی شما موادی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا موهای‌ خود را به‌صورت طبیعی صاف کنید. این شیوه‌های خانگی را نباید بیشتر از دو یا سه بار در هفته به‌کار ببرید. استفاده‌ی روزانه‌ی این راهکارها برای سلامت پوست سر و موها خوب نیست.

 

۱. روغنِ گرم‌شده

استفاده‌‌ی مرتب از روغن گرم‌شده یکی از بهترین و ساده‌ترین راه‌ها برای صاف کردن موها و آبرسانی به آنهاست. حرارت و اشباع‌سازی ناشی از روغن گرم، موهای فردار و مجعد شما را صاف خواهد کرد. برای این روش، بهترین روغن، روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن بادام و روغن کنجد است.

 

روغن مورد نظرتان را در مایکروویو به‌مدت ۲۰ ثانیه کمی گرم کنید.

روغن گرم‌‌شده را به موها بمالید و پوست سر را ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ماساژ بدهید.

موها را کاملا شانه بزنید تا روغن به‌طور یکسان همه‌جا پخش شود. با این کار از شکستن موها هنگام شست‌وشو نیز جلوگیری خواهید کرد.

موهای خود را با یک حوله‌ی گرم و مرطوب به‌مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بپوشانید.

موهایتان را با یک شامپوی ملایم بشویید.

وقتی موهایتان هنوز خیس و نمناک است با یک شانه‌ی دندانه‌درشت، نه با بُرس، آنها را به آرامی شانه بزنید و سپس اجازه بدهید خشک شوند.

چگونه موهای صاف ،بدون وز و لختی داشته باشیم؟

۲. شیر نارگیل

گفته می‌شود که شیر نارگیل به صاف شدن موها کمک می‌کند. شیر نارگیل دارای خاصیت مرطوب‌کنندگی است و باعث درخشندگی و زیبایی موها نیز می‌شود. ضمنا به‌خاطر دارا بودن ویژگی‌های آنتی‌باکتریال، ضدقارچ و ضدویروسی برای محافظت از پوست سر در برابر عفونت بسیار مفید است.

در یک بطری شیشه‌ای، یک فنجان شیر نارگیل تازه‌ را با آب یک عدد لیمو ترش مخلوط کنید.

بطری شیشه‌ای را برای چند ساعت در یخچال بگذارید، تا وقتی که یک لایه‌ی کِرِمی روی آن تشکیل شود.

با این کِرِم، مو و پوست سرتان را ماساژ بدهید و سپس بگذارید ۲۰ دقیقه بماند.

سرتان را با یک کلاه دوش یا کلاه شنا بپوشانید و یک حوله‌ی گرم و مرطوب هم دور این کلاه بپیچید.

اجازه بدهید ۳۰ دقیقه بماند و بعد شامپو و نرم‌کننده بزنید.

وقتی هنوز موهایتان خیس است آنها را شانه بزنید و اجازه بدهید خشک شوند.

 

۳. شیر

شیر دارای خواص مرطوب‌کنندگی است و به صاف شدن موها کمک می‌کند. همچنین پروتئین موجود در شیر، ساقه‌ی موها را تقویت و آنها را نرم می‌کند و فرها را از بین می‌برد.

نصف یک فنجان شیر و آب را با هم ترکیب کنید و آن را در یک بطری اسپری بریزید. پیچ‌خوردگی‌های مو را شانه بزنید، ترکیب به‌دست آمده را روی موها اسپری کنید و دوباره شانه بزنید. اجازه بدهید ۳۰ دقیقه بماند تا شیر جذب موها شود. سپس با شامپو بشویید و نرم‌کننده بزنید.

یک قاشق غذاخوری عسل را در یک فنجان شیر مخلوط کنید. سه تا چهار عدد توت‌فرنگی را له و به ترکیب اضافه کنید. مخلوط به‌دست آمده را به تمام موها بمالید و با یک حوله‌ به‌مدت دو ساعت بپوشانید. موها را با یک شامپوی ملایم بشویید، با یک شانه‌ی دندانه‌درشت شانه بزنید و بگذارید موهایتان خشک شوند.

چگونه موهای صاف ،بدون وز و لختی داشته باشیم؟

۴. تخم‌مرغ و روغن زیتون

تخم‌مرغ نقش مهمی در تقویت موها و درخشان‌تر کردن‌شان دارد. روغن زیتون کمک می‌کند موهایتان به‌خوبی مرطوب بمانند. تخم‌مرغ و روغن زیتون وقتی با هم ترکیب شوند نقش بسیار مؤثری در صاف کردن موها دارند.

دو عدد تخم‌مرغ را خوب هم بزنید و با چهار قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید.

ترکیب حاصل را به موها و پوست سر بمالید، سپس با یک شانه‌ی دندانه‌درشت شانه بزنید.

یک کلاه دوش روی موهایتان بگذارید و اجازه بدهید ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بماند.

آبکشی کنید و موها را با شامپوی ملایم بشویید.

 

۵. گِل سرشوی

گل سرشوی که به آن مولتانی میتی یا خاک رس قهوه‌ای هم می‌گویند برای صاف کردن موها مفید است و می‌تواند به شما کمک کند تا از شر موهای وزدارتان راحت شوید. ضمنا گل سرشوی به‌عنوان یک عامل پاک‌کننده‌ی ملایم، به موهایتان آسیبی نمی‌رساند.

یک فنجان گل سرشوی را با یک عدد تخم‌مرغ و دو قاشق غذاخوری آرد برنج مخلوط کنید.

به اندازه‌ی کافی به آن آب اضافه کنید تا کمی نرم شود.

ترکیب حاصل را به موهای خود بمالید و با یک شانه‌ی دندانه‌درشت شانه بزنید.

بگذارید یک ساعت بماند و سپس آبکشی کنید.

حالا شیر را به‌خوبی روی موهای خود اسپری کنید.

اجازه بدهید ۱۵ دقیقه بماند و بعد شامپو و نرم‌کننده بزنید.

چگونه موهای صاف ،بدون وز و لختی داشته باشیم؟

۶. آلوئه‌ ورا

آلوئه‌ورا حاوی آنزیم‌های گوناگونی است که به رشد موهای سالم کمک و آنها را نرم و صاف می‌کند. ژل آلوئه‌ورا به‌راحتی در تارهای مو نفوذ می‌کند و آنها را مرطوب نگه می‌دارد. آلو‌ئه‌ورا به‌دلیل خاصیت مرطوب‌کنندگی‌اش می‌تواند موهایتان را به‌طور طبیعی صاف کند.

نصف یک فنجان ژل آلوئه‌ورا را با روغن زیتون گرم ترکیب کنید.

اگر مایل باشید می‌توانید شش قطره روغن رزماری و روغن صندل هم به این مخلوط اضافه کنید.

مخلوط را روی موها و پوست سر ماساژ بدهید.

موها را با کلاه دوش بپوشانید و بگذارید یک تا دو ساعت بماند.

آبکشی کنید و با یک شامپوی ملایم بشویید.

 

۷. سرکه‌ سیب

سرکه‌ی سیب برای صاف کردن موها بسیار عالی است، سطح طبیعی pH موها را حفظ، رشد موها را تقویت و از عفونت پوست سر جلوگیری می‌کند.

یک یا دو قاشق غذاخوری سرکه‌ی سیب را در یک فنجان آب مخلوط کنید.

بعد از شامپو زدن موها، از محلول به‌دست آمده برای آبکشی نهایی استفاده کنید.

اجازه بدهید روی موها بماند و در مجاورت هوا خشک شود.

چگونه موهای صاف ،بدون وز و لختی داشته باشیم؟

۸. روغن کرچک

روغن کرچک یک راهکار خانگی دیگر برای صاف کردن موهاست. روغن کرچک موها را حالت می‌دهد و رطوبت آنها را حفظ می‌کند، جلوی فر خوردن و وز شدن آنها را می‌گیرد و عفونت پوست سر را برطرف می‌کند.

دو قاشق غذاخوری روغن کرچک را با یک قاشق غذاخوری روغن سویا ترکیب کنید.

ترکیب به‌دست آمده را به‌مدت ۲۰ ثانیه در مایکروویو گرم کنید.

پوست سر و موها را چند دقیقه ماساژ بدهید.

موها را با شامپو بشویید.

وقتی هنوز موهایتان مرطوب است آنها را شانه بزنید و اجازه بدهید در مجاورت هوا خشک شوند.

 

۹. برگ کرفس

برگ کرفس هم می‌تواند در صاف کردن موها و تقویت آنها به شما کمک کند.

یک دسته برگ کرفس را خُرد کنید.

برگ‌های خُرد شده را همراه با کمی آب در آبمیوه‌گیری بریزید و عصاره‌ی آنها را بگیرید.

آن را با یک پارچه‌ی نخی صاف کنید.

عصاره‌ی به‌دست آمده را در یک بطری اسپری بریزید و بگذارید دو روز بماند.

بعد از دو روز، آن را روی موهای خود اسپری کنید.

موها را با یک شانه‌ی دندانه‌درشت شانه بزنید تا عصاره به‌خوبی در تمام قسمت‌ها پخش شود.

چند دقیقه ماساژ بدهید و سپس سرتان را با کلاه دوش بپوشانید.

اجازه بدهید ۳۰ دقیقه بماند.

با یک شامپوی ملایم شست‌وشو بدهید و نرم‌کننده بزنید.

چگونه موهای صاف ،بدون وز و لختی داشته باشیم؟

اگر موهايي مجعد و فر داريد

مسلما شما دوست داريد فر موهاي‌تان را كاملا كنترل كنيد، مخصوصا زماني كه رطوبت يا گرماي هوا بر كوتيكول‌‌هاي مو تاثير مي‌گذارند و موها وز و پف كرده مي‌شوند. خودتان بهتر مي‌دانيد هيچ‌چيز بدتر از موهاي وز كرده نيست چون نه‌تنها موها حالتي ندارند بلكه شايد بتوان گفت زيبايي چهره را نيز كاهش مي‌دهند. همچنين موهاي فر، بيشتر مستعد خشك‌‌شدن و آسيب‌پذيرتر شدن هستند، به همين دليل است كه موهاي فر به نرم‌كننده و حالت‌دهنده قوي تري نياز دارند تا بتوانند نرمي خود را حفظ كنند و كمتر دچار وز شوند

 

بعد از حمام، آب موها را به آرامي و با ملايمت با حوله بگيريد، سپس مي‌توانيد از سرم‌ها يا كرم‌هاي ضد وز استفاده كنيد البته بهتر است موها را به چندين بخش قسمت كنيد سپس سرم يا كرم را با نوك انگشتان‌تان از ساقه تا پايين موها بماليد، زماني از سشوار استفاده كنيد كه موهاي‌تان فقط كمي نم‌دار است. اگر وز موهاي‌تان زياد است مي‌توانيد علاوه بر موارد ذكر شده از يك ژل ملايم هم استفاده كنيد.

 

اگر قصد داريد براي آرايش موهاي‌تان به آرايشگاه برويد، توجه كنيد كه آرايشگر در رابطه با آرايش موهاي فر و وز تخصص داشته باشد چون احتمالا براي‌تان بسيار پيش آمده كه بعد از رفتن به آرايشگاه نه تنها موهاي‌تان زيباتر نشده بلكه وز زيادي هم پيدا كرده است.

چگونه موهای صاف ،بدون وز و لختی داشته باشیم؟

بهتر است هميشه قد موهاي‌تان روي شانه يا بلندتر باشد، خيلي موها را خرد نكنيد، وقتي قد موها بلند باشد وزن موها باعث مي‌شود كه موها كمتر پف كند. وقتي موها كوتاه باشد يا به‌اصطلاح عاميانه آنها را زياد خرد كنيد پف كردن مو يكي از مشكلات رايج‌تان مي‌شود. به‌‌همين دليل بد نيست از آرايشگرتان بخواهيد كه قد موهاي‌تان را وقتي خشك است كوتاه كند تا با توجه به فر موها قد آنها را خيلي كوتاه نكند (موهاي فر وقتي خشك مي‌شوند نسبت به زماني كه خيس و نم دار هستند بسيار كوتاه‌تر مي‌شوند، بنابراين وقتي موهاي خيس را كوتاه كنيد بعد از خشك شدن بسيار كوتاه‌تر مي‌شود تا حدي كه شما اصلا انتظار نداريد.

 

چه كنيد؟

در حمام: بهتر است فاصله بين شامپو‌زدن‌هاي‌تان را افزايش دهيد، اگر عادت داريد هر روز حمام برويد لزومي ندارد هر دفعه موهاي‌تان را بشوييد و مي‌توانيد تنها از نرم‌كننده استفاده كنيد، حتي ملايم‌ترين شامپوها نيز مي‌توانند باعث خشكي موها شوند. هرچقدر شما كمتر موهاي‌تان را تحريك يا دستكاري كنيد موهاي‌تان سالم‌تر مي‌مانند و كمتر وز مي‌شوند. بهتر است شامپويي ملايم انتخاب كنيد، بعضي از شامپوها داراي موادي چون سيليكو ن مي‌توانند به حالت دادن موهاي شما بسيار كمك كنند چون خاصيت صاف‌كنندگي دارند، همچنين بهتر از نرم‌كننده و كانديشنري استفاده كنيد كه مخصوص موهاي فر است؛ هنگام آب‌كشيدن نيز بهتر است تمام نرم‌كننده را پاك نكنيد چون اين كار مي‌تواند كمي به حالت دادن موهاي شما كمك كند.

چگونه موهای صاف ،بدون وز و لختی داشته باشیم؟

اگر موهاي شما حالت‌دار است

افراد بسياري هستند كه هميشه آرزو مي‌كنند موهايي حالت‌دار داشته باشند، موهاي حالت‌دار در فصل گرما هم فر و هم صاف هستند گاهي هم كمي وز مي‌كنند و گاهي هم بي‌حالت، البته خوشبختانه هيچ كدام از اين حالت‌ها آزاردهنده نمي‌‌شوند اما بهتر است روش برخورد درست با اين نوع موها را بدانيد.

 

بعد از حمام خيلي ملايم، آب موهاي‌تان را با حوله بگيريد، ماليدن زياد حوله به موها باعث وز شدن موها مي‌شود، سپس موهاي نم‌دارتان را به يك ژل سبك آغشته كنيد سپس موهاي‌تان را به چند بخش قسمت كنيد و هر بخش را دور انگشتان‌تان بچرخانيد تا موها حالت بيشتري بگيرند و كمي آنها را فر كنيد.سپس با درجه ملايم سشوار موهاي‌تان را خشك كنيد.شما مي‌توانيد هر مدلي موهاي‌تان را كوتاه كنيد، مي‌توانيد آنها را بلند يا كوتاه نگه داريد، اگر مي‌خواهيد موهاي‌تان كمتر آسيب ببينيد بهتر است اجازه دهيد در فصل تابستان موهاي‌تان فر طبيعي خود را داشته باشند و فقط براي مناسبت‌هاي خاص موها را با سشوار يا شيشه صاف كنيد، يادآوري مي‌كنيم براي جلوگيري از شكنندگي و موخوره حتما هر 3 ماه يكبار نوك موها را كوتاه كنيد.هر زمان احساس كرديد موهاي‌تان فر و حالت خود را از دست داده است و صاف و بي‌حالت شده موهاي‌تان را كمي مرطوب كنيد، آنها را ببافيد، سپس با درجه حرارت كم سشوار كنيد تا خشك شوند و بعد بافته‌ها را باز كنيد.

چگونه موهای صاف ،بدون وز و لختی داشته باشیم؟

چه كنيد؟

در حمام: معمولا موهاي حالت‌دار فر بسيار كم و سبكي دارند، به دليل اينكه موها وز نكنند بايد گاه به گاه آنها را آبرساني و از كرم‌هاي مرطوب‌كننده مو استفاده كنيد اما اگر دوست نداريد موهاي‌تان فر باشد به هيچ وجه آنها را نبافيد و اگر مي‌خواهيد فر شود بعد از حمام گره‌هاي آن را باز نكنيد و به هيچ وجه مو‌ها را نكشيد. بهتر است از شامپويي استفاده كنيد كه داراي مواد نرم‌كننده است، البته بيشتر از هفته‌اي 3 بار موهاي‌تان را نشوييد، چندان لازم نيست كه شما از نرم‌كننده به‌طور جداگانه استفاده كنيد.

 

اگر موهايي بدون حالت داريد

موهاي شما درست نقطه مقابل موهاي وز است، به محض اينكه شما كمي در هواي گرم يا مرطوب قدم بزنيد يا كمي عرق كنيد، موهاي‌تان حالت خود را از دست مي‌دهد و صاف و بدون حالت روي گردن‌تان مي‌ريزد و به راحتي تمام حالتي را كه با كلي دردسر به آنها داده‌ايد از دست مي‌دهند اما مطمئن باشيد به كار بردن تكنيك‌ها و مواد و محصولات درست مي‌توانند تا حد زيادي به شما كمك كنند.

 

بعد از شستن موها، موهاي بالاي سرتان را بلند كنيد و مقداري موس را به‌طور مستقيم به ريشه‌هاي نم‌دار موهاي‌تان بماليد، موس را مثل شامپو روي سر ماساژ دهيد سپس موها را رها كنيد، بلافاصله موها را با سشوار خشك كنيد، وقتي موها را فقط با سشوار خشك كنيد آنها كاملا صاف باقي مي‌مانند. اگر مي‌خواهيد موها كمي حالت داشته باشند بايد با يك برس گرد موها را كمي پف دهيد و سشوار را از بالا به پايين بگيريد. وقتي هنوز موها گرم هستند به موهاي‌تان تافت بزنيد.

 

بهترين مدل براي موهاي شما، كوتاه نگه داشتن آنهاست، خرد‌كردن موها مي‌تواند براي شما بسيار مناسب باشد. اگر مي‌خواهيد موهاي‌تان را رنگ كنيد، بهتر است فقط قسمت روي موها را كمي روشن تركنيد و زير موها تيره‌تر چون اين مدل موهاي نازك شما را بسيار پرپشت‌تر نشان داده و به موهاي شما عمق مي‌دهد.

چگونه موهای صاف ،بدون وز و لختی داشته باشیم؟

چه كنيد؟

در حمام: به‌دنبال شامپوهاي حجم‌دهنده باشيد و اصلا از شامپوهاي حاوي سيليكون يا مواد نرم‌كننده استفاده نكنيد، چون اينگونه شامپوها وزن موها را زياد مي‌كنند و در نتيجه به‌خوبي حالت نمي‌گيرند، بايد يادآوري كنيم بهتر است حتما از نرم‌كننده نيز استفاده كنيد، موهاي خيلي خشك نيز بي‌حالت مي‌شوند، فقط بهتر است هنگام خريد توجه كنيد كه حتما نرم‌كننده شما نيز حجم‌دهنده باشد.

چگونه موهای صاف ،بدون وز و لختی داشته باشیم؟

 

مطالب بیشتر:

مدل موهای مردانه + نکات حالت دادن مو

میزانپلی مو چیست و نکات مهم درباره آن

ست کردن مدل مو و استایل چهره را یاد بگیریم

 

 

2.6/5 - (23 امتیاز)

حمید جعفری

حمید جعفری فعال حوزه محتوا و سئو و مدیر سایت نیک شو ، امیدوارم محتوای این سایت راهی باشد برای زندگی بهتر و لذت بخش تر ......

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا