سینما و موسیقی

بیوگرافی جسیکا چستین Jessica Chastain +معرفی فیلم ها

بیوگرافی جسیکا چستین Jessica Chastain +معرفی فیلم ها

بیوگرافی جسیکا چستین Jessica Chastain +معرفی فیلم ها

جسیکا چستین بازیگر مشهور هالیوودی متولد 24 مارس 1977 (42 ساله) اســـت ، وی یکی از بی حاشیه ترین و مشهورترین بازیگران زن در هالیوود به شمار می رود. او به جز بازیگری در زمینه تهیه کنندگی نیز فعالیت می کند. وی بابت بازی در نقش زنانی با اراده قوی، در فیلم‌هایی با مضمون فمینیستی مشهور اســـت و تاکنون جوایز مختلفی از جمله یک جایزه گلدن گلوب برنده شـــده و دو بار هم نامزد دریافت جایزه اسکار شـــده‌ اســـت. مجله تایم در سال ۲۰۱۲ از او به عنوان یکی از ۱۰۰ فرد دارای بیشترین تأثیر در جهان یاد کرد.

 

جسیکا در شهرستان ساکرامنتو، کالیفرنیا به دنیا آمد و بزرگ شـــد و از کودکی به بازیگری علاقه نشان داد. در سال ۱۹۹۸، اولین نقش رسمی خود را با بازی در نقش ژولیت (اثر ویلیام شکسپیر) ایفا کرد. سپس برای تعلیم در رشته بازیگری به مدرسه جولیارد رفت، و پس از آن با جان ولز، تهیه‌کنندهٔ تلویزیون، قرارداد امضا کرد. او بارها در مجموعه‌های تلویزیونی مختلف، از جمله نظم و قانون: دادگاه با هیئت منصفه، به دفعات در نقش‌های مهمان بازی کرد. همچنین در سال ۲۰۰۴، نقشی از باغ آلبالو اثر آنتون چخوف را روی صحنه برد و در سال ۲۰۰۶ نقشی از نمایش تراژدی سالومه اثر اسکار وایلد بازی کرد.

بیوگرافی جسیکا چستین Jessica Chastain +معرفی فیلم ها

عکسهای جسیکا چستین

 

اولین نقش چستین در یک فیلم، مربوط به بازی در فیلم جولین در سال ۲۰۰۸ بود، اما در سال ۲۰۱۱ و پس از بازی در چندین فیلم، از جمله پناه بگیر و درخت زندگی به شهرت رسید. بازی وی در فیلم خدمتکاران کــه در سال ۲۰۱۱ پخش شـــد، منجر به نامزد شـــدن وی برای جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شـــد. در سال ۲۰۱۲، بابت بازی در نقش یک تحلیلگر سی‌آی‌اِی در فیلم سی دقیقه پس از نیمه‌شب برنده جایزه گلدن گلوب و نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شـــد. در همان سال، اولین نقش خود را در تئاتر برادوی نیز بازی کرد. بازی در فیلم‌های میان‌ستاره‌ای و مریخی برای او درآمد فراوان به همراه آورد، و پس از آن، به خاطر بازی در یک سال بسیار خشن (۲۰۱۴)، دوشیزه اسلون (۲۰۱۶) و بازی مالی (۲۰۱۷) نیز مورد ستایش قرار گرفت.

 

چستین بنیان‌گذار شرکت تهیه‌کنندگی سینمایی فرکل فیلمز اســـت کــه با هدف ترویج تنوع فرهنگی در فیلم‌ها ایجاد شـــد. چستین در مورد مشکلات سلامت روانی، برابری جنسیتی و رفع تبعیض نژادی بسیار فعال اســـت. همسر او، جیان لوکا پاسی د پره‌پوسولو ، در زمینهٔ مُد فعال اســـت.

بیوگرافی جسیکا چستین Jessica Chastain +معرفی فیلم ها

دوران کودکی و نوجوانی

چستین در ۲۴ مارس ۱۹۷۷ در کالیفرنیا به دنیا آمد ، نام مادرش جری رنه هیستی و پدرش مایکل موناســـتریو ، موسیقی‌دان سبک راک بود. زمانی کــه جسیکا به دنیا آمد پدر و مادرش هر دو هنوز زیر بیست سال سن داشتند. جسیکا مایل به صحبت کردن در انظار عمومی راجع به پیش‌زمینه خانوادگی‌اش نیست. او دو خواهر و دو برادر دارد؛ خواهرش جولیت در سال ۲۰۰۳ و پس از سال‌ها اعتیاد، خودکشی کرد و درگذشت. چستین در ساکرامنتو و توسط مادرش و ناپدری‌اش، مایکل هیستی، کــه یک مأمور آتش‌نشانی بود، بزرگ شـــد. او گفته کــه ناپدری‌اش اولین کسی بود کــه باعث شـــد او در زندگی‌اش احساس امنیت کند.

 

چستین اولین بار در هفت‌سالگی، زمانی کــه با مادربزرگش به تماشای اجرایی از جوزف و کت تکنی‌کالر شگفت‌انگیز رفت، به بازیگری علاقمند شـــد. او به همراه بچه‌های دیگر به‌طور مرتب اجراهای خانگی غیرحرفه‌ای بر پا می‌کردند، کــه چستین خودش را کارگردان هنری این اجراها می‌دانست. در مدتی کــه در دبیرستان ال‌کامینو فاندامنتال مشغول به تحصیل بود، از نظر درسی مشکل بسیار داشت. او تنها بود و احساس می‌کرد با بقیهٔ بچه‌های مدرسه صمیمیتی ندارد. در نهایت، راه فرار را در هنرهای نمایشی یافت. او تعریف کرده‌اســـت کــه چگونه گاهی از مدرسه غیبت می‌کرد تا آثار ویلیام شکسپیر را مطالعه کند. نهایتاً به خاطر غیبت‌های مکرر در سال آخر دبیرستان، موفق به اتمام دبیرستان نشـــد، و بعدها از طریق مدرسه بزرگسالان توانست دیپلم بگیرد.

 

چستین در مورد دوران کودکی‌اش چنین می‌گوید:من با مادری مجرد [بزرگ شـــدم] کــه بسیار سخت کار می‌کرد تا غذایی روی میز داشته باشـــد. ما پول نداشتیم. شب‌های زیادی بود کــه باید گرسنه می‌خوابیدیم. من با سختی زیادی بزرگ شـــدم. هیچ چیز در آن دوره آسان نبود.

بیوگرافی جسیکا چستین Jessica Chastain +معرفی فیلم ها

در سال ۱۹۹۸، چستین تحصیلاتش را در آکادمی هنرهای دراماتیک آمریکا به پایان رساند و اولین اجرای حرفه‌ای خود را با بازی در نقش ژولیت، در اجرایی از رومئو و ژولیت کــه توسط کمپانی هنری منطقه خلیج سانفرانسیسکو بر پا شـــده بود، انجام داد. این اجرا باعث شـــد کــه در آزمون هنرآزمایی مدرسهٔ جولیارد، در نیویورک، شرکت کند. او با کمک هزینهٔ تحصیلی کــه توسط رابین ویلیامز اهدا شـــده بود، به این مدرسه راه یافت. او در نهایت در سال ۲۰۰۳ با مدرک کاردانی در رشتهٔ هنرهای زیبا، از این مدرسه فارغ‌التحصیل شـــد.

بیوگرافی جسیکا چستین Jessica Chastain +معرفی فیلم ها

زندگی هنری

مدتی قبل از فارغ التحصیلی از جولیارد، در مراسم ویژه دانشجویان سال آخر با جان ولز – تهیه کننده تلویزیون – قرارداد بازی امضا کرد و بعدها در سه برنامه تلویزیونی او حضور داشت.همین دیدار باعث شـــد مدتی بعد به لس آنجلس نقل مکان کرده و برای بازی در نقش های مختلف تست بازیگری داد، اگرچه قرمز بودن موهایش باعث شـــد پیدا کردن نقش مناسب چندان آسان نباشـــد.جسیکا چستین بین سال های 2004 تا 2008 در چندین سریال تلویزیونی از جمله سایه‌های تاریک، بخش فوریت‌های پزشکی و ورونیکا مارس نقش های کوچکی ایفا کرد.

 

او اولین بار در سال 2006 و با بازی در فیلم “جولین” وارد دنیای سینما شـــد و پس از آن در فیلم هایی همچون بدهی (2010)، درخت زندگی (2011) با بازی برد پیت و شان پن، وایلد سالومه (2011) با حضور آل پاچینو، بی‌قانون (2012) با بازی تام هاردی و گری اولدمن، گم شـــدن الانور ریگبی (2014) با بازی جیمز مک آووی، خانم جولی (2014) با بازی کالین فارل، قله‌ای به رنگ خون (2015) با بازی تام هیدلستون، همسر نگهبان باغ وحش (2017) و بازی مالی (2017) با حضور ادریس البا حضور یافت.

 

از جمله فیلم های موفق جسیکا چستین می توان به خدمتکاران (2011) با بازی اما اســـتون، ماما (2013)، میان‌ستاره‌ ای (2014) با بازی متیو مک کانهی و آن هاتاوی، مریخی (2015) با بازی مت دیمون و شکارچی: جنگ زمستان (2016) با بازی کریس همسورث و شارلیز ترون اشاره کرد.

 

دارک فینکس و آن دو فیلم جدید او هستند کــه سال 2019 اکران خواهد شـــد.جسیکا چستین برای فیلم خدمتکاران (2011) نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل و برای فیلم سی دقیقه پس از نیمه شب (2012) نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول شـــد.

بیوگرافی جسیکا چستین Jessica Chastain +معرفی فیلم ها

جسیکا چستین و همسرش

 

زندگی شخصی

به رغم توجه رسانه‌ها، چستین در مورد زندگی خصوصی‌اش بسیار محتاط بوده و در مراسم فرش قرمز هرگز به همراه شریک زندگی‌اش شرکت نکرده‌اســـت. او خود را شخصی خجالتی می‌داند، و در سال ۲۰۱۱ گفت کــه از انجام فعالیت‌های فردی مثل راه بردن سگ‌ها یا نواختن یوکللی بیشتر لذت می‌برد تا رفتن به مهمانی. چستین به حیوانات علاقهٔ زیادی دارد و خودش هم یک سگ بی‌پناه را به خانه آورده‌اســـت. او مدت زیادی از زندگی‌اش را به ماهی‌خواری گذراند، اما پس از یک سری مشکلات سلامتی، به گیاهخواری مطلق روی آورد.

 

رابطه با کارگردان سینما

در دههٔ ۲۰۰۰، چستین رابطه‌ای طولانی‌مدت با ند بنسون، نویسنده و کارگردان سینما داشت، اما این رابطه در سال ۲۰۱۰ به پایان رسید.

 

رابطه و ازدواج با اشراف زاده ایتالیایی

در سال ۲۰۱۲ او رابطه‌اش با جیان لوکا پاسی د پره‌پوسولو را آغاز کرد؛ جیان لوکا یک کُنت ایتالیایی از خانواده‌ای اشرافی اســـت کــه یک برند پوشاک با نام مونکلر را اداره می‌کند. در ۱۰ ژوئن ۲۰۱۷ جسیکا و جیان لوکا در ملک خانوادگی جیان لوکا در ایتالیا با هم ازدواج کردند. آن‌ها در شهر نیویورک زندگی می‌کنند.

بیوگرافی جسیکا چستین Jessica Chastain +معرفی فیلم ها

چستین یک فمینیست اســـت و بارها علیه تبعیض جنسیتی کــه در مورد زنان و اقلیت‌ها در هالیوود اعمال می‌شود صحبت کرده‌اســـت. در دسامبر ۲۰۱۵ او یک ستون مطلب در هالیوود ریپورتر منتشر کرد کــه حاوی نظراتش در مورد عدم توازن جنسی در صنعت سینما بود. همچنین در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۷، چستین کــه خود عضو هیئت داوران هم بود از تصویر منفعلی کــه از زنان در بیشتر فیلم‌ها ارائه شـــده بود گله کرد. او همچنین از کمبود منتقدان سینمایی زن شکایت کرده و این امر را سدی در راه به تصویر کشیدن زنان به شکلی کــه جنسیت‌زده نباشـــد عنوان کرده‌اســـت.چستین مدافع توازن بیشتر بین دو جنس در صحنهٔ سینما اســـت، به ویژه حضور بیشتر زنان در بین دست‌اندرکاران پشت صحنه و در مناصب صاحب قدرت. در شبکــه‌های اجتماعی هم چستین تلاش می‌کند تقویت‌کنندهٔ صدای قربانیان آزار جنسی در صنعت سینما باشـــد.در سال ۲۰۱۸، او با ۳۰۰ زن دیگر کــه در هالیوود فعال هستند همکاری کرد تا جنبش دیگر بس اســـت را برپا کنند؛ این جنبش حامی زنانی اســـت کــه مورد آزار یا تبعیض قرار گرفته‌اند. در همین سال چستین در فیلم مستند این همه‌چیز را تغییر می‌دهد نقش بازی کرد کــه موضوعش نوع برخورد با بازیگران زن در هالیوود اســـت.

 

چستین همچنین علناً از برابری درآمد در محل کار دفاع می‌کند و چند پیشنهادی کاری را کــه از این جهت غیرمنصفانه بوده‌اند رد کرده‌اســـت. در سال ۲۰۱۳ چستین از جنبش «پشتت هستیم»[م] حمایت کرد کــه از کــهنه‌سربازان ارتش ایالات متحده پشتیبانی می‌کند، و در سال ۲۰۱۶ هم عضو هیئت مشاوران سازمان «با هم انجامش می‌دهیم» شـــد کــه فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی می‌سازد کــه به زنان قدرت می‌بخشند.در سال ۲۰۱۷ چستین به همراه چندین شخصیت معروف هالیوودی در اجرایی از تک‌گویی‌های کودکان نقش‌آفرینی کرد؛ نقش چستین یک دختر ۱۳ ساله بود کــه توسط عموی خود مورد تجاوز قرار گرفته بود. در این برنامه برای مؤسسهٔ خیریه‌ای به اسم نیازهای دراماتیک[و] کمک مالی جمع شـــد کــه به بچه‌های آفریقایی کــه در رشته‌های هنری فعالیت می‌کنند کمک می‌کند.

بیوگرافی جسیکا چستین Jessica Chastain +معرفی فیلم ها

قد جیسکا چستین 163 سانتی متر اســـت

 

چستین کــه خواهر خودش را به دلیل خودکشی از دست داده‌اســـت، تلاش می‌کند کــه آگاهی در مورد افسردگی را افزایش دهد و از کسانی کــه از آن رنج می‌برند حمایت کند. او از سازمان‌های خیریه‌ای کــه به بهبود سلامت روانی می‌پردازند حمایت می‌کند و با سازمان غیرانتفاعی روی بازوانش بنویس عشق کار می‌کند کــه به دانش‌آموزان دبیرستانی کــه هویت جنسی یا جنسیتی متفاوتی دارند کمک می‌کند تا بر احساس عدم امنیت خود غلبه کنند.خود چستین در زمان کودکی به خاطر موهای قرمز و صورت پر از کک و مکش متلک می‌شنید و اینک در برابر قلدری و تمسخر اندام می‌ایستد. چستین همچنین برای دسترسی زنان به بهداشت باروری قابل اســـتطاعت تلاش می‌کند و در سال ۲۰۱۷ مجلهٔ ورایتی بابت همکاری چستین با سازمان فرزندپروری تنظیم‌شـــده از او با افتخار یاد کرد.

بیوگرافی جسیکا چستین Jessica Chastain +معرفی فیلم ها

30 نکته جالب درباره زندگی جسیکا چستین

۱. مجله تایم در سال ۲۰۱۲ او را در فهرست ۱۰۰ فرد تاثیرگذار جهان قرار داد.

 

۲. جسیکا چیستن (Jessica Chastain) در شهرستان ساکرامنتو، کالیفرنیا به دنیا آمد و بزرگ شـــد و از کودکی به بازیگری علاقه نشان داد.

 

۳. چستین در سال ۱۹۹۸، اولین نقش رسمی خود را با بازی در نقش ژولیت ویلیام شکسپیر ایفا کرد.

 

۴. پس از تحصیل در رشته بازیگری در مدرسه جولیارد، با جان ولز، تهیه‌کنندهٔ تلویزیون، قرارداد امضا کرد.

 

۵. او بارها در مجموعه‌های تلویزیونی مختلف، از جمله نظم و قانون: دادگاه با هیئت منصفه (Law & Order: Trial by Jury) در نقش‌های مهمان بازی کرد.

بیوگرافی جسیکا چستین Jessica Chastain +معرفی فیلم ها

۶. چستین در سال ۲۰۰۴، در باغ آلبالو (The Cherry Orchard) اثر آنتون چخوف بازی کرد و در سال ۲۰۰۶ در نمایش تراژدی سالومه (Salome) اثر اسکار وایلد حضور یافت.

 

۷. اولین نقش چستین در فیلم “جولین” (Jolene) بود، اما در سال ۲۰۱۱ و پس از بازی در چندین فیلم، از جمله “پناه بگیر” (Take Shelter) و “درخت زندگی” (The Tree of Life) به شهرت رسید.

 

۸. اجرای او در فیلم “خدمتکاران” (The Help) منجر به نامزد شـــدن وی برای جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شـــد.

 

۹. در سال ۲۰۱۲ برای بازی در نقش یک مأمور سی‌آی‌اِی در فیلم “سی دقیقه پس از نیمه شب” (Zero Dark Thirty) برنده جایزه گلدن گلوب و نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شـــد.

 

۱۰. چستین در سال ۲۰۱۲ در “وارثه” (The Heiress) اولین نقش خود را در تئاتر برادوی نیز بازی کرد.

 

۱۱. بازی در فیلم‌های علمی تخیلی “میان ستاره‌ای” (Interstellar) و “مریخی” (The Martian) برای او درآمد فراوان به همراه آورد، و پس از آن، به خاطر بازی در “یک سال بسیار خشن” (A Most Violent Year)، “دوشیزه اسلون” (Miss Sloane) و “بازی مالی” (Molly’s Game) نیز مورد ستایش قرار گرفت.

 

۱۲. او بنیانگذار شرکت تهیه کنندگی فرکل فیلمز اســـت کــه با هدف ترویج تنوع فرهنگی در فیلم‌ها ایجاد شـــد.

بیوگرافی جسیکا چستین Jessica Chastain +معرفی فیلم ها

۱۳. چستین در مورد مشکلات سلامت روانی، برابری جنسیتی و رفع تبعیض نژادی فعال اســـت.

 

۱۴. او در بخش درام مدرسه جولیارد نیویورک تحصیل کرد و در سال فارغ التحصیلی در کلاس دوس صمیمی‌اش جس ویکسلر بود.

 

۱۵. او یکی از پنج فرزند پدر ناتنی‌اش، کــه یک آتش نشان، و مادرش کــه آشپز دوره گرد بود، محسوب می‌شود. او اولین عضو خانواده بود کــه به کالج رفت.

 

۱۶. پیش از بازی در فیلم به همراه فیلیپ سیمور هافمن تور نمایش اتللو را برگزار کرد.

 

۱۷. او برای افزایش وزن در نقش سلیا فوت در فیلم “خدمتکاران” بستنی سویای آب شـــده در مایکروویو می‌خورد.

 

۱۸. آل پاچینو برای نقش مقابل خود در فیلم “سالومه” او را شخصاً انتخاب کرد و سپس او را به ترنس مالیک معرفی کرد تا در فیلم “درخت زندگی” تست دهد.

بیوگرافی جسیکا چستین Jessica Chastain +معرفی فیلم ها

۱۹. او به دبیرستان آل کامینو در ساکرامنتو، کالیفرنیا رفت و پس از مدتی بیرون آمد. یکی از همکلاسی‌های او ماندیسا بود.

 

۲۰. او یک سگ سه پا به نام چاپلین دارد.

 

۲۱. او در سال ۲۰۱۲ در فهرست “چه چیز جذاب اســـت” ویکتوریا سیکرت، عنوان جذاب‌ترین لبخند را از آن خود کرد.

 

۲۲. چستین زمانی با میشل ویلیامز هم اتاق بود. هر دوی آن‌ها در مراسم اسکار سال ۲۰۱۲ نامزد شـــده و هنوز هم برای هم دوستان خوبی هستند.

 

۲۳. چستین یکی از دوستان مایکل اوری اســـت. هر دوی آن‌ها جز گروه ۳۲ بخش درام مدرسه جولیارد بودند.

 

۲۴. او برای نقش خود در فیلم “بدهی” (The Debt) ورزش رزمی کراو ماگا و زبان آلمانی فرا گرفت.

بیوگرافی جسیکا چستین Jessica Chastain +معرفی فیلم ها

۲۵. زمانی کــه ۷ ساله بود مادربزرگش او را برای دیدن Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat برد و علاقه به بازیگری در او ایجاد شـــد. مادربزرگ مریلین، در مراسم اسکار سال ۲۰۱۲ همراه او بود و به جهانیان معرفی شـــد.

 

۲۶. او قرار بود در فیلم “مرد آهنی ۳” (Iron Man ۳) در نقش مایا هانسن بازی کند اما به دلیل تداخل زمانی از این پروژه خارج شـــد.

 

۲۷. او قرار بود در فیلم “دایانا” (Princess Diana) در نقش پرنسس دایانا بازی کند اما به دلیل تداخل زمانی از این پروژه خارج شـــد.

بیوگرافی جسیکا چستین Jessica Chastain +معرفی فیلم ها

۲۸. او قرار بود در فیلم “فراموشی” (Oblivion) در نقش جولیا بازی کند اما به دلیل تداخل زمانی از این پروژه خارج شـــد.

 

۲۹. او برای ایفای نقش در فیلم “خدمتکاران” از شخصیت و صدای مادر کاترین اســـتاکت نویسنده الهام گرفت و برای آماده شـــدن در نقش سلیا فوت به تونیکا، تنسی، سفر کرد.

 

۳۰. چستین زمانی کــه مشغول اجرای نمایش برادوی “وارثه” بود در دهکده گرینویچ یک آپارتمان به ارزش ۱,۲ میلیون دلار خریداری کرد.

بیوگرافی جسیکا چستین Jessica Chastain +معرفی فیلم ها

بیوگرافی جسیکا چستین Jessica Chastain +معرفی فیلم ها

بیوگرافی جسیکا چستین Jessica Chastain +معرفی فیلم ها

بیوگرافی جسیکا چستین Jessica Chastain +معرفی فیلم ها

بیوگرافی جسیکا چستین Jessica Chastain +معرفی فیلم ها

بیوگرافی جسیکا چستین Jessica Chastain +معرفی فیلم ها

بیوگرافی جسیکا چستین Jessica Chastain +معرفی فیلم ها

بیوگرافی جسیکا چستین Jessica Chastain +معرفی فیلم ها

 

مطالب بیشتر:

بیوگرافی امیلیا کلارک Emilia Clarke ستاره زیبای هالیوود

رازهای زندگی ۱۰ ستاره هالیوودی کــه تعجب آور هستند

 

 

5/5 - (2 امتیاز)

حمید جعفری

حمید جعفری فعال حوزه محتوا و سئو و مدیر سایت نیک شو ، امیدوارم محتوای این سایت راهی باشد برای زندگی بهتر و لذت بخش تر ......

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا