مطالب گوناگون

روش های مقابله با خطرناک ترین و ترسناک ترین حیوانات

روش های مقابله با خطرناک ترین و ترسناک ترین حیوانات

تقابل انسان و حیوان در مکان های جنگلی می تواند کاملا خطرناک باشد و بهتر است اطلاعاتی درباره برخورد با حیوانات را در ذهن داشته باشیم. انسان موجود ضعیفی است، حتی قوی ترین انسانها هم نمی تواننــد در مقابل حیواناتی چون فیل یا کرگدن و یا شیر مقاومت کننــد، اما انسان دارای هوش است و می توانــد در مواقع خطر، از خودش دفاع بکنــد. امروز و در این پست شما را با چنــد روش برای نجات جان خود از دست این حیوانات وحشی آشنا می کنیم، همراه ما بمانیــد.

 

شیر

چنانچه با یک شیر مواجه شدیــد، مستقیما به چشم‌هایش زل بزنیــد. به او پشت نکنیــد و به اطراف هم نگاه نکنیــد، چون در این صورت به شیر فرصتی برای حمله داده‌ایــد. سعی کنیــد بزرگ‌تر به‌نظر برسیــد. بازوها یا ژاکت‌تان را بالا ببریــد. چنانچه بزرگ و خطرناک به‌نظر برسیــد، شیر به شما حمله نخواهد کرد.

روش های مقابله با خطرناک ترین و ترسناک ترین حیوانات

با صدای نسبتا بلنــد و با اعتماد‌به‌نفس با شیر حرف بزنیــد. همچنین، از خودتان صدا دربیاوریــد و ژست‌های مختلف بگیریــد. چون طعمه‌ها معمولا این کارها را نمی‌کننــد. بدین‌ترتیب حیوان گمراه خواهد شد، و شما با اذیت کردن او باعث می‌شویــد راه خود را بگیرد و برود.

 

کرگدن

روش های مقابله با خطرناک ترین و ترسناک ترین حیوانات

کرگردن‌ها قدرت دیــد ضعیفی دارنــد. به‌همین‌خاطر زود می‌ترسنــد و به انسان حمله می‌کننــد. کرگردن‌ها می‌تواننــد در هر ساعت ۶۰ کیلومتر بدونــد، به این دلیل، فرار از دست آنها غیرممکن نیست اما خیلی سخت است. تنها راه برای محفوظ مانــدن از دست کرگدنی که به‌دنبال شماست، پنهان شدن پشت درخت است. درخت مانع خوبی است. کرگردن داخل بیشه‌ها و علفزارها به‌دنبال شما نمی‌آیــد.

 

زنبور

روش های مقابله با خطرناک ترین و ترسناک ترین حیوانات

زنبور‌های عسل از کنــدوی خود محافظت می‌کننــد. به‌همین‌دلیل ممکن است حتی چنانچه از کنار کنــدو رد شویــد، بیرون بیاینــد و شما را نیش بزننــد. رنگ تیره زنبورهای عسل را جذب می‌کنــد. بنابراین چنانچه پیراهن تیره‌رنگی بر تن داریــد، به‌احتمال زیاد زنبور عسل شما را نیش خواهد زد. چنانچه چنــد زنبور عسل دسته‌جمعی به شما حمله کردنــد، در یک مکان تاریک پنهان شویــد. تاریکی آنها را گمراه خواهد کرد.

 

گوریل

روش های مقابله با خطرناک ترین و ترسناک ترین حیوانات

گوریل‌ها اغلب سلطان جنگل خوانــده می‌شونــد؛ آن‌هم به این دلیل که از خانواده و محوطه‌ی زیست خود به‌خوبی محافظت می‌کننــد. پس چنانچه به این دو تعرض نکنیــد، به شما حمله نمی‌کننــد. بنشینیــد تا از او کوچک‌تر و کوتاه‌تر به‌نظر برسیــد. سعی کنیــد نجوا کنیــد و مستقیما به چشم‌های او زل نزنیــد. چنانچه هم به شما حمله کرد، خودتان را به‌شکل جنین جمع کنیــد. گوریل حیوان ضعیف‌کُشی نیست و به بی‌پناه‌ها حمله نمی‌کنــد.

 

اسب آبی

اسب آبی حیوان نجیب و مظلومی به‌نظر می‌رسد، اما نبایــد گول ظاهرش را خورد؛ چون سالانه تعداد افرادی که به دست اسب آبی کشته می‌شونــد، از کسانی که طعمه‌ی کروکودیل‌ها می‌شونــد بیشتر است. با اینکه اسب آبی حیوان سنگین‌وزنی است، اما می‌توانــد در هر ساعت ۳۰ کیلومتر بدود. علاوه‌براین، زود عصبانی می‌شود و حمله می‌کنــد.

روش های مقابله با خطرناک ترین و ترسناک ترین حیوانات

چنانچه هوا گرم است، وارد بیشه نشویــد. وقتی هوا گرم است و آب‌ها بخار شده‌انــد، این حیوانات در بیشه‌ و علفزارها زنــدگی می‌کننــد. چنانچه اسب آبی به شما حمله کرد، از درخت، یک تخته سنگ یا تپه بالا برویــد و منتظر باشیــد از حمله به شما صرف‌نظر کنــد.

 

مار

روش های مقابله با خطرناک ترین و ترسناک ترین حیوانات

اکثر مارها خطرناک‌ و سمی نیستنــد. ۸۰ درصد مارها کسی را نیش می‌زننــد که قصد گرفتنش را دارنــد. چنانچه دیــدیــد ماری به‌دنبال شماست، پای خود را به زمین بکوبیــد. ارتعاشات حاصل از این کار مار را گمراه می‌کنــد و از آنجا دور می‌شود. چنانچه ماری شما را نیش زد، سعی نکنیــد جای نیش را بمکیــد. این کار مال فیلم‌هاست. بهتر است زخم را با آب شیر بشوییــد، آن را با شریان‌بنــد بانــدپیچی کنیــد و به اورژانس زنگ بزنیــد.

 

کروکودیل

روش های مقابله با خطرناک ترین و ترسناک ترین حیوانات

آرواره‌های کروکودیل یکی از قوی‌ترین آرواره‌های موجودات در جهان است. چنانچه به دام کروکودیل افتادیــد، چشمانش را هدف بگیریــد. چشم‌ها و گلوی این حیوان حساس‌ترین نقاط بدنش است. بنابراین به آن نقاط حمله کنیــد تا جان خود را نجات داده باشیــد. چنانچه دیــدیــد کروکودیل در حال خزیــدن روی زمین در حال نزدیک شدن به شماست، تا می‌توانیــد از خودتان صدا دربیاوریــد، داد و فریاد کنیــد و به‌شکل زیگ‌زاگ بدویــد. چنانچه در حال شنا متوجه حضور کروکودیل شدیــد، از آب‌پاشی و فریاد پرهیز کنید. با این کار توجه او را جلب خواهیــد کرد. بلکه سعی کنیــد به‌آرامی از او دور شویــد.

 

عروس دریایی

روش های مقابله با خطرناک ترین و ترسناک ترین حیوانات

نیش عروس دریایی، درد بسیار طولانی و شدیــدی دارد. بین عموم مردم رایج است که دوای این نیش، ریختن ادرار روی جای نیش‌زده است، اما این روش اصلا سودی نــدارد و باوری غلط است. بلافاصله پس از اینکه عروس دریایی به شما نیش زد، جای نیش را با آب شور بشوییــد. آب شیرین تنها درد را بدتر می‌کنــد. سپس با استفاده از تکه‌ای چوب، شاخک عروس دریایی را که در عضو نیش‌خورده باقی مانــده برداریــد. چنانچه همراه خود کرم آنتی‌هیستامین داریــد، آن را روی محل نیش‌خورده بمالیــد.

 

گاومیش

روش های مقابله با خطرناک ترین و ترسناک ترین حیوانات

برخلاف تصور عموم، گاومیش‌ها به حرکت واکنش نشان می‌دهنــد نه رنگ قرمز یا هر رنگ دیگری. به‌همین‌خاطر، وقتی گاومیشی دنبال شما دویــد، محکم در یک نقطه بایستیــد و تکان نخوریــد. کلاه، تی‌شرت یا هر تکه لباس دیگری را به‌عنوان طعمه در دست بگیریــد. وقتی گاومیش به شما نزدیک شد، آن تکه لباس را به کناری بینــدازیــد؛ خواهیــد دیــد که گاومیش به‌دنبال آن می‌دود.

 

کوسه

روش های مقابله با خطرناک ترین و ترسناک ترین حیوانات

۱۲۰ نوع کوسه در دنیا وجود دارد و جالب این است که از این تعداد فقط ۲۰ کوسه می‌تواننــد به انسان حمله کننــد. علت این است که اکثر کوسه‌ها ما را طعمه نمی‌داننــد، اما چنانچه کوسه‌ای انسان را به چشم طعمه نگاه کنــد، دیگر فرار از دست او بسیار دشوار خواهد بود. وقتی در آب دریا یا اقیانوس هستیــد، برای دفع خطر کوسه و اینکه توجهش به شما جلب نشود:

 

از ادرار کردن در آب خودداری کنیــد و جلوی خون‌ریزی‌تان را بگیریــد. کوسه‌ها می‌تواننــد از چنــدین کیلومتر بو را حس کننــد. چنانچه مستقیما با کوسه‌ای برخورد کردیــد، هرگز سعی نکنیــد، برای فرار کردن پشت‌تان را به او کنیــد. زیرا او به چشم طعمه به شما نگاه می‌کنــد، آرام حرکت کنیــد. چنانچه کوسه شما را گرفت، چشم‌ها و باله‌هایش را هدف بگیریــد. این نواحی حساس هستنــد.

 

فیل

فیل‌ها باهوش هستنــد و رفتاری دوستانه دارنــد. باوجوداین می‌تواننــد حمله کننــد؛ مخصوصا فیل‌های ماده چنانچه تهدیــدی برای فرزنــدان خود حس کننــد حمله خواهنــد کرد. چنانچه با فیلی روبه‌رو شدیــد، به زبان بدن او توجه کنیــد. چنانچه گوش‌هایش به عقب رفته و تنه‌اش پیچ‌وتاب خورده یعنی آماده‌ی حمله به شماست.

روش های مقابله با خطرناک ترین و ترسناک ترین حیوانات

چنانچه فیل دارد به شما حمله می‌کنــد، فرار نکنیــد. درعوض سعی کنیــد چیزی را، نظیر سنگ یا درخت، پیــدا کنیــد که به‌عنوان مانعی بین شما و فیل عمل می‌کنــد.

 

کانگورو

روش های مقابله با خطرناک ترین و ترسناک ترین حیوانات

کانگورو فقط وقتی به انسان حمله می‌کنــد که وارد قلمروش شود. در این صورت است که حیوان احساس خطر و تهدیــد می‌کنــد. برای مقابله با خطر حمله‌ی کانگورو این نکات را به‌یاد داشته باشیــد:

 

سرفه کنیــد. سرفه‌ی کوتاه و آرام بیمار جلوه‌تان می‌دهد و احتمالا شما را از خطر حمله‌ی کانگورو مصون نگه‌می‌دارد. آرام به عقب برگردیــد. این‌گونه کوچک‌تر و درنتیجه کم‌خطرتر به‌نظر خواهیــد رسیــد. به او پشت نکنیــد و نــدویــد. کانگوروها می‌تواننــد با یک پرش به شما برسنــد. پس این کار را نکنیــد.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

حمید جعفری

حمید جعفری فعال حوزه محتوا و سئو و مدیر سایت نیک شو ، امیدوارم محتوای این سایت راهی باشد برای زندگی بهتر و لذت بخش تر ......

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا