مطالب گوناگون

ماجرای عجیب مردی که باردار شد +عکس

ماجرای عجیب مردی که باردار شد +عکس

ماجرای عجیب مردی که باردار شد +عکس

مردی که مانند زنان دوران بارداری را کاملا تجربه نمود و شکمش کاملا برآمده شد! این خبر باورنکردنی اســت اما در حقیقت رخ داده اســت. حاملگی در بین مردان ترنس امری معمول و شایع اســت. اما برای جیسون بارکر که خود، فیلمي در مورد تجربه شخصی اش ساخته اســت، تجربه دیگری اســت: این لحظه سرشار از لذت و شادی اســت و این اولین باری بود که توانستم بگویم بله من این بدن را دوست دارم، واقعا دوست داشتنی ست

 

پائولا کوکوزا در مصاحبه ای در گاردین از داســتان زندگی جیسون بارکر مرد ترنسی مي گوید که حاملگی و به دنیا آوردن فرزند را تجربه کرده اســت:حاملگی در بین مردان ترنس امری معمول و شایع اســت. برای جیسون بارکر که خود، فیلمي در مورد تجربه شخصی اش ساخته اســت مسیر زندگی وی را تغییر داد.

ماجرای عجیب مردی که باردار شد +عکس

در حال شنا با شکم برآمده

 

در صحنه پایانی فیلم او در شرق لندن در اســتخری در حال شنا کردن اســت. صفحه نمایش آبی رنگ مي شود و بارکر مثل یک ستاره در آب مي رقصد؛ با لباس شنای طرح هاوایی و شکمي که گنبدی شکل اســت.این اولین نمایش از تجربه او در فستیوال فیلم لندن خواهد بود. “این لحظه سرشار از لذت و شادی ست و این اولین باری بود که توانستم بگویم بله من این بدن را دوست دارم، واقعا دوست داشتنی ست”.

 

بارکر زن به دنیا آمد. او بیست سال پیش یعنی در 26 سالگی تریسی را ملاقات کرد. آنها اميدوار بودند که یک خانواده تشکیل دهند، اما داســتان تریسی متفاوت بود او قدرت این را داشت که شریک خود را باردار کند. بنابراین بارکر تخمدانش را حفظ کرد. بعد از آن هردو دوربینی خریدند و شروع به ساختن فیلمي از زندگی خود کردند. به زودی آنها صاحب یک فیلم و یک بچه شدند. بارکر بعد از سه سال مصرف تستسترون را متوقف کرد و عمل برداشتن رحم خود را به تعویق انداخت.

 

بارداری در ميان مردان تراجنسی به طور چشمگیری رواج دارد. سالی هاینز اســتاد دانشگاه لیدز که مسئولیت یک پروژه تحقیقاتی سه ساله را به عهده دارد مي گوید: در انگلستان تعداد زیادی از مردم به وبلاگ ها و انجمن های حمایت‌گر آنلاین دسترسی دارند و سوالات خود را در مورد مراقبت های بهداشتی دوران بارداری مي پرسند. بنابراین وقتی مردم چیزی را زیاد مشاهده مي کنند آن را یک امر ممکن تلقی مي کنند.

 

در انگلستان سازمان ثبت احوال هیچ آماری از جنسیت پدر و مادرهایی که بچه دار مي شوند نمي دهد حتی سازمان سلامت همگانی هم این آمار را اعلام نمي کند.روزنامه سان و ایندیپندنت، هایدن کراس را به عنوان اولین مرد باردار معرفی کردند. بعد از آن به زودی آنها مجبور شدند که مرد باردار دیگری با نام اسکات پارکر را معرفی کنند.

 

با این حال بارداری مردان ترنس به عنوان یک پدیده نوظهور هنوز پذیرفته شده نیست. همانطور که هاینس مي گوید: گذر از آ به ب کار ساده ای نیست. بارداری به هیچ وجه توقف نیست بلکه بخشی از یک سفر طولانی و پیچیده اســت.

 

فیلم با پیام های درهم آميخته ای شروع مي شود.جیسون در شلواری کتانی راه راه ظاهر مي شود. نوعی از لباس مادران باردار در سال 1970. وقتی از او مي پرسم چرا به این قراردادهای زنانه متوسل شده اســت، مي خندد و مي گوید: بدن شما بسیار بزرگ مي شود و چیزی برای پوشیدن ندارید. خرده فروشان لباس های بارداری به مردان تراجنسی فکر نمي کنند. تریسی یکبار به برند نیو لوک رفت و یک شلوار بارداری خرید که گلدوزی شده بود. پس مجبور شد همه گلدوزی ها را با دست بشکافد.

 

دوران بارداری بارکر شبیه به زندگی کسی که فقط اندام چاقی دارد، گذشت، زیرا کسی فکر نمي کرد که او حامله باشد، کسی در اتوبوس جایش را به او تعارف نمي کرد و کسی مراقب احوالش نبود. در یک کلاس مراقبت های بارداری وقتی که معلم مي خواســت بخشی از بدن افراد باردار حاضر در آنجا را (برای انجام آزمایش) لمس کند او امتناع نکرد. البته مردی که کنار دست او نشسته بود با آرنج به او زد و گفت: ما مجبور نیستیم معذب باشیم رفیق!

 

بارکر تا جایی که یادش مي آید در آن دوران اندام مناسبی نداشت. او در فیلم به پسرش مي گوید حالا تو اینجایی و من دیگر نمي خواهم به این چیزها فکر کنم.آسان اســت که بارداری مردان ترنس را به عنوان یک اختلال جنسی تصور کنیم. الکسیس هافلینگ محقق و دانشجوی پزشکی در دانشگاه کالیفرنیا کسی که خودش را تراجنسی مي داند،مي گوید:من از اغلب مردم در طول بارداری شان توقع رفتارهای نابهنجار با بدن هایشان داشتم.

 

چندسال پیش او با مردان ترنسی که باردار بودند مصاحبه کرد و متوجه شد که بعضی از آنها با بدن هایشان حس خوبی ندارند. البته بعضی از آنها احساس قدرت بیشتری مي کردند و بعضی از آنها احساس چاق بودن بیش از حد نسبت به قبل داشتند .بارکر فکر مي کند که هرکسی باید هویت جنسی خود را بدون توجه به آن حفظ کند. او مي گوید من یک مرد هستم و باردار اما هنوز یک مرد هستم و این شکم یک مرد باردار اســت .اما برای من این تجربه ای متفاوت و شگفت انگیز اســت.

 

بارکر مي گوید که به طور طبیعی یک فرد دوجنسیتی اســت: “من در مورد جنسیتم در زندگی هميشه جدی بوده ام. این چیزی اســت که شما باید به آن متعهد باشید.”. او مي گوید بارداری مثل تماشای مسابقات دو اســت. او حسی سرشار از خوشحالی و شگفت‌زدگی دارد.
به همان شیوه ای که بارکر برای همنوعان خود در برابر ترس از ترنس ها در ميان غریبه ها مي ایستد او مجبور اســت از بدن حامله خود در مقابل حسی که از نابرابری دارد محافظت کند: “من از این بدن دفاع مي کنم. این بدن زیباســت به خاطر آن چه که انجام مي دهد. این بدن همه چیز مربوط به فرزندم بود”

 

جای تعجب دارد که بارکر در دوران بارداری اش کمتر احساس مرد بودن داشته باشد اما او مي گوید: این تجربه دورانی فوق العاده دوست داشتنی برایم بوده اســت.بارکر مي گوید که مي خواهم از شما یک سوال شخصی بپرسم؛وقتی مردم درباره تخمک گذاری دوباره صحبت مي کنند خیلی آزار دهنده اســت.اینطور نیست؟این خیلی بد اســت چون هیچ کدام از ما دوست نداریم که فکر کنیم توسط هورمون هایمان اداره مي شویم. این درست اســت اما من باید بگویم که بازهم این قابلیت (تخمک گذاری) را دارم.

 

او و تریسی مي دانستند که یک بچه دیگر نمي خواهند اما برای مدتهای مدید بارکر با سایه ای از یک کودک زندگی کرد. “من هميشه به این فکر مي کنم که چطور تصادفا باردار شدم و هیچ کس نمي دانست.ما نفهميدیم که چطور اتفاق افتاد و این چیزی شبیه به معجزه بود”.او هرگز جراحی هیسترکتومي را انجام نداد و 15 سال اســت که تستسترون مصرف نکرده اســت.

 

در حال حاضر هنوز هیچ کتاب راهنمای بارداری برای مردان ترنس وجود ندارد. قبلا یک یادداشت تحت عنوان “مادر کجاســت؟” منتشر شده که شامل داســتان هایی از یک پدر ترنس به نام ترور مک دونالد (که در کانادا با فرزندان 3 و هفت ساله اش زندگی مي کند ) اســت. او در فیس بوک گروهی در زمينه بارداری مردان ترنس راه اندازی کرد.

 

اما مک دونالد فرزندانش را خودش شیر داده اســت و اولین داوطلب ترنس در گروه حمایت از تغذیه با شیر مادر شد اگرچه در ابتدا به او گفتند کمک به او برای آن ها مناسب نیست.یکبار در بیمارستان پرستاران بارکر را مادر صدا کردند اما این تنها قضاوت اشتباهی ست که او مي تواند به یاد بیاورد. مک دونالد مي گوید که از تجربه ملایم و همواری که بارکر با پرستارانش داشته اســت بسیار شگفت زده اســت. اگرچه ثبت کردن تولد هم یک مانع بود اما بارکر هیچ انتخابی نداشت مگر اینکه به طور رسمي مادر پسرش شود.

 

او در اینباره مي گوید: این واقعا دیوانه کننده اســت.گرچه غالبا والدین از این چالش های اداری آزاد شده اند اما در واقع نقش پدری تنها با یک بچه در متن جامعه بیشتر از یک مرد حامله جلب توجه مي کند. بارکر یک نویسنده اســت اما او اولین مراقب فرزندش هم هست. “به خاطر دارم که در اتوبوس فرزندم گریه مي کرد و زنی در آنجا فریاد زد که: آن طور که فکر مي کنی آسون نیست درسته؟ (منظورش نگهداری از بچه اســت.) و من یکمرتبه با حالتی شوک گفتم که شریک زندگی ام دو هفته بعد از تولد بچه به سرکار برگشته اســت.

 

پسر کوچک آنها که اکنون هشت سال دارد در حالی بزرگ شده اســت که درک درستی از خانواده اش دارد. از زمانی که به دنیا آمده اســت اغلب این داســتان را مثل قصه ای قبل از خواب در گوشش خوانده اند.او گاهی اوقات پدرش را به خاطر اینکه جنسیت خود را به رخ مي کشد سرزنش مي کند. روزی درباره هری پاتر گفتگو مي کردند و پسرش مي خواســت بداند که اگر بارکر بخواهد یکی از شخصیت های داســتان هری پاتر باشد کدام را انتخاب مي کند. بارکر پاسخ داد: هاگرید، یک غول بزرگ پشمالو. پسر با قدردانی گفت که خب البته همينطور اســت، شما قبلا ریش داشته اید!

 

البته فیلم به یک جرقه نیاز دارد برای اینکه جایی که شروع شد پایان یابد. بارکر زمانی که داشت فیلمش را ادیت مي کرد دائم نگران این موضوع بود که این یک فکر وحشتناک اســت که کسی فکر کند جنسیت من درمان شده اســت. برای تریسی شریک سرسخت او همه چیز درست پیش مي رود. کسی که چشمهایش حتی با وجود برداشتن سینه به خاطر سرطان هنوز مي درخشد. او در هر شرایطی مي تواند بدرخشد.

 

او مي گوید: «من فکر مي کنم این فیلم درباره آسیب پذیری اســت» و این تعجب آور اســت که این جمله را از او مي شنویم برای اینکه کیفیتی که او مي خواهد در فیلم نشان بدهد انعطاف پذیری اســت.البته که هر دو اینها باهم اتفاق مي افتند و داســتان بارکر درباره هردو موضوع اســت و رشد شخصی که مي تواند حاصل به دنیا آوردن یک انسان باشد. او نه تنها مرزهای جهان اطرافش را به چالش کشید بلکه به شناخت بیشتر از خودش هم دست یافت.

 

مطالب بیشتر:

بهترین پوزیشن جنسی برای باردار شدن خانم ها

زنی که در حین بارداری رابطه جنسی داشت و دوباره حامله شد

توصیه هایی برای شوهران در دوران بــارداری همسر

دختر ۱۰ ساله ایرانی از همسر ۱۲ ساله اش باردار شد +عکس

 

 

به این مطلب چند ستاره امتیاز میدید؟

حمید جعفری

حمید جعفری فعال حوزه محتوا و سئو و مدیر سایت نیک شو ، امیدوارم محتوای این سایت راهی باشد برای زندگی بهتر و لذت بخش تر ......

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا