مطالب جالب علمی

حقایق جالب درباره بوسه و بوسیدن های عاشقانه

حقایق جالب درباره بوسه و بوسیدن های عاشقانه

حقایق جالب درباره بوسه و بوسیدن های عاشقانه

بوسه یکی از لذت بخش ترین و رمانتیک ترین لحظات زندگی است، بوسه انواع مختلفی دارد که همه آن ها قابل ستایش هستند و همه دوست دارند عزیزترین کسان خود را ببوسند. دانستن این حقایق درباره بوسه میتواند شما را شگفت زده کند. با ما همراه باشید تا درباره بوسه و بوسیدن بیشتر بدانیم.

حقایق جالب درباره بوسه و بوسیدن های عاشقانه

درباره بوسه و بوسیدن حقایق جالبی را در ادامه می خوانید:

 

۱. واژه Kiss از کلمه‌ی انگلیسی قدیم cyssan از کلمه‌ی پروتو-ژرمن kussijanan یا kuss گرفته شده است که احتمالا از صدای حاصل از بوسه گرفته شده است.

 

۲. زنی در چین پس از آن‌که محبوبش با بوسه‌ای پرشور و حرارت پرده‌ی گوشش را پاره کرد، بخشی از شنوایی خود را از دست داد. ظاهرا این بوسه با کاهش فشار درون دهان، پرده‌ی گوش را به سمت بیرون کشیده و باعث از دست دادن شنوایی شده است.

 

۳. علم بوسیدن philematology نام دارد.

حقایق جالب درباره بوسه و بوسیدن های عاشقانه

۴. یک حقیقت درباره بوسه این است که لب‌ها ۱۰۰ برابر حساس‌تر از نوک انگشتان دست هستند. حتی حساسیت اندام تناسلی نیز به اندازه‌ی لب‌ها نیست.

 

۵. تقریبا دوسوم افراد هنگام بوسیدن سرشان را به سمت راست متمایل می‌کنند. برخی محققان می‌گویند این ترجیح دادن از دوران جنینی شروع می‌شود.

 

۶. دهان پر از باکتری است. وقتی دو نفر یکدیگر را می‌بوسند، بین ۱۰ میلیون تا ۱ میلیارد باکتری را ردوبدل می‌کنند.

 

۷. در ۵-۶ جولای ۲۰۰۵ زوجی در لندن به مدت ۳۱ ساعت و ۳۰ دقیقه و ۳۰ ثانیه لب‌های یکدیگر را بوسیدند و طولانی‌ترین بوسه‌ی تاریخ را رقم زدند.

حقایق جالب درباره بوسه و بوسیدن های عاشقانه

۸. مهم‌ترین ماهیچه در بوسیدن ماهیچه‌ی حلقوی دهان (orbicularis oris) است که ماهیچه‌ی بوسه نیز نامیده می‌شود و اجازه می‌دهد لب‌ها جمع شوند.

 

۹. بوسه‌ی فرانسوی ۳۴ ماهیچه‌ی صورت را درگیر می‌کند. یک بوسه‌ی معمولی تنها دو ماهیچه را درگیر می‌کند.

 

۱۰. دیگر حقیقت درباره بوسه این است که لب‌ها تداعی‌کننده‌ی واژن هستند.

 

۱۱. اصطلاح بوسه‌ی فرانسوی حدود سال ۱۹۲۳ به عنوان لکه‌ی ننگ فرهنگ فرانسوی وارد زبان انگلیسی شد زیرا تصور می‌شد به شدت به رابطه‌ی جنسی مرتبط است. در فرانسه، به آن بوسه‌ی زبان یا بوسه‌ی روح گفته می‌شود زیرا اگر درست انجام شود، جوری احساس می‌شود که دو روح در حال ادغام شدن هستند. در حقیقت فرهنگ‌های باستانی بسیاری تصور می‌کنند بوسه‌ی دهان به دهان روح دو عاشق را در هم می‌آمیزد.

 

۱۲. اولین بوسه‌‌ای که در نوشتار ذکر شده است، در چهار متن سانسکریت ودایی بوده است.

حقایق جالب درباره بوسه و بوسیدن های عاشقانه

۱۳. رومی‌ها بوسه را به سه دسته تقسیم می‌کنند: (۱) Osculum، بوسیدن روی گونه (۲) Basium، بوسیدن لب‌ها (۳) Savolium، یک بوسه عمیق.

 

۱۴. بوسه‌ی پرشور و حرارت در هر دقیقه ۶.۴ کالری می‌سوزاند. یک شکلات برند Hershey’s kiss حاوی ۲۶ کالری است که سوزاندن آن ۵ دقیقه پیاده‌روی ـ چهار دقیقه بوسیدن‌ـ نیاز دارد.

 

۱۵. یک حقیقت درباره بوسه این است که ممکن است یک زن از طریق بوسیدن به ارگاسم برسد.

حقایق جالب درباره بوسه و بوسیدن های عاشقانه

۱۶. از نظر مکانیکی، بوسه تقریبا مثل شیر خوردن از پستان مادر است. برخی محققان می‌گویند نحوه‌ی بوسیدن یک نفر می‌تواند نشان دهد آیا آن فرد از سینه‌ي مادرش شیر خورده است یا با شیشه شیر تغذیه شده است.

 

۱۷. بوسیدن برای دندان‌ها مفید است. پیش‌بینی یک بوسه جریان بزاق را در دهان افزایش می‌دهد، که از جرم دندان‌ها جلوگیری می‌کند.

 

۱۸. دانشمندان معتقدند بوسیدن ممکن است راهی برای تبادل نمک‌های بدن یا سبوم (چربی پوست) باشد که رابطه‌ی با والدین و معشوق را ایجاد می‌کند، درست مانند برخی پرندگان. در زمان جفت‌گیری، برخی پرندگان غذا را می‌جوند و با نزدیک کردن نوکشان به یکدیگر (مانند یک بوسه) آن را در دهان جفتشان می‌گذارند. اگر غده‌های سباسه (چربی پوست) برداشته شوند و هیچ سبومی در کار نباشد، جفت او را ترک می‌کند.

 

۱۹. کتاب کاما (اشتیاق) سوترا (نوعی شعر) بیش از ۳۰ نوع بوسه را نام می‌برد، از جمله بوسه‌ی جنگ زبان.

 

۲۰. یک حقیقت درباره بوسه این است که طبق یک مطالعه، بسیاری از مردان در مورد زنانی که بوسیده‌اند بیش‌تر از زنانی که هم‌خوابشان بوده‌اند، دقیق و نکته‌بین هستند. این امر نشان می‌دهد بوسیدن بیش از آن که به رابطه‌ی جنسی مرتبط باشد، درباره‌ی عشق است.

 

۲۱. بوسیدن ممکن است در اصل به زمانی برگردد که مادران طی از شیر گرفتن نوزاد، غذای جویده شده را با دهان به نوزادشان می‌دادند. تئوری دیگری می‌گوید بوسیدن از استشمام فرومون‌های یک جفت برای تشخیص سازگاری بیولوژیک، تکامل یافته است.

 

۲۲. محققان مطمئن نیستند که بوسه یک رفتار غریزی یا اکتسابی است. در برخی فرهنگ‌ها مانند آفریقا و آسیا، به نظر نمی رسد بوسیدن تمرین شود.

حقایق جالب درباره بوسه و بوسیدن های عاشقانه

۲۳. شامپانزه‌های معمولی با دهان باز یکدیگر را می‌بوسند، اما نه با زبان. بونوبوها، باهوش‌ترین نخستی‌سانان، با زبان می‌بوسند.

 

۲۴. در قرن دوازدهم و سیزدهم بوسیدن فرد جذامی در میان زاهدان و اشرافیان مذهبی تبدیل به مد شد. تصور می‌شد این نوع بوسه گواه تواضع و فروتنی باشد.

 

۲۵. در قرون وسطا، چنین پنداشته می‌شد که روح جادوگران به وسیله‌ی یک سری بوسه از جمله بوسیدن مقعد شیطان که نقیضه‌ای از بوسیدن پای پاپ است، به پرستش شیطان درمی‌آید.

 

۲۶. بوسیدن در پایان مراسم ازدواج به سنت‌های رومیان باستان برمی‌گردد که در آن برای امضای یک قرارداد از بوسه استفاده می‌شد.

 

۲۷. پلینی ادعا می‌کند بوسیدن سوراخ دماغ یک الاغ سرماخوردگی معمولی را درمان خواهد کرد.

 

۲۸. اولین بوسه‌ی روی پرده در ۱۸۹۶ و توسط شرکت ادیسون ثبت شد. این فیلم با عنوان بوسه‌ی می ایروین و جان سی بریز، ۳۰ ثانیه بود و تنها شامل کلوزآپی از بوسیدن یک زن و مرد می‌شد.

 

۲۹. اولین بوسه‌ی روی پرده بین افرادی از یک جنس در سال ۱۹۲۲ و فیلم قتل شبه عمد اثر سیسیل بی دمیل بود.

 

۳۰. طبق قوانین تولید تصاویر متحرک (معروف به Hays Code) (۱۹۳۰-۱۹۶۸) افرادی که در فیلم‌های آمریکایی یکدیگر را می‌بوسیدند دیگر نمی‌توانستند در حالت افقی باشند؛ حداقل یکی از آن دو نفر باید نشسته یا ایستاده بود. علاوه بر آن، تمام زوج‌های مزدوج روی پرده باید در تخت‌های مجزا می‌بودند و اگر در حال بوسیدن روی یک تخت بودند، حداقل پای یکی از آن دو باید روی زمین ‌می‌بود.

 

۳۱. نظرسنجی‌ها دائما بوسه‌های بین اینگرید برگمن و کری گرنت در فیلم بدنام (۱۹۴۶) را به عنوان یکی از عاشقانه‌ترین بوسه‌های سینمایی تاریخ رده‌بندی می‌کنند. از آن‌جایی که قوانین تولید تصاویر متحرک تنها چند ثانیه بوسه‌ی روی پرده را اجازه می‌داد، آلفرد هیچکاک طوری این صحنه را کارگردانی کرد که گرنت در حین جواب دادن به یک تلفن مکررا برگمن را ببوسد. این بوسه مدام به درازا می‌کشد اما هربار از چند ثانیه بیش‌تر نمی‌شود.

حقایق جالب درباره بوسه و بوسیدن های عاشقانه

۳۲. بوسیدن نقش مهمی در فرهنگ روم و یونان باستان بازی می‌کرد و به عنوان نشانه‌ای از احترام، سپاسگزاری، پیوند دوباره و توافق و یکی از آداب پذیرفتن در نظر گرفته می‌شد. بوسه‌ها بین همسالان، رهبران سیاسی، معلمان، و کشیش‌ها ردوبدل می‌شد. از این رو بوسه‌ی یهودا (بوسه‌ی مرگ) برای خیانت به مسیح واقعه‌ی مهمی بوسیدن در شرایط مسحیت اولیه بود.

۳۳. فیلمی که بیش‌ترین بوسه را داشته دون ژوان (۱۹۲۶) نام دارد که در آن جان بریمور و مری آستور ۱۲۷ بوسه انجام می‌دهد. طولانی‌ترین بوسه نیز در فیلم بوسه (۱۹۶۳) اندی وارهول بود. فیلم شکوه علفزار (۱۹۶۱) با بازی ناتالی وود و وارن بیتی با اولین بوسه فرانسوی هالیوود تاریخ‌ساز شد.

 

۳۴. مسیحیان اولیه در شرایط بسیار ویژه‌ای یکدیگر را می‌بوسیدند که آن‌ها را از سایر مردم غیرمسیحی متمایز می‌ساخت. اولین ارجاعات مسیحیت به آیین بوسیدن در انتهای نامه اول به تسالونیکیان آمده است: با یک بوسه‌ی مقدس به یکدیگر سلام کنید. آیین بوسیدن مسیحیت یا بوسه‌ي صلح در هنگام دعا، عشای ربانی، تعمید، کاهنی و هنگام احوالپرسی،‌ خاکسپاری، عهدهای ربانی و شهادت استفاده می‌شد.

 

۳۵. اگرچه مردان و زنان زیادی آن را بچگانه می‌دانند اما بیش از ۹۵٪ آن‌ها حین بوسیدن گاهی دماغشان را به یکدیگر می‌مالند. در فرهنگ غرب به آن بوسه‌ی اسکیمو می‌گویند، این شکل از بوسیدن تا حدی بر اساس یک آیین خوشامدگویی اینوئيت‌ها به نام kunik است.

 

۳۶. در ۱۹۲۹، برانیسلاو مالنوفسکی مردم‌شناس از جزایر تروبریاند دیدن کرد تا آداب و رسوم جنسیتی آن‌ها را مشاهده کند. او متوجه شد که دو عاشق چندین مرحله مکیدن و گاز گرفتن را در نوعی بوسه‌ی فرانسوی انجام می‌دهند که اوج آن گاز گرفتن مژه‌های یکدیگر است. در حقیقت، در جنوب اقیانوس آرام مژه‌های کوتاه نمادی از موقعیت فرد هستند.

 

۳۷. بیماری‌هایی که از طریق بوسه قابل انتقال هستند شامل مونووکلئوز (بیماری بوسه) و هرپس هستند. انتقال ایدز از طریق بوسه به شدت غیرمحتمل است، گرچه در سال ۱۹۹۷ با بوسه به این بیماری مبتلا شد زیرا خود و شریکش بیماری لثه داشتند. انتقال از طریق خون مرد اتفاق افتاده بود نه از طریق بزاق او.

 

۳۸. مجسمه‌ی معروف بوسه اثر رودین در اصل فرانچسکا درامینی نام داشت و زنی در قرن سیزدهم را در اثر معروف دانته به نام دوزخ نشان می‌دهد که عاشق پائولو، برادر کوچک‌تر همسرش می‌شود. لب‌های آن‌ها در واقع یکدیگر را لمس نمی‌کند، که به سرنوشت نهایی آن دو اشاره دارد.

 

۳۹. یک دستنوشته‌ی قرون وسطایی مردان ژاپنی را از بوسیدن عمیق حین ارگاسم زنان بر حذر می‌دارد زیرا در آن حالت یک زن ممکن است تصادفا زبان شریکش را گاز گرفته و قطع کند.

 

۴۰. بوسه‌ی زندگی (نفس خدا) و بوسه‌ی مرگ (بوسه‌ی یهودا) دو نماد هنری و ادبی قدرتمند هستند. به خصوص نویسندگان قرن شانزدهم به خصوص از آن‌ها برای استعاره‌های جنسی استفاده می‌کردند.

 

۴۱. Cunnilingus نوعی بوسه است که فرد به وسیله‌ی اندام تناسلی خارجی زن را با دهان و زبان خود تحریک می‌کند. کلمه‌ی cunnilingus از واژه لاتین cunnus (واژن) و lingua (زبان) یا lingere (لیسیدن) مشتق شده است.

 

۴۲. یک حقیقت درباره بوسه این است که حرف X در انتهای یک نامه نشان دهنده‌ی تماس لب‌ها حین بوسیدن است.

 

۴۳. یک فرد معمولی حداقل دو هفته از زندگیش را به بوسیدن می‌گذراند.

 

۴۴. در ۱۶ جولای ۱۴۳۹، هنری ششم بوسیدن را در انگلیس ممنوع کرد تا از گسترش طاعون جلوگیری کند.

 

۴۵. بیش از ۴۰۰۰۰۰ توریست هرسال برای بوسیدن سنگ بلارنی نزدیک کرک، ایرلند جمع می‌شوند و غیربهداشتی‌ترین رویداد توریستی جهان را رقم می‌زنند.

 

۴۶. مغز ما نورون‌های ویژه‌ای دارد که کمک می‌کنند لب‌های یکدیگر را در تاریکی پیدا کنیم.

 

 

2.3/5 - (7 امتیاز)

حمید جعفری

حمید جعفری فعال حوزه محتوا و سئو و مدیر سایت نیک شو ، امیدوارم محتوای این سایت راهی باشد برای زندگی بهتر و لذت بخش تر ......

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا