پزشکی و سلامتی

لخت خوابیدن و این فواید عالی | برهنه بخوابید

لخت خوابیدن و این فواید عالی | برهنه بخوابید

لخت خوابیدن و این فواید عالی | برهنه بخوابید

لخت خوابیدن حس بسیار خوبی دارد، پوســـت شما در هنگام شب به تنفس کافی نیاز دارد. بدنتان هم با برهنه خوابیدن حس بسیار خوبی خواهد داشت. خوابیدن یکی از مهم‌ترین کارهایی اســـت کـــه هرشب انجام ميدهیم. داشتن خواب کافی فواید ناگفته بسیار زیادی در سلامت انسان دارد و عدم داشتن خواب کافی نیز مشکلی جدی در بسیاری از کشورهای دنیا به شمار ميرود. ولی کیفیت خواب چه تاثیری در سلامت جسم و روح دارد؟ آیا تاکنون از فواید لخت خوابیدن برای سلامتی تان خبر داشته اید؟ اگر نه کـــه در ادامه این مطلب با بازده همراه باشید تا با برخی از مهم ترین فواید برهنه خوابیدن آشنا شوید.

 

۱. خوابیدن برای شما راحت تر ميشود

وقتی مجبور نباشید کـــه نگران خوابیدن با لباس و لباس خواب باشید همه چیز کم کم ساده تر ميشود. دیگر نیازی به خریدن لباس خواب ندارید و باین ترتیب ميتوانید پولی کـــه برای خریدن آن صرف ميکردید را پس انداز کنید. بعلاوه، لباس‌های کمتری برای شستن یا حتی دور انداختن دارید. شاید در این صورت نیاز داشته باشید کـــه ملحفه و روتختی‌های خود را بیشتر از قبل شسته و تمیز نگه دارید اما نه به اندازه‌ای کـــه پیش از این مجبور به شستن لباس خواب هایتان بودید.

 

۲. برای بیرون رفتن آماده تر از قبل هستید

به گزارش نیک شو، برخی افراد عادت دارند کـــه بلافاصله وقتی از سر کار به منزل ميرسند، لباس خواب خود را پوشیده و این را بهانه‌ای ميکنند تا باقی ساعات روز را در خانه بمانند. این کار منجر به ایجاد یک سبک زندگی بدون تحرک در فرد ميشود و باین ترتیب نتایجی مثل افزایش وزن را به همراه خواهد داشت. هنگامی کـــه لباس معمولی و لباسی غیر از لباس خواب بر تن داشته باشید، تمایل به بیرون رفتن از خانه در شما بیشتر شده و این یک نتیجه بسیار خوب اســـت.

لخت خوابیدن و این فواید عالی | برهنه بخوابید

۳. احســـاس خوشحال تر بودن و آزاد تر بودن را تجربه ميکنید

تصور کنید کـــه بدون آنکـــه لباسی بر تن داشته باشید در تختخواب تان دراز کشیده‌اید و هیچ لباس‌های تنگ و آزار دهنده‌ای بر تن ندارید کـــه مزاحمتی برای شما داشته باشد؛ پوســـت بدن شما تنها تماسی مستقیم و بدون مانع با ملحفه‌های نرم و نازکتان دارد. این احســـاس باعث ميشود کـــه لبخندی بر لبانتان بنشیند و احســـاس آزادتر بودن و رهاتر بودن را تجربه خواهید کرد. همه ميتوانند همین حالا یا هروقتی کـــه دوست دارند این احســـاس خوشایند را تجربه کنند و چنین احســـاسی به شما به عنوان یک انسان کمک ميکند تا خوشحال تر و شادتر از قبل باشید.

 

۴. تماس پوســـتی مستقیم با همسر ، بهترین تجربه اســـت

برهنه خوابیدن افراد متاهل فرصت بهتری را برای برقراری تماس مستقیم پوســـتی با همسرشان فراهم ميکند- بویژه هنگامی کـــه هردوی آنها با یکدیگر در بستر هستند و یکدیگر را در آغوش گرفته‌اند. چنین تماسی زندگی جنسی پویاتری را برای افراد متاهل به همراه خواهد داشت. این کار باعث آزاد شدن مقدار بسیار زیادی اکسی‌توسین در هردوی آنها ميشود. اکسی‌توسین نوعی نوروترنسمیتر اســـت کـــه به شما کمک ميکند تا احســـاس خوشایند و خوبی را نسبت به همسر و شریک جنسی خود تجربه کنید.

 

۵. خواب بهتری را تجربه خواهید کرد

اجازه بدهید تا نگاهی مجدد به داســـتانی داشته باشیم کـــه در بالا برایتان توصیف کردم. تصور کنید کـــه هیچ لباسی بر تن ندارید کـــه با ملحفه هایتان گره بخورد. دیگر نگران پیچیده شدن بلوزی کـــه بر تن دارید نخواهید بود. وقتی کـــه برهنه و بدون بر تن داشتن هیچ لباسی به رختخواب ميروید، تمامی این موانع و دردسرها از بین رفته و خوابی بهتر و عمیق تر را تجربه خواهید کرد. شما به هیچ علمی نیاز ندارید کـــه به شما بگوید خواب بهتر و عمیق تر به شما کمک ميکند کـــه انسان سالم تری باشید.

 

۶. به پوســـت خود کمک خواهید کرد

زمانیکـــه برهنه خوابیدن را تجربه ميکنید پوســـت شما هم شروع به نفس کشیدن ميکند. معمولا اندام‌های محرمانه شما، زیربغل‌ها و کف پاهایتان در تمام طول روز محدود بوده و غالبا حتی در تابستان‌ها نیز با چندین لایه لباس پوشیده شده‌اند. به این بخش‌های بدن خود اجازه دهید تا نفس بکشند. این کار خطر ابتلا به برخی بیماری‌های پوســـتی از جمله قارچ انگشتان پا کـــه در نتیجه عرق کردن و محدود شدن پوســـت بدن در لباس به‌وجود ميآید را کاهش خواهد داد.

 

۷. سطح کورتیزول در بدن شما تنظیم ميشود

کورتیزول یک ماده شیمیایی بسیار خاص و عجیب و غریب در بدن اســـت کـــه ميتواند آسیب‌های بسیاری را نیز به بدن وارد کند. زمانیکـــه شما برهنه و بدون هیچ لباسی به خواب ميروید، دمای بدن شما در محدوده‌ای مطلوب نگه داشته شده و بدن بهتر از قبل به تولید کورتیزول ميپردازد. اگر در هنگام خواب دمای بدن شما بشدت بالا باشد، سطح کورتیزول بدن در طول خواب و حتی پس از بیداری بالا باقی خواهد ماند و باین ترتیب افزایش اضطراب و نگرانی، میل به غذای ناسالم، افزایش وزن و نتایج وحشتناک تری در شما به همراه خواهد داشت. برهنه بخوابید تا بتوانید دمای بدن خود را پایین نگه داشته و خواب بسیار خوبی را تجربه کنید و باین ترتیب تولید و تنظیم کورتیوزل در بدنتان نیز به شکلی درست انجام خواهد شد.

 

۸. ملاتونین و هورمون رشد در بدن شما به تعادل خواهد رسید

به همین ترتیب، نگه داشتن درجه حرارت اتاق خواب در دمای پایین تر از ۷۰ درجه فارنهایت در طول شب‌ها به تنظیم شدن سطح هورمون رشد و ملاتونین در بدن شما کمک ميکند. این مواد شیمیایی در انجام فرآیندهایی مثل جلوگیری از پیر شدن به بدن کمک ميکنند و برای سلامت بدن لازم و ضروری هستند. زمانیکـــه با لباس ميخوابید، دمای بدن شما بالا رفته و مانع از اســـتفاده موثر از این هورمون‌ها ميشود. به عبارت دیگر، خوابیدن با لباس روند پیر شدن در شما را سرعت ميبخشد.

لخت خوابیدن و این فواید عالی | برهنه بخوابید

۹.اندام‌های جنسی شما را در وضعیتی راحت تر قرار ميدهد

خوابیدن در فضاهایی خنک تر در مردان موجب پایین نگه داشتن دمای اندام‌های جنسی آنها ميشود و باین ترتیب در سالم نگه داشتن اسپرم و عملکرد نرمال سیستم تناسلی موثر خواهد بود. خوابیدن در شرایطی خنک تر و آزادتر در زنان نیز مانع از به‌وجود آمدن عفونت‌های قارچی در آنها ميشود. این عفونت‌ها در شرایط گرم و مرطوب بیشتر رشد ميکنند. شرایط خشک تر و خنک تر از رشد عفونت‌های قارچی در زنان جلوگیری ميکند.

 

۱۰. خوابیدن در تابستان را برای شما قابل تحمل تر ميکند

داشتن یک خواب خوب در فصل تابستان کاری سخت اســـت. در صورت نداشتن دستگاه تهویه یا خنک‌کننده هوا، اتاق خواب به فضایی خفه‌کننده و گرم در شب تبدیل خواهد شد. در چنین شرایطی، درآوردن لباس‌ها خواب شبانه را برای شما راحت تر ميکند. در اینصورت حتی در شبهای خنک تر ميتوانید کولر را خاموش کرده و باین ترتیب در مصرف برق و هزینه‌های ناشی از آن صرف جویی کنید.

 

۱۱. اعتماد به نفس‌تان را بالا ميبرد

اگر با ظاهر بدن خودتان مشکل دارید، لخت خوابیدن ميتواند به پذیرش و دوست داشتن خودتان کمک کند. به عنوان اولین گام هر شب قبل از خواب خودتان را برهنه در آینه ببینید. ممکن اســـت در ابتدا از آن‌چه ميبینید راضی نباشید ولی پس از گذشت زمان کوتاهی به ظاهرتان عادت ميکنید و اعتماد به نفس‌تان بهبود ميیابد.

 

۱۲. گردش خون را بهبود ميبخشد

در زمان خواب، هیچ چیز بدتر از آستین مچاله شده زیر بازو و لباس جمع شده زیر کمر نیست. جمع شدن لباس زیر بازو ممکن اســـت به خواب رفتن دست نیز منجر شود. پس یکی دیگر از فواید لخت خوابیدن این اســـت کـــه با این مشکل مواجه نخواهید شد و گردش خون در سراسر بدن‌تان به خوبی انجام ميشود.

 

۱۳. خلق و خو را بهبود ميبخشد

هر چه زمان بیشتری را برهنه در کنار همسرتان در رختخواب به سر ببرید، اکسی‌توسین بیشتری در بدن‌تان آزاد ميشود. به این ترتیب با اکسی‌توسین بیشتر، خلق و خوي‌تان بهبود ميیابد و رابطه‌ی جنسی‌تان نیز بهتر ميشود.

 

۱۴. از عفونت واژن جلوگیری مي‌کند

پوشیدن لباس‌های تنگ خطر ابتلا به عفونت را افزایش ميدهد. یکی از فواید لخت خوابیدن برای زنان این اســـت کـــه اندام‌های جنسی آن‌ها خنک نگه ميدارد و احتمال بروز عفونت را کاهش ميدهد.

 

۱۵. اسپرم‌های سالم‌تری خواهید داشت

بله، یکی از فواید لخت خوابیدن برای مردان این اســـت کـــه با خنک و آزاد نگه داشتن اندام جنسی‌شان ميتوانند اسپرم سالم‌تر و در نتیجه عملکرد بهتری داشته باشند.با به یاد داشتن این روش‌ها حالا دیگر وقت آن اســـت کـــه شب قبل از خواب با لباس‌های خود خداحافظی کنید. البته، زمان هایی هم وجود دارد کـــه خوابیدن با لباس به روش پیشنهادی ما اولویت دارد. اگر شما بیمار هستید یا زمستان اســـت و هوای بیرون هم سرد پس بهتر اســـت کـــه برای گرم نگه داشتن خود یا پیشگیری از بیمار شدن با لباس بخوابید. در غیر اینصورت، به شما پیشنهاد ميکنیم کـــه این روش را امتحان کنید.

 

مطالب بیشتر:

لخت شدن خانم دکتر ۲۸ ساله جلوی بیماران برای درمان آن ها

بنزین رایگان برای دختران لخت و برهنه در این پمپ بنزین +عکس

دختری در شیراز کاملا لخت به خیابان آمد +عکس

 

 

2.7/5 - (4 امتیاز)

حمید جعفری

حمید جعفری فعال حوزه محتوا و سئو و مدیر سایت نیک شو ، امیدوارم محتوای این سایت راهی باشد برای زندگی بهتر و لذت بخش تر ......

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا