مطالب گوناگون

طرز تهیه سالاد رژیمی سیب زمینی کم کالری

طرز تهیه سالاد رژیمی سیب زمینی کم کالریطرز تهیه سالاد رژیمی سیب زمینی کم کالری

برای کسانی که قصد دارند تا رژیم بگیرند معمولا برای وعده شام سالادهای رژیمی پیشنهاد می شود که کالری کمی دارند و مواد تغذیه ای مفید را هم در خود دارند. سالاد رژیمی سیب زمینی یکی از پرطرفدارترین سالادهای رژیمی در میان افراد در حال کاهش وزن است.سالادها از جمله پرطرفدارترین خوراک‌هایی هستند که این روزها سرو می‌شوند،‌ این خوراکی‌ها به دلیل این‌که معمولا از کالری کمتری برخوردارند از سوی خانواده‌ها با استقبال روبه‌رو می شوند این بار دستور ساده یک سالاد را برای شما تدارک دیده‌ایم: سالاد سیب زمینی. با ما همراه باشید.

 

سیب زمینی یکی از ماده‌های اصلی غذایی است که می‌توان آن را برای تهیه بسیاری از غذاها و سالادها استفاده کرد. هر چند در این دستور از سیب زمینی استامبولی نام برده ایم، شما هیچ اجباری برای استفاده از آن ندارید. اگر زمانی که تصمیم به تهیه این سالاد گرفتید سیب زمین معمولی در خانه موجود بود از همان استفاده کنید.همچنین این موضوع را یادآوری می کنم که بهیچ عنوان ناچار نیستید از تمام مواد که در دستور آمده استفاده کنید، خیالی لز افراد از بوی رزماری خوششان نمی آید پس اگر در خانواده شما چنین کسی وجود دارد رزماری را از این سالاد حذف کنید تا همه از طعم آن لذت ببرند.

 

مواد لازم:

نیم کیلو سیب زمینی استامبولی خرد شده به قطعات متوسط
یک لیوان لوبیا سبز تازه، خرد شده
نصف لیوان روغن زیتون
نصف استکان سرکه سفید یا قرمز
یک کاسه ماست خوری پر جعفری خرد شده
خردل به اندازه دلخواه
رزماری
یک دانه موسیر ریز خرد شده
نمک و فلفل

 

1-سیب زمین و لوبیا ها را بخارپز کنید. البته آب پز کردن آنها هم ایرادی ندارد اما وقتی سبزیجات بخارپز می شوند شکل و طعم خود را به خوبی حفظ می کنند.از این جهت بخارپز کردن آنها را توصیه می کنیم.

 

2-بعد آنها را را در آبکش بریزید و بگذارید تا سرد شود،یادتان باشد که وقتی مواد سالاد به خوبی سرد شده باشند سس و روغن بهتر جذب می شوند.

 

3-سیب زمینی‌ها و لوبیاهای سرد شده را در یک ظرف بزرگ بریزید.

 

4-روغن زیتون، سرکه ، جعفری ، موسیر،‌ رزماری و نمک و فلفل را خوب با هم مخلوط کنید و وقتی مطمئن شدید که این مخلوط یک دست است آن را به ظرف سیب‌زمینی و لوبیا اضافه کرده هم بزنید.

 

5-این نوع سالاد سیب‌زمینی یک سالاد پایه است و می‌توانید هر آنچه را که میل دارید به آن اضافه کنید، گوجه فرنگی، پیازچه، زیتون، سبزیجات آبپز ، انواع سبزیجات کنسروی یا حتی تخم مرغ از جمله موادی هستند که می توانید به سالادتان اضافه کنید.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

حمید جعفری

حمید جعفری فعال حوزه محتوا و سئو و مدیر سایت نیک شو ، امیدوارم محتوای این سایت راهی باشد برای زندگی بهتر و لذت بخش تر ......

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا