جامعه شناسی,روان شناسی

رابطه گرم و صمیمی بین پدران و دختر خانم ها

دختران همیشه پدران خود را بعنوان یک الگوی کامل مرد نگاه می کنند،حال اگر این رابطه صمیمی و گرم باشد از نظر عاطفی و رشد شخصیت دخترخانم ها بسیار موثر و مفید خواهد بود. در این مطلب برای شما نکات جالب و حائز اهمیتی داریم.معمولا زمانی افراد متوجه می‌شوند که من افتخار این را دارم که پدر چهار دختر و یک پسر باشم، به من می‌گویند، ؛خدای من، چهار تا دختر داری؟ خدا به دادت برسه! تصور کن که وقتی آنها نوجوان شدند، حال و روزت چه‌طور خواهد بود! ‌” وقتی که من چنین چیزی می‌شنوم، برای آن آدم‌ها احساس تاسف می‌کنم، چرا که آنها متوجه نیستند که پدر چهار دختر بودن، چه نعمت بزرگی است.

رابطه گرم و صمیمی بین پدران و دختر خانم ها

“من تو را بیش‌تر از دیروز دوست دارم‌” – این چیزی است که ما هر روز به هم می‌گوییم، و من می‌دانم که بزرگ کردن چهار دختر نه تنها غصه‌ای ندارد، بلکه هدیه‌ای بی‌نظیر است که شادی و لذت بی‌حد و اندازه‌ای در بر دارد. درحال‌حاضر بزرگ‌ترین دختر من ۱۱ ساله است،و در طول این سال‌ها من خیلی چیزها یاد گرفته‌ام. این نوشتار حاوی ۱۵ توصیه‌ است برای کسانی که می‌خواهند روابط مثبت و مهرآمیزی با فرزندان‌شان ایجاد کنید.

 

جاستین ریکلفس، پدر ۵ فرزند، تجربه‌ی پدر بودن خود را در این ۱۵ تفکر روشنگرانه‌ با ما در میان می‌گذارد. این فهرست برای پدران آینده و کسانی که دختر دارند، بسیار مفید است.

رابطه گرم و صمیمی بین پدران و دختر خانم ها

۱. او واقعا به عشق شما نیاز دارد.

به گزارش نیک شو ،یاد بگیرید که چگونه باید عشق‌تان را بر زبان بیاورید، و آن را به دخترتان نشان بدهید. او عشق شما را بیش از پول و حتی هدیه‌های‌تان نیاز دارد. هیچ چیز نمی‌تواند مشکل عدم ارتباط شما را با او، جبران کند. وقتی پای امنیت و اعتماد در میان باشد،هیچ کس در کل جهان نمی‌تواند جای پدرش را بگیرد. او در هنگام این‌که رشد می‌کند و بزرگ می‌شود، ممکن است مایوس‌تان کند، مرتکب اشتباهاتی بشود و گاهی اوقات مغرور و بی‌ادب باشد. اما شما هرگز نباید حتی بهانه‌ی کوچکی به‌دست او بدهید که به عشق شما شک کند.

 

چیزی که او باید ۱۰۰٪ مطمئن باشد این است که هر اتفاقی که بیفتند به هر حال شما او را دوست دارید. از هر فرصتی استفاده کنید و عمیقا به چشمان‌اش نگاه کنید و به او بگویید که چه‌قدر دوست‌اش دارید.

 

۲. این‌که او چه جور شریکی برای زندگی‌اش انتخاب می‌کند به شما بستگی دارد.

رابطه‌ای که شما با دخترتان ایجاد می‌کنید، روزی تاثیر بسیار زیادی بر تصمیم او برای ازدواج با شاهزاده‌ی رویاهای‌اش خواهد داشت. اگر یک پدر خوب باشید، او ناخودآگاه سعی خواهد کرد کسی را پیدا کند که مثل شما باشد. اگر پدر خوبی نباشید، پیدا کردن یک پسر خوب و ساختن یک رابطه‌ی متعهدانه و مهرآمیز با او بسیار دشوار خواهد بود.دختران بابا غالبا می‌گویند که زمانی که بزرگ شوند، با بابا یا کسی شبیه به او ازدواج خواهند کرد. شنیدن چنین حرفی خوب است، چون به این معنا است که شما رفتار درستی دارید و پدر فوق‌العاده‌ای برای او هستید.

 

۳. به موسیقی مورد علاقه‌ی او گوش بدهید.

وقتی یک دختر به سن نوجوانی می‌رسد، ممکن است به سبک خاصی از موسیقی گوش بدهد. که ممکن است سبک مورد علاقه‌ی شما باشد یا نباشد. شاید سلیقه‌ی شما و دخترتان در زمینه‌ی موسیقی یکسان نباشد، اما سعی کنید بفهمید که چرا او دائم این نوع موسیقی را گوش می‌دهد. سعی کنید برخی از سی‌دی‌های او را گوش کنید،

 

او را به کنسرت مورد علاقه‌اش ببرید، به این ترتیب چیزی مشترک و موضوعی برای حرف زدن با هم دارید. زمانی که او در ماشین شما است، اجازه دهید او موسیقی را انتخاب کند. در پایان روز، همیشه به این فکر خواهید کرد که زمانی که با هم سپری کردید بی‌قیمت است، چرا که به زودی او ماشین خودش را خواهد داشت – و یا بسیار بدتر، سوار ماشین همسرش خواهد شد!

 

۴. او رفتار شما را با مادرش می‌بیند.

این یکی احتمالا مهم‌ترین توصیه در این فهرست است. آن را رعایت کنید، و به این ترتیب قطعا پدری موفق خواهید بود. کاملا ساده است: همیشه به فرزندان‌تان نشان بدهید که مادرشان را دوست دارید و برای ازدواج‌تان ارزش قائل هستید. در حی این‌که تمام تلاش را می‌کنید تا یک پدر خوب باشید، زندگی شخصی‌تان را فراموش نکنید.گاهی با همسرتان بیرون بروید، با هم فیلم تماشا کنید یا به تئاتر بروید، یا حتی یک سفر آخر هفته برای خودتان و بدون حضور بچه‌ها ترتیب بدهید.

 

شما باید به بچه‌های‌تان نشان بدهید که همسرتان اولویت شماره‌ی ۱ شما است، نه آن‌ها. این کار نه تنها برای بهبود رابطه‌تان بسیار مفید است، بلکه به بچه‌های‌تان نیز کمک می‌کند تا یک نگرش مثبت نسبت به ازدواج در خود توسعه دهند.

 

۵. سعی کنید به دخترتان نزدیک بمانید، به ویژه هنگامی که او به سن نوجوانی می‌رسد.

سال‌های نوجوان یک دوره‌ی چالش برانگیز و دشوار برای همه‌ی شما خواهد بود. دخترتان ممکن است دیگر مثل سابق شیرین و بانمک نباشد. او ممکن است مشکلات دوران بلوغ را تجربه کند و رفتار متفاوتی داشته باشد. در این دوره‌ی زمانی او را از خودتان دور نکنید، و بکوشید که پیوند عاطفی‌تان را با او از دست ندهید.هر بار که نیاز به پند و نصیحت شما دارد، در کنارش باشید، همیشه برای شنیدن هر خبری که دارد، یا علایق و برنامه‌های‌اش آماده باشید. اگر متوجه شدید که از تیغ ریش‌تراشی‌تان استفاده کرده،

 

طوری رفتار کنید که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است. با او طوری رفتار کنید که انگار اصلا تغییر نکرده‌است. او باید احساس کند که شما صرف نظر از هر سن و سالی که دارد، چه ۵ ساله و چه ۱۵ ساله، دوستش دارید و برایش احترام قائل هستید.

 

6. بزنید بیرون، فقط خودتان دو نفر.

حداقل چند بار در سال، با دخترتان بیرون بزنید، بدون این‌که مادرش یا اعضای دیگر خانواده همراه‌تان باشند. می‌توانید به رستوران یا سینما بروید. این بیرون رفتن‌ها به او یاد می‌دهد که یک مرد چه‌طور باید با یک خانم رفتار کند. درب خودرو را برای او باز کنید، از او تعریف کنید، او را بخندانید، اجازه دهید او نوشیدنی‌ها را انتخاب کند.صورت حساب را پرداخت کنید و به گارسون انعام بدهید. او احساس فوق‌العاده‌ای خواهد داشت، و این همان چیزی است که شما می‌خواهید. این‌که چگونه و کجا چند ساعتی را با دخترتان وقت بگذرانید، بستگی به خودتان دارد. خواه در پارک دوچرخه‌سواری کنید یا با هم به کتاب‌فروشی بروید، هر چه که باشد باید از قبل برنامه‌ریزی کنید.

 

رابطه گرم و صمیمی بین پدران و دختر خانم ها

روانشناسان می‌گویند پدر باید به دختر خود توضیح بدهد که این زیبایی درونی او است که اهمیت دارد، نه زیبایی ظاهر او. شخصیت فوق‌العاده، اعتماد به نفس و عزت نفس چیزهایی هستند که به او کمک می‌کنند در زندگی به موفقیت دست بیابد.بزرگ کردن یک دختر در دنیایی که پر است از مجلات مد، اصلا کار آسانی نیست. اما این شما هستید که باید برای او توضیح بدهید که برای ایجاد یک حس خوب در دیگران، نیازی نیست که سر و شکل‌اش را عوض کند!

 

۸. دوران کودکی او را از دست ندهید!

شگفت‌انگیز است که زمان این‌قدر سریع می‌گذارد و شما حتی متوجه نمی‌شوید. دختر کوچک‌تان امروز شما را بابایی صدا می‌کند، بنابراین از نقش‌تان لذت ببرید و اجازه ندهید چیزی از دست‌تان برود!

 

۹. تردید نکنید و اگر لازم است، از دخترتان عذرخواهی کنید.

ما به عنوان پدرانی جوان، مطمئنا تلاش می‌کنیم تا حد امکان بهترین باشیم، اما ما هم انسان هستیم، و گاهی اوقات ممکن است فرزندان‌مان را ناراحت کنیم. هنگامی که می‌دانید اشتباه کرده‌اید، نزد او بروید و به او بگویید“به خاطر اشتباهی که کردم متاسفم، ‌منو می‌بخشی؟” نگران نباشید، او به شما احترام خواهد گذاشت. اگر بلد نیستید عذرخواهی کنید، خوب ‌یاد بگیرید. همین حالا یاد بگیرید تا خیلی دیر نشده! چنین کلماتی باید به طور مستقیم از قلب خارج شوند و در نتیجه، او شما را خواهد بخشید و پیوند عاطفی بین شما قوی‌تر خواهد شد.

 

۱۰. رویدادهای خانوادگی را بیش‌تر جشن بگیرید.

دوران کودکی یکی از به یاد ماندنی‌ترین و مهم‌ترین دوره‌های زندگی ما است. دختر شما باید این دوره را تا جایی که می‌تواند واضح و روشن به یاد داشته باشد. و این وظیفه‌ی شما است. به عنوان مثال، برای جشن تولد بعدی دخترتان می‌توانید پیشنهاد یک سفر خانوادگی را بدهید.می‌توانید از او بخواهید چند مقصد مورد علاقه‌اش را برای سفر پیشنهاد بدهد و بعد با هم مشورت کنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید. اجازه بدهید او خودش برای این سفر آماده شود و به او یادآوری کنید که دفتر یادداشت‌های روزانه‌اش را بردارد.

 

همچنین حواس‌تان باشد که حتما دوربین را با خودتان ببرید، به این ترتیب آلبوم فوق‌العاده‌ای پر از خاطرات ارزشمند خواهید داشت.هر آخر هفته، زمانی را برای تماشای یک فیلم در کنار خانواده اختصاص دهید. یک صبحانه‌ی درست و حسابی آماده کنید یا صبح جمعه‌تان را با خوردن یک حلیم در کنار هم آغاز کنید.اگر هنوز فرصت دیدار از نقاط توریستی منطقه‌تان را نداشته‌اید، از او بپرسید که آیا دوست دارد دیداری از آنها داشته باشد یا نه. می‌توانید پیاده بروید. به دنبال ایده‌هایی برای گذراندن زمان بیش‌تر در کنار هم باشید و کلی عکس بگیرید. حافظه‌ی هیجانی دخترتان را از لحظاتی که با پدرش سپری کرده‌است پر کنید.

 

۱۱. به او یاد بدهید که دادن بسیار مهم‌تر است از گرفتن.

زمانی که بچه‌ها متوجه می‌شوند جهان فقط حول محور آنها نمی‌چرخد، اتفاق خارق‌العاده‌ای رخ می‌دهد. او نباید همیشه روی کمک دیگران حساب کند، و گاهی اوقات باید آخرین تکه‌ی کیک را برای شخص دیگری کنار بگذارد. سعی کنید به او توضیح دهید که زندگی بسیار بهتر خواهد بود اگر به سایر آدم‌ها کمک کند.به او بگویید که گاهی اوقات بهتر است خود را کنار بکشد و نفر اول نباشد. و احتمالا مهم‌ترین چیزی که باید در مورد این جهان یاد بگیرد این است که اگر اشتباهی از او سر زد، آن را بپذیرد و کار درست را انجام دهد.

 

۱۲. همیشه در بزرگترین رویدادهای زندگی‌اش در کنار او باشید.

همه‌ی ما شغلی داریم و تلاش می‌کنیم که یک زندگی حرفه‌ای موفق داشته باشیم؛ برخی از ما به اندازه‌ی کافی برای خانواده‌مان وقت نمی‌گذاریم. اما وقتی اتفاق مهمی در زندگی دخترتان رخ می‌دهد، خواه یک کنسرت در مدرسه باشد یا یک مسابقه‌ی ورزشی، بکوشید در کنار او باشید. همیشه او را به خاطر تلاش‌های‌اش، صرف نظر از هر نتیجه‌ای که می‌گیرد،

 

تشویق کنید. اگر همان شبی که دخترتان در مدرسه برنامه دارد، دوستان‌تان برای تماشای یک مسابقه‌ی فوتبال دعوت‌تان کردند، عاقلانه اولویت‌های‌تان را انتخاب کنید – شما می‌توانید تکرار بازی فوتبال را بعدا ببینید، اما قادر نخواهید بود که دوران کودکی فرزندتان را دوباره تجربه کنید.

 

۱۳. هنگامی که در خانه هستید، تلفن همراه‌تان را خاموش کنید.

بزرگ‌ترین اشتباهی که امروزه تقریبا هر پدری مرتکب می‌شود این است که در خانه هم به کار خود ادامه می‌دهد. کلی تماس تلفنی داریم، مکاتبات‌مان را سر و سامان می‌دهیم، و مطلبی در توییتر یا فیس‌بوک منتشر می‌کنیم. مشکل این‌جاست که با وجود این‌که حضور فیزیکی داریم، هیچ کاربردی برای فرزندان‌مان نداریم.بنابراین، هنگامی که در خانه هستید، گوشی را خاموش کنید. کمی زمان مفید برای شاهزاده خانم‌تان صرف کنید. با او بازی کنید، برایش کتاب بخوانید، یا به سادگی او را نوازش کنید – او تمام روز را منتظر بوده که شما به خانه بیایید! خیلی زود به جایی خواهد رسید که دیگر به همراهی شما نیاز ندارد.

رابطه گرم و صمیمی بین پدران و دختر خانم ها

۱۴. درست کردن موهای او را یاد بگیرید.

بله، معلوم است که درست کردن موی دخترها، بافتن آن و بستن دم اسبی کار مادرها است، اما پدر هم باید هر زمانی که لازم شد بتواند از عهده‌ی این کار بربیاید. مثلا اگر با دخترتان یک سفر دو نفره بروید چه؟ به علاوه، روانشناسان بر این باورند که پدرها هم باید موهای دخترشان را درست کنند و ناخن‌های‌اش را بگیرند! چنین مهارت‌هایی به او نشان می‌دهد که یک مرد در هنگام این‌که قدرتمند است، می‌تواند لطیف و ملایم باشد.

 

 

15. به ورزش‌های مورد علاقه‌ی او بپردازید و یک زندگی سالم را ترویج کنید.

برای این‌که دختر کوچک شما تبدیل به بانویی زیبا و سالم شود، باید او را در زودترین زمان ممکن با ورزش آشنا کنید. ورزش صبحگاهی را جزو برنامه‌های روزانه‌تان قرار دهید، او را برای دویدن بیرون ببرید،به او شنای سوئدی یاد بدهید و زمان بیش‌تری را برای بازی کردن در خارج از منزل صرف کنید. واژه‌ی “دختر‌” نباید با واژه‌ی”ضعیف‌” برابر باشد. دختر شما باید ورزش را نیز تجربه کند تا موفق، قوی و با اعتماد به نفس باشد. دختر بودن به این معنا نیست که همیشه باید لباس‌هایی مثل پری قصه‌ها بپوشند، داشتن ذهن و جسمی سالم هم بخشی از دختر بودن است.

رابطه گرم و صمیمی بین پدران و دختر خانم ها

 

 

به این مطلب چند ستاره امتیاز میدید؟

حمید جعفری

حمید جعفری فعال حوزه محتوا و سئو و مدیر سایت نیک شو ، امیدوارم محتوای این سایت راهی باشد برای زندگی بهتر و لذت بخش تر ......

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا