سینما و موسیقی

بیوگرافی بیلی ایلیش Billie Eilish خواننده جنجالی

بیوگرافی بیلی ایلیش Billie Eilish خواننده جنجالی

بیوگرافی بیلی ایلیش Billie Eilish خواننده جنجالی

بیلی ایلیش خواننده ای کــه در سن 18 سالگی توانست به شهرت جهانی برسد ، او با سبک خوانندگی خاص اش توانست به سرعت طرفداران زیادی پیدا کند.حتماً شما هم شنیده‌اید کــه ميگویند سن و سال عدد و رقمی بیش نیست و انصافاً هم باید گفت چنین باوری صحت دارد چرا کــه گاهی اوقات افراد موفقی را ميبینیم کــه در دهه‌های پایانی عمر خود به دستاورد‌های مهمی ميرسند، این سکــه روی دیگری نیز دارد و بعضی مواقع نوجوان‌های موفقی را شاهد هستیم کــه به‌رغم سن و سال کم به موفقیت‌های چشمگیری ميرسند.

 

در این زمینه ميتوان به بیلی آیلیش (Billie Eilish)، ترانه سرا و خواننده آمریکایی اشاره کرد کــه در نوجوانی اسم و رسم خود را بر سر زبان‌ها انداخته اســـت. بیلی آیلیش دقیقاً متولد ۱۸ دسامبر سال ۲۰۰۱ اســـت و اولین تک‌آهنگ خود را در سال ۲۰۱۶ با نام «چشمان اقیانوسی» (Ocean Eyes) منتشر کرد و این تک‌آهنگ سریع‌تر چیزی کــه فکرش را بکنید در فضای اینترنت میان کاربران دست به دست شد و شهرت زیادی را برای بیلی آیلیش رقم زد

بیوگرافی بیلی ایلیش Billie Eilish خواننده جنجالی

بیلی آیلیش در هایلند پارک (Highland Park) واقع در لس‌آنجلس در میان خانواده‌ای هنرمند و موسیقیدان متولد شد، پاتریک اوکانل (Patrick O’Connel) و مگی بیرد (Maggie Baird) پدر و مادر بیلی آیلیش هستند و به لحاظ نژادی نیز رگ و ریشه بیلی به ایرلند و اسکاتلند باز ميگردد. پدر و مادر بیلی هنرپیشه هستند و مادرش در فیلم «Life Inside Out» و بازی ویدئویی «Mass Effect ۲»، ایفای نقش کرده و پدر بیلی آیلیش را در فیلم‌های معروف‌تری مانند «آیرون من» و برنامه تلویزیونی «The West Wing» دیده‌ایم. برادر بیلی نیز دستی در خوانندگی و موسیقی دارد.

 

بیلی درس و مشق را در منزل آموخت و در ۸ سالگی به گروه بچه‌های خواننده سرود‌های کلیسایی پیوست. وقتی بیلی ۱۱ ساله شد ترانه‌سرایی و اجرای آهنگ‌های خودش را بر عهده گرفت و در اکتبر سال ۲۰۱۵ ترانه «چشمان اقیانوسی» را ضبط کرد، این ترانه بعنوان اولین تک‌آهنگ بیلی آیلیش در ساند‌کلاود (SoundCloud) منتشر شد و در ۲۴ ماه مارس سال ۲۰۱۶ نیز شاهد انتشار موزیک‌ویدئویی برای ترانه «چشمان اقیانوسی» بودیم.

بیوگرافی بیلی ایلیش Billie Eilish خواننده جنجالی

در سال ۲۰۱۶ بیلی تک‌آهنگ دیگری نیز با نام «شش فوت زیر زمین» (Six foot Under) منتشر کرد و این ترانه نیز بازخورد‌های مثبتی از جامعه منتقدین دریافت کرد. جالب اینجاســـت کــه بیلی آیلیش در مصاحبه‌ای با نشریه اینترنتی اســـتریوگام (Stereogum)، متذکر شد کــه اصلاً توقع نداشت آهنگ «شش فوت زیر زمین» تا این اندازه محبوبیت پیدا کند. بیلی آیلیش جوان و پرانرژی، چهار ریمیکس جدید برای ترانه «چشمان اقیانوسی» را در تاریخ ۱۴ ژانویه ۲۰۱۷ منتشر کرد و ۲۴ فوریه سال ۲۰۱۷ نیز شاهد انتشار تک‌آهنگ «Bellyache» بودیم.

 

فینیاس اوکانل، برادر بیلی آیلیش در نویسندگی و تهیه‌کنندگی این ترانه دست داشت و طبق معمول این آهنگ نیز در نظر مخاطبین مقبول افتاد.

 

ترانه‌های بیلی آیلیش یکی پس از دیگری منتشر شد و بیشتر این آهنگ‌ها بازخودرو‌های خوبی را در جامعه هنری و میان طرفداران داشتند. به همین دلیل نیز در فوریه سال ۲۰۱۸ بیلی تور موسیقی را با نام «ذهنم کجاســـت» (Where is My Mind) به‌راه انداخت. این تور در آوریل سال ۲۰۱۸ خاتمه یافت و پس از مدتی شاهد همکاری بیلی آیلیش و خلید رابینسون (khalid robinson) (خواننده آفریقایی‌تبار اهل آمریکا) بودیم. ماحصل این همکاری تک‌آهنگی با نام «دوست‌داشتنی» (Lovely) بود کــه در آوریل سال ۲۰۱۸ منتشر شد، این ترانه مدتی بعد در دومین فصل از سریال معروف «۱۳ دلیل برای اینکــه» نیز اســـتفاده شد.

بیوگرافی بیلی ایلیش Billie Eilish خواننده جنجالی

۲۰۱۸، سال پرکاری برای بیلی بود و تک‌آهنگ‌های «قلب‌های شکسته زن‌های غرغرو» (Bitches Broken Hearts) و «مرا با تاج پادشاهی باید ببینی» (You Should See Me in a Crown)، را منتشر کرد، این ترانه‌ها در در کنار چندین آهنگ دیگر در اولین آلبوم اســـتودیویی بیلی آیلیش قرار گرفتند، این آلبوم «وقتی همه ما خوابمان ميبرد، کجا ميرویم؟» (When We All Fall asleep, Where Do We Go) نام دارد و در مجموع ۱۴ ترانه در آن قرار گرفته کــه دو ترانه از این آلبوم را بیلی با همکاری برادرش اوکانل اجرا کرده اســـت. این آلبوم در صدر جدول ترانه‌های آمریکا قرار گرفت و بیلی افتخار اولین دختر نوجوان متولد دهه ۲۰۰۰ را کــه توانسته اســـت در صدر جدول ترانه‌های آمریکا قرار بگیرد را از آن خود کرد.

 

فینیاس اوکانل نقش مهمی در ترانه‌سرایی و تهیه‌کنندگی ترانه‌های بیلی آیلیش دارد و بیلی کــه بار‌ها در کنار برادرش در اجرا‌های زنده نیز خوانندگی کرده، مدعی اســـت برادرش شریک هنری اوست و از همکاری با او لذت ميبرد.

 

بیلی آیلیش مدعی اســـت بیشتر ترانه‌هایی کــه او و برادرش سروده‌اند، محصول همکاری هر دو نفر آن‌ها اســـت و بعضی از این ترانه‌ها کاملاً خیالی و رویاپردازانه هستند و بعضی دیگر از ترانه‌های آهنگ‌های بیلی واقعیت‌های زندگی را روایت ميکنند. بیلی در جایی گفته اســـت او و برادرش سعی در سرودن ترانه‌هایی دارند کــه تمام مردم در ذهن‌شان دارند، اما کمتر کسی این چیز‌ها را روی کاغذ ميآورد. به همین دلیل نیز بعضی از ترانه‌های بیلی آیلیش عمق و مفهوم خاصی ندارند و به مسائل روزمره‌ای اشاره ميکنند کــه انسان‌ها در طول روز با آن‌ها سر و کار دارند.

بیوگرافی بیلی ایلیش Billie Eilish خواننده جنجالی

آیلیش همانند دیگر همقطاران خواننده خود علاقه زیادی به گوش‌دادن به موسیقی دارد و ترانه‌های سبک هیپ‌هاپ، آر اند بی را گوش ميدهد و یکی از علاقه‌مندان دوآتشه موسیقی رپ اســـت. او با گوش دادن به ترانه‌های بیتل‌ها، گرین دِی و آوریل لوین، بزرگ شده اســـت به ادعای خودش، لانا دل ری (Lana Del Rey)، خواننده‌ای اســـت کــه تأثیر زیادی روی بیلی آیلیش گذاشته اســـت.

 

جالب اســـت بدانید بیلی در ۲۷ نوامبر سال ۲۰۱۸ ویدئویی از بیلی آیلیش در شبکــه‌های مجازی دست به دست شد کــه در این ویدئو شواهدی از ابتلای او به بیمای نشانگان توره (Tourette syndrome) وجود داشت. این بیماری، عارضه‌ای عصبی اســـت کــه فردی کــه به آن مبتلا اســـت حرکات و صدا‌های ناخواســـته‌ای را نشان ميدهد و بیمار ناخودآگاه بی‌دلیل سرفه ميکند یا اینکــه واژه‌ها را با صدای بلند ادا ميکند، این بیماری به لحاظ جسمی نیز نشانه‌هایی دارد و فرد ممکن اســـت ناخواســـته سرش را تکان دهد یا اینکــه به بالا و پایین بپرد

 

به دنبال انتشار این ویدئو، بیلی آیلیش پستی در حساب کاربری اینستاگرام خود منتشر کرد و از مبتلا بودن به بیماری نشانگان توره خبر داد، وی مدتی بعد در مصاحبه‌ای با گاردین گفت هرگز مواد مخدر مصرف نکرده اســـت و تاکنون حتی لب به سیگار نزده اســـت. بیلی آیلیش و دیگر افراد خانواده او گیاه‌خوار هستند.

بیوگرافی بیلی ایلیش Billie Eilish خواننده جنجالی

اگر از آن دسته هوادارانی هستید کــه دوست دارید بیلی آیلیش را در اینستاگرام دنبال کنید باید برای شما بگوییم در این شبکــه اجتماعی خبری از حساب کاربری با نام بیلی آیلیش نیست و این خواننده نوجوان و خوش‌آتیه نام کاربری عجیب و غریبی را با نام wherearetheavocados@ برای خودش در اینستاگرام انتخاب کرده اســـت.

 

انتخاب این نام کاربری داســـتان جالبی دارد کــه اشاره به آن خالی از لطف نیست، بیلی آیلیش در مصاحبه‌ای با آی‌هارت‌رادیو (iHeartRadio)، توضیحاتی در خصوص انتخاب این نام کاربری عجیب و غریب داد، اگر خاطر شما باشد در بالا گفتیم کــه بیلی و خانواده‌اش گیاه‌خوار هستند، از قرار معلوم حدود هفت سال پیش و زمانی کــه بیلی شهرت و آوازه امروز را نداشت در آشپزخانه مشغول پخت غذایی گیاهی بود و نیاز به مقداری آواکادو داشت تا در این غذا اســـتفاده کند.

 

اما در آشپزخانه و یخچال خانه بیلی خبری از آواکادو نبود، بیلی نیز کــه حسابی دنبال آواکادو گشته بود و کلافه شده بود، از شدت ناراحتی با تمام وجود فریاد ميزند آواکادو‌ها کجا هستند؟ اما پاسخی نميشوند و کسی هم به کمک او نميآید، در نتیجه غذا را بدون آواکادو ميپزد و نوش‌جان ميکند. همین قضیه باعث ميشود نام کاربری خودش در اینستاگرام را «آواکادو‌ها کجا هستند» انتخاب کند تا این نام، فریادی کــه در آن روز برای پیدا کردن آواکادو زده بود، را در ذهن بیلی آیلیش تداعی کند.

بیوگرافی بیلی ایلیش Billie Eilish خواننده جنجالی

بیلی آیلیش فعالیت حرفه‌ای‌اش را به‌عنوان رقصنده شروع کرد، اما پس از آسیب‌دیدگی، رقص را کنار گذاشت. ترانه «چشمان اقیانوسی» آهنگی بود کــه توسط فینیاس اوکانل، برادر بیلی نوشته شد و جالب اســـت بدانید این ترانه برای کلاس رقص سروده شده بود و بیلی آیلیش در حین رقص دچار آسیب شدید شد و رقصندگی را کنار گذاشت، بیلی در گفتگویی با بی. بی. سی تأکید کرد کــه امیدوار اســـت با بهبود سلامتی‌اش دوباره روزی به صحنه‌های رقص باز گردد.

 

قد او ۱۶۱ سانتی متر اســـت و متولد اواسط دسامبر اســـت. این باعث ميشود کــه او یکی از متولدین برج قوس در آخرین ماه سال باشد.

 

بیلی ایلیش آمریکایی اســـت. او اهل لس آنجلس اســـت و در منطقه «های لند پارک» بزرگ شده اســـت. او اصلیتی اسکاتلندی و ایرلندی دارد.

 

این خواننده‌ی نوجوان در یک خانواده‌ی هنرمند و موزیسین رشد یافته و جای هیچ تعجبی ندارد کــه اســـتعداد او از سنین کم توانست در چنین محیطی به درستی شکوفا شود. پدر بیلی «پاتریک اوکانل» دخترش را در سنین پایین به نواختن ساز تشویق ميکرد. همچینین مادر او «مگی بَیرد» کــه یک بازیگر و فیلم نامه نویس اســـت.

بیوگرافی بیلی ایلیش Billie Eilish خواننده جنجالی

و در رشد او نقش بسزایی داشته. بیلی در ۸ سالگی به مدت سه سال در گروه کُر آواز خواند و در سن ۱۱ سالگی نوشتن و خواندن ترانه های خودش را آغاز کرد.

 

بیلی ایلیش خواننده و ترانه سرای آلترناتیو پاپ و هورر پاپ اســـت و بیشتر بخاطر آهنگ‌های Party’s Over و Bury a friend شناخته ميشود.

 

او در حال حاضر بیش از ۲۷ میلیون شنونده ماهانه در اسپاتیفای و ۱۳ میلیون فالوور اینستاگرام دارد. بسیاری از منتقدان او را به عنوان آینده موسیقی جهان قلمداد می کنند.

 

برادر بزرگتر بیلی موسیقیدان و بازیگر مشهور کــه به خاطر بازی در نقش Alaster در مجموعه کمدی “glee” معروف شده اســـت. بیلی بیشتر آهنگ‌ها و ترانه هایش را به کمک برادرش مینویسد.

بیوگرافی بیلی ایلیش Billie Eilish خواننده جنجالی

بیلی ایلیش چگونه کشف شد؟

در اکتبر ۲۰۱۵ بیلی ترانه «چشمان اقیانوس» را کــه برادرش برای خودش نوشته بود ضبط و آن را در سال ۲۰۱۶ در ساندکلود (soundCloud) آپلود کرد کــه به سرعت همه گیر شد. او بلافاصله بعد از آن به Darkroom و Interscope records رسید. بیلی «چشمان اقیانوس» را به عنوان اولین تک آهنگش در نوامبر همان سال منتشر کرد.

 

بیلی ایلیش اولین آلبوم خود به نام «به من لبخند نزن» (Don’t Smile at me ) را در ۱۱ اگوست سال ۲۰۱۷ منتشر کرد کــه شامل آهنگ‌های «Bellyache , Ocean eyes , I don’t wanna be you any more» بود و تحسین گسترده‌ای را از طرف طرفداران و منتقدان به طور همسان دریافت کرد.

 

در ۲۷ نوامبر ۲۰۱۸ پس از انتشار ویدئوهایی در فضای مجازی مبنی بر مبتلا بودن آیلیش به بیماری نشانگان توره او در اینستاگرام خود اعلام کرد کــه به این عارضه عصبی مبتلا اســـت. او درباره اســـتفاده از مواد مخدر به گاردین گفت: «هیچ وقت موادمخدر اســـتفاده نکردم و چیزی نکشیدم ، این چیزها برام جالب نیستند.»

بیوگرافی بیلی ایلیش Billie Eilish خواننده جنجالی

صدای بیلی در موسیقی متن سریال «۱۳ دلیل چرا…»

بیلی ایلیش دو آهنگ را برای سریال «۱۳ دلیل چرا…» شبکــه نت فلیکس ضبط کرده اســـت. در موسیقی متن فصل اول این سریال آهنگ «Bored» و در فصل دوم آهنگ «Lovely» گنجانده شده اســـت.

بیوگرافی بیلی ایلیش Billie Eilish خواننده جنجالی

علایق

رنگ مورد علاقه او “زرد” اســـت.

برند های مورد علاقه ی او Golf Wang, Off-White ,fender ,Gucci هستند.

 

او همچنین از طرفدارهای پروپاقرص “بیتلز ها” و “آوریل لاوین” اســـت.

 

فیلم سینمایی مورد علاقه او The Babadook اســـت و از میان سریال ها Walking Dead و American Horror Story را بیشتر می پسندد.

 

نخستین آلبوم چندآهنگه او به نام به من لبخند نزن در اوت سال بعد منتشر شد. نخستین آلبوم اســـتودیویی او نیز با عنوان وقتی همه ميخوابیم، کجا ميریم؟ در ۲۹ مارس ۲۰۱۹ منتشر شد. او در آرآی‌ای‌ای هفت آهنگ طلایی و دو آهنگ نقره‌ای دارد.

بیوگرافی بیلی ایلیش Billie Eilish خواننده جنجالی

رنگ چشم ها

رنگ چشم های بیلی آبی اســـت.

 

گیاهخوار بودن بیلی ایلیش

بیلی ایلیش در چندین مصاحبه خود اعلام کرده کــه گیاهخوار اســـت.

 

درآمد بیلی ایلیش

تخمین زده می شود کــه درآمد خالص بیلی در حدود ۶ میلیون دلار باشد.

 

بیلی ایلیش در فضای مجازی

بیلی ایلیش در اکثر شبکــه های مجازی حضور پر رنگی دارد؛ شما می توانید بیلی ایلیش را از طریق پیج اینستاگرام @wherearetheavocados و صفحه تویتر @Billieeilish دنبال کنید.

بیوگرافی بیلی ایلیش Billie Eilish خواننده جنجالی

بیوگرافی بیلی ایلیش Billie Eilish خواننده جنجالی

بیوگرافی بیلی ایلیش Billie Eilish خواننده جنجالی

 

 

3.1/5 - (109 امتیاز)

حمید جعفری

حمید جعفری فعال حوزه محتوا و سئو و مدیر سایت نیک شو ، امیدوارم محتوای این سایت راهی باشد برای زندگی بهتر و لذت بخش تر ......

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا