دنیای خودرو

ریمپ اچ سی کراس h30 cross در معتبرترین مرکز ریمپ ایران

ریمپ اچ سی کراس h30 cross در معتبرترین مرکز ریمپ ایران

ریمپ اچ سی کراس h30 cross در معتبرترین مرکز ریمپ ایران

اچ سی کراس بعنوان یک خودرو کراس اوور یکی از محبوب ترین محصولات ایران خودرو است ، مزایا و معایبی دارد که در ادامه با هم بررسی می کنیم و راه حلی برای رفع این معایب پیشنهاد می کنیم. دانگ فنگ از مطرح ترین خودروسازان کشور چین به حساب می آید، دانگ فنگ در سال ۱۹۶۸ میلادی تاسیس شده است، این خودروساز به مانند دیگر خودروسازان چینی که با کمپانی های مطرح همکاری دارند، سال هاست که همکاری تنگاتنگی را با سیتروئن داشته است، اما همکاری دانگ فنگ با ایران به بعد از تحریم ها باز میگردد، و از زمان ورود محصولاتش به ایران تا به امروز این خودروساز شاهد انتقادهای زیادی در ایران بوده است.

 

کامیون های T300 و T375 و پیکاپ ریچ از نخستین محصولات دانگ فنگ در ایران می باشد، اما همان طور که می دانید امروز بحث ما بیان محاسن و معایب اچ سی کراس است، خودرویی که نسل اولش همان سیتروئن الیزه می باشد، سیتروئن الیزه حاصل همکاری دانگ فنگ و سیتروئن فرانسه می باشد، محصولی که از موتور معروف TU5 در زیر کاپوتش بهره می برد، موفقیت فروش سیتروئن الیزه که مخصوص بازار چین بود منجر به تداوم همکاری این دو کمپانی شد به نحوی که سیتروئن قبول کرد که فیس لیفت جدید الیزه را با همکاری دانگ فنگ تولید کند و حتی آن را به بازار اروپا شرقی و آفریقا هم صادر کند، در همین راستا بود که دانگ فنگ تصمیم به ساخت محصولی با برند خود گرفت، محصولی که بر روی پلتفرم الیزه ساخته شد و برآیند این تصمیم هم خودروی اچ سی کراس بود، (محصولاتی مشابه در کلاس سدان و هاچ بک هم تولید شد.) اچ سی کراس در بین سالهای ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ رونمایی شد، اچ سی کراس شباهت زیادی به الیزه دارد، این کراس اوور ریز جثه در دل خود موتور ۱٫۶ لیتری معروف TU5 را دارد، موتوری که سالهاست در ایران حضور دارد، اگر قبلا صاحب پژو ۲۰۶ تیپ ۵ بوده اید باید بگویم که اچ سی کراس هم از این موتور بهره می برد.

ریمپ اچ سی کراس h30 cross در معتبرترین مرکز ریمپ ایران

مزایا و معایب:

1) کمبود لوازم یدکی ، اکثر دارندگان اچ سی کراس همواره از نبود قطعات این خودرو گلایه مند هستند، خیلی از این عزیزان حتی از خرید چراغ جلو این خودرو هم عاجزند، بی تردید اگر در این راستا با دارندگان اچ سی کراس صحبت کنید آن ها حرف نگارنده را تایید خواهند کرد و نبود قطعات اچ سی کراس را به شما گوشزد خواهند کرد، پس این بخش از نظر بنده از مهمترین معایب اچ سی کراس به شمار می آید.

 

۲) گیربکس اچ سی کراس محصول کمپانی مشهوری است، اما باید حقیقت را پذیرفت که این نوع گیربکس قدیمی می باشد، و هم اکنون تکنولوژی آن توسط کمپانی مذکور به روز شده است، متاسفانه پیشرانه با وزن خودرو و گیربکس تطابق ندارد و به همین علت شاهد عملکرد ضعیف در این بخش هستیم، گیربکس این خودرو به هیچ وجه خوب انتخاب نشده است، (قدیمی است) و بی شک این بخش هم یکی دیگر از معایب اچ سی کراس می باشد.

 

۳)  از دیگر معایب اچ سی کراس پیشرانه آن می باشد، درست است که پیشرانه اچ سی کراس تا حدودی خوشنام است اما فراموش نکنید که این پیشرانه برای یک خودروی هاچ بک عملکرد تا حدودی مناسب را داشته است و اچ سی کراس یک کراس اور می باشد، محصولی که دارای وزن بیشتر و ابعاد بزرگتر است، لازم به ذکر است که وزن پژو ۲۰۶ تیپ پنج ۱۰۵۴ کیلوگرم است و وزن اچ سی کراس ۱۲۳۰ کیلوگرم.

 

4) مهمترین عیبی که برخی از مالکان را گرفتار کرده بود، ایراد خاموش شدن ناخواسته پیشرانه به هنگام دور زدن بود. تصور کنید که اگر در موقعیتی خطرناک مانند دور زدن در یک دوربرگردان بزرگراهی و یا سایر شرایط حاد، موتور خودرو شما ناگهان خاموش شده و در نتیجه سیستم ترمز و هیدرولیک فرمان از مدار خارج شوند، چه مخاطراتی می‌تواند سرنشینان را تهدید نماید. البته ایرانخودرو نسبت به رفع نقص مذکور اقدام نموده و در طی بخشنامه‌ای، نمایندگی‌های این شرکت را نسبت به رفع عیب از طریق دمونتاژ دسته سیم انژکتور و مونتاژ مجدد آن به شیوه صحیح، ملزم نمود.

ریمپ اچ سی کراس h30 cross در معتبرترین مرکز ریمپ ایران

5) عیب دیگری که برخی از اچ30 سواران به آن اشاره داشته‌اند، لرزش فرمان در سرعت 100 کیلومتربرساعت است که احتمالا از عدم بالانس مناسب چرخها نشأت می‌گیرد. طبق تجربه افرادی که با این نقیصه روبرو بوده‌اند، این مشکل با بالانس نمودن چرخها آن هم به شیوه روکار حل می شود.

 

6) اما ایرادی دیگر که بر این خودرو وارد شده صدای نابهنجاری شبیه به «تق تق» است که هنگام دورزدن در برخی از نمونه‌های این خودرو شنیده شده است. باز هم بر طبق تجربه شخصی مالکان عزیزی که با این نقص مواجه بوده‌اند، این عیب ناشی از نقص در مجموعه جعبه فرمان بوده و با تعویض قطعه معیوب کاملا برطرف شده است.

 

7) با فشردن دکمه شیشه بالابر سمت شاگرد، برخی از صدای ناخوشایندی خبر می دهند، بعضی دیگر نیز کلا به بالا نرفتن شیشه جلو سمت شاگرد اشاره داشته و پس از کش و قوس فراوان، موفق به یافتن پاسخ این معما شده اند.ایراد از جنس نامناسب لاستیک بکار رفته در ناحیه دور قاب شیشه بوده که مانع از حرکت نرم و روان شیشه در مسیر خود شده است.

 

8) اما ایرادی که در مجموع به خدمات ایرانخودرو درباره اچ30 کراس باز می‌گردد، قید برخی محدودیت ها در شیوه نامه گارانتی این خودرو است. محدود کردن گارانتی برخی قطعات مانند دیسک و صفحه کلاچ به یک سال یا 20000 کیلومتر و همچنین در نظر گرفتن شرایط مشابه برای باطری خودرو که قطعا اگر این گونه لوازم مصرفی از کیفیتی مناسب برخوردار باشند، هیچگاه در یک چنین کارکردی دچار مشکل نخواهند شد و موارد مشابه دیگر که جزء ایرادات وارد بر گارانتی اچ30 هستند.

 

9) مشکلات دیگری نیز در مورد دانگ فنگ h30 وجود دارد که از جمله می‌توان به نفوذ باد به داخل کابین و نامناسب بودن شدت نوربالا اشاره کرد؛ در برخی موارد نیز مشتریان از میزان مصرف سوخت دانگ فنگ H30 گلایه‌ هایی داشتند که البته در نقطه مقابل، بسیاری نیز مصرف پایین آن را جزء نقاط قوت این خودرو بر می شمارند، اما این نتایج متناقض می تواند ناشی از کیفیت متغییر ساخت و مونتاژ پیشرانه TU5 باشد که در سال های اخیر دچار افت کیفیت شده است.

ریمپ اچ سی کراس h30 cross در معتبرترین مرکز ریمپ ایران

10) البته برخی از مالکین ریپ زدن خودرو در سرازیری ها نیز گلایه مندند اما ریشه این عیب هنوز به شکل دقیق مشخص نشده است.

 

11) بالا بودن دمای آب در رانندگی های معمولی و شهری از جمله مشکلاتی است که خیلی از دارندگان این خودرو با آن مواجه هستند که در برخی موارد به جا بوده است و در برخی دیگر ایرانخودرو از پذیرفتن آن سرباز زده ، گفتنی است که یکی از دلایل قابل پیش بینی در این مورد لاغر بودن رادیاتور خودرو نسبت به همزادش یعنی خودروی 206 اتوماتیک است، همانطور که می دانید در رادیاتور این گونه خودروها، مسیری جانبی برای خنک شدن روغن گیربکس اتوماتیک نیز وجود دارد بنابراین بار حرارتی مضاعفی بر روی این گونه خودروها وجود دارد و طبیعی است با توجه به شرایط حرارتی کشور، از رادیاتور پهنتری استفاده گردد.

 

12) تاخیر عجیب گاز در هنگام کولر گرفتن از خودرو، در برخی از خودروها، اینکه چگونه بعضی از خودروها دچار برخی مشکلات مشابه می شوند و برخی نمی شوند حکایت از کیفیت متغیر قطعات استفاده شده در خودرودارد!

ریمپ اچ سی کراس h30 cross در معتبرترین مرکز ریمپ ایران

ریمپ اچ سی کراس h30 cross در معتبرترین مرکز ریمپ ایران

مزایای ریمپ:

یکی از نقاط ضعف دانگ فنگ اچ سی کراس کالیبراسیون ecu خودرو با بنزین اکتان ۹۴ است . در مدل های قبلی این خودرو ایسیو موتور از نوع بوش ME 7.4.4 بود که با استاندارد آلایندگی یورو ۴ منطبق بود اما در مدل های جدید ای سی یو خودرو از نوع بوش ME7.8.8 است . نسل جدید این ایسیو برای پاس کردن آلایندگی یورو ۵ کالیبراسیون شده و مشکل حاد از آنجا شروع می شود که شما بنزین یورو ۲ با اکتان ۸۴ در خودرو یورو ۵ که با بنزین اکتان ۹۴ کالیبره شده استفاده می کنید.

 

شرکت های خودرو سازی موظف هستند که به علت استاندارد های آلایندگی جهانی محیط زیست ، تولیدات خودشون رو با استاندارد یورو ۵ سازگار کنند و این شروع مشکل ما در ایران است‌…

 

ناک یا صدای پیستون باعث مرگ موتور می شود:

ناک یا همان صدای پیستون که چق چق چق در موتور صدا می دهد به شدت باعث کاهش عمر موتور ، افت توان و افزایش مصرف سوخت موتور tu5 این خودرو می شود. برای رفع این مشکل شما باید بنزین سوپر استفاده کنید یا از مکمل بنزین استفاده کنید. و این هزینه گزافی برای مشتری دارد. ما با ریمپ ایسیو اچ سی کراس کالیبراسیون جداول رو با استاندارد یورو ۲ و اکتان ۸۴ سازگار می کنیم که باعث می شود ناک موتور با ریمپ به طور کامل رفع شود.

ریمپ اچ سی کراس h30 cross در معتبرترین مرکز ریمپ ایران

علت مصرف سوخت بالای اچ سی کراس

وزن اتاق بالا ، گیربکس با ضرایب دنده بلند (گیربکس aisin) و عدم سازگاری بنزین باعث می شود مصرف سوخت h30 cross به خصوص در شهر بالا می باشد . با ریمپ ecu h30 cross می توانید مصرف سوخت شهری رو کاملا پایین بیارید ؟؟!!!
چجوری ؟؟ نکته مهم عدم سازگاری با بنزین است، وقتی موتور و برنامه ایسیو با بنزین در جایگاه سازگار باشه نسبت سوخت و هوا AFR در حالت ایده آل قرار میگیره و مصرف خودرو پایین میاد.

 

عدم عملکرد مناسب گیربکس

یکی دیگر از مشکلات اچ سی کراس که با آپدیت گیربکس و ریمپ بهبود می یابد عدم پاسخ گیربکس در زمان فشردن پدال گاز می باشد که به خصوص در زمان سبقت گیری و سراشیبی ها باعث فشار به موتور و ضعف در شتاب می شود. این موضوع رو مخصوصا زمانی درک میکنید که خوردو شما با مکث بسیار زیادی از دنده ۲ به ۱ معکوس می‌کشه.

ریمپ اچ سی کراس h30 cross در معتبرترین مرکز ریمپ ایران

کپ اولیه و حرکت اولیه ضعیف

به خاطر داشته باشید که بیشترین حالت تولید آلایندگی خودرو در زمان شتابگیری هست به همین علت کمپانی ها با استفاده از دریچه گاز برقی ، باز شدن دریچه گاز رو محدود میکنند. به زبان ساده تر یعنی وقتی شما پدال گاز رو ۵۰ درصد فشار میدید دریچه گاز ۵۰ درصد باز نمیشه !!ایسیو باز شدن دریچه گاز کنترل می کنه تا آلایندگی بالانره و همین باعث ضعف اولیه خودرو میشه و قضیه از اونجا بدتر میشه که گیربکس اتوماتیک ذاتا کند هست و وزن خودرو هم بالا .

 

ما در کاراکال تیونینگ با ریمپ اچ سی کراس باز شدن پدال گاز با دریچه گاز رو خطی میکنیم و عملکرد پدال گاز شبیه دریچه گاز سیمی میشه.

 

موتور داغ و دمای زیاد آب h30 cross

کلا موتور های tu5 موتورهای به اصطلاح گرمی هستند . فن دور کند این موتورها در دمای ۹۷ درجه و دور تند در ۱۰۵ درجه کار میکند و موتور در این رنج حرارتی ایده‌آل کار میکند، اما وقتی اچ سی کراس دارید متوجه میشوید که در تابستان و در زمانی کولر گیری وقتی به خودرو فشار میارید فن ها کار میکنند ولی دما پایین نمیاد. در بررسی مشکلات اچ سی کراس این ایراد به علت رادیاتور کوچک آب اتفاق می افتاد که ظرفیت خنک سازی آب رو ندارن. ما با ریمپ ایسیو دانگ فنگ h30 cross فرمان روشن شدن فن دور کند و تند رو به مقدار ۵ درجه پایین تر میاریم و همین باعث میشه آب رادیاتور فرصت خنک شدن بیشتری پیدا کنه و دمای آب از خط وسط آمپر عبور نکنه.

 

چگونه همزمان با کاهش مصرف ، قدرت موتور افزایش می یابد !!!

الان منطقی براتون بررسی میکنیم ، با توجه به صحبت های بالا وقتی بعد از ریمپ h30 کراس برنامه ایسیو با موتور و بنزین سازگار می شود مصرف سوخت کاهش می یابد و ما در جداول سوخت می توانیم در دورهای بالا (۳۵۰۰ به بالا ) و در شرایط شتابگری و تخته گاز نسب سوخت به هوا رو در حالت حداکثر قدرت قرار دهیم همین باعث افزایش توان و شتاب میشود.

 

یعنی وقتی در شهر و اتوبان یا زمانهایی که از سرگاز استفاده می کنید مصرف شما کاهش می یابد و در زمانی که نیاز به شتاب و قدرت در سراشیبی ها دارید از جداول بهینه شده حداکثر قدرت استفاده میکنید.

ریمپ اچ سی کراس h30 cross در معتبرترین مرکز ریمپ ایران

گارانتی خودرو رو باطل نکنید !

شرکت کاراکال تیونینگ برای رفع مشکلات اچ سی کراس کلیه کارهای ریمپ و آپدیت گیربکس را بدون باز کردن ecu و از طریق پورت دیاگ OBDII انجام می دهیم چرا که کاراکال تیونینگ نماینده انحصاری شرکت سدوکس نروژ و alientech ایتالیا می باشد و تمامی کارها با نظارت این شرکتها و دستگاهای اورجینال ریمپ ایسیو انجام می شود.

 

بعضی از مشتریان می پرسند که آیا در شرکت ایراخودرو با دیاگ زدن متوجه نمی شوند که خودروشون ریمپ شده ؟

باید بگیم خیر. زیرا دیاگ یک نوع اسکنر می باشد و قابلیت دسترسی به جداول قفل شده ایسیو رو نداره و تغییرات نرم افزاری (ریمپ) در حافظه اصلی وجود دارد و دیاگ فقط به حافظه موقت دسترسی میدهد. پس هیچ شخصی با هیچ نوع دستگاهی نمی تواند ادعا کند که می تواند بفهمد خودرو ریمپ شده.

 

خطای سنسور اکسیژن اچ سی کراس و عدم احتراق

در زمانی که مشتریان به ما برای ریمپ ایسیو مراجعه میکن قبل از ریمپ ایسیو ما به بررسی کامل و عیب یابی موتور می‌پردازیم که اگر خودرو داری مشکل باشد به مشتری گزارش دهیم . در اکثر مواقع بعد از دیاگ ، متوجه خطای عدم احتراق و خطای سنسور اکسیژن دوم ( پایین آمدن عملکرد کاتالیست ) می شویم. این دو خطای رایج در اچ سی کراس می باشد .عدم احتراق یا misfire در اکثر مواقع به علت استفاده از شمع بی کیفیت در کمپانی و شمع شرکتی است که با تعویض شمع مناسب در ۹۰ درصد از مواقع این مشکل رفع می شود انتخاب بهترین شمع برای اچ سی کراس مستلزم دانستن درجه حرارتی شمع موتور tu5 است . خطای سنسور اکسیژن هم با اصلاح پارامتر و پایین آوردن حساسیت جدول سنسور اکسیژن دوم به طور قطع رفع می شود.

 

هزینه ریمپ اچ سی کراس – قیمت ریمپ اچ سی کراس

اگر خودرو شما در شرایط مناسب باشه با اندکی هزینه ریمپ h30 کراس رو انجام بدید و از شر تمام مشکلات به طور قطع خلاص بشید. قیمت ریمپ و آپدیت اچ سی کراس در شرکت کاراکال تیونینگ از همه جا بیشتر می باشد !!
دلیل اول افراد متخصص در شرکت کاراکال تیونینگ هستند که دارای تحصیلات آکادمیک خودرو از دانشگاه های برتر ایران (صنعتی شریف و تهران ) و از اعضای سابق مرکز تحقیقات موتور ایران‌خودرو ipco هستند . دلیل دوم استفاده از دستگاهای اورجینال و کار با کیفیت و ضمانت نامه یکساله است. در ضمن ما نمایندگی sedox نروژ – alientech ایتالیا – و مجیک موتور اسپرت انگلستان هستیم و ریمپ های ما تحت نظارت مستقیم این شرکت ها است. شما میتونید به سایت این شرکت ها سر بزنید و‌مارو‌پیگیری کنید .

 

آیا ریمپ و آپدیت گیربکس از بین نمی رود ؟

سوال خیلی مشتریان این است که آیا بعد از مدتی برنامه پاک نمی شود ، با سرباتری برداشتن پارامترها به حالت اولیه برنمیگرد یا با دیاگ زدن ایسیو ریمپ شده با حالت فابریک بر نمی‌گردد ؟؟ باید بگیم خیر و به هیچ عنوان مگر اینکه در شرایط خاص و خرابی ایسیو با استفاده از دستگاه مخصوص ecu ریمپ شده را دانلود کنند.

 

چرا خود کارخانه ماشین رو ریمپ نمیکنه ؟

به علت پاس کردن استانداردهای آلایندگی یورو ۵ ، مصرف کننده بد ، سازگاری با هر شرایط آب و هوایی ، سازگاری با شرایط سخت ، افزایش عمر موتور در زمان گارانتی ، موتور خودرو رو محدود می کنند و مجبور میشن درصد قابل توجهی از توان موتور رو محدود کنند.

 

به طور مثال موتور های tu5 قدیمی با ایسیو بوش ME7.4.4

۱۱۰ اسب بخار قدرت داشتن ولی موتور های یورو ۵ tu5 قدرتشون ۱۰۵ اسب بخار هست. یعنی ۵ اسب بخار ضعیف تر به خاطر محدود سازی موتور و پاس کردن استاندارد یورو .

ریمپ اچ سی کراس h30 cross در معتبرترین مرکز ریمپ ایران

ریمپ به همراه ضمانت یکساله کاراکال تیونینگ

ما ریمپ و برنامه نرم افزاری دانگ فنگ اچ سی کراس شما رو یکسال ضمانت میکنیم که شما خیالتون راحت باشه که موارد زیر براتون روی خودرو اعمال میشه:

 

مصرف سوخت شهری نیم تا یک لیتر کاهش پیدا کنه

قدرت موتور تا ۵ اسب بخار افزایش پیدا می‌کنه

(اگر جایی افزایش قدرت بالاتری اعلام کردن مطمئن باشید یه جای کار میلنگه )

کاهش دمای آب موتور

رفع محدود سرعت

رفع تاخیر و کپ اولیه گاز

رفع ایراد احتراق ناقص

رفع خطای کاتالیست

بهبود عملکرد گیربکس

رفع ناک و صدای پیستون

 

 

برای ورود به سایت کاراکال تیونینگ روی لینک زیر کلیک کنید:

ریمپ اچ سی کراس

 

 

نمونه خودروهای ریمپ شده در کاراکال تیونینگ

 

 

 

3/5 - (2 امتیاز)

حمید جعفری

حمید جعفری فعال حوزه محتوا و سئو و مدیر سایت نیک شو ، امیدوارم محتوای این سایت راهی باشد برای زندگی بهتر و لذت بخش تر ......

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا