زناشویی

فواید بغل کردن عاشقانه برای دختر و پسر

فواید بغل کردن عاشقانه برای دختر و پسر

فواید بغل کردن عاشقانه برای دختر و پسر

یک بغل کردن عاشقانه می تواند تمام خستگی ها و ناراحتی ها را از شما دور کند و حس خوب عشق را در شما زنده کند، توسط کسی به آغوش کشیده شدن لذت خیلی زیادی دارد. بغل کردن کودک باعث افزایش ترشح هورمون اکسی‌توسین می‌شود‌ این هورمون باعث تقویت سیستم ایمنی فرزندتان شده و سطح پلاسمای هورمون تیروئید را کاهش می‌دهد. پیامد این تغییرات در بدن نوزادتان این است که اگر خدایی ناکرده جراحت و زخمی به فرزندتان وارد شد خیلی زود کودکتان بهبود پیدا کند.

 

اما جدا از تاثیرات مثبتی که بغل کردن کودکان بر روی آنها دارد ازلحاظ روحی و روانی کودکانی که از نوازش والدین خود بهره‌مند هستندحرکات تهاجمی کمتری نسبت به دیگر کودکان دارند.حتی مطالعات و شواهد تجربی نشان می‌دهد که این دسته از کودکان
کمتر گریه می‌کنند و نسبتا کودکان آرام‌تری هستند.

 

در این مطلب از مهمترین فواید بغل کردن برای سلامتی سخن می‌گوییم. وقتی خیلی خوشحال هستیم یا فردی را می‌بینیم که دوستش داریم، مرتبا همدیگر را بغل می‌کنیم. معمولا وقتی همدیگر را بغل می‌کنیم احساسی از لذت و شادی به ما دست می‌دهد. پیام‌هایی که در بغل کردن نهفته‌اند، از جمله‌ها و حرف‌های‌مان قوی‌تر و بیش‌تر هستند. هر وقت صمیمانه همدیگر را بغل می‌کنیم، پیام‌هایی از عشق و شادی به هم منتقل می‌کنیم که هرگز از طریق کلمات نمی‌توانیم توضیح‌شان دهیم. وقتی در آغوش کسی هستیم که دوستش داریم، احساس می‌کنیم تمام بار ذهنی و جسمی‌مان از وجودمان برداشته شده است. آری! هرگاه همدیگر را بغل می‌کنیم شادی و اعتماد درون‌مان برانگیخته می‌شود!

فواید بغل کردن عاشقانه برای دختر و پسر

یک بغل کردن عاشقانه می تواند حسابی حالتان را خوب کند

 

آیا می‌دانید چرا هنگامی که همدیگر را بغل می‌کنیم این چیزها درون‌مان به وجود می‌آیند؟

 

آیا تا الان این سوال برای‌تان پیش آمده است “‌وقتی همدیگر را بغل می‌کنیم، چه اتفاقی درون‌مان می‌افتد؟‌”‌

 

اجازه دهید شگفت‌انگیزترین معجزه‌هایی را که هنگام بغل کردن در بدن‌مان اتفاق می‌افتند، با هم بررسی کنیم. در ادامه شگفت‌آورترین و حیرت‌انگیزترین پدیده‌هایی را که هنگام بغل کردن در بدن‌مان به وجود می‌آیند، برای‌تان بازگو می‌کنیم!

 

۱. افزایش حس تعلق

بغل کردن می‌تواند باعث ترشح اکسی‌توسین از مغز، و موجب افزایش حس تعلق زنان به شخص مقابل شود. ترشح این هورمون سبب بالا رفتن حس تعهد زن نسبت به طرف مقابل نیز می‌شود.بغل کردن با انتقال احساسات از طریق بدن باعث ایجاد صمیمیت می‌شود. پس سعی کنید همیشه شخص محبوب‌تان را بغل کنید و حس تعلق را در وی بالا ببرید!

 

۲. آرامش جسمی

بغل کردن با کاهش انقباض ماهیچه‌ها باعث ایجاد آرامش در آنها و آرامش کلی در بدن می‌شود. همدیگر را بغل کنید تا بدن‌تان به آرامش برسد!

 

۳. تسکین درد

بغل کردن باعث ترشح اندروفین می‌شود؛ اندروفین راه‌های انتقال درد را در بدن مسدود می‌کند و درد را تسکین می‌دهد، و هم‌چنین با افزایش جریان خون در بافت‌های نرم بدن و از بین بردن پپتیدهای محرک درد نظیر برادی‌کینین دردهای مزمن را آرام می‌کند. وقتی احساس درد می‌کنید، همدیگر را در آغوش بگیرید!

فواید بغل کردن عاشقانه برای دختر و پسر

۴. بالا بردن همدلی و درک متقابل

آغوشی گرم و پرشور می‌تواند از طریق بیوانرژتیک‌هایی که توسط قلب ایجاد می‌شوند باعث تبادل احساسات شود، و همدلی آدم‌ها را نسبت به احساسات یکدیگر افزایش دهد. این کار بین دو شخص اعتماد متقابل ایجاد می‌کند. اگر می‌خواهید رازها و اسرار زندگی‌تان را به کسی بگویید، اول وی را در آغوش بگیرید!

 

۵. تسکین افسردگی و اختلالات زوال عصبی

بغل کردن می‌تواند میزان تولید دوپامین را در مغز افزایش دهد. افرادی که مبتلا به بیماری‌های مغزی نظیر پارکینسون و همین‌طور اختلالات خُلقی از قبیل افسردگی، تعلل، عدم اعتماد به نفس، و فقدان شور و شوق هستند، میزان دوپامین در بدن‌شان پایین است.ترشح دوپامین را هنگام بغل کردن دو شخص، می‌توان از طریق پت‌سی‌تی مشاهده کرد. اگر متوجه‌ی افسردگی در یکی از اطرافیان شدید، وی را در آغوش بگیرید؛ با این کار چراغی در دنیای تاریکش روشن کنید!

 

۶. افزایش شور و نشاط

بغل کردن می‌تواند تولید سروتونین را در مغز افزایش دهد؛‌ و از این طریق باعث افزایش شور و نشاط شود. سروتونین باعث بالا رفتن عزت نفس می‌شود. وقتی فردی دچار افسردگی و تنهایی است، میزان سروتونین در بدنش پایین می‌آید. بغل کردن باعث می‌شود مغز سروتونین و اندروفین در رگ‌ها ترشح کند و از این طریق لذت و شادی ایجاد می‌کند و همین‌طور غم و اندوه را دفع می‌کند. بغل کردن سطح عملکردتان را در مدرسه و محل کار نیز بهبود می‌بخشد. اگر دوست‌تان احساس تنهایی می‌کند، وی را در آغوش بگیرید!

 

۷. ایجاد تعادل در دستگاه عصبی

بغل کردن یا در آغوش کشیدن باعث ایجاد تعادل در دستگاه عصبی می‌شود. پوست حاوی شبکه‌ای از گیرنده‌های فشار تخم‌مرغی‌شکل کوچک به نام گلبول‌های پاسینیان است که باعث ایجاد لامسه می‌شوند؛ این گیرنده‌ها از طریق عصب واگ با مغز در ارتباط هستند.

 

بررسی واکنش‌های الکتریکی پوستی در فردی که در آغوش گرفته شده است، تغییر قابل‌ملاحظه‌ای را در میزان رسانایی پوست آن فرد نشان می‌دهد؛ تاثیر رطوبت و الکتریسیته در پوست هنگام بغل کردن نشان‌دهنده‌ی حالتی متعادل از دستگاه عصبی پاراسمپاتیک است که از طریق انسجام میان جسم و روان ایجاد می‌شود؛ بغل کردن باعث ایجاد این انسجام می‌شود. همدیگر را بغل کنید و دستگاه عصبی متعادل داشته باشید!

فواید بغل کردن عاشقانه برای دختر و پسر

۸. کاهش استرس

بغل کردن از طریق کاهش میزان کورتیزول (هورمون استرس) جاری در خون، استرس را کاهش می‌دهد. این کار باعث می‌شود ذهن آرامش پیدا کند. طبق پژوهش‌ها، نوزادانی که دائما بغل می‌شوند، نسبت به بزرگسالانی که کم‌تر همدیگر را بغل می‌کنند استرس کم‌تری دارند. پژوهشی در دانشگاه اموری ارتباطی شگفت‌انگیز را میان لمس کردن و کاهش استرس کشف کرد. وقتی همسرتان بعد از کار به خانه برمی‌گردد، با آغوش گرم از وی استقبال کنید!

 

۹. کاهش ضربان و بهبود بخشیدن به سلامت قلب

بغل کردن ضربان قلب را پایین می‌آورد. طبق پژوهشی در دانشگاه کارولینای شمالی در چپل‌هیل، شرکت‌کنندگانی که با همسران‌شان تماس لمسی اندکی داشتند به میزان ۱۰ ضربه در دقیقه سرعت ضربان قلب‌شان در طول اجرای آزمایش‌ها افزایش یافت، در حالی‌که این افزایش در مورد افرادی که عادت به بغل کردن همسران‌شان داشتند، تنها ۵ ضربه در دقیقه بود. کاهش ضربان قلب باعث کاهش فشار خون و بیماری‌های قلبی می‌شود. با بغل کردن یا در آغوش گرفتن پدر و پدربزرگ‌تان، ناراحتی‌های قلبی را از آنها دور کنید!

 

۱۰. تقویت دستگاه ایمنی

روان‌شناسی به نام دکتر شلدون کوهن بر روی بیش از ۴۰۰ بزرگسال سالم مطالعه کرد؛ از این شرکت‌کنندگان به مدت دو هفته در مورد حمایت‌ اجتماعی که از دیگران دریافت کردند مصاحبه‌ به‌عمل آمد و شب‌ها نیز به صورت مکالمه‌ی تلفنی با آنها گفت‌وگو می‌شد. از آنها به طور روزانه در مورد تعداد درگیری‌های شخصی و دفعات بغل کردن افراد سوال پرسیده می‌شد. پژوهش‌گران این شرکت‌کنندگان را در معرض ویروس سرماخوردگی قرار دادند و علائم و نشانه‌های ابتلا به بیماری را در آنها ارزیابی کردند.

 

آن‌ها متوجه شدند آدم‌هایی که به خوبی حمایت اجتماعی دریافت کردند و به دفعات در آغوش دیگران قرار گرفتند علائم و نشانه‌های بیماری در آنها مشاهده نشد، یا به میزان خیلی کم مشاهده شد.

 

در مقابل افرادی که دچار درگیری‌های شخصی شدند و به دفعات کم – یا اصلا – دیگران را بغل کردند – یا در آغوش دیگران قرار گرفتند – علائم و نشانه‌هایی متفاوت در آنها مشاهده شد. بغل کردن هورمون استرس را کاهش می‌دهد؛ هورمونِ استرس دستگاه ایمنی را مختل می‌کند. هم‌چنین بغل کردن باعث افزایش هورمون‌ها و پپتیدهایی می‌شود که عملکرد سلول‌های ایمنی را تنظیم می‌کنند. کودکان‌تان را بغل کنید و آنها را ایمن و سالم نگه دارید! hug-day-300×220

 

در نتیجه، بغل کردن می‌تواند اعتماد به نفس و مهربانی را در ما افزایش دهد. می‌تواند حس تعلق را در میان افراد تقویت کند و عمق ذهن‌مان را به ما نشان دهد. میان افراد اعتماد ایجاد کند و کمک ‌کند با خیال راحت با یکدیگر درددل کنیم.بغل کردن می‌تواند تغییر شگرفی درون‌تان ایجاد کند؛ بغل کردن باعث می‌شود میزانی زیاد از هورمون‌های عصبی در بدن ترشح شوند که از خیلی از آنها بی‌اطلاع هستیم. تغییر در میزان این هورمون‌های عصبی می‌تواند باعث حس آرامش در افراد شود. این هورمون‌های عصبی باعث ایجاد شادی و لذت در ما می‌شوند و ناراحتی‌ها، تنش‌ها و اضطراب‌ها را از ما دور می‌کنند. بغل کردن درد را تسکین می‌دهد و برای‌مان شادی به ارمغان می‌آورد.

فواید بغل کردن عاشقانه برای دختر و پسر

از بغل کردن یکدیگر غفلت نکنیم

 

بغل کردن، در آغوش گرفتن، لمس و تماس فیزیکی همچون دست دادنِ عاشقانه است. رفتار ساده در آغوش گرفتن به هر دو طرف انرژی بسیار خوبی را منتقل می کند و تاثیرات مثبت آن به لحاظ علمی کاملا اثبات شده است و بخشی حیاتی از تکامل بشر است.

 

قلب سالم می خواهید؟ یکدیگر را در آغوش بگیرید

در آغوش گرفتن موجب فعال شدن هورمون اکسی توسین می شود که احساس گرما و صمیمیت را به ما منتقل می کند. طی آزمایشی در دانشگاه کارولینای شمالی مشخص شد ضربان قلب افرادی که یکدیگر را در آغوش می گرفتند ضربان قلبشان دو برابر افرادی بود که در طول آزمایش تنها بودند.

فواید بغل کردن عاشقانه برای دختر و پسر

در آغوش گرفتن بطور طبیعی استرس را کاهش می دهد

اگر کمی احساس بی حالی می کنید و یا به لحاظ روحی تحت فشار هستید کسی را پیدا کنید که برایتان اهمیت بخصوصی دارد و کمی او را در آغوش بگیرید این شخص می تواند مادر، همسر و یا دوست شما باشد. تحقیقات نشان می دهد که در آغوش گرفتن میزان کورتیزول (هورمون استرس) را در بدن کاهش می دهد؛ تنش را از ما دور می کند و پیام آرامش را به مغز منتقل می کند.

 

در آغوش گرفتن کودکان به آن ها کمک می کند در بزرگسالی به افرادی با ثبات تبدیل شوند

تماس فیزیکی و لمس برای یک نوزاد یک مسئله حیاتی است. این امر بخصوص در مراحل اولیه زندگی به او کمک می کند در بزرگسالی رابطه بهتری با دیگر افراد برقرار کند.

 

در آغوش گرفتن برای بزرگسالان نیز ضروری است

تماس فیزیکی و بغل کردن تاثیر قابل توجهی در دور کردن احساس تنهایی از بزرگسال دارد.

فواید بغل کردن عاشقانه برای دختر و پسر

در آغوش گرفتن، ماهیچه ها را تقویت می کند

موش های آزمایشگاهی که به آن ها هورمون اکسی توسین تزریق شد، در مقایسه با سایر موش ها ماهیچه هایی قوی تر داشتند. بنابراین در آغوش گرفتن و آزاد شدن هورمون اکسی توسین تاثیری همچون ورزش کردن به دنبال دارد.

 

در آغوش گرفتن شما را هشیارتر می کند

با در آغوش گرفتن هشیاری را در خود تقویت کنید و از زندگی کردن در حال لذت ببرید. تحقیقات نشان می دهد در زمان حال بودن شادی را افزایش می دهد و انجام این امر با ترشح هورمون اکسی توسین یکی از بهترین شیوه ها برای توجه کردن و زندگی در زمان حال است.

 

در آغوش گرفتن، ترس و ناامنی را از شما دور می کند

مطالعات در مورد ترس و عزت نفس، رابطه میان تماس انسانی و کاهش ترس از مرگ را نشان می دهد. شرکت کنندگان در این بررسی ها با در آغوش گرفتن شی بی جان (مانند خرس پارچه ای)، نگرانی کمتری نسبت به مرگ در آن ها نشان داده می شد.

فواید بغل کردن عاشقانه برای دختر و پسر

در آغوش گرفتن طولانی مدت برای جسم مفید تر است

زمانی که افراد به مدت 20 ثانیه یا بیشتر یکدیگر را در آغوش می گیرند، هورمون نشاط بخش اکسی توسین آزاد می شود که پیوستگی و رابطه قوی تری بین دو طرف ایجاد می کند. اکسی توسین سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و استرس را کاهش می دهد.

فواید بغل کردن عاشقانه برای دختر و پسر

فواید بغل کردن عاشقانه برای دختر و پسر

فواید بغل کردن عاشقانه برای دختر و پسر

فواید بغل کردن عاشقانه برای دختر و پسر

مطالب بیشتر:

بغل کردن عاشقانه همسر چه تاثیری در زندگی زناشویی دارد؟

عکس های عاشقانه خفن و زیبای دختر و پسر (۱۱)

نشانه های ارضا شدن زنان و آموزش پوزیشن های داغ

 

 

2.7/5 - (12 امتیاز)

حمید جعفری

حمید جعفری فعال حوزه محتوا و سئو و مدیر سایت نیک شو ، امیدوارم محتوای این سایت راهی باشد برای زندگی بهتر و لذت بخش تر ......

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا