پزشکی و سلامتی

ساعات مصرف قرص فلوکستین

ساعات مصرف قرص فلوکستین

ساعات مصرف قرص فلوکستین

فلوکستین یک داروی ضد افسردگی اســت .افرادی که افسردگی دارند پزشک این دارو را برای بیمار افسرده تجویز مي کند در این مقاله به طور کامل طریقۀ مصرف و زمان مصرف و عوارض جانبی فلوکستین را بازگو مي کنیم .با ما در ادامه همراه باشید .علت اصلی بروز افسردگی هنوز معلوم نیست  اما هدف اصلی از درمان این است که دارو همراه با مشاوره درمانی برطرف کردن علائم افسردگی نظیر خلق پایین، بی حالی،نداشتن انگیزه، افکار خطرناک ،اختلالات خواب و کاهش اشتها و…جهت رساندن فعالیت و عملکرد روزانه ی فرد به سطح طبیعی، مي باشد.

 

فلوکستین برای درمان افسردگی، اختلال وسواسی:اجباری (OCD)، عصبی بولیميایی، اختلال افسردگی قبل از قاعدگی (PMDD) و اختلال هراس مورد ســتفاده قرار می گیرد. از این دارو با Olanzapine برای درمان افسردگی که بخشی از اختلال دوقطبی اســت اســتفاده مي شود. فلوکستین ضد افسردگی اســت و متعلق به گروهی از داروهای شناخته شده به عنوان مهار کننده های بازجذب سروتونین انتخابی (SSRIs) اســت. این دارو با افزایش فعالیت شیميایی سروتونین در مغز عمل مي کند.

 

فلوکستین برای چیست؟

فلوکستین یک بازدارنده انتخابی ضد افسردگی سروتونین (SSRI) اســت. فلوکستین بر روی مواد شیميایی داخل مغز تاثیر مي گذارد که ممکن اســت در افرادی که دارای افسردگی، وحشت، اضطراب یا علائم وسواسی هستند، باعث به هم خوردن تعادل می شود.

 

فلوکستین برای درمان اختلال افسردگی، اختلال خوردن، اختلال وسواس فکری، اختلال هراس و اختلال قبل از قاعدگی (PMDD) استفاده می شود .

 

فلوکستین گاهی همراه با دارویی به نام olanzapine )Zyprexa) برای درمان افسردگی مانیک ناشی از اختلال دوقطبی مورد اســتفاده قرار میگیرد. این ترکیب همچنین برای درمان افسردگی پس از حداقل 2 داروی دیگر بدون درمان موفقیت آميز علائم مورد آزمایش مورد استفاده قرار گرفته اســت.

 

اگر افرادی که این دارو olanzapine )Zyprexa) را استفاده می کند، راهنمای دارو Zyprexa را حتما بخوانید و به تمام هشدارها و دستورالعمل ها توجه کــنید.

 

اطلاعات مهم در خصوص فلوکستین

اگر افرادی که پیموزید یا ترییدیدین یا در صورت تزریق متیلن آبی،مصرف می کنند نباید فلوکستین مصرف کنند.

در صورت اســتفاده از مهارکننده MAO در 14 روز گذشته، از قبیل ایسوکاربوکازید، لینزولید، تزریق متیلن آبی، فنلزین، rasagiline، selegiline یا tranylcypromine، از فلوکستین اســتفاده نکــنید.

این را یادتان باشد قبل از استفاده فلوکستین باید حداقل 14 روز از مصرف مهار کننده MAO گذشته باشد. قبل از مصرف ترییدیدین یا MAOI باید 5 هفته پس از توقف فلوکستین صبر کــنید.

متاسفانه اکثر جوانانی که داروی ضد افسردگی مصرف می کنند دچار اختلالات فکری و رفتاری و حتی احساس خودکشی هم در آن ها دیده می شود.پس در زمان مصرف این دارو حتما به تغییرات رفتاری خود دقت داشته باشید.

 

در زمان مصرف این دارو حتما اگر علائمی مانند: تغییرات خلقی یا رفتاری، اضطراب، حملات هراس، خواب آلودگی، و یا اگر احساس مي کــنید تحریک پذیر، آشفته، خشمگین، پرخاشگر، بی قرار و بی قرار شده اید و یا افکاری در خصوص خودکشی یا صدمه زدن به خودتان دارید حتما به دکتر خود گزارش دهید .

 

فلوکستین چگونه عمل مي کند؟

سلول های مغزی که نورون نام دارند،چندین نوع ماده ی شیميایی را به عنوان پیام رسان در فضای بین سلولی آزاد مي کنند تا نورون ها تحریک شوند و پیام عصبی منتقل کند .این روند برای کنترل بسیاری از عملکردهای مغزی صورت مي گیرد.

سروتونین یکی از این ترکیبات مي باشد که پس از تحریک نورون ها توسط پمپ هایی به داخل سلول های عصبی بازگردانده مي شود.

داروهای مهارکننده ی اختصاصی این پمپ های جمع کننده ی سروتونین (SSRI) كه فلوكستين يكي از آنهاســت، با مهار بازجذب سروتونين به داخل سلول ها منجر به باقي ماندن سروتونين در فضاي بين سلولي در مغز و در نتيجه تحريك بيشتر سلول هاي عصبي مي شوند.

در بیماری هایی نظیر افسردگی،پرخوری عصبی و وسواس،سطح سروتونین در مغز کاهش مي یابد و با اثر این داروها مي توان تعادل بین عوامل شیميایی مغز را برقرار کرد تا علائم این بیماری ها برطرف شود.

ساعات مصرف قرص فلوکستین

دارو ضد افسردگی

 

اســتفادۀ صحیح از فلوکستین

این دارو را حتما مطابق دستور پزشک مصرف کــنید. از مصرف بیش از حد آن خوداری کــنید .

این دارو باید با راهنمای دارو همراه باشد. باید این اطلاعات را بخوانید. اگر سوالی دارید حتما از پزشک بپرسید.

ممکن اســت دارو را با یا بدون غذا مصرف کــنید.

برای برخی از بیماری ها، ممکن اســت قبل از بهبود، یک ماه یا بیشتر دارو را مصرف کــنید.

اگر از مایع خوراکی اســتفاده مي کــنید، قبل از اندازه گیری دوز، بطری را به خوبی تکان دهید. مایع را با یک قاشق اندازه گیری، سرنگ یا فنجان اندازه گیری کــنید. قاشق چایخوری خانگی مقدار درست دارو را اندازه گیری نمي کند

این دارو در ایران بصورت کپسول ۱۰و ٢٠ ميلي گرم و شربت ٢٠ميلي گرم در ۵ ميلی لیتر موجود مي باشد.

فرم شربت بیشتر برای درمان مشکلات افسردگی و وسواس در اطفال اســتفاده مي شود.

اگر این دارو بصورت یک نوبت در روز تجویز شود مي توانید آن را هر زمان که راحت هستید مصرف کــنید زیرا مشاهده شده اســت که این دارو برخی از افراد را دچار خواب آلودگی و برخی از افراد را دچار بی خوابی مي کند به همين دلیل بسته به شرایط خودتان زمان مشخصی در شبانه روز را برای مصرف این دارو تعیین نمایید.

ممکن اســت پزشک شما درمان را با مقدار داروی کم شروع کند و پس از عادت کردن بدن،مقدار داروی شمارا افزایش دهد تا احتمال بروز عوارض ناشی از دارو کمتر شود.

این دارو با غذا تداخلی ندارد و ميتوانید آن را قبل یا بعد از غذا مصرف نمایید.

کپسول را باید بصورت کامل ميل کــنید و از بازکردن یا جویدن آن خودداری نمایید و در صورتی که با بلع کپسول مشکل دارید مي توانید از پزشک خود بخواهید که فرم دارویی شربت را برایتان تجویز نماید.

ساعات مصرف قرص فلوکستین

دارو برای کاهش وزن

 

قبل از مصرف فلوکستین به موارد زیر دقت کنید:

در صورت اســتفاده از مهارکننده MAO در 14 روز گذشته از فلوکستین اســتفاده نکــنید. تداخلات خطرناک دارویی ممکن اســت رخ دهد. مهار کننده های MAO شامل ایسوکاربوکازید، لینزولید، فنلزین، رزاگیلین، سلگینین و ترانیلسیپرومين هستند.

 

قبل از اینکه فلوکستین را مصرف کــنید باید حداقل 14 روز از توقف مصرف مهار کننده MAO گذشته باشد. قبل از مصرف ترییدیدین یا MAOI باید 5 هفته از متوقف کردن مصرف فلوکستین گذشته باشد.

 

اگر به فلوکستین حساسیت دارید، در صورت مصرف پیموزید یا ترییدیدین، یا اگر با تزریق متیلن آبی درمان مي شوید، نباید از فلوکستین اســتفاده کــنید.

 

به پزشک خود در مورد همه داروهای ضد افسردگی دیگر که مصرف مي کــنید بگویید، بخصوص Celexa، Cymbalta، Desyrel، Effexor، Lexapro، Luvox، Oleptro، Paxil، Pexeva، Symbyax، Viibryd یا Zoloft.

 

بعضی از داروها مي توانند با فلوکستین تداخل داشته باشند و باعث ایجاد یک بیماری جدی به نام سندرم سروتونین شوند. اطمينان حاصل کــنید که پزشک شما در مورد تمام داروهای دیگر که اســتفاده مي کــنید مي داند. قبل از مصرف هر گونه داروهای دیگر، با پزشک مشورت کــنید.

 

مکانیسم اثر فلوکستین

اين دارو با مهار اختصاصي برداشت مجددد سروتونين توسط غشاي سلول عصبي پيش‌سيناپسي كه منجر به افزايش غلظت سيناپسي آن در سيستم عصبي مركزي مي‌گردد، اثر خود را اعمال مي‌كند.

 

برای اطمينان از اینکه فلوکستین برای شما مناسب اســت، اگر مشکلات زیر را دارید به پزشک خود بگویید:

سیروز کبدی،

بیماری کلیوی،

دیابت

گلوکوم زاویه محدود

تشنج و یا بیماری صرع،

اختلال دوقطبی (افسردگی مانی)،

سابقه مصرف مواد مخدر یا افکار خودکشی، یا

اگر با درمان با تشنج برقی (ECT) درمان مي شوید.

 

عضی از جوانان در صورت مصرف داروهای ضد افسردگی به خودکشی فکر مي کنند. دکتر باید پیشرفت بیمار را در جلسات منظم بررسی کند. خانواده یا سایر مراقبین نیز باید به تغییرات خلق و خو و یا نشانه ها توجه داشته باشند.

ساعات مصرف قرص فلوکستین

دارو برای کنترل اختلالات عصبی

 

فلوکستین در بارداری

مصرف داروهای ضد افسردگی SSRI در دوران بارداری ممکن اســت باعث مشکلات جدی ریه یا سایر عوارض در جنین شود. با این وجود، اگر مصرف داروهای ضد افسردگی خود را متوقف کــنید، ممکن اســت عود افسردگی را تجربه کــنید. اگر حامله شدید، بلافاصله به پزشک خود اطلاع دهید. بدون مشاوره با پزشک خود فلوکستین را در طول بارداری مصرف نکــنید یا مصرفش را متوقف نکــنید .

 

فلوکستین در شیردهی

فلوکستین (بخوانید: فلوکستین و شیردهی) مي تواند به شیر مادر منتقل شود و ممکن اســت به نوزاد شیرخوار آسیب برساند. در صورتی که به نوزاد شیر مي دهید، به پزشک خود بگویید. فلوکستین برای افرادی که کمتر از 18 سال دارند اســتفاده نمي شود.

 

نحوه مصرف فلوکستین

فلوکستین را دقیقا مطابق با دستور پزشک خود مصرف کــنید. همه دستورالعمل های نوشته شده بر روی پاکت دارو را مطالعه کــنید و طبق آن پیش بروید.

پزشک ممکن اســت گاهی اوقات دوز را تغییر دهد. این دارو را در مقادیر کمتر یا بیشتر و یا طولانی تر از حد توصیه شده مصرف نکــنید.

کپسول نجوید، نشکــنید و خرد نکــنید. کل آن را قورت بدهید .

دارو مایع را با سرنگ دوز، یا با یک قاشق مخصوص دوز یا فنجان دارویی، مشخص کــنید. اگر دستگاه اندازه گیری دوز ندارید، از داروخانه تهیه کــنید.

برای درمان اختلال افسردگی قبل از قاعدگی، دوز معمولی فلوکستین یک بار در روز در هنگام پریودی، و یا 14 روز قبل از شروع پریودی اســت. دستورالعمل های دکتر را دنبال کــنید.

ممکن اســت 4 هفته طول بکشد تا علائم شما بهبود یابد. اگر علائم شما بهبودی نداشت، از دارو اســتفاده کــنید و به پزشک خود بگوئید.

فلوکستین را به طور ناگهانی متوقف نکــنید. توقف ناگهانی دارو باعث علائم ناخوشایندی مي شود. از پزشک خود بپرسید چگونه به درستی فلوکستین را متوقف کــنید.

فلوکستین را در دمای اتاق دور از گرما و رطوبت، نگهداری کــنید.

 

اگر یک وعده قرص فلوکستین را فراموش کنم چه اتفاقی مي افتد؟

بلافاصله پس از به یاد آوردن قرص فراموش شده را مصرف کــنید. اگر تقریبا زمان قرص بعدی رسیده اســت قرص فراموش شده را مصرف نکــنید. دارو اضافی برای جبران دوز از دست رفته مصرف نکــنید.

 

اگر دوز Prozac هفتگی را فراموش کردید، به محض این که به یاد آوردید، دوز از دست رفته را مصرف کــنید و 7 روز بعد دوز بعدی را مصرف کــنید. با این حال، اگر زمان تقریبی دوز هفتگی منظم برنامه ریزی رسیده اســت، دوز از دست رفته را مصرف نکــنید و قرص بعدی را طبق برنامه مصرف کــنید. داروی اضافی برای جبران دوزهای از دست رفته مصرف نکــنید .

ساعات مصرف قرص فلوکستین

قرص فلوکستین برای درمان ضد افسردگی

 

اگر قرص فلوکستین را بیش از حد مصرف کنم چه اتفاقی مي افتد؟

به اورژانس مراجعه کــنید.

 

در هنگام مصرف فلوکستین از چه چیزی باید دوری کنیم؟

از نوشیدن الکل جدا خود داری کــنید زیرا برخی عوارض جانبی فلوکستین را افزایش می دهد.حتما قبل از مصرف داروهای ضد التهابی غیر اســتروئیدی (NSAID) برای درد، آرتروز، تب و یا تورم، از پزشک خود مشاوره بگیرید.

 

این قرص ها شامل آسپیرین، ایبوپروفن Advil)، Motrin)، ناپروکسن (Aleve)، سلکوکسیب (Celebrex)، دیکلوفناک، اندومتاسین، ملوکسیک و غیره اســت. اســتفاده از NSAID با فلوکستین امکان دارد سبب کبودی یا خونریزی شود. این دارو ممکن اســت تفکر یا واکنش شما را مختل کند. بنابراین هنگام رانندگی مراقب باشید.

 

عوارض جانبی فلوکستین

اگر علائم واکنش آلرژیک به فلوکستین دارید: بثورات پوستی یا کهیر (بخوانید: کهیر چیست+10 درمان خانگی آن)، تنفس دشوار، ورم صورت، لبها، زبان یا گلو، سریعا با اورژانس تماس بگیرید. هر گونه علائم جدید یا بدتر شدن را به دکتر گزارش دهید.

 

مانند: تغییرات خلقی یا رفتاری، اضطراب، حملات هراس، خواب آلودگی، و یا اگر احساس مي کــنید تحریک پذیر، آشفته، خشمگین، تهاجمي، بی قرار یا افسرده شده اید، یا افکار خودکشی یا صدمه زدن به خودتان دارید به پزشک اطلاع دهید. در صورتی که علائم زیر را دارید به پزشک اطلاع دهید:

 

عوارض جانبی فلوکستین معمول ممکن اســت شامل موارد زیر باشد:

بینایی مبهم، بینایی تونلی، درد چشم یا تورم، و یا دیدن هاله در اطراف چراغ،

سطوح بالای سروتونین در بدن : تحریک، توهم، تب، سرعت بالای قلب، رفلکس های بیش فعالی، حالت تهوع، اســتفراغ، اسهال، از دست دادن هماهنگی، غش کردن،

سطوح پایین سدیم در بدن : سردرد، سردرگمي، بی حوصلگی، ضعف شدید، اســتفراغ، از دست دادن هماهنگی، احساس ناپایداری،

واکنش سیستم عصبی شدید : عضلات بسیار سفت (سفت و سخت)، تب بالا، عرق کردن، سردرگمي، ضربان قلب سریع، لرزش، یا

واکنش شدید پوست : تب، گلودرد، تورم در صورت یا زبان شما، سوزش در چشمانتان، درد پوست، بثورات پوستی قرمز یا بنفش که به ویژه در صورت یا بدن گسترش مي یابد و موجب پوسته پوسته شدن و لایه برداری مي شود . مشکلات خواب (بی خوابی)، رویاهای عجیب و غریب،

سردرد، سرگیجه، تغییرات بینایی،

لرزش، احساس اضطراب یا عصبی،

درد، ضعف، خميازه، احساس خستگی،

ناراحتی معده، از دست دادن اشتها، حالت تهوع، اســتفراغ، اسهال،

خشکی دهان، عرق کردن، گرمازدگی،

تغییر در وزن یا اشتها،

گرفتگی بینی، درد سینوس، گلودرد، علائم آنفلوانزا، یا

کاهش ميل جنسی، ناتوانی جنسی، یا مشکل داشتن ارگاسم.

این لیست کاملی از عوارض جانبی نیست و ممکن اســت عوارض دیگر نیز رخ دهند. در مورد عوارض جانبی با پزشک خود صحبت کــنید.

 

عوارض فلوکستین در دراز مدت

فلوکستین در درازمدت عارضه مهمي ندارد و همون عوارض اندکی اســت که ممکن است داشته باشد . بیشتر عوارض در ابتدای درمان رخ مي‌دهد و با تغییر دوز مصرف یا ادامه درمان، عوارض رفع یا بدن نسبت به دارو عادت مي‌کند. اما عوارض جنسی ممکن اســت تا پایان درمان باقی مانده و از بین نرود.

 

فلوکستین و لاغری

یکی از عوارضی که برای فلوکستین در نظر گرفته شده کاهش وزن اســت اما وقتی از عوارض یک دارو صحبت مي‌شود ممکن اســت فقط در یک نفر رخ دهد و قرار نیست در همه کسانی که از دارو اســتفاده مي‌کنند وجود داشته باشد.

 

یکی از علائم افسردگی بی اشتهایی اســت که اتفاقا برخی افراد پس از مصرف فلوکستین و بهبود افسردگی، اشتها پیدا کرده و ممکن اســت حتی وزن اضافه کنند. این اســت که کاهش وزن بر اثر فلوکستین ۱۰۰درصد نیست.

 

به علاوه در همان افرادی هم که بر اثر مصرف فلوکستین وزن کم کرده‌اند، این کاهش وزن محدود بوده و به این صورت نیست که چندماه فلوکستین مصرف کنند و هرماه مقداری وزن کم کنند. بعد از چندماه کاهش وزن متوقف مي‌شود زیرا بدن به دارو عادت مي‌کند .

ساعات مصرف قرص فلوکستین

در مصرف قرص فلوکستین دقت کنید

 

فلوکستین را کی بخوریم و چقدر؟

دوز فلوکستین برای بزرگسالان بالغ:

فرمولهای خوراکی فوری:

دوز توصیه شده: 60 ميلی گرم خوراکی یکبار در روز

اســتفاده: برای درمان حاد اســتفراغ در بولیميا نروزی، متوسط و شدید.

 

دوز بزرگسالان بالغ از فلوکستین برای افسردگی:

فرمولهای خوراکی فوری:

دوز اولیه: 20 ميلی گرم خوراکی یک بار در روز، پس از چند هفته افزایش مي یابد اگر بهبود کافی بالینی مشاهده نشود

دوز نگهدارنده: 20 تا 60 ميلی گرم خوراکی در روز

حداکثر دوز: 80 ميلی گرم خوراکی در روز

 

کپسول های خوراکی تاخیری:

دوز اولیه: 90 ميلی گرم خوراکی یک بار در هفته، 7 روز پس از آخرین دوز روزانه فلوکستین 20 ميلی گرم فرمولاسیون فوری آزاد شده.

اســتفاده: درمان حاد و نگهدارنده اختلال افسردگی عمده (MDD)

 

مصرف روزانه بزرگسالان برای اختلال وسواسی اجباری:

فرمولهای خوراکی فوری:

دوز اولیه: 20 ميلی گرم خوراکی یک بار در روز، بعد از چند هفته افزایش مي یابد اگر بهبود کافی بالینی مشاهده نشود.

دوز نگهدارنده: 20 تا 60 ميلی گرم خوراکی در روز

حداکثر دوز: 80 ميلی گرم خوراکی در روز

اســتفاده: درمان حاد و نگهداری وسواس و اجبار در بیماران مبتلا به اختلال وسواسی اجباری (OCD)

 

دوز بزرگسالان بالغ از فلوکستین برای اختلال هراس:

فرمولهای خوراکی فوری:

دوز اولیه: 10 ميلی گرم خوراکی یک بار در روز، پس از یک هفته تا 20 ميلی گرم خوراکی یکبار در روز افزایش مي یابد

دوز نگهدارنده: 20 تا 60 ميلی گرم خوراکی در روز

حداکثر دوز: 60 ميلی گرم خوراکی در روز

اســتفاده: درمان حاد اختلال هراس

 

مصرف روزانه بزرگسالان برای اختلال افسردگی قبل از قاعدگی:

فرمولهای خوراکی فوری:دوز اولیه:

رژیم مداوم: 20 ميلی گرم خوراکی یک بار در روز در هر روز چرخه قاعدگی

رژیم سیکل: 20 ميلی گرم خوراکی یک بار در روز از 14 روز قبل از شروع قاعدگی پیش بینی شده تا اولین روز پریودی، و با هر چرخه جدید تکرار کــنید .

دوز نگهداری: 20 تا 60 ميلی گرم در روز برای هر دو رژیم مداوم یا متناوب

حداکثر دوز: 80 ميلی گرم خوراکی در روز

مدت زمان: دوز 20 ميلی گرم روزانه تا 6 ماه درمان موثر اســت.

 

مقدار معمول فلوکستین در کودکان برای افسردگی:

فرمولهای خوراکی فوری:8 تا 18 سال:

دوز اولیه: 10 تا 20 ميلی گرم خوراکی یکبار در روز، دوز روزانه 10 ميلی گرم پس از یک هفته تا 20 ميلی گرم خوراکی یکبار در روز افزایش یابد.

 

کودکان کم وزن:

دوز اولیه: 10 ميلی گرم خوراکی یک بار در روز، به ميزان 20 ميلی گرم خوراکی یک بار در روز بعد از چند هفته افزایش مي یابد اگر بهبود کافی بالینی مشاهده نشود

دوز نگهدارنده: 10 تا 20 ميلی گرم خوراکی یک بار در روز

اســتفاده: درمان حاد و نگهدارنده اختلال افسردگی عمده (MDD)

ساعات مصرف قرص فلوکستین

قرص فلوکستین برای درمان اختلال افسردگی

 

مقدار معمول فلوکستین کودکان برای اختلال وسواسی جبری:

7 تا 18 سال: فرمولهای خوراکی فوری:نوجوانان و کودکان وزن بالاتر:

دوز اولیه: 10 ميلی گرم خوراکی یکبار در روز، به 20 ميلی گرم خوراکی یک بار در روز بعد از 2 هفته افزایش مي یابد

دوز نگهدارنده: 20 تا 60 ميلی گرم خوراکی در روز

حداکثر دوز: 60 ميلی گرم خوراکی در روز

 

تداخل دارویی فلوکستین

مصرف فلوکستین با داروهای دیگر که باعث خواب آلودگی یا آهسته شدن تنفس مي شود مي تواند عوارض جانبی خطرناک یا مرگ را به همراه داشته باشد. قبل از مصرف قرص خواب، داروهای ضد درد، داروهای سرفه، آرامش عضله یا دارو برای اضطراب، افسردگی یا تشنج، با پزشک خود مشورت کــنید.

 

بسیاری از داروها مي توانند با فلوکستین ممکن است اختلال ایجاد کند. همه تداخلات ممکن در اینجا ذکر نشده اســت. به پزشک خود در مورد تمام داروهای فعلی خود و هرچه شروع یا متوقف کرده اید بگویید، به ویژه:

 

هر داروی ضد افسردگی دیگر.

مخمر سنت جان،

تریپتوفان (گاهی اوقات L:تریپتوفان ناميده مي شود)

رقیق کننده خون : وارفارین، کومادین، یانوتون،

دارو برای درمان اضطراب، اختلالات خلقی، اختلالات فکر، یا بیماری روحی : آميتریپتیلین، بوزپرون، دیزاپامين، لیتیوم، نوریتیپتیلین و بسیاری دیگر

دارو برای درمان ADHD یا نارکولپسی : Adderall، Concerta، Ritalin، Vyvansse، Zenzedi و دیگران،

داروهای سردرد ميگرنی : ریزاتریپتان، سوپاتریپتان، زولميت پرپتان و دیگران. یا

داروی ضد درد : فنتانیل، ترامادول

 

 

3.7/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا