دنیای خودرو

علت ریختن اب از زیر ماشین

علت ریختن اب از زیر ماشین

علت ریختن اب از زیر ماشین

ریختن آب از زیر ماشین می تواند دو علت داشته باشد ، سوراخ شدن رادیاتور و خرابی واتر پمپ ، اگر آب از قسمت پشت سپر و جلوی ماشین چکه می کند که مطمئنا باید بروید سراغ تعمیر و یا تعویض رادیاتور و اگر از قسمت پشت موتور مایل به سمت چپ آب چکه می کند باید بدانید که واتر پمپ خراب شده و باید فورا بدون معطلی آن را تعویض کرد.

 

البته سوراخ شدن لوله پلاستیکی آب شیشه شور و آب ناشی از کارکرد کولر هم می تواند زیر خودرو جاری شود.

 

این مشکل می‌تواند برای همه ما اتفاق بیفتد! اما معمولاً در مراحل ابتدایی نشت مایعات متوجه آن نمی‌شویم تا وقتی که به وضوح خودش را نشان دهد. از آنجائیکه بی‌توجهی به این موضوع می‌تواند دردسر‌ساز باشد و خسارات زیادی را به اتومبیل شما وارد کند توصیه می‌شود که مایعات ماشین را به‌صورت دوره‌ای و مرتب چک کنید تا از کم شدن آن‌ها مطلع شوید و در صورت لزوم آن‌ها را سرریز کنید.در این مطلب سعی کرده‌ایم به مواردی اشاره کنیم که به شما در صورت بروز چنین مشکلاتی کمک کند.

 

از یک تکه یا مقوا استفاده کنید

برای اینکه بتوانید راحت‌تر محل نشت و نوع مایع را تشخیص دهید بهتر است از یک تکه مقوای سفید یا کاغذ استفاده کنید تا مقدار و رنگ مایع ریخته شده روی مقوا قابل مشاهده باشد.

 

ماشین را روی یک سطح صاف قرار دهید

ماشین را در یک سطح صاف قرار داده و به مدت یک شب آن را جابجا نکنید. در برخی موارد برای این اینکه بهتر بتوانید محل نشت را پیدا کنید بهتر است ماشین را بوسیله جک بالا ببرید یا روی چال مکانیکی قرار دهید.

 

تشخیص نشت مایع خنک‌کننده موتور

کم شدن یا خشک شدن مایع خنک‌کننده که سبز رنگ است می‌تواند آسیب‌های جدی به موتور وارد کند. به همین دلیل باید به‌صورت منظم سطح مایع خنک‌کننده در مخزن کنترل شود. همچنین باید از چرب نبودن آن اطمینان حاصل کنید.

علت ریختن اب از زیر ماشین

چطور نشتی روغن‌موتور را پیدا کنیم

رنگ روغن‌موتور ارتباط مستقیمی با زمان تعویض و مقدار کارکرد آن دارد. با این حال روغن‌موتور تازه تقریبا به رنگ قهوه‌ای روشن است. روغن‌موتور را علاوه‌بر رنگ از روی بو و چرب بودنش می‌توان تشخیص داد.

 

اگر به نشت روغن‌موتور مشکوک هستید به دفعات مقدار روغن‌موتور را از طریق گِیج چک کنید و میزان تغییرات را بررسی کنید. اگر مقدار نشت روغن خیلی کم است و سطح روغن‌موتور به شکل محسوسی کم نشده است فعلا می‌توانید با آن مدارا کنید ولی اگر مقدار نشتی زیاد است و روغن‌موتور خیلی کم شده است باید هرچه سریعتر به یک مکانیک مراجعه کنید.

 

وقتی مایع روغن‌ترمز نشت می‌کند

روغن‌ترمز معمولاً به رنگ زرد یا آبی روشن، شفاف و دارای غلظت متوسط است. اگر یک مایع با این ویژگی‌ها، زیر ماشینتان دیدید یا حتی فقط به آن مشکوک هستید، بعداز چک‌کردن سطح روغن‌ترمز و احیاناً سرریز کردن آن، ماشین خود را بلافاصله به مکانیکی ببرید.
خوشبختانه، در بیشتر خودروهای مدرن، نشت مایع ترمز نادر است اما اگر با این مشکل مواجه شدید، معمولا آن را در نزدیکی چرخ‌ها، سیلندر اصلی و لوله های حاوی روغن‌ترمز یا جایی در زیر پدال ترمز پیدا می‌کنید.

 

علائم نشت روغن هیدرولیک فرمان

رنگ این روغن معمولاً به رنگ قرمز است و بوی خاصی دارد. کاهش این روغن یا خرابیِ سیستم هیدرولیک باعث می‌شود که فرمان خشک شود و دیگر به راحتی قبل نباشد.اگرچه که نشت روغن هیدرولیک فرمان به ندرت اتفاق می‌افتد، همیشه سعی کنید با بررسی‌های دوره‌ای مقدار روغن را در حد استاندارد حفظ کنید.

 

نحوه چک‌کردن نشتی روغن گیربکس

رنگ این روغن در بازه بین صورتی تا قهوه‌ای است. این رنگ به کارکرد روغن و برند آن نیز بستگی دارد. غلظت آن مانند روغن‌موتور است و مانند آن لغزنده است، تا جایی که گاها با روغن موتور اشتباه گرفته می‌شود. اگر مقدار نشتی روغن گیربکس در خودروی شما زیاد است است باید به متخصص مراجعه کنید.
نکته: نشت روغن گیربکس معمولاً در گیربکس‌های اتوماتیک بیشتر است.

 

چرا آب از زیر ماشین نشت می‌کند؟

اگر دیدید مقداری آب زیر ماشین چکه کرده است و شما قبل از آن سیستم تهویه استفاده کرده بودید جای نگرانی وجود ندارد چون این مورد به خاطر استفاده از کولر است.امیدواریم با شناختن راه‌های بررسی نشتی این مایعات و مشکلاتی که ممکن است به‌وجود آورند بتوانید با بررسی‌ دقیق، نشتی مایعات از خودرو را تشخیص دهید و از بروز خرابی‌ها یا خطرات احتمالی جلوگیری به‌عمل آورید.

 

 

علت سوراخ شدن واتر پمپ،صدای واتر پمپ،چكه كردن اب از زير ماشين،واتر پمپ 206،علت نشت آب از زیر ماشین لباسشویی،بهترین مارک واتر پمپ پراید

 

 

2.4/5 - (13 امتیاز)

حمید جعفری

حمید جعفری فعال حوزه محتوا و سئو و مدیر سایت نیک شو ، امیدوارم محتوای این سایت راهی باشد برای زندگی بهتر و لذت بخش تر ......

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا