زناشویی

قرص بلارا برای درمان کیست تخمدان و جلوگیری از بارداری

قرص بلارا برای درمان کیست تخمدان و جلوگیری از بارداری

قرص بلارا برای درمان کیست تخمدان و جلوگیری از بارداری

بلارا (belara) چاریوا

در این مطلب به طور مفصل این قرص را مورد بررسی قرار مي دهیم و درباره کاربردهای آن ، چاق کننده بودن آن ، قدرت تاثیر آن بحث مي کنیم. قرص پیشگیری از بارداری بلارا Belara® و چاریوا ، حاوی Chlormadinone استات، مشتق شده از پروژسترون طبیعی با خواص آنتی آندروژنیک و دوز پایینی از اتینیل استرادیول هستند.

 

قرص پیشگیری از بارداری بلارا و چاریوا ، حاوی استات، مشتق شده از پروژسترون طبیعی با خواص آنتی آندروژنیک و دوز پایینی از اتینیل استرادیول هستند.

 

هرقرص روکش دارحاوی 2 ميلی گرم کلرمادینون استات و 0.03ميلی گرم اتینیل استرادیول مي باشد.

قرص بلارا برای درمان کیست تخمدان و جلوگیری از بارداری

شکل دارویی:

بصورت قرص هایی با روکش نازک بصورت بسته های 21 عددی.

قرص هورمونی خوراکی پیشگیری از بارداری.

 

موارد مصرف:

بلارا یک قرص هورمونی پیشگیری از بارداری است.

 

قرص بلارا شامل 21 قرص با ميزان استروژن برابر با قرص LD مي باشد. اما تفاوت اصلی آن در نوع و ميزان پروزسترون مي باشد. قرص بلارا و قرص چاریوا ، شامل 2 ميلیگرم کلرمادیون (که یک نوع پرویژسترون طبیعی است) مي باشد ، که البته، نوعی پیش ساز پروژسترون ميباشد و در بدن به پروژستین تبدیل ميشود و از لحاظ افزایش وزن کمترین تاثیر را نسبت به سایر کنتراسپتیوهای خوراکی دارد.

 

قرص بلارا ، از سال 1999 در آلمان و سپس در بسیاری از کشورهای اروپایی غربی و شرقی، امریکا لاتین و شرق ميانه، به تصویب رسید و مورد استفاده قرار گرفت .

 

مزایای قرص بلارا ( قرص چاریوا)

ميزان اثر بخشی بسیار بالا

عدم افزایش وزن (حتی ور مصارف طولانی مدت)

کاهش دردهای پریود

کمترین تاثیر ممکن بر خلق و خو

عدم تاثیر منفی بر ميل جنسی

بهبود وضعیت پوست و مو (بدلیل خواص ضد آندروژنی )

 

تفاوت بلارا با قرصهای نسل اول ؟

قرص های ضد بارداری قدیمي (نسل اول )، دارای عوارض ثابت شده ای مثل آکنه ، افزایش وزن و ….بودند . این عوارض ، مربوط به نوع پروژسترون آنها بود. در قرصهای نسل جدید، سعی شده روی این نکته کار شود.

 

پروژستوژن استفاده شده در بلارا و چاریوا ، (chlormadinone (CMA استات است. این پروزسترون ، داراای خواص ضد آندروژنی متوسط است که که یک مزیت برای پوست و مو باشد . خصوصا در زنانی که از پوست و موی خیلی چرب رنج مي برند .

 

از طرفی، افزایش وزن یکی از مشکلات زنانی است که قرص های ضد بارداری استفاده مي کنند . فقدان هر گونه افزایش وزن قابل توجهی در هنگام مصرف Belara®، در تحقیقات بالینی نشان داده شده است.چون کلرمادینون، یک پروژستینوژن (پیش ساز پروژسترون) و در بدن تبدیل به پروژستین مي شود. این دارو دارای کمترین اثر روی افزایش وزن در بین داروهای ضد بارداری است (تمام قرص های ضد بارداری به خاطر جزء پروژستینی، باعث افزایش وزن مي شوند، اما دزوژسترل و لوونورژسترل این اثر را افزایش مي دهند.)

 

موارد منع مصرف و احتیاط بلارا (چاریوا) :

وجود لخته های خونی در شریان یا ورید (حملات قلبی، تروسبوزیس وریدهای عمقی ـ آمبولی ریوی) اختلالات سنیم انعقادی

بارداری و شیردهی (6 ماه اول )

بیماریهای : فشارخون – دیابت – بیماری کبد و صفرا – تومورهای بدخیم

ميگرن با علایم عصبی

خونریزیهای نا منظم که هنوز علتشان مشخص نشده و ..

قرص بلارا برای درمان کیست تخمدان و جلوگیری از بارداری

نحوه مصرف قرص بلارا یا چاریوا :

هر بسته بلارا حاوی 21 قرص مي باشد. مصرف بلارا، را باید از روز اول سیکل آغاز کرد. در صورتیکه در دوره های قبل، نوع دیگر ضد بارداری را دریافت کرده اید. مي توانید مصرف قرص جلوگیری از بارداری بلارا را آغاز کنید.

 

قرص های جلوگیری از بارداری بلارا را نباید بجوید.

 

برای افزایش کارایی، قرص های بلارا باید به طور منظم در هر 24 ساعت مصرف شود.

 

پس از مصرف آخرین قرص بلارا ، برای یک دوره هفت روزه، نباید قرص ها مصرف شود.

 

4 – 2 روز پس از مصرف آخرین قرص بلارا، خونریزی اتفاق مي افتد. پس از 7 روز، مصرف قرص را باید ادامه داد.

 

عوارض جانبی (احتمالی) مصرف قرص جلوگیری از بارداری بلارا ( چاریوا) :

لکه بینی: لکه بینی در ابتدای دوره مصرف بلارا رخ مي دهد. در چنین مواردی باید، عموماً مصرف بلارا را ادامه داد. در صورت مشاهده لکه بینی شدید مشابه با خونریزی های نرمال دوره پریود حتماً با پزشک مشورت نمائید.

 

·عوارض گوارشی: تهوع، دردهای معدی، مشکلات معدی ـ روده ای

 

عوارض دستگاه تناسلی: احساس سفتی پستان، درد در قسمت تحتانی شکم، التهاب واژن،عفونت های قارچی دستگاه ژنیتال، بزرگی پستان، سندرم پیش از قاعدگی.

 

سیستم عصبی: سر درد، سر گیجه، ميگرن، افسردگی، تحریک پذیری

 

پوست و چشم: اختلالات بینایی، التهاب ملتحمه، اختلالات پیگمانتاسیون، لکه های قهوه ای روی صورت که در اثر تماس با آفتاب تشدید مي شود، خشکی پوست، واکنش های حساسیتی پوست، خارش و آکنه زودگذر، ریزش مو، درماتیت، تشدید پسوریازیس.

 

بیماریهای عروقیک کلاپس قلبی ـ عروقی، افزایش فشار خون

 

سایر مواردک دردهای عضلانی، خستگی، احساس سنگینی در پا و تجمع آب در بافت ها، تغییر در وزن و اشتها، اختلالات جنسی، تعریق، افزایش ریسک ترومبوآمبولی

 

اگر یک دوز دارو را فراموش کردید:

اگر مصرف یک دوز دارو را در زمان معمول آن فراموش نمودید،باید درطول 12ساعت بعدی آنرا مصرف نمایید.اگر بیش ار 12 ساعت از زمان معمول آن گذشته باشد دیگر این روش مطمئن نمي باشد.مصرف دارو را جهت جلوگیری از خونریزی زودرس از روی تقویم بسته بندی ادامه دهید.از یک روش مکانیکی جلوگیری از بارداری استفاده نمایید.

 

تداخلات دارویی (در هنگام مصرف قرص بلارا – چاریوا ):

ترکیباتی که باعث کاهش سریع هورمونهای استروئیدی مي شوند، اثر کنتراسپتیوی بلارا، را تحت تأثیر قرار مي دهند مانند باربیتوراتها، ریفامپین، گریزوفلوین، فنیل بوتازون، داروهای ضد صرع (باربکسالون، کاربامازپین، فنی توئین، پریميدون) و همچنین مصرف آنتی بیوتیک هایی مثل آمپی سیلین، تتراسیکلین که باعث تغییر فلور روده مي شوند، ميزان فعالیت بلارا، را کاهش مي دهد.

 

مصرف قرص بلارا (یا چاریوا) در بارداری و شیردهی:

قبل از شروع درمان با قرص بلارا، باید از بارداری پیشگیری کرد. اگر در حین درمان، بارداری رخ داد سریعاً مصرف بلارا را قطع کنید.

 

مصرف قرص بلارا در شیر دهی باعث کاهش تولید شیر مي شود. مقدار بسیار کمي از ترکیبات فعال بلارا وارد شیر مي شوند. بهتر است 6 ماه اول شیردهی از قرص جلوگیری از بارداری بلارا استفاده نکنید .

 

مطالب بیشتر:

معرفی اسفنج جلوگیری از بارداری +طرز استفاده

بیایید از بارداری پیشگیری کنیم +راه های قطعی جلوگیری از بارداری

 

 

به این مطلب چند ستاره امتیاز میدید؟

ali

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا