تعبیر خواب

تعبیر خواب آتش زدن | آتش گرفتن خانه | آتش گرفتن انسان

تعبیر خواب آتش زدن | آتش گرفتن خانه | آتش گرفتن انسانتعبیر خواب آتش زدن | آتش گرفتن خانه | آتش گرفتن انسان

خواب آتش می تواند بسیار مهلک و دلهره آور باشد و وقتی که بیدار شدید حتما خداراشکر می کنید که خواب بوده و بخیر گذشته. ما انسان ها خواب های زیادی میبینیم یکی از این خواب ها ممکن است آتش باشد .خواب آتش دارای تعابیری گوناگون است.

 

آتش در خواب می تواند نمادی از پالایش درون و خلوص، خشم، آرزو، جنگ و ستیز و تحولات باشد. مفهوم آتش در خواب به عوامل متعددی از جمله فضایی که در خواب دیده شده است و جزئیات بسیار زیادی که در خواب پدیدار می شود وابسته است.

 

آیا شما نیز تا کنون خواب آتش دیده اید که ترس و وحشتی را در شما به وجود آورده است یا دیدن خواب آتش موجب آرامش و راحتی تان شده است؟

 

سعی کنید تا تمام جزئیاتی که در خواب دیده اید را به یاد بیاورید زیرا تنها به این روش می توانید تعبیری درست از خواب خود ارائه بدهید. همچنین به یاد بیاورید که آیا بر آتشی که در خواب دیده اید کنترل داشته اید یا خیر و اینکه به هنگام تجربه این خواب چه احساسی را تجربه می کردید.

 

تعبیر خواب آتش و کنترل بر آن

در برخی از خواب ها می بینیم که قادر هستیم آتش را کنترل کنیم و در برخی دیگر آتشی غیر قابل کنترل را در خواب خود می بینیم. برخی اوقات آتش در خدمت نیازهای ما است و نمادی از تحولاتی است که خواستار وقوع آن ها هستیم. با این وجود، در برخی موارد دیگر دیدن آتش در خواب نشانه ای شوم و ناخوشایند است.

 

تعبیر خواب آتشی که در خانه شما روشن می شود

اگر در خواب ببینید که هوای بیرون از خانه سرد است و شما آتشی را درون خانه خود برپا می کنید، این خواب تعبیری مثبت دارد و نشان می دهد که دوستان نزدیک شما به زودی به دیدار شما خواهند آمد و اوقات خوشی را با آن ها خواهید گذراند. همچنین این خواب گویای آن است که شما یا یکی از نزدیکانتان به زودی باردار می شوید.

 

تعبیر خواب روشن کردن آتش برای فردی دیگر

اگر در خواب ببینید که آتشی را برای دیگری روشن می کنید، تعبیر آن است که دوستان زیادی اطراف شما وجود دارند و شما معمولا به آن ها کمک می کنید. شما از وقت گذراندن با دوستان خود لذت می برید و به پیدا کردن دوستان جدید نیز علاقمند هستید.

 

تعبیر خواب آتشی که در اجاقی در حال سوختن است

اگر در خواب ببینید که آتشی در امنیت کامل در اجاقی در حال سوختن است، تعبیر آن است که شما در زندگی خود راضی و خوشنود هستید و به دنبال روشنایی و نوری دیگر در زندگی می گردید.

 

تعبیر خواب آتشی که باران آن را خاموش می کند

اگر در خواب ببینید که باران آتش را خاموش می کند، نشانه ای شوم است و به این مفهوم است که شما در آینده ای نزدیک شغل و پول بسیار زیادی را از دست می دهید.

 

تعبیر خواب روشن کردن آتش برای نابود کردن دیگری

اگر در خواب ببینید که برای نابود کردن کسی یا چیزی آتشی روشن می کنید، این خواب نمادی از تنفر و حسادتی است که شما در قلب خود احساس می کنید. ممکن است این احساس تنفر با یکی از دوستان یا همکاران شما در ارتباط باشد.

 

تعبیر خواب شغل آتش نشانی

اگر در خواب ببینید که شما آتش نشان هستید، تعبیر آن است که احتمالا مشکلات بسیار زیادی در زندگی دارید. شما دائما تحت فشار استرس هستید و این خواب به شما هشدار می دهد تا با مشکلات خود روبرو شوید و هرچه زودتر راه حلی برای آن ها پیدا کنید.تعبیر دیگری برای این خواب وجود دارد.

 

خاموش کردن آتش در خواب می تواند نشان دهنده آن باشد که شما در روزهای پیش روی پول بسیار زیادی از دست خواهید داد. توصیه می کنیم که مراقب پول های خودتان باشید و آن ها را با احتیاط خرج کنید. اگر می خواهید در این دوران از هرگونه خسارت مالی جلوگیری کنید، از دیگران پول قرض نگیرید و به دیگران پول قرض ندهید.

 

تعبیر خواب آتشخوار

اگر در خواب ببینید که شما شعبده بازی آتشخوار هستید، نشان دهنده آن است که شما از توانایی کنترل کردن خشم خود برخوردار هستید.

 

تعبیر خواب دیدن چیزی در حال سوختن

اگر در خواب چیزی را در حال سوختن ببینید، تعبیر آن است که شما در احساسات خود غرق شده اید. این خواب می تواند نمادی از احساسات جنسی شما نیز باشد.

 

تعبیر خواب سوختن با آتش

اگر در خواب ببینید که آتش شما را می سوزاند، تعبیر آن است که به زودی کنترل اعصاب خود را از دست می دهید. شما مشکلی دارید که شما را از درون می سوزاند. اگر در خواب ببینید که آتش تا حد مرگ شما را می سوزاند، نشان دهنده آن است که شما مانع از وقوع هر تغییری در زندگی خود می شوید. در واقع، شما از قرار گرفتن در موقعیت های جدید و روابط جدید هراس دارید.

 

تعبیر خواب فرار کردن از آتش

اگر در خواب ببینید که از آتش فرار می کنید، این خواب نشانه ای مثبت است. در دوران پیش روی موفقیت های زیادی خواهید داشت و بر تمام مشکلات و دشواری های مسیر زندگی خود پیروز خواهید شد.

 

تعبیر خواب نجات دادن کسی از آتش

اگر در خواب ببینید که شما کسی را از آتش نجات می دهید، تعبیر آن است که شما دوستانی واقعی در زندگی خود دارید و به همین دلیل فردی شاد و خوشحال هستید. این دوستان به شما در غلبه بر مشکلات و دشواری های زندگی کمک می کنند و مانع از زمین خوردن شما می شوند.

 

تعبیر خواب نگاه کردن به آتش از دور

اگر در خواب ببینید که از دور به آتش نگاه می کنید، تعبیر آن است که ممکن است در آینده مرتکب اشتباهاتی شوید. همچنین ممکن است قرار ملاقات مهمی را از دست بدهید. بنابراین مراقب باشید و از این پیشامد جلوگیری کنید.

 

تعبیر خواب روشن کردن آتش با دستان خودتان

اگر در خواب ببینید که می توانید آتشی را با دستان خودتان راه بیندازید، تعبیر آن است که خشمی درون شما وجود دارد و شما تلاش می کنید تا آن را سرکوب کنید. همچنین ابراز کردن خودتان برای شما کاری بسیار مشکل و سخت است.

 

تعبیر خواب دیدن آتشی نامرئی

دیدن آتشی نامرئی در خواب نمادی از پالایش و تصفیه درونی خودتان است. این خواب به شما هشدار می دهد که اکنون زمان پرداختن به شروعی جدید و پشت سر گذاشتن گذشته فرا رسیده است.

 

تعبیر خواب آب و آتش

دیدن آب و آتش در کنار هم در خواب نشان دهنده آن است که شما در زندگی واقعی خود گرفتار مساله ای بزرگ و اساسی هستید. درواقع چالشی عاطفی درون خودتان وجود دارد و شما در هر دو جهت کشیده می شوید.

 

تعبیر خواب آتش بازی

دیدن آتش بازی در خواب نشان دهنده آن است که به زودی احساسات سرکوب شده خود را بیرون می ریزید و استعداد و خلاقیت خود را به دیگران نشان می دهید.

تعبیر خواب آتش زدن | آتش گرفتن خانه | آتش گرفتن انسان

تعبیر خواب آتش به چه معناست

 

به یاد آوردن احساسی که با دیدن آتش در خواب تجربه کرده ایم بسیار مهم است. تعبیر خواب آتش با توجه به احساسات شخصی تعبیری متفاوت خواهد بود.

 

احساس خوشایند

اگر در خواب ببینید که آتشی قلب شما را تسخیر کرده است و شما احساسی خوشایند یا احساس هیجان را تجربه می کنید، تعبیر آن است که شما از زندگی عاشقانه خود بسیار راضی هستید. درواقع شما احساساتی بسیار قوی نسبت به شریک عاطفی خود دارید و هیچ چیزی وجود ندارد که خواستار تغییر آن باشید.

 

 احساس امنیت

اگر در خواب آتشی ببینید و احساس امنیت را تجربه کنید، این خواب نشانه ای خوشایند است و تعبیر آن است که شما نیز در زندگی واقعی خود احساس امنیت را تجربه می کنید. شما دوستان بسیار زیادی دارید که در هر لحظه ای در دسترس شما هستند. بعلاوه، شریک عاطفی شما فردی بسیار قابل اعتماد است و به همین دلیل شما نیز در زندگی عاشقانه خود احساس امنیت و حمایت را تجربه می کنید

 

احساس درد

درد یکی از رایج ترین احساساتی است که در خواب آتش تجربه می شود. اگر در خواب ببینید که با آتش می سوزید و احساس درد را تجربه می کنید، تعبیر آن است که در حال حاضر کاملا احساس بدی دارید. زندگی واقعی شما لبریز از مشکلات، ناامیدی، خشم و رنج است. بعلاوه، این خواب به این معناست که کسی در زندگی واقعی تان به شما حسادت می کند.

 

احساس ترس

تجربه احساس ترس به هنگام دیدن آتش در خواب نیز تجربه ای متداول است. این خواب به این معناست که شما از شغل خود ناراضی هستید. احتمالا کسی در محیط کار به شما حسادت می کند و مشکلات زیادی با همکاران خود دارید. همچنین این خواب می تواند به این معنا باشد که شما در معرض خطری قرار خواهید گرفت.

 

 احساس دوست داشتن آتش

اگر در خواب ببینید که آتش را دوست دارید، تعبیر آن است که چالش های زندگی واقعی برای شما خوشایند و دوست داشتنی هستند. همچنین این خواب به این معناست که شما می خواهید ویژگی های مردانه تری داشته باشید یا همسری پیدا کنید که رفتاری مردانه تر داشته باشد.

 

احساس خنثی

اگر خواب آتش ببینید و هیچ احساسی نسبت به آن نداشته باشید، تعبیر آن است که شما در زندگی واقعی خود هیچ انگیزه ای ندارید. هیچ چیزی در زندگی واقعی شما وجود ندارد که شما را به حرکت وادار کند و شما را به فردی مفید و سازنده تبدیل کند.

تعبیر خواب آتش زدن | آتش گرفتن خانه | آتش گرفتن انسان

تعبیر خواب سوختن خانه در آتش

 

خانه

خانه رایج ترین چیزی است که ممکن است در خواب آتش دیده شود. اگر در خواب خانه خود را در آتش ببینید، تعبیر آن است که در دوران پیش روی تغییرات بسیار زیادی در خانواده شما رخ می دهد.علاوه بر این، دیدن خانه ای که در آتش در خواب می سوزد، نشان دهنده آن است که برخی تغییرات برای شما موثر و سازنده خواهد بود.

 

اما اگر مکررا خانه خود را در خواب درون آتش ببینید، تعبیر آن است که شاید شما هنوز برای تغییرات آمادگی لازم را ندارید. درواقع شاید در برابر تغییرات می جنگید.به هر حال، اگر در خواب ببینید که آتش خانه شما را کاملا ویران کرده است،

 

این خواب نشانه ای بسیار شوم و نامبارک است. این خواب نمادی از ناراحتی هایی است که به زودی در انتظار شما خواهند بود. احتمالا کسی یا چیزی که برایتان بسیار عزیز است را از دست خواهید داد.

 

 افراد

اگر در خواب ببینید که فرد دیگری در آتش می سوزد، به این معناست که شما داری احساساتی بسیار قوی نسبت به این فرد هستید. این احساسات می توانند با توجه به احساسی که در خواب تجربه می کنیم احساساتی خوشایند یا ناخوشایند باشند.

 

 کپسول آتش نشانی

اگر در خواب ببینید که با استفاده از یک کپسول آتش نشانی آتشی را خاموش می کنید، تعبیر آن است که شما مانع از وقوع تغییرات در زندگی خود می شوید. همچنین این خواب به این معناست که شما تمایلات و احساسات شدیدی را سرکوب می کنید که ممکن است شما را در خود غرق کنند.

 

آنچه خواندیم رایج ترین نمونه های تجربه آتش در خواب بود. همانطور که مشاهده کردید، شما می توانید احساسات گوناگونی را در هنگام دیدن آتش در خواب تجربه کنید. بعلاوه در این مقاله با چگونگی تعبیر کردن این احساسات آشنا شدید.

 

اما نکته دیگری نیز وجود دارد که بهتر است به آن اشاره شود. اگر مردی آتش را در خواب ببیند، تعبیر آن است که خواب بیننده بیش از اندازه خود را وقف کارش کرده است و اعتماد به نفس بسیار زیادی دارد.

 

از طرف دیگر، اگر زنی آتش را در خواب ببیند، تعبیر آن است که خواب بیننده خود را کاملا وقف عشق کرده است و عشق به اصلی ترین جنبه در زندگی او تبدیل شده است.

 

شعله‌وری بدن

انگشت شصت:

اصفهانی می‌گوید: اگر ببینی از انگشت شصت تو شراره و تکه‌های آتش بیرون می‌زند، یـعـنـی با مادر خودت فساد می‌کنی.

 

عورت:

ابن سیرین می‌گوید:

اگر ببینی از «آلت مردی» تو آتشی بیرون آمد که نیمی از آن به سمت مشرق و نیمی دیگر به طرف مغرب رفته است، یـعـنـی صاحب فرزندی می‌شوی که «پادشاه» کل جهان خواهد شد (مانند ذوالقرنین).

 

حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: اگر ببینی از «فرج» تو آتش بیرون آمده است، یـعـنـی فرزندان تو جهان را فتح و تصرف می‌کنند و جهانگیر می‌شوند.

 

سر و صورت:

جابر مغربی می‌گوید:

اگر ببینی از سر تو آتش شعله‌ور شده است، یـعـنـی در کار خودت پیشرفت می‌کنی.

 

حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: اگر نورِ آتشِ دست یا صورت و یا لباس تو به حدی زیاد است که همه را دچار تعجب و حیرت کرده است، یـعـنـی دشمن را شکست می‌دهی و به خواسته‌هایت در دنیا و آخرت می‌رسی،

 

همانطور که در قرآن کریم آمده: وَاَدْخِلْ یَدَكَ فِی جَیْبِكَ تَخْرُجْ بَیْضَاء مِنْ غَیْرِ سُوءٍ… _ و دستت را در گریبانت داخل کن که سپید و روشن بدون رنج درآید… (نمل-12) که یکی از معجزه‌های حضرت موسی (ع) برای فرعون بود.

 

دهان:

امام صادق (ع) می‌فرمایند: اگر ببینی از دهانت آتش بیرون می‌آید، یـعـنـی تهمت و بهتان و حرف‌های دروغ خواهی گفت.

تعبیر خواب آتش زدن | آتش گرفتن خانه | آتش گرفتن انسان

تعبیر خواب آتش گرفتن بدن

 

سوختن بدن و حرارت آتش

حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند:

اگر ببینی آتش گرم و سوزان است، یـعـنـی دچار تب می‌شوی.

اگر ببینی بدنت بر اثر آتش سوخته است، یـعـنـی به اندازه سوختگی دچار رنج و ضرر و زیان می‌شوی.

 

امام صادق (ع) می‌فرمایند:

اگر ببینی آتش بدون نوری تو را سوزانده، یـعـنـی دچار بیماری سرسام می‌شوی.

 

حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند:

اگر ببینی خانۀ تو آتش گرفته و تمام بدنت در اثر آتش سوخته و شعله‌های آتش زبانه می‌کشد، ولی دچار بیم و ترس نشده‌ای، یـعـنـی به خاطر ضعف و بیماری‌هایی مثل سرمازدگی و طاعون و آبله و سرخچه دچار رنج و سختی و مصیبت خواهی شد (دفع بلا و گرفتاری).

 

اگر ببینی کسی تو را در آتش انداخته و سوزاند، یـعـنـی «پادشاه» و فرمانروا به تو ستم می‌کند، ولی به سرعت نجات پیدا می‌کنی و بشارت و خوبی به تو می‌رسد، همانطور که در قرآن کریم آمده: قُلْنَا یَا نَارُ كُونِی بَرْدًا وَسَلَامًا عَلَى اِبْرَاهِیمَ _ گفتیم: ای آتش بر ابراهیم خنک و سالم باش (انبیاء-69).

 

تعبیر خواب آتش گرفتن

دانیال نبی:

اگر بیند که آتش اندام وی را بسوخت، دلیل کند که به قدر آن سختگی وی را رنج و مضرت رسد، اگر بیند که از آن آتش فرا گرفت، دلیل کند که به قدر آن، از مال حرام به وی رسد. اگر بیند که کسی وی را در آتش افکند و وی را سوخت دلیل کند که پادشاه بر وی ستم کند، لیکن زود خلاصی یابد و بشارت و نیکوئی یابد. اگر بیند که آتش وی را نسوخت، دلیل کند که روی به کراهت، سفری کند.

 

ابراهیم کرمانی:

اگر بیند که آتش جامه او را به سوخت، دلیل که با خویشان جنگ و خصومت کند، یا از سبب مال اندوهگین گردد.

 

امام صادق (ع):

اگر بیند که در پهلوی او آتشی افروخته بود او را زیان نداشت، دلیل کند که بدو خیر و نیکی رسد.

 

اگر ببیند آتشی او را سوزاند که نور نداشت، به بیماری سردرد دچار خواهد شد.

 

اگر بیند که آتش وی را بسوخت و آن آتش را نور نیست، دلیل است که کسی را از خویشان و فرزندان وی فرزندی آید، که مردمان بر وی ثنا گویند و مال و بزرگی یابد به قدر آن آتش

 

مطیعی تهرانی:

اگر بیننده خواب ببیند که با آتش افروخته شده لباسش سوخت زیانی به او می‌رسد و اگر دستش سوخت به یکی از اعضا بدنش آسیب می‌رسد. اگر در خواب دیده‌اید که کنار آتش نشسته‌اید ولی از شدت حرارت آتش چنان گرم شده‌اید که احتمالاً می‌سوزید و خود را در کنار کشیدید نشان آن است که پشت سر شما بد می‌گویند و در زبان مردم می افتید و اینجا و آن جا از شما عیب جویی می‌کنند.

 

آتش سوزندگی دارد ولی اگر در خواب ببینیم که آتش برمی داریم و ما را نمی‌سوزاند توفیقی بزرگ حاصل می‌کنیم و به اوج موفقیت می‌رسیم. اگر بیننده خواب ببیند که او را در آتش افکندند و از هول و هراس بیدار شد نشان آن است که از منبع قدرتی به او ستم می‌شود و اگر آتش او را نسوزاند نشان آن است که با بی رغبتی به سفری می‌رود که از آن سفر هیچ سودی عاید او نمی‌شود.

 

کتاب سرزمین رویاها:

شما در آتش می‌سوزید: ضرر و شکست درکار

 

آنلی بیتون می‌گوید: دیدن آتش در خواب اگر در آن نسوزید، نشانة خوشبختی و سعادت است. این خواب برای دریا نوردان و مسافران کشتی و همینطور برای افرادی که در خشکی بسر می‌برند، علامت موفقیت و خوشبختی همیشگی است.

 

تعبیر خواب آتش سوزی در شهر

ابراهیم کرمانی می‌گوید:

اگر ببینی شهر یا محله و مکانی آتش گرفته، طوری که آتش سهمگین بود و همه چیز را سوزانده و دچار ترس و خوف شده‌ای، یعنی در آن مکان جنگ و درگیری بوجود خواهد آمد یا بیماری سختی گسترش می‌یابد،

 

و اگر ببینی آتش، بعضی چیزها را سوزانده و بعضی را نسوزانده و تو را دچار ترس و خوف کرده است، یعنی در آنجا جنگ و درگیری بوجود می‌آید و اگر نور و زبانه و شعله نداشته باشد تعبیرش بیماری سخت می‌باشد.

 

اگر ببینی آتش از جایی به جای دیگر افتاد ولی صدمه‌ای نزده، یـعـنـی سود و منفعتی به تو می‌رسد و اگر فقیر هستی ثروتمند می‌شوی.

 

اگر ببینند در جایی آتش سوزی شده طوری که صدای زیاد و ترسناکی دارد و شعله‌هایش هم زبانه می‌کشد ولی صدمه‌ای نمی‌زند، یـعـنـی مردم آنجا با یکدیگر بحث و جدل و بگومگو پیدا می‌کنند و دچار درگیری لفظی و زبانی می‌شوند.

 

ابراهیم کرمانی می‌گوید:

اگر آتشی از آسمان افتاد و شهر یا محله یا جائی را سوزانده است، یـعـنـی مردم آنجا در کارهایشان دچار ترس و بیم می‌شوند.

تعبیر خواب آتش سوزی در شهر نشان دهنده ویرانی و از بین رفتن تعاملات اجتماعی است.

تعبیر خواب آتش زدن | آتش گرفتن خانه | آتش گرفتن انسان

تعبیر خواب آتش

 

تعبیر خواب آتش گرفتن خانه

دانیال نبی:

اگر بیند که آتش در خانه وی افتاد و همه اندام وی را بسوخت و زبانه همی زد و از او سهم و ترس در دل او نیامده، دلیل کند که محنت و مصیبت بدو رسد و سبب بیماری و ضعف بود، چون سرما و طاعون و آبله و سرخچه و آن چه بدین ماند.

 

ابراهیم کرمانی:

اگر بیند که آتش در خانه کسی افتاده، دلیل که آن کس در جنگ و فتنه و جور سلطان افتد. اگر بازرگانی بیند که آتش در دکان و کالای او افتاد، دلیل کند که کالائی که دارد بر باد دهد، یا آن چه به در می‌ارزد، به سه درم فروشد و بر کسی شفقت نبرد.

 

یوسف پیامبر:

دیدن خانه سوختن یا در آتش افتادن دلیل بر افتادن دراندک زحمتی از سلطان باشد

 

آنلی بیتون: اگر در خواب دیدید خانه‌ی شما در آتش می‌سوزد، تعبیر آن این است که همسری مهربان و فرزندانی، بسیار خوب نصیب شما خواهد شد. مشاهده‌ی آتش روشن در خواب، علامت آن است که اتفاقات خوشایندی برای شما پیش خواهد آمد.

 

در کتاب سرزمین رویاها آورده شده است:

حریق در خانه دیگران: احترام و امتیاز شما بالاتر می‌رود.

حریق در خانه شما با شعله‌های روشن و واضح: یک شغل خوب

یک حریق در خانه شما با شعله‌های تیره: ورشکستگی مالی

حریق در خانه شما با شعله‌های کوچک: پول هنگفت

 

دیدن آتش به همراه دود در خواب

دانیال نبی: اگر کسی آتش بی دود در خواب بیند دلیل که به پادشاهی نزدیک شود و کار بسته او گشاده شود. اگر بیند که آتش را دود بود، دلیل کند که به قدر آن مال حرام، وی را به رنج و تیمار حاصل گردد یا جنگ و خصومت

 

ابراهیم کرمانی: اگر آتش را با دود بیند دلیل کند بر ترس و بیم اندر کارها.

 

امام صادق: اگر در رزمگاه، آن آتش را با دود بیند، دلیل کند که از پادشاه، او را ترس و بیم بود.

 

کتاب سرزمین رویاها: دود بسیار بدون آتش: یک مصیبت در پیش است. یک آتش بدون دود: پول به فراوان به دستتان می‌آید.

 

باریدن آتش از آسمان

اسماعیل بن اشعث گوید:

اگر کسی بیند که از آسمان، مانند باران آتش می‌بارید، دلیل بر بلا و فتنه و خونریزی بود، از جهت پادشاهان در آن موضع

 

اگر بیند که آتشی از آسمان بیامد و چیزهای خوردنی که از آن او بود بسوخت، دلیل کند که طاعت‌های وی، نزد حق تعالی پذیرفته شود.

 

اگر بیند که از آسمان آتش همی آمد و کسی را نسوخت، بیم عذاب حق تعالی باشد. و باشد که از پادشاه وی را بیم بود

 

اگر بیند که بر سر آتشی بزرگ گرم می‌شد، دلیل کند که به پادشاهی بزرگ نزدیک گردد

 

اگر بیند که بر آتشی چیزی همی ریخت، دلیل کند که شغل دنیای وی تمام گردد.

 

اگر بیند که آتشی از آسمان فرود آمد و نبات زمین را بسوخت، دلیل کند که در آن دیار مرگ مفاجات بسیار بود.

 

اگر بیند که آتشی بزرگ، قبه یا مناره بسوخت، دلیل کند که پادشاه آن موضع هلاک گردد.

 

ابراهیم کرمانی: اگر بیند که آتش از آسمان بیفتاد، شهری یا محله یا سرائی بسوخت، دلیل کند که آن بلا و فتنه که گفته شد، بر اهل آن موضع شهر بود.

 

سرزمین رویاها: آتش از آسمان می‌بارد: غم واندوه

 

تعبیر خواب آتش از دیدگاه امام صادق

اگر بیند پاره‌های آتش می‌خورد، دلیل کند که مال یتیمان خورد

 

اگر بیند که از دهان وی آتش بیرون می‌آید، دلیل کند که سخن دروغ و بهتان گوید.

 

اگر بیند که از هر جایی آتش‌های سوزنده می‌گرفت، دلیل کند که از هر جایی میانجی کند، میان رعیت و مردمان پادشاه.

 

اگر بیند هیزم آتش عظیم می‌سوخت، دلیل کند بر جنگ و فتنه در آن دیار.

 

اگر بیند که آتش در مردم می‌زد، دلیل نصرت بود او را بر دشمنان.

 

اگر در رزمگاه، آتش بیند، دلیل کند بر بیماری‌های صعب، چون آبله و طاعون وسرسام وسکته و مرگ مفاجات.

 

اگر آتش را در بازار بیند، دلیل کند بر بی دینی اهل بازار و آن که اهل بازار در تجارت، انصاف ندهند و در خرید، دروغ گویند.

 

اگر در دریای آتشی افتاده بیند، دلیل کند که در مردم آنجا، مصادره بود از پادشاه، و از اوبر رعیت ظلم رسد.

 

اگر در راه مجهول آتش بیند، دلیل بر بی دینی بود.

 

اگر آتش در جامه کسی افتاده بیند، دلیل کند که آن کس را مصیبت و ترس و بیم بود

 

اگر خویشتن را بر آتش ایستاده بیند، دلیل که او را رنج رسد.

تعبیر خواب آتش زدن | آتش گرفتن خانه | آتش گرفتن انسان

تعبیر خواب آتش زدن جنگل

 

تعابیر دیگری از دیدن آتش و شعله‌های آن در خواب

حضرت دانیال گوید:

اگر آتش را با تف و سوز بیند، دلیل کند که از علت تب، بیمار گردد

اگر بیند که از آتش، گرمی و تیس به او رسید دلیل که کسی وی را در روز غیبت کند.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند که شعله آتش به مردمان همی انداخت، دلیل کند که در میان مردم، عداوت و دشمنی افکند

 

اگر کسی آتشی عظیم در زمین بیند، دلیل کند کمه در آن موضع فتنه و جنگ افتد

 

اگر چیزی سوخته بیند دلیل کند که از جهت زنان وی، را با کسی خصومت کند

 

اگر بیند در شهری یا محلی یا در سرائی آتش افتاد، چنانکه هر چه بود همه را بسوخت و آن آتش زبانه می‌زد و او را سهمگین همی داد، دلیل کند که در آن موضع، جنگ و کارزار بود، یا بیماری صعب افتد.

 

اگر بیند که آتش برخی چیزها را بسوخت و برخی رها کرد و او را سهمگین بداشت، دلیل بود بر جنگ و کارزار در آن موضع.

 

اگر زبانه و فروغ نداشت، دلیل بر بیماری صعب کند.

 

اگر بیند که آواز سهمگین داشت و زبانه همی زد و درجائی افتاد، لیکن گزند نمی‌کرد، دلیل بود که در میان اهل آن موضوع، گفتگوی و خصومت افتد به زبان.

 

اگر بیند که از زیرزمین آتش سهمگین برآمد سوی آسمان شد، دلیل بود که اهل آن موضع یا دوستان حق تعالی حرب کند به دروغ و بهتان گفتن بر وی، به قدر و قوه آن آتش که دیده بود.

 

اگر بیند آتشی از جایی به جایی افتاد و آن آتش هیچ گزند نمی‌کرد، دلیل بود که در آن منفعت یابد و اگر درویش بود توانگر گردد.

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

اگر بیننده خواب ببیند که آتش را برای روشنائی افروخته یا دیگران افروخته‌اند و یا به سبب افروختن آتشی که افروزنده آن ناشناس می‌باشد اتاق یا محیط روشن شده نشانه آن است که جستجو و کنجکاوی می‌کنیم که به سبب این تفحص و پیگیری معنا سود می‌بریم و بینائی و هشیاری حاصل می‌کنیم. معبران کهن متذکر شده‌اند که برداشتن آتش خوردن مال حرام و تصرف و غصب مال یتیم است.

 

یوسف نبی علیه السلام گوید:

دیدن آتش فتنه بود

دیدن سوختن آتش مصیبه بود

دیدن در میان آتش بینه باشد

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است:

شما آتش داخل بخاری یا اجاق را بهم می‌زنید: نمی‌دانید چطور خشمتان را کنترل کنید.

یک آتش با شعله‌های خوب: شادی بزرگ در پیش دارید.

شما اصلاً توجهی به آتش سوزی ندارید: شما را خیلی دوست دارند.

مأموران آتش نشانی آتش را خاموش می‌کنند: خبرهای خوش

یک نفر به درون آتش می‌افتد: بد شانسی

بستگان شمای در آتش می‌سوزند: بزودی تب شدیدی می‌کنید.

شما شاهد خاموش شدن یک آتش هستید: ناکامی

شما در آتش هستید: موفقیت و خوشحالی

یک آتش خاکستر شده: شانس نخواهید داشت.

یک آتش بزرگ: تغییرات بسیار جدی در کارها

یک شعله کوچک: خبرهای خوش

آب بر روی آتش می‌ریزید: کنترل خودتان را از دست خواهید داد.

شما یک آتش روشن می‌کنید: مجذوب یکنفر خواهید شد.

چیزی را از میان آتش با دستتان بیرون می‌کشید: از موانع و مشکلات عبور می‌کنید.

شما یک آتش را بکلی خاموش می‌کنید: به شما پاداش خوبی می‌دهند.

آتش مصنوعی: بزودی بچه دار خواهید شد.

حریق روی زمین: یک تغییر خوشایند

حریق روی دریا: ماجراهایی که به موفقیت می‌رسند.

 

لوک اویتنهاو می‌گوید:

آتش: اعلان خطر در مقابل یک دزد

شعله‌های آتش: مبلغ زیادی پول به دستتان خواهد رسید.

 

روشنائی آتش

ابن سیرین می‌گوید:

اگر ببینی برای روشنایی آتش روشن کرده‌ای، یـعـنـی مسئله‌ای را با دلیل و منطق بیان می‌کنی و روشن می‌سازی.

 

جابر مغربی می‌گوید:

اگر ببینی که در بیابان آتش روشن کرده‌ای، طوری که مردم از نور آتش تو راه را پیدا می‌کنند، یـعـنـی مردم از علم و حکمت تو استفاده کرده و هدایت می‌شوند، اگر آن آتش در حال خاموش شدن است و نورش کم می‌شود، یـعـنـی حال و روز تو دگرگون شده و از دنیا خواهی رفت، و یا چنانچه ببینی درخشش آتشی که روشن کرده‌ای بر راه راست نمی‌درخشد و بر راهی دیگر می‌درخشد، یـعـنـی علم تو مردم را دچار گمراهی می‌کند .

 

ابن سیرین می‌گوید: اگر روشنایی آتشی را ببینی که بوسیلۀ آن می‌توان راه رفت، یـعـنـی زاهد و پرهیزکار می‌شوی.

 

امام صادق (ع) می‌فرمایند: اگر آتش را در راهی ببینی که تا به حال آن راه را ندیده‌ای، تعبیرش بیدینی است.

 

آتش بیهوده

ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی آتشی را بیهوده روشن کرده‌ای، یـعـنـی بدون هیچ علت و سببی جنگ و دشمنی می‌کنی .

 

ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی در تنور یا آتش‌دان آتشی روشن کرده‌ای (بدون آنکه بخواهی غذائی درون آن بپزی) یـعـنـی با مردی از خانواده یا فامیل درگیری و دشمنی پیدا می‌کنی.

 

 

 

3.3/5 - (14 امتیاز)

حمید جعفری

حمید جعفری فعال حوزه محتوا و سئو و مدیر سایت نیک شو ، امیدوارم محتوای این سایت راهی باشد برای زندگی بهتر و لذت بخش تر ......

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا