جامعه شناسی,روان شناسی

علاقه و عشق پسران را از زبان بدن آن ها بفهمید

علاقه و عشق پسران را از زبان بدن آن ها بفهمید

علاقه و عشق پسران را از زبان بدن آن ها بفهمید

عشق و علاقه پسران را بــه راحتی می توان از روی حرکات بدن آن ها فهمید، اگر نمی دانید چطور، ما برای شما نکات جالبی داریم، اگر پسری در برخورد با شما این حرکات را داشت مطمئن باشید اون عاشق شماست. هنگامی که پای زبان بدن پسران بــه میان می‌آید، تحقیقات تجربی چیز زیادی برای گفتن ندارند! دست کم بــه اندازه‌ی تحقیقاتی که روی زبان بدن دختران یا زنان صورت گرفته‌اند، پیشرفته نیستند و البته دلیلی بر این امر وجود دارد.

 

بــه گزارش نیک شو، مردان یا پسران معمولا بــه شیوه‌ خانم ها از زبان بدنشان برای نشان دادن گرایش ها و امیال شان استفاده نمیکنند. برای مثال، حدود۵۰ نشانه وجود دارند که دختران میتوانند یکی از آن‌ها را برای اشاره کردن بــه مردان استفاده کنند، اما محققان هنوز علائق مردان را زیاد رمزگشایی نکرده‌اند.

 

چرا؟

خب، علت این است که پسران از ابتدا، آغازکننده بوده‌اند. آ‌ن‌ها همواره کار دشوار رک و راست بودن، نزدیک شدن بــه شخص مقابل و مطرح کردن درخواست را بر عهده داشته‌اند. معمولا این پسران بوده‌اند که باید کار تعقیب و دنبال کردن دختر مورد علاقه‌شان را انجام می‌دادند. با این حال، اگر آن‌ها هوشمند باشند، معمولا صبر میکنند و حواس‌شان است که آیا دختر یا زن مورد نظرشان علامتی بــه نشانه‌ی علاقه‌ی متقابل برای‌شان می‌فرستد یا نه، و سپس دست بــه کار می‌شوند. بــه عبارت دیگر، دختران باید سیگنال‌ها یا علائم را برای نشان دادن علاقه‌شان بــه پسران استفاده کنند و سپس آرام و راحت منتظر بمانند و اجازه بدهند که پسران رک و راست حرف‌شان را بزنند.

 

اگر او هنوز بــه شما نزدیک نشده‌است، باید بیش‌تر سیگنال بفرستید!

 

اصل مطلب این است که اگر او بــه شما علاقمند باشد، دیر یا زود، متوجه سیگنال شما خواهد شد. و اگر متوجه نشود؟ خوب باید ریسک کنید و مستقیما حرف دل‌تان را بزنید!

 

خب حالا بــه دلیل اصلی حضور شما در این‌جا بپردازیم. شخص مورد علاقه‌‌ی شما هنوز نزدیک‌تان نشده‌است و بــه نوعی در بن‌بست گیر افتاده‌اید چرا که شما و فرد مورد نظر، هر دو خجالتی هستید. در این نوشتار ۴۹ زبان بدن پسران را خواهید آموخت و بر اساس آن‌ها می‌توانید تصمیم بگیرید که او بــه شما علاقمند است یا نه!

 

در هر صورت یک بررسی کامل و جامع از مطالب علمی، شیوه‌هایی را که مردان برای ارسال نشانه‌ای مبنی بر علاقه‌شان بــه فرد مقابل عامدانه استفاده میکنند، در اختیار ما گذاشته‌است. و در این نوشتار وب‌گاه (وب‌سایت) BLP جامع‌ترین فهرست موجود را برای شما آماده کرده‌است (البته اصلا کار راحتی نبود!)

 

نیک شو، مطابق با تحقیقات صورت گرفته، مردان از طریق نگاه مستقیم، بــه حداکثر رساندن حرکت در فضا، لمس کردن مردان دیگر و حرکات باز بدن و بسیاری دیگر سیگنال میفرستند. آ‌ن‌ها میتوانند نشانه‌های غیرکلامی را در دوران نامزدی برای نشان دادن موقعیت، سلامت، قدرت، و همچنین علاقه و دوستی استفاده کنند. این‌ها همه سیگنال‌های مهمی در دوران نامزدی هستند که بــه لحاظ زمانی محدود است.

علاقه و عشق پسران را از زبان بدن آن ها بفهمید

زبان بدن پسران کاملا واضح و روشن و قابل فهم است

 

۱. او با شما تماس چشمی دارد

آیا وقتی در حال دور شدن از شما است، برمی‌گردد و نگاه‌تان میکند؟ آیا پیش آمده که پنهانی نگاه-تان کند؟ وقتی شما متوجه نگاه او می‌شوید، ناگهان نگاهش را از شما می‌دزدد و تظاهر میکند که سرش شلوغ است؟ اگر مردی شما را دوست داشته باشد اما خجالتی باشد، نادیده گرفتن شما برایش دشوار است، و مدام شما را زیر نظر می‌گیرد. با این حال، او نمی‌خواهد که چندش‌‌آور یا درمانده بــه نظر برسد بنابراین می‌کوشد کاری کند که شما متوجه نگاه‌های او نشوید.

 

مردان وقت خود را برای نگاه کردن بــه کسی که دوست ندارند، ‌تلف نمیکنند! این‌که مردی مدام با شخصی تماس چشمی دارد یا بیش از حد معمول بــه او خیره می‌شود نشانی از صمیمیت (که قاعده‌ی “زمان مؤدبانه‌ی نگاه کردن بــه افراد” را نقض میکند) است.

 

مردان تماس چشمی را دلیل استفاده میکنند تا کاری کنند که شما هم بــه آن‌ها توجه کنید. تحقیقات نشان داده‌اند که زنان احساس خوبی ندارند از این‌که مردی بــه آن‌ها نزدیک شود، پیش از آن‌که خودشان بــه او توجه کرده باشند. خیره شدن و برقراری تماس چشمی روشی است برای مردان که بــه صورت غیرکلامی و بدون این‌که بیش از اندازه صراحت بــه خرج بدهند، گام اول را برای برقراری رابطه بردارند.

 

۲. او از تماس چشمی با شما پرهیز میکند

بعله! متناقض بــه نظر می‌رسد، اما وقتی مردان خجالتی هستند و برای برداشتن اولین قدم تردید دارند، صحبت رو در رو با یک دختر بــه جای صحبت از راه دور مردان را وادار میکند ارتباط چشمی را قطع کنند. چرا مردان خجالتی از برقراری تماس چشمی پرهیز میکنند؟ زیرا این کار بــه آن‌ها احساس خوشایندی نمی‌دهد.

 

۳. او شاد و خندان است و زیاد می‌خندد

آیا او بــه چشمان‌تان نگاه میکند و سپس لبخند ملایمی تحویل‌تان می‌دهد؟ شاید او تلاش میکند تا شما را بــه خنده بیندازد. این نشان می‌دهد که او در تلاش است که با شما ارتباط برقرار کند. وقتی شما لبخند می‌زنید، او هم لبخند می‌زند؟ هنگامی که یک مرد بــه جوک‌های شما می‌خندد حتی زمانی که اصلا بامزه نیستند، احتمالا بــه شما علاقمند شده‌است. همچنین ممکن است که او سرزنده‌تر، پرصحبت‌تر و احساساتی‌تر شود. تحقیقات نشان داده‌اند که وقتی مردان احساس میکنند که یک دختر جذاب دارد او را نگاه میکند، احساسات منفی در آن‌ها خاموش می‌شود و از بین می‌رود.

 

۴. او سعی میکند که بــه شما نزدیک شود

اگر مردی شما را دوست داشته باشد سعی میکند که فاصله‌ی بین‌تان را کم کند. او این را با ایستادن نزدیک بــه شما نشان می‌دهد – حتی اگر فضای زیادی برای ایستادن وجود داشته باشد. اگر نشسته باشد، خود را تا لبــه‌ی صندلی‌اش جلو می‌کشد انگار که می‌خواهد تک تک کلماتی را که از دهان‌تان خارج می‌شود ببلعد. حتی بــه طور خلاصه ممکن است بکوشد زمانی را با شما بــه تنهایی سپری کند (مثلا در آسانسور، در ایستگاه اتوبوس یا در محل کارتان). مردان سعی خواهند کرد که با شما بــه طور اتفاقی تماس داشته باشند تا بــه این صورت شانس صحبت با شما را افزایش بدهند.

 

اگر او عامدانه بکوشد لحظه‌ای را با شما بــه تنهایی سپری کند، حتی در یک فضای عمومی، احتمالا دوست دارد با شما رابطه‌ای نزدیک‌تر از یک دوستی ساده داشته باشد.هر چند باید یادتان باشد که، مردهای واقعا خجالتی عکس این را انجام خواهند داد و مردان محترم حتی فضای میان‌تان را زیاد خواهند کرد بــه جای این‌که بــه شما نزدیک شود. این همیشه بدان معنی نیست که او بــه شما علاقه ندارد، بلکه او فقط بــه شما فضای کافی می‌دهد برای این‌که افکارتان را درباره‌ی او جمع و جور کنید بدون این‌که رفتار ناراحت‌کننده یا غیرمحترمانه‌ای داشته باشد.

 

۵. گاه گداری بــه شما نزدیک می‌شود

هنگامی که یک مرد بــه خانمی نزدیک می‌شود، احتمالا بــه این دلیل است که او را دوست دارد یا دست کم او را زیبا یا جذاب می‌بیند. این امر می‌تواند گاهی اوقات در مکان‌های تصادفی یا از سوی فردی کاملا غریبــه رخ بدهد. مثلا در سالن سینما، کوچه و خیابان یا بازار. اگر مردی وقت بگذارد و نزد شما بیاید، احتمالا فکر میکند شما آن‌قدری زیبا هستید که بخواهد وقت‌اش را برای شناختن شما سرمایه‌گذاری کند و در حال بررسی چیزی بیش از یک دوستی ساده است.

 

۶. مدام خودنمایی میکند

گاهی اوقات مردها هنگامی که دختری را دوست دارند، لوس و مضحک می‌شوند و کارهای احمقانه برای جلب توجه او انجام می‌دهند. لاف زدن یکی از روش‌هایی است که مردان گاهی استفاده میکنند برای این‌که بــه طرف مقابل نشان دهند که ارزش زیادی برای‌شان دارد. خودنمایی در ورزش، صحبت کردن در مورد دستاوردها و غیره شیوه‌هایی است که مردان برای نشان دادن علاقه‌شان از طریق نشان دادن ارزش‌های اجتماعی بالاتر امتحان میکنند. مردها ممکن است با یک شوخی یا پیامک خنده-دار، ‌انجام یک رقص احمقانه، یا حتی گرفتن حالتی خنده‌دار در صورت‌شان برای شخص مورد نظرشان جلب توجه کنند. گاهی اوقات این روش تنها بــه عنوان یک رفتار اغراق‌آمیز بروز میکند. هر چیزی که برای خنداندن یک دختر امتحان شود!

 

۷. صدای او بم می‌شود

تحقیقات نشان داده‌اند که وقتی مردان سعی میکنند برای زنان جذابیت داشته باشند، می‌کوشند تن صدای-شان را مردانه‌تر و بم‌تر کنند. خوشبختانه، این احتمال وجود دارد که این تغییر صدا از نظر شما جذاب باشد. بنابراین حواس‌تان بــه مردی که تن صدای‌اش را پایین می‌آورد، باشد. محققان دریافته‌اند که چنین چیزی منجر بــه ایجاد این تصور می‌شود که آن‌ها فهیم‌تر و بامحبت‌تر هستند.

 

۸. او سر بــه سر شما می‌گذارد

هنگامی که یک مرد دختری را دوست دارد، ممکن است با شما مانند خواهر کوچک‌ترش رفتار کند. او ممکن است یک کلاه یا دستکش‌تان را کش برود، هر چند، اگر متوجه شود که شما پریشان شده‌اید، بــه سرعت آن‌ها را پس می‌دهد. این رفتار یک بازگشت کودکانه است بــه روزهایی که پسرها و دخترها با هم قایم موشک بازی می‌کردند.

 

۹. وقتی بــه او نزدیک می‌شوید دوستانش سر بــه سر او می‌گذارند

این احتمال وجود دارد که دوستانش از مکنونات قبلی او خبر دارند. حواس‌تان بــه هر سرنخی که دوستانش در رابطه با دلدادگی پنهانی او بروز می‌دهند، باشد. رفقای او ممکن است با شوخی و خنده مشتی بــه شانه‌اش بزنند، شما را ماهرانه بــه او نشان بدهند یا نگاه‌شان را از او بگیرند و بــه شما نگاه کنند. اگر او هنگام نزدیک شدن شما دوستانش زیادی سر بــه سر او بگذارند، این می‌تواند نمایان‌گر چیزی باشد!

 

۱۰. او گوش بــه زنگ حضور شما است

اگر مردی بــه شما علاقه داشته باشد، متوجه نزدیک شدن شما خواهد شد و هنگامی که متوجه حضور شما می‌شود، رفتارش تغییر خواهد کرد. این تغییر ممکن است ظریف باشد، مثلا ممکن است ساکت‌تر و یا پر سر و صداتر شود، یا بــه طور ناگهانی دست از خندیدن بردارد. اگر او بــه طور ناگهانی دست و پا چلفتی بــه نظر برسد، احتمالا وارد یک واکنش عصبی جنگ و گریز شده‌است و بــه این ترتیب مکنونات قلبی او لو می‌رود.

 

۱۱. او صاف و شق و رق می‌ایستد و سینه‌اش را بیرون می‌دهد

مردان برای این‌که نیرومندتر بــه نظر برسند، اغلب با عقب دادن شانه-های‌شان، باز کردن قفسه‌ی سینه‌شان و بالاتر گرفتن چانه‌شان، ژست بــهتری بــه خود می‌گیرند. این طرز ایستادن همچنین برتری آن‌ها را نشان می‌دهد. اگر او همیشه هنگام سر رسیدن شما در بــهترین حالت خود ظاهر می‌شود، این احتمال وجود دارد که چیزهایی در قلبش‌ نسبت بــه شما احساس میکند. چرا؟ زیرا استفاده از حالت بدنی خوب بــه دیگران نشان می‌دهد که شخص سالم و خوش فکر است و اندام متناسبی دارد.

 

۱۲. او زبان بدن شما را تقلید میکند

آیا او سعی میکند با حرکات دست و پا و حالت کلی بدن‌تان هم‌گام باشد؟ آیا او حرکات و طرز ایستادن شما را تقلید میکند؟ مردان بــه طور طبیعی حرکات بدن زنان را تقلید میکنند زمانی که نسبت بــه او احساس علاقه دارند. تقلید کردن زبان بدن ممکن است آن‌قدر عمیق باشد که ریتم تنفس و تن صدای او با شما همگام شود. این رفتار بخشی از رقص جفت‌گیری است. ثابت شده‌است که تقلید زبان بدن احساسات را مسری میکند و این کمک میکند تا ما نسبت بــه سایر آدم‌ها احساس همدلی داشته باشیم.

 

۱۳. او در بــهترین حالت خود ظاهر می‌شود

هنگامی که مردها بــه دختری علاقه دارند، بــهترین لباس‌شان را می‌پوشند و شق و رق راه می‌روند. آن‌چه آن‌ها واقعا در پی‌اش هستند این است که نشان بدهند بــه شما علاقه دارند. در واقع گلوی هر دوی‌تان پیش هم گیر کرده‌است و در حضور هم شق و رق راه می‌روید بدون این‌که از مکنونات قلبی هم خبر داشته باشید!

علاقه و عشق پسران را از زبان بدن آن ها بفهمید

پسران در مقابل دختر مورد علاقه خود صدای مردانه تری دارند

 

۱۴. او بــه دوستان شما نزدیک می‌شود و در مورد شما سوال می‌پرسد

او در حال نشان دادن تمایلی است که برای نزدیک شدن بــه هر چیز مربوط بــه شما دارد، و حتی شاید این را بــه صورت کاملا غیرکلامی نشان بدهد. اگر دوستان‌تان در حال پاسخ دادن سوالاتی درباره‌ی شما هستند (حتی سوالات معمولی و پیش پا افتاده)، این نشانه‌ی خوبی است که او در حال تلاش برای برداشتن قدم اول است.

 

۱۵. او همیشه کاری میکند که بــه طور تصادفی با شما برخورد داشته باشد

شاید موضوع این باشد که بیش‌تر از آن‌چه تصور می-کنید در مورد برنامه‌ی زمانی شما اطلاعات داشته باشد، و بنابراین مرتبا بــه طور تصادفی در محل یکسانی با شما برخورد دارد. اگر این اتفاق مکررا رخ می‌دهد، احتمالا تصادفی نیست. شاید او طوری برنامه‌ریزی کرده‌است که در همان کلاسی که شما هستید باشد، یا هم-شیفت شما در محل کار باشد. در هر صورت او در تلاش است که بــه شما نزدیک‌تر شود و روابط‌تان را توسعه دهد.

 

۱۶. او بــه صحبت‌های شما گوش می‌دهد … و جزئیات را بــه خاطر می‌سپارد

مردان معمولا مجموعه‌ی بسیار محدودی از علاقمندی‌ها دارند، اما اگر او برخی از جزئیات خیلی پیش پا افتاده یا خاص را در مورد چیزهایی که شما قبلا گفته‌اید، بــه یاد می‌آورد و در مکالمات آینده آن‌ها را بــه زبان می‌آورد، احتمالا جای خاصی در مغز او برای شما وجود دارد. بــه عبارت دیگر، او بــه شما فکر میکند. اگر یک مرد شما را دوست داشته باشد، تلاش خواهد کرد که مکالمه‌اش را با شما کش بدهد. این بدان معنا است که او همچنان سوالاتی از شما خواهد پرسید – او می‌خواهد شما را بشناسد و آن‌چه را باعث ایجاد هیجان در شما می‌شود، بداند.

 

۱۷. او در حضور شما دست و پا چلفتی می‌شود

هر پسری آن‌طور که دوست دارد آرام و راحت نیست و بودن در اطراف یک دختر معمولا او را تحت تاثیر قرار می‌دهد و سبب می‌شود که کار را خراب کند و خیطی بالا بیاورد. آیا او مدام واژه‌ها را گم میکند، یا سخن را کوتاه میکند (خیلی کوتاه)؟ شما ممکن است تصور کنید که چنین رفتاری بی‌ادبانه است، اما احتمالا اعصاب او کنترلش را در دست گرفته‌است و در واقع خودش دوست دارد طولانی‌تر با شما صحبت کند – اما فقط نگران این است

 

که سوتی بدهد. کمی آزادی عمل بــه او بدهید و بــه این ترتیب همه چیز برای او آسان خواهد شد. شاید این تمام چیزی باشد که او برای پا پیش گذاشتن نیاز دارد. اگر او خجالت بکشد یا دستپاچه شود اما تلاش کند که این را پنهان کند، احتمالا بــه این دلیل است که بــه شما علاقه دارد.

 

۱۸. او در حضور شما متفاوت است

شاید شما نتوانید دلیل واقعی آن را کشف کنید، اما اگر بــه طور ناگهانی با مردی تنها شدید و او کمی تغییر کرد، مثلا کم‌حرف یا پرحرف شد، عصبی‌تر یا خجالتی‌تر بــه نظر رسید یا کوشید که بامزه‌تر و شوخ‌تر باشد، احتمالا در تلاش است که بــه نوعی شما را تحت تاثیر قرار بدهد. این چیزی است که ما آن را تحول در رفتار همیشگی‌اش می‌نامیم. چنین تغییر یک اشاره است مبنی بر این‌که چیزی حالت همیشگی او را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ممکن است خود شما دلیل این تغییر باشید.

 

۱۹. او از شما تعریف میکند

مطمئنا، ممکن است او فقط در حال چاپلوسی کردن باشد، اما اگر او زمان می‌گذارد و از ظاهر شما تعریف میکند، این احتمال وجود دارد که حرف‌هایش از سر صداقت باشد. مردان بسیار تحت تاثیر آن‌چه که می‌بینند، هستند، و اگر شما او را در این زمینه خشنود کنید، و او برای اقرار بــه چنین چیزی بــه اندازه‌ی کافی جسارت داشته باشد، پس احتمالا بــه شما علاقمند است.

 

۲۰. او از شما شماره‌ی تماس‌تان را می‌خواهد یا شما را بــه فهرست دوستان اپلیکیشن پیام‌رسانی خود اضافه میکند

البته شاید او نیت واقعی خود را با بــهانه‌ی ارسال یک ویدیوی خنده‌دار که دیروز دیده‌است یا دلایل چرند دیگری پنهان کند. بــه هر روی، مردان بــه ندرت سعی و تلاش خود را هدر می‌دهند – و احتمالا چیزهای مهم‌تری در ذهن او وجود دارد. خواستن شماره‌ی تماس یک دختر راه مطمئنی برای نشان دادن علاقه بــه او است. بــه ندرت پیش می‌آید که چنین چیزی بنا بــه دلیل دیگری باشد. اگر او بــه طور تصادفی چت کردن با شما را در فیس‌بوک شروع کند، احتمالا بــه شما علاقه دارد.

 

۲۱. او با شما سازگار است و شباهت‌هایی بــه شما دارد

مردها وقتی کسی را دوست دارند اغلب شباهت‌های‌شان را با او، در نگرشی که نسبت بــه چیزهای مختلف دارند، بزرگ جلوه می‌دهند. احتمالا این‌طور نشان می‌دهند که همان موسیقی، همان باشگاه، همان نوشیدنی و همان ماده‌ی غذایی را دوست دارد که شما دوست دارید،‌ و نظراتش مشابــه با نظرات شما است و غیره. هنگامی که یک مرد دختری را دوست دارد، سعی میکند مشترکاتی بین خودش و او ایجاد کند. البته این موضوع گاهی اوقات بیش از اندازه می‌شود. شما می‌توانید این را آزمایش کنید و علاقه بــه چیزی عجیب و غریب را بیان کنید. با دیدن این‌که او تا کجا ادامه خواهد داد، می‌توانید علائق او را تخمین بزنید (البته یادتان باشد که محترمانه رفتار کنید).

 

۲۲. او شما را بــه طور کامل نادیده می‌گیرد

شاید او در گذشته شکست خورده‌است و شجاعت خود را برای نزدیک شدن بــه دخترها از دست داده‌است یا شاید فکر میکند راحت بــه دست نیامدن (سهل‌الوصول نبودن) سبب می‌شود که آدم باارزش‌تری بــه نظر برسد. در هر صورت، شما نادیده گرفته می‌شوید، یا حتی او بــه جای شما با دوستان‌تان گپ می‌زند، ولی شاید این شیوه‌ی او باشد برای این‌که حسادت شما را برانگیزد و در شما ایجاد کنجکاوی کند.

 

۲۳. او از شما دوری میکند ولی بدنش نه

بــه همین ترتیب، او ممکن است جسما از شما دور شود اما صورت‌اش بــه طرف شما برگردد. این یکی دیگر از شیوه‌هایی است که مردان ممکن است امتحان کنند برای این‌که نشان بدهند برای شما بسیار خوب هستند و ارزش اجتماعی خود را بالا ببرند. او در حال انجام بازی دیگری است برای این‌که نشان دهد آدم سهل‌الوصولی نیست!

 

۲۴. او برای شما یک نوشیدنی می‌خرد

اگر او حاضر است کمی پول (یا زمان) برای شما خرج کند، پس احتمالا دنبال چیزی بیش از یک دوستی ساده است. خریدن یک نوشیدنی برای دخترها روشی است که مردان از آن جهت نشان دادن علاقه‌شان و میلی که برای نزدیک شدن بــه آن دختر دارند، استفاده میکنند. آن‌ها همچنین ممکن است هدیه‌ی کوچکی بــه دختر مورد علاقه‌شان بدهند، خوراکی-های خاصی مانند آب‌نبات یا شیرینی که احتمالا بیش از اندازه تابلو بــه نظر نمی‌رسد (او ممکن است این کار را با دادن همان خوراکی بــه باقی افرادی که در جمع هستند،‌ پنهان کند).

علاقه و عشق پسران را از زبان بدن آن ها بفهمید

مردی که بــه دختری علاقه داشته باشد، همیشه با وقاری مردانه و ظاهر منظم جلوی او ظاهر میشود

 

۲۵. او از شما می‌پرسد که آیا با کسی قول و قراری گذاشته‌اید

این یکی دیگر خیلی گویا است. مردها از شما چنین سوالی نمی-پرسند مگر این‌که علاقمند باشند با شما رابطه‌ای بیش از یک دوستی ساده برقرار کنند. آن‌ها همچنین بــه انگشت‌های‌تان دقت خواهند کرد تا ببینند که آیا حلقه دارید یا حتی ممکن است در دفتر کارتان جاسوسی کنند تا ببینند که آیا یادگاری یا عکس خاصی در آن‌جا دارید یا نه. این‌ها روش‌های منسوخ شده‌ی افشای راز هستند!

 

۲۶. او مدام با دوستان‌اش شوخی‌های فیزیکی میکند و در حال شوخی و خنده است

مطالعات نشان داده‌اند که مردان قوی‌تر بــه نظر می‌رسند در صورتی که مدام در حال شوخی و خنده و لمس (غیر متقابل) رفقای مرد خود باشند. این کار شیوه‌ای است برای این‌که او بــه شما نشان دهد فرد مهمی است و لیاقت توجه شما را دارد. علم این رفتار را “لمس کردن درون‌جنسی،” می‌نامد و بــه این معنا است که مردی مرد دیگر را لمس میکند. این لمس کردن می‌تواند گذاشتن آرنج باشد بر روی شانه‌ی مردی که در کنارش است، ضربــه زدن بر روی شانه‌ی او‌، با آرنج ضربــه زدن بــه دنده و تنه زدن بــه حالت شوخی. هنگامی که این حرکات بــه صورت یک جانبــه اتفاق می‌افتد، تفاوت قدرتی که بین دو نفر وجود دارد برجسته می‌شود و بــه دیگران نشان می‌دهد که در جمع حاضر، او از همه برتر است. بــه عبارت دیگر، او دارد می‌کوشد که خودنمایی کند.

 

۲۷. او از شما محافظت میکند

مرد ممکن است کتش را بــه شما تعارف کند، از شما بخواهد که بــه جای لبــه‌ی خارجی پیاده‌رو بر روی لبــه‌ی داخلی آن راه بروید، برای بالا رفتن از پله یا پایین آمدن از آن یا راه رفتن روی زمین‌های سنگی بــه شما کمک کند. این روش او است برای نشان دادن این‌که دوست دارد از شما مراقبت کند.

 

۲۸. او حسود بــه نظر می‌رسد

او دوست دارد بداند که در تعطیلات آخر هفته چه کار کرده‌اید و اگر شما در مورد مرد دیگری صحبت کنید، رفتار او بــه طور ناگهانی تغییر میکند – سردتر می‌شود یا لحن خود را تغییر می‌دهد. اگر یک مرد رفتارهای حسادت‌آمیزی از خود بروز می‌دهد، بــه این دلیل است که روی شما غیرت دارد. او همچنین ممکن است بکوشد که با مسخره‌بازی و خنده موضوع را تمام کند یا آن مرد را مورد تمسخر قرار بدهد و بــه این ترتیب تلاش کند خود را بــهتر از او نشان دهد. سرنخ‌های غیر کلامی در این رابطه عبارتند از سرخ شدن، تغییر در حالت چهره، در هم کشیدن چهره، چین افتادن بین دو ابرو، دندان قروچه کردن، بروز حالتی بی‌تفاوت در چهره، و غیره.

 

۲۹: او چیزهایی را که باعث پرت شدن حواس می‌شوند، نادیده می‌گیرد

هنگامی که یک مرد واقعا شما را دوست دارد، تلفن همراه‌اش را خاموش میکند یا از چک کردن آن پرهیز میکند. او روی شما و فقط شما تمرکز میکند. هرچند اگر او واقعا خجالتی باشد، ممکن است تلفن خود را بــه عنوان وسیله‌ای برای از بین بردن دستپاچگی خود استفاده کند. با این حال، او بــه سرعت آن را کنار می‌گذارد اگر که دوباره مکالمه‌تان ادامه پیدا کند. حتی اگر او گوشی تلفن‌اش را چک کند، اما باز هم مدام حواس‌اش بــه شما خواهد بود.

 

۳۰: او بــه شما کمک میکند

مردها علاقه‌ی خود را با کمک کردن بــه طرف مقابل ( هر نوع کمکی) نشان می‌دهند. شاید رایانه‌تان دچار مشکلی یا ایرادی شده باشد یا در رابطه با یکی از وسیله‌های‌تان (هر چیزی) نیاز بــه کمک داشته باشید. اگر هنگامی که مشکلی برای‌تان پیش آمده‌است، او اولین شخصی است که سر و کله‌اش پیدا می‌شود یا مایل است هر کاری از دستش برمی‌آید برای شما انجام دهد، پس در تلاش است که ضروری بودن حضور خود را بــه شما نشان بدهد.

 

۳۱: او در را برای شما باز میکند

این یکی ممکن است قدیمی بــه نظر برسد، اما مطابق با نظرسنجی‌ها هنوز هم بسیاری از زنان علاقمند این هستند که مردان در را برای آن‌ها باز کنند و این کار را تحسین میکنند – و البته آقایان هم از این موضوع باخبر هستند. بنابراین اگر او این کار را برای شما کرد، می‌خواهد اهمیتی را که برای او دارید نشان دهد و دوست دارد که شما این را بدانید. هرچند بــه همان اندازه، برخی از مردان ممکن است این کار را انجام ندهند بــه این دلیل که می‌خواهند نشان بدهد که برای برای استقلال شما احترام قائل هستند. بنابراین حتی این‌که او درب را برای شما باز نکند، بــه این معنا نیست که شما را دوست ندارد.

 

 ۳۲: بــه نظر می‌رسد که زمان زود می‌گذرد

اگر او اصلا نگران این نیست که خیلی دیر شده‌است، گوشی‌اش را بــه طور مداوم چک نمی-کند و اصلا اهمیتی بــه این نمی‌دهد که فردا باید سر کار برود، احتمالا زمانی را که با هم سپری می‌کنید، برای او بسیار عزیز است.

 

۳۳: او هم‌گام با شما راه می‌رود

تحقیقات نشان داده‌اند که وقتی مردان با زن مورد علاقه‌شان راه می‌روند‌، سرعت خود را کم میکنند برای این‌که همگام با او راه بروند. محققان دریافتند که وقتی مردی بــه زن خاصی علاقمند نیست، سرعت خود را برای راه رفتن در کنار خانمی که همراهش است، پایین نمی‌آورد. این مهم است زیرا انجام این کار برای مردان چندان مقرون بــه صرفه نیست، اما تحقیقات نشان داده‌اند که این هزینه‌ای است که مردان مایل بــه پرداخت آن هستند. چگونه باید این را آزمایش کنیم؟ خیلی ساده! با کم کردن سرعت-تان. آیا او می‌کوشد که همگام با شما راه برود یا راهش را می‌کشد و بدون شما می‌رود؟

 

 ۳۴: او سرش را برمی‌گرداند و با شما رخ بــه رخ می‌شود

رخ بــه رخ شدن با کسی یا نشانه‌ای است از حالت تهاجمی مانند موضعی که یک بوکسور و حریفش بــه خود می‌گیرند، یا نشانه‌ای است از عشق! با این حال، در یک بافتار مناسب، بین یک زن و مرد، رخ بــه رخ هم ایستادن معمولا نشانی است از این‌که بین دو نفر صمیمیتی در حال شکل گرفتن است.

 

۳۵: بیش از اندازه عرق میکند

آیا او اخیرا زمانی که دور و بر شما است، کف دست‌هایش را می‌خاراند یا آن‌ها را نیمه هشیارانه با شلوارش پاک میکند؟ شاید موضوع این باشد که حضور شما او را عصبی و هیجان‌زده میکند. ممکن است شما متوجه شده باشید که عطر او برای شما جذاب‌تر شده‌است؟ زمانی که ما هیجان‌زده می‌شویم، سیستم غدد درون‌ریز ما بیش از اندازه فعالیت میکند و سرعت متابولیسم بدن‌مان بالا می‌رود و همین باعث می‌شود که بیش‌تر عرق کنیم. این احتمال وجود دارد که شما عرق کردن او را نبینید، اما او احتمالا یقه‌اش را تنظیم میکند، پیشانی‌اش را پاک میکند، یا سرخ و برافروخته می‌شود. عرق کردن ناشی از عصبی بودن است.

 

۳۶: او مدام وول می‌خورد و بی‌قرار است

این هم یکی دیگر از سیگنال‌های غیرکلامی عصبی بودن است. او ممکن است این حالت را با ور رفتن با خودکارش یا دسته کلید، مرتب کردن موهایش یا هر شکل دیگری نشان دهد. او بدین شیوه کمی از انرژی را که در اثر هیجان زیاد ایجاد شده‌است تخلیه میکند تا آرامش خود را بازگرداند. با این حال، از خودتان بپرسید که چه چیزی باعث ناراحتی او شده‌است؟ علت بروز این حالت در او فقط خود شما هستید، و این یک سیگنال غیر کلامی مثبت است.

 

۳۷: او یکی از ابروهایش را بالا می‌اندازد

ابروی بالا رفته نشانه‌ای از شک و بدگمانی است، اما می‌تواند نشانه‌ی کنجکاوی و گستاخی نیز باشد. اگر چنین چیزی رخ بدهد، شخص در ذهن خود دارد این را بررسی میکند که: «من تو را می‌بینم، تو من را می‌بینی، خوب بعدها چه پیش خواهد آمد؟» بنابراین شما چه‌ کار خواهید کرد؟ او شما را بــه داشتن رابطه‌ی جدی‌تر دعوت میکند! آیا لبخند می‌زنید، پوزخند می‌زنید یا صرفا او را نادیده می‌گیرید؟

 

۳۸: او چیزی بــه شما تعارف میکند

تعارف کردن ژاکت یا کتش وقتی که هوا سرد است، نشانه‌ای حتمی است از این‌که او بــه شما علاقه دارد. همچنین ممکن است یک قطعه موسیقی (الکترونیکی یا طور دیگری)، گیم، وسیله یا هر چیزی را بــه شما قرض بدهد. این، شیوه‌ی او است برای این‌که قلمروِ خودش را بــه قلمروِ شما متصل کند.

 

۳۹: رفتارش عجیب و غریب می‌شود

شما او را قبلا دوست داشته‌اید، اما اکنون که شما تنها هستید، بــه صورت عجیب و غریبی رفتار میکند. جوک‌های بی‌ادبانه تعریف میکند، حرف‌های بی‌ادبانه‌ای می‌زند که فکر میکند خنده‌دار است، یا حرکات عجیب و غریبی دارد. شاید او فقط در تلاش است برای این‌که شما را تحت تاثیر قرار بدهد، اما اصلا نمی‌داند که چه‌طور باید این کار را با فراست و مودبانه انجام دهد.

 

۴۰: او شما را راهنمایی میکند

رسم و رسوم ادب نسبت بــه زنان که در قرون وسطی باب بود، هنوز نمرده‌است. مردان ممکن است علاقه‌ی خودشان را با هدایت کردن خانم بــه وسیله‌ی گذاشتن دست‌شان روی کمر او یا با قرض دادن بازوی‌شان نشان دهند – حتی ممکن است او شما را تشویق کند که دست‌تان را در بازویش حلقه کنید و با هم قدم بزنید.

 

۴۱: ساکت و آرام می‌شود

کم شدن سر و صدا و ساکت شدن یکی از راه‌هایی است که مردان توسط آن تمایل خود را بــه ایجاد صمیمیت نشان می‌دهند و رازشان را نزد زنان فاش میکنند. این کار، شیوه‌ی آن‌ها است برای این‌که گفتگو را خصوصی‌تر کنند و یک مکالمه‌ی تک بــه تک را ترتیب بدهند. اگر او اسرارش را برای شما فاش میکند، احتمالا در تلاش است که شما را برای داشتن رابطه‌ی نزدیک‌تر وسوسه کند.

 

۴۲: او با شما وقت‌گذرانی میکند

هر چه زمان بیش‌تری را برای شما سرمایه‌گذاری کند، بیش‌تر شما را دوست دارد. بله، حتی اگر شما تصور کنید که فقط با هم دوست هستید! مردان عمیقا دوست دارند بــه فرد مورد علاقه‌شان نزدیک شوند. اگر بــه این نتیجه برسند که در رابطه با شما بــه جایی نخواهند رسید، احتمالا اصلا بــه شما نزدیک نمی‌شوند. اگر شما هم بــه او علاقمند هستید، پس هم دست بــه کار شوید و بــه شیوه‌ای موافقت خود را برای برقراری رابطه بــه او برسانید!

 

۴۳: او همیشه از دیدن شما خوشحال بــه نظر می‌رسد

اگر متوجه شدید که صرف نظر از روز بدی که سپری کرده‌است، همیشه با دیدن شما اخم صورتش باز می‌شود و لبخند بر لبش می‌نشیند، می‌توانید کاملا مطمئن شوید که او شما را دوست دارد!

 

۴۴: حالت بدن او باز و گسترده می‌شود و حرکاتش فضای زیادی را اشغال میکند

انسان‌ها نیز درست مانند حیوانات، پف میکنند و بزرگ‌تر بــه نظر می‌رسند زمانی که دوست دارند برتری و نیرومندی خودشان را نشان بدهند. مردان برای انجام این کار با پاهای باز می-نشینند، دست‌‌شان را روی پهلوهای‌شان می‌گذارند، و چانه‌شان را بالا نگه می‌دارند. این کار شامل هر حرکتی می‌شود که در آن دست و پا بــه اندازه‌ی دست کم یک طول نیم تنه از بدن دور می‌شود. کشش یا گسترش بازوها در سراسر صندلی کناری، یا باز کردن هر دو دست و گذاشتن آن‌ها روی دو صندلی مجاور و قرار دادن دست‌ها روی پهلوها که “دست بــه کمر” نامیده می‌شود، همگی نشان می‌دهند که مرد در صدد نشان دادن برتری خود است.

 

اگر او حالات و رفتار خود را عوض کرده‌است تا مردانه‌تر بــه نظر برسد یا عضله‌ی دوسرش را نشان بدهد، احتمالا بــه شما علاقمند است. همچنین ممکن است نیرومندتر و سرحال‌تر بــه نظر برسد.

 

۴۵: وقتی آدم های دیگر می‌کوشند بــه او نزدیک شوند، او آن‌ها را نادیده می‌گیرد

بعید است که او بی‌ادب یا بی‌اعتنا باشد، اما اگر شما را دوست داشته باشد، سعی خواهد کرد که شما را درگیر در مکالمه نگه دارد بــه جای این‌که تمرکزش را از روی شما بردارد. اغلب این اتفاق از طریق زبان بدن انجام می‌شود. شاید او سرش را برگرداند، اما تنه و پاهایش رو بــه شما (فردی که واقعا مورد علاقه اش است) باشد. هنگامی که یک مرد بــه دختری علاقمند شده باشد، آن‌چه در توانش است انجام می‌دهد تا روی او متمرکز بماند بــه جای این‌که حواسش پرت چیز دیگری شود.

 

مطالعه‌ای نشان داد که اگر مردی خلاف این را انجام می‌دهد و شما را نادیده می‌گیرد، مدام تلفنش را چک میکند یا تلاش میکند تا شما بــه یکی از دوستان‌اش پاس بدهد، احتمالا علاقه‌ای بــه شما ندارد. حواس‌تان باشد که مردان معمولا از نادیده گرفتن برای نشان دادن بی‌علاقگی خود بــه طرف مقابل استفاده نمیکنند، آن‌ها اغلب حتی بــه گفتگوی خود ادامه می‌دهند حتی اگر علاقه‌ای بــه طرف مقابل‌شان نداشته باشند. هر چند، هنگامی که هیچ علاقه‌ای در میان نباشد، مردان تمایل بــه استفاده از توهین‌های آشکارتری دارند.

 

۴۶: او مدام تاییدتان میکند و سرش را بــه نشانه‌ی مثبت تکان می‌دهد تا بیش‌تر با شما صحبت کند

تکان دادن سر بــه نشانه‌ی تایید یک روش غیرکلامی است که افراد از آن استفاده میکنند برای این‌که نشان بدهند صحبت‌های طرف مقابل را گوش می‌‌دهند و درک میکنند. اگر یک مرد بــه شما فرصت زیادی برای صحبت کردن می‌دهد، و در حین تکان دادن سرش آرام و ساکت است، یا سوالات زیادی می‌پرسد، یعنی که او بــه نظرات شما احترام می‌گذارد و دوست دارد آن‌ها را با او در میان بگذارید. تایید کردن همچنین می‌تواند کلامی باشد. اگر دائما “بله،” می‌گوید یا بــه طور کلی با شما موافق‌تر از همیشه است یا با شما در مقایسه با افراد دیگر یکدل‌تر است، احتمالا در تلاش است که شما را بــه دست بیاورد.

 

۴۷: او راحت و آزادانه حرف می‌زند

هنگامی که مردان می‌خواهند قلب یک دختر را از آن خود کنند، نه تنها راحت‌تر و آزادنه‌تر با او صحبت میکنند و اطلاعات شخصی یا جزئیات بیش‌تری در مورد خودشان ارائه می‌دهند، بلکه حتی بازوهای‌شان را باز میکنند، کف دست‌هایشان را بالا می‌گیرند، و بــه طورکلی زبان بدنش پذیرنده‌تر است. زبان بدنِ مخالف این، دست بــه سینه ایستادن و کنار کشیدن و دور شدن است. بــه این می‌گویند بی‌علاقگی!

 

۴۸: او خود را لمس میکند و با سر و صورتش ور می‌رود

این‌که مردی مدام خودش را لمس میکند، ممکن است نشانه‌ای باشد بر این‌که او در تلاش است خود را آراسته و مرتب نگه دارد و زیبا بــه نظر برسد یا در کنار شما عصبی بــه نظر می‌رسد. مردی که عصبی شده‌است در واقع دچار رفتاری می‌شود که رفتار جابجایی نام دارد. این رفتار شامل لمس کردن یا نوازش موها، ماساژ دادن بدن (حتی گردن یا ناحیه‌ی استخوان ترقوه)، لمس کردن لب‌ها، مالیدن چشم‌ها، یا تند و تند دست زدن بــه صورت می‌شود.

 

مطالعات نشان داده‌اند که لمس کردن خویشتن نشانه‌ی آن است که حضور شما فرد را ناراحت کرده‌است (بــه شیوه‌ی خوبی). یک مطالعه نشان داده‌است که سیگنال کلیدی مردها برای نشان دادن علاقه لمس کردن ناحیه‌ی رشد ریش یا چانه است. بنابراین اگر مردی مدام با چانه‌اش ور می‌رود، احتمالا گلویش پیش شما گیر کرده‌است.

 

۴۹: او بیش از حد از تحرک دارد

استفاده از ایما و اشاره از جمله رو بــه بالا چرخاندن کف دست‌ها یا بیش از اندازه تکان خوردن در حین صحبت، قدرت اجتماعی، راحت و سازگار بودن را نشان می‌دهد. آیا او این کار را اغلب بــه خاطر شما انجام می‌دهد؟ اگر چنین است، پس حتما علاقه‌ای در او نسبت بــه شما وجود دارد.

 

 

2.9/5 - (10 امتیاز)

حمید جعفری

حمید جعفری فعال حوزه محتوا و سئو و مدیر سایت نیک شو ، امیدوارم محتوای این سایت راهی باشد برای زندگی بهتر و لذت بخش تر ......

نوشته های مشابه

‫3 نظرها

  1. این مطلب کاملترین و بهترین مطلبی بود که در اینباره خوندم. مرسی خسته نباشید عالی بود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا