سفر و گردشگری

باغ پرندگان تهران کجاست؟ | قیمت بلیط | مترو

باغ پرندگان تهران کجاست؟ | قیمت بلیط | مترو

باغ پرندگان تهران یکی از بهترین مکان های دیدنی برای روزهای تعطیل به همراه خانواده می باشد که می توانید از تماشای آن لذت ببرید.

 

آدرس :

1-خيابان هنگام،خيابان 35 متري استقلال،خيابان كوهستان،باغ پرندگان تهران

2-بزرگراه شهيد بابايي شرق بعد از خروجي هنگام،لاين كندرو شهرك اميد،خيابان كوهستان،باغ پرندگان تهران

تلفن تماس : 77075215 – 77075210 – 77075214

ساعت کار باغ پرندگان تهران همه روزه از ساعت 9 صبح لغایت 6 بعد از ظهر می باشد.

قیمت بلیت باغ پرندگان تهران 97 : 35 هزار تومان

 

مدت پیشنهادی بازدید : 2 تا 3 ساعت

مساحت : 17 هکتار

تعداد گونه ها : 168

تعداد حیوانات : مرغ و خروس ابریشمی، درنای تاجدار خاکستری، سهره طلایی، کرکس مصری، قوی سیاه

 

از زمانی که یادمان می آید باغ وحش ها یکی از گزینه های جذاب گردش در سفر به شهرهای مختلف بوده اند؛ به خصوص در سال های نه چندان دور که هنوز این تعداد کانال تلویزیونی و تخصصی برای مستندهای مختلف حیات وحش وجود نداشت، اینترنت به این میزان گسترده نشده و در دسترس نبود و تنها چند مجله، آن هم در صفحات کم در این مورد مطلب می نوشتند. زمانی که بیشتر اطلاعات ما از حیوانات مختلف به چند مستند تکراری و کتاب های دایره المعارف از طبیعت ختم می شد و بخش بزرگی از حیات وحش دنیا برای مان ناشناخته بود، اینجا بود که با گردش در باغ وحشی ساده می توانستیم به تماشای حیوان های مختلف از نزدیک بنشینیم و با ذوق و شوق موجودات دوست داشتنی دنیای وحش را به هم نشان دهیم.

 

در گذر این سال ها اما باغ وحش ها شکل تخصصی تری به خود گرفتند و با جزییات بیشتر، گونه های مختلف حیات وحش را جمع آوری کرده و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند. این روزها نام باغ پرندگان، خرندگان، پارک کروکودیل ها و … از این دست برای ما چندان غریب نیست و خیلی از ما به بازدید حداقل یکی از آنها رفته ایم.

 

امروز نیز در گردشی جذاب می خواهیم سری به بهترین و بزرگترین باغ پرندگان ایران بزنیم و از باغ پرندگان تهران بازدید کنیم؛ جایی که می توان تنوع بی نظیری از این موجودات زیبا و تماشایی را دید و از شنای قوهای سفید زیبا، شکار ماهی‌های کوچک توسط پلیکان‌ها، ایستادن فلامینگو‌ها روی یک پا، شنای غاز‌ها و اردک‌های رنگارنگ با جوجه‌های شان لذت برد. البته که باغ پرندگان تهران تنها در این ها خلاصه نمی شود و جذابیت های بسیاری را در خود جای داده است که می توان ساعت ها در آن وقت گذراند و خسته نشد. پس همراه کارناوال به این جاذبه دیدنی و متفاوت پایتخت بیایید.

باغ پرندگان تهران کجاست؟ | قیمت بلیط | مترو

باغ پرندگان تهران کجاست؟ | قیمت بلیط | مترو

باغ پرندگان تهران کجاست؟ | قیمت بلیط | مترو

یکی از بزرگترین باغ پرندگان خاورمیانه است.در آن می توانید مجموعه ای تماشایی از 3000 بال پرنده مختلف از سراسر دنیا را به تماشا بنشینید. در میان یکی از پارک های جنگلی زیبای تهران، پارک لویزان قرار گرفته است. پرنده های معروفی نظیر طاووس، شتر مرغ، طوطی، عقاب، شاهین، قو و … را که تنها در مستندهای حیات وحش دیده اید، می توانید اینجا ببینید. در این باغ می توانید پرواز پرنده ها در محیطی به نسبت باز را تماشا کنید و از حضور آنها در طبیعت لذت ببرید.

 

امروز می خواهیم راهی شمال شرق تهران شویم و گشتی در باغ پرندگان تهران بزنیم؛ باغی در میان جنگل های لویزان که در دو فاز طراحی و ساخته شده است و یکی از بزرگترین باغ های پرندگان خاورمیانه به شمار می رود. باغ پرندگان تهران در مساحتی به اندازه 17 هکتار، با 168 گونه و 3000 بال پرنده که در دل طبیعت پاک طراحی و ساخته شده است تا شرایط نگهداری پرندگان به صورت طبیعی باشد. فاز اول این مجموعه، دشتچَر نام گرفته و پرنده هایی را در خود جای داده است که یا در قفس نگهداری می شوند و یا توان پرواز ندارند. فاز دوم این باغ نیز آبچَر نام دارد و پرندگانی را شامل می شود که می توانند پرواز کنند.

 

طراحی محوطه باغ پرندگان:‌

یکی از بهترین جذابیت های باغ پرندگان تهران،‌ نوع طراحی خاص و منحصر به فرد محوطه آن است. جایی که با مسیرهای سنگفرش شده، درختان و گل های زیبا بازدیدکنندگان را به سوی خود می خواند و با سایه بان هایی از جنس چوب،‌ نی و پوشال،‌ نیمکت و آلاچیق های چوبی، تابلوهای راهنما به خط نستعلیق، آبشارها و برکه ها و پل های چوبی کوچک به استقبال آنها می رود.

باغ پرندگان تهران کجاست؟ | قیمت بلیط | مترو

باغ پرندگان تهران کجاست؟ | قیمت بلیط | مترو

باغ پرندگان تهران کجاست؟ | قیمت بلیط | مترو

بخش های مختلف باغ پرندگان تهران

باغ پرندگان تهران قسمت های مختلفی را در خود جای داده است که در این قسمت به معرفی بخش های مختلف آن می پردازیم.

 

1- ورودی باغ پرندگان

ورودی باغ در بالاترین قسمت آن قرار دارد و از آنجا می توان تقریبا تمام محوطه باغ پرندگان را تماشا کرد. از این جا به بعد مسیری پیچ در پیچ در مقابل شماست و راه رسیدن به قسمت های مختلف از این مسیر می گذرد. برای رسیدن به ورودی اصلی باید از چند سری پلکان بالا بروید تا به باجه بلیت فروشی برسید.در قسمت ورودی دو راه پیش روی شما وجود دارد، بسته به علاقه خود می توانید ابتدا از پرندگان شکاری و گرمسیری دیدن کنید یا اینکه قسمت ماکیان را در ابتدا برای بازدید انتخاب کنید.

باغ پرندگان تهران کجاست؟ | قیمت بلیط | مترو

باغ پرندگان تهران کجاست؟ | قیمت بلیط | مترو

2- ماکیان سانان

یکی از جذاب ترین بخش های باغ پرندگان تهران، قسمت ماکیان سانان آن است. ماکیان یا طیور به دسته ای ار پرنده های اهلی گفته می شود که به وسیله انسان ها برای استفاده از تخم مرغ یا گوشت و پرشان مورد استفاده قرار می گیرد. آماده باشید تا مرغ و خروس هایی کاملا متفاوت از آنچه در ذهن دارید را در این قسمت تماشا کنید. پرنده هایی بی نهایت زیبا و جذاب و گوناگون که از دیدن آنها سیر نمی شوید. انواع زاغ و بسیاری جانور تماشایی دیگر در این بخش منتظر شما هستند.

 

از جمله پرنده های جالب این قسمت می توان به این موارد اشاره کرد:مرغ و خروس فونیکس (ققنوس): این پرنده ها که خاستگاه اصلی آنها آلمان است یکی از محبوب ترین و گران ترین ماکیان در ایران محسوب می شوند. این پرنده در سال بین 8 تا 10 جوجه به دنیا می آورد و دم بلند آن که تا 90 سانتی متر نیز می رسد، زیبایی خاصی به این موجود بخشیده است.

 

مرغ و خروس لهستانی: خاستگاه این پرنده به طور دقیق مشخص نیست ولی بسیاری عقیده دارند که این موجود از هلند یا لهستان آمده باشد. تاج و کاکل پرپشت و بسیار زیبای این پرنده آن را در زمره محبوب ترین ماکیان قرار داده است.مرغ و خروس ابریشمی: این پرنده بر خلاف دیگر هم نوعان خود بدنی پوشیده از کُرک دارد و برای همین به آن مرغ و خروس ابریشمی می گویند. خاستگاه این موجود زیبا کشور چین است و پوستی سیاه دارد. پرنده ای که با 5 انگشت در میان دیگر هم نوع های خود منحصر به فرد بوده و برای اولین بار توسط مارکوپولو از طریق جاده ابریشم به عنوان مرغ خزدار به اروپا رسیده است.

 

3- گنجشک سانان

دیگر بخش جذاب و البته پر سر و صدای مجموعه باغ پرندگان، بخش گنجشک سانان آن است. تنوع بسیاری از پرنده ها در رنگ ها و نقش های مختلف را می توانید در این قسمت ببینید و از خلقت خدا شگفت زده شوید. ملنگو اسکندر کوچک، کوکاتیل-عروس هلندی، جیجاق ارواسیایی، انواع سهره ها، فنچ، تعدادی از طوطی سانان و … تعدادی از پرنده های بخش گنجشک سانان را تشکیل می دهند.

 

قناری: این پرنده به طور معمول 10 تا 12 سانتی متر طول دارد و فاصله بین دو بال آن به 20 تا 23 سانتی متر می رسد. قناری برای اولین بار در قرن 17 توسط ملوانان اسپانیایی به اروپا آورده شد و در اسارت پرورش یافت. این پرندگان در حیات وحش به طور عمده از انواع دانه، علف، انجیر و حشرات کوچک تغذیه می کنند.

 

فنچ:‌ نوعی گنجشک سان است و بومی کشور استرالیا به حساب می آید. استرالیا سیاست های بسیار سختی را برای خروج این نوع پرنده به کار گرفته است؛ اما با این حال بسیاری از فنچ هایی که در بیرون از این کشور دیده می شوند در استرالیا به دنیا نیامده اند. فنچ ها آوازی نازک و صورتی زیبا دارند و بسیار راحت زاد و ولد می کنند.

 

سهره طلایی: این نوع سهره، بومی اروپا، آفریقا، آسیای غربی و آسیای میانه است. زیستگاه این پرنده های مهاجر زمین های پست، باز و تا حدی پوشیده شده از درخت است.

 

4- پرندگان شکاری

بخش پرندگان شکاری، قسمت پر ابهت و در عین حال تا حدودی دلگیر باغ پرندگان تهران است. تماشای حیواناتی که در طبیعت در رده های بالایی غذایی قرار دارند و ابهت، زیبایی و قدرت شکار آنها زبانزد خاص و عام است در قفس هایی کوچک ممکن است چندان خوشایند نباشد؛ اما وقار، بزرگی و هیجان دیدن پرنده هایی مانند عقاب، شاهین، باز، کرکس و … چیزی نیست که تا آخر عمر از یادتان برود. تماشای این موجودات از نزدیک و به خصوص در لحظه پرواز که تازه در این زمان می توان بزرگی و ابهت شان را درک کرد، تجربه ای ناب و از دست ندادنی ست. یکی دیگر از جالب ترین پرنده هایی که در اینجا می توانید ببینید جغدهای شاخدار هستند؛ پرنده هایی که برای دیدن شان باید کمی دقت داشته باشید زیرا قدرت استتار این موجودات بسیار عالی است. جغدهایی که برای بچه های دهه شصت و پدر و مادرهای آنها، یادآور عمو جغد شاخدار کارتون بنر نیز هست.

 

این حیوانات در بزرگترین قفس باغ در شمالی ترین نقطه آن زندگی می کنند. جایگاه شان به شکلی طراحی شده که بتوانند در ارتفاع بالا پرواز کنند و محوطه ای که در آن زندگی می کنند را زیر نظر داشته باشند.

 

عقاب: عقاب یا تیزبال یکی از پرنده های شکاری‌ست و در حدود 60 گونه از آن وجود دارد. به طور کلی عقاب ها از تمام پرندگان شکاری به غیر از برخی از انواع کرکس ها بزرگترند و به خاطر پاهایی بزرگ و نیرومند،‌ منقارهایی بزرگ و خمیده و بال هایی پهن در شکار بسیار ماهر هستند. آنها در روز شکار می کنند، بینایی بسیار قوی دارند و به خوبی می توانند در ارتفاع های بالا پرواز کنند. عقاب ها به دلیل شکوه و نیرومندی بدن‌شان در بسیاری از فرهنگ ها به عنوان نماد جنگ و نیروی پادشاهی شناخته می شوند و شمایل آنها بر روی بسیاری از سکه های تاریخی دیده می شود.

 

لاشخور: کرکس یا لاشخور به دو گروه از پرندگان شکاری لاشه خوار در دنیا گفته می شود:‌ یک کرکس های بر جدید در قاره آمریکا و کرکس های بر قدیم در قاره اروپا، آسیا و آفریقا. کرکس ها، سری تاس دارند و دلیل این موضوع تنظیم حرارت بدن حیوان به وسیله این قسمت است. نکته جالب در مورد کرکس ها اینست که آنها بر خلاف بسیاری از پرندگان برای خود آشیانه ای درست نمی کنند. خیلی کم اتفاق می افتد که از حیوانات تندرست تغذیه کنند؛ اما حیوان زخمی یا بیمار از چنگال تیز آنها در امان نیست. بر خلاف تصور،‌ این حیوانات بسیار مفید هستند و وجودشان برای جلوگیری از گندیدگی و عفونت زایی مردارها به ویژه در مناطق گرمسیر بسیار لازم است. اسید معده کرکس ها بسیار قوی‌ست و باکتری هایی مانند سیاه زخم، وبا و سم بوتولینوم که به راحتی دیگر حیوانات را از پا می اندازند، در اسید معده این جانوران به راحتی از بین می روند. کرکس مصری یکی از زیرگونه های این پرنده است که می توانید آن را در باغ پرندگان ببینید؛ پرنده ای که نماد خاندان سلطنتی فراعنه مصر قدیم محسوب می شد و محافظت از آن طبق قوانین فراعنه باعث شد تا این پرنده به این اسم نام گذاری شود.

باغ پرندگان تهران کجاست؟ | قیمت بلیط | مترو

باغ پرندگان تهران کجاست؟ | قیمت بلیط | مترو

باغ پرندگان تهران کجاست؟ | قیمت بلیط | مترو

باغ پرندگان تهران کجاست؟ | قیمت بلیط | مترو

شاهین: شاهین نام عمومی 37 گونه شکاری در جهان است. این گونه ها در تمام نقاط دنیا به غیر از قاره قطب جنوب زندگی می کنند و با چشمانی کاملا سیاه،‌ بدن لاغر، بال هایی نوک تیز، توانایی پرواز با سرعت بالا و تغییر جهت ناگهانی در میان دیگر پرندگان شکاری شناخته می شوند. شاهین ها شکارچی های بسیار ماهری هستند و مهارت ویژه آنها، شکار در حین پرواز است. خوب است بدانید که شاهین معمولی یا بحری با رکورد سرعت 320 کیلومتر در ساعت سریع ترین حیوان روی زمین به شمار می رود. از نکات جالب دیگر در مورد شاهین ها، دست آموز بودن آنهاست. از گذشته های دور تاکنون این پرنده زیبا و قدرتمند در دربار شاهان برای شکار رام می شدند و آموزش می دیدند.

 

5- پرندگان گرمسیری

این بخش از باغ پرندگان در قسمتی بسته و زیر پوششی پلاستیکی ایجاد شده است. برای ورود به آن باید از در بسته ای وارد شوید که به محض باز کردن آن، هُرم گرما و رطوبت به صورت می زند و بلافاصله یاد فضای شمال یا جنوب به ذهن می آید. در این قسمت رودخانه ای سراسری دیده می شود که پرندگان مختلف در کنار هم شنا می کنند. هم نشینی رنگ ها و طرح های مختلف و گوناگون آنها جذابیت این بخش را دو چندان می کند. اینجا که هستید نگاهی هم به بالای سرتان داشته باشید تا پرنده هایی که در بالای سرتان در حال تماشای شما هستند را از دست ندهید.

 

در این بخش، قسمتی وجود دارد که در آن می توانید با طوطی ها عکس بندازید و یادگاری جالبی از باغ پرندگان با خود به خانه ببرید.

 

توکان: این گونه زیبا یکی از گونه های راسته دارکوب سانان است و ویژگی جالب توجه آنها، منقار بزرگ شان است که 20 تا 50 درصد اندازه بدن این پرندگان را تشکیل می دهد. داروین معتقد بود که این منقار بزرگ یک زینت جنسی برای این موجودات است. البته منقار در تغذیه، کندن پوست میوه و حفر لانه نیز به آنها کمک می کند.

 

قوی گردن سیاه: این پرنده زیبا در مناطق جنوبی شیلی، پاناگونیا و جزایر فالکلند پراکنده است، در باتلاق های آب شیرین، تالاب ها و دریاچه های جنوب آمریکای جنوبی زندگی می کند و از جلبک ها، گیاهان آبزی، دانه ها، حشرات، تخم ماهی و بی مهرگان کوچک تغدیه می کند.

 

درنای تاجدار خاکستری: به طور متوسط یک متر طول دارد و فاصله انتهای دو بال آن به دو متر می رسد. پرنده ای تک همسر است و بین بیست تا چهل سال عمر می کند. این حیوان از سال 2012 در معرض خطر انقراض قرار گرفته است و با توجه به اندازه جثه دیگر پرنده ها بلندترین گردن را دارد.

 

طوطی ها: طوطی ها یکی از محبوب ترین پرندگان و شاید جانوران هستند و برای قدرت سخن گفتن و پرهای زیبا و طرح های بی نظیرشان بسیار مشهور شده اند. این پرندگان بیشتر در مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیر زندگی می کنند. بال های‌شان رنگین و منقارشان خمیده و کج است. صدایی بلند و رسا دارند و بیشتر از میوه ها و دانه ها تغذیه می کنند. آنها در کنار زاغ،‌ کلاغ و غراب ها بیشترین هوش را در بین پرنده ها دارند و می توانند صداها را تقلید کنند.

باغ پرندگان تهران کجاست؟ | قیمت بلیط | مترو

باغ پرندگان تهران کجاست؟ | قیمت بلیط | مترو

6- پرندگان برکه

زیباترین بخش باغ پرندگان، قسمت برکه و پرنده های آبزی آن است که آزادانه در برکه و رودی زیبا در حال شنا کردن هستند. محوطه ای جذاب با پیاده راه های چوبی، درختانی سرسبز و سر به فلک کشیده و حیواناتی بسیار تماشایی که هر کدام به نحوی قدرت خالق را به نمایش می گذارند و عظمت طبیعت را پیش چشمان مان می آورند. این قسمت یکی از آرامش بخش ترین قسمت های باغ نیز هست و صدای آب روان و شنای پرنده های زیبایی مانند قوی سپید و سیاه، پلیکان، فلامینگو، غاز و … برای لحظاتی شما را میخکوب و غرق در دنیایی دیگر می کند.

 

پلیکان: پلیکان یا مرغ سقا، از پرندگان آبزی‌ست و منقارهایی بزرگ دارد که می توانند برای نگه داشتن طعمه در دهان خود آن را متورم کنند. بزرگترین پلیکان دنیا،‌ پلیکان خاکستری‌است که این گونه در ایران نیز زندگی می کند. آنها در گروه پرنده های غول پیکر قرار می گیرند و در برخی موارد طول بال شان به 3 متر می رسد.

 

قرقاول:‌ این پرنده زیبا که در زبان فارسی آن را به نام های تَذَرو، ترنگ و خروس صحرایی می شناسیم بومی بیشتر نقاط آسیاست و در کنار آن در یونان و بلغارستان نیز زندگی می کند. قرقاول بیشتر به خاطر دم های بلند و نحوه راه رفتنش که بسیار باشکوه است از دیگر پرنده ها متمایز می شود. این پرنده یکی از عجیب ترین حیوانات جهان نیز هست و در دو یا سه هفته اول زندگی خود روی هر بال آن یک جفت پنجه دیده می شود. محل زندگی قرقاول ها بر روی درخت است و از انواع برگ های درختان،‌ حشرات، تمشک، دانه و میوه های جنگلی تغذیه می کنند.

 

اردک: مرغابی که به آن اردک یا بَت نیز می گویند به گونه های مرغابی سانان تعلق دارد و به چندین زیر خانواده تقسیم می شود. مرغابی ها پرندگان آبی هستند و هم در آب دریا و هم در آب شیرین زندگی می کنند. آنها پَرهای چربی دارند تا در تماس با آب، پرهای‌شان خیس نشود و پرنده بتواند به راحتی از آب خارج شود.

 

قو: پرنده ای از تیره اردکیان است و غازها و اردک ها نیز در مجموعه آن قرار می گیرند. این پرنده از دیگر اعضای خانواده خود جثه بزرگتری دارد و یکی از بزرگترین و زیباترین پرنده های دنیا محسوب می شود. در باور بیشتر مردم قوها، سفید رنگ به ذهن می آیند؛ اما نژادی از این حیوان وجود دارد که با پرهای کاملا سیاه پوشیده شده است و یک نژاد دیگر آن با پرهای سیاه بر گردن دیده شده است. قوها از آن دسته پرندگان هستند که با آمدن و رفتن فصل ها به منطقه های دیگر مهاجرت می کنند. کشورمان ایران نیز یکی از مقصدهایی‌ست که قوها زمستان خود را در آن می گذرانند. این پرندگان زیبا در طول عمر خود معمولا فقط با یک همسر زندگی می کنند و خیلی کم پیش می آید که از همسر خود جدا شوند. قوها زمانی زوجی دیگر اختیار می کنند که یا همسرشان بمیرد یا اینکه نتواند تولید مثل انجام دهد.

باغ پرندگان تهران کجاست؟ | قیمت بلیط | مترو

باغ پرندگان تهران کجاست؟ | قیمت بلیط | مترو

باغ پرندگان تهران کجاست؟ | قیمت بلیط | مترو

7- کبوترسانان

یکی از پرنده هایی که تقریبا تمام ما ایرانی ها با آن آشنایی داریم و در بسیاری زمان ها آنها را در گوشه گوشه شهر می بینیم، کبوترها هستند. اما این نوع از کبوترها، تنها بخش بسیار کوچکی از تنوع این گونه را شامل می شوند. قسمت کبوترسانان باغ پرندگان، نمونه هایی فوق العاده جذاب و شگفت آور از این پرنده ها را در معرض نمایش قرار داده است، به طوری که هرگز باور نمی کنید تا این حد گوناگونی تنها در میان کبوترها می تواند وجود داشته باشد. البته قسمت کبوترسانان در بالاترین بخش محوطه باغ پرندگان قرار گرفته و ممکن است به دلیل تماشای دیگر بخش ها، بازدید از آن را از دست بدهید. چشم انداز تهران نیز از این قسمت بسیار زیباست و عکاسی از آن می تواند یکی از یادگاری های جذاب شما از این گردش باشد.

 

کبوتر دانفوس (اسکندورس، کله اسبی): خاستگاه این پرنده جالب، آلمان است و در جنوب، جنوب غربی، خراسان جنوبی و کرمان محبوبیت دارد.

 

کبوتر پشت فر: پرنده ای جالب با فرهایی روی بال که این کبوتر را در میان پرنده های زینتی قرار داده است. حیوانی زیبا که جزو کبوترهای پرشی نیز محسوب می شود و در سال 2015 از نظر خاص بودن، محبوبیت و زیبایی جزو برترین اروپایی ها بوده است.

 

کبوتر کینگ اردکی (کینگ پنگوئنی): خاستگاه این کبوتر تگزاس است و برای اولین بار در این شهر برای مصرف گوشت آن پرورش داده شد. اما به دلیل شکل زیبای آن محبوبیت زیادی بین پرنده های زینتی پیدا کرد. این کبوتر امروزه یکی از 10 کبوتر پرطرفدار دنیاست.

 

کبوتر دم چتری: این کبوتر از نظر محبوبیت رتبه اول را در میان کبوتربازها کسب کرده است. دم این پرنده بر خلاف دیگر گونه های کبوتر که بین 12 تا 22 پر در دم خود دارند، دارای 30 تا 40 پر است.

 

8- بخش طاووس ها و شترمرغ ها

آخرین بخش باغ پرندگان، قسمت طاووس ها و شترمرغ های آن است. پرنده هایی جذاب که خیلی از ما تنها در مستندهای تلویزیونی یا فیلم ها موفق به تماشای شان شده ایم؛ اما اینجا در محوطه ای زیبا می توانید زیباترین پرنده روی زمین را از نزدیک ببینید و درمورد آن اطلاعات بیشتری کسب کنید. طاووس هایی با پرهای رنگارنگ و فوق العاده تماشایی که در قسمت های مختلف قفس شان خرامان خرامان راه می روند و از بازدیدکنندگان دلبری می کنند.

 

طاووس:‌ طاووس، یکی از زیباترین حیوانات دنیا، پرنده ای که تماشای آن به گذاشتن وقت و رفتن به باغ پرندگان تهران می ارزد. این پرنده دیدنی که در بیشتر فرهنگ ها به عنوان زیباترین پرنده و مظهر تجمل شناخته می شود برای پرهای رنگین کمانی خود بسیار مشهور شده است. البته تنها جنس نر این حیوان زیباست و تماشای ماده آن لطف چندانی ندارد. طاووس یکی از بزرگترین پرنده های دنیاست و دو گونه دارد؛ یکی گونه هندی و دیگری گونه هلندی. جالب است که بدانید این حیوان به عنوان پرنده ملی هند نیز شناخته می شود. به خاطر طرح های چشم مانندی که در زمان بازشدن پرها بر روی آنها دیده می شود، به پرنده هزار چشم نیز مشهور شده است. طاووس هندی -یکی از سه گونه اصلی طاووس ها و نماد هندوستان- پرنده ای است که در این بخش مجموعه زندگی می کند.

 

شترمرغ ها: پرنده های جذاب دیگر موجود در باغ پرندگان شترمرغ ها هستند. تنها زمانی که از نزدیک آنها را می بینید متوجه می شوید که وقتی می گویند شترمرغ ها بزرگترین پرنده دنیا هستند از چه حرف می زنند. موجوداتی با چشمانی زیبا و پاهایی بد قواره که به آنها کمک می کند یکی از سریعترین حیوانات خشکی و سریع ترین پرنده روی زمین نیز باشند. سرعت آنها در بیشترین حالت به 70 کیلومتر در ساعت می رسد و تخم شان بزرگترین تخم در میان دیگر پرندگان است.

باغ پرندگان تهران کجاست؟ | قیمت بلیط | مترو

باغ پرندگان تهران کجاست؟ | قیمت بلیط | مترو

امکانات

باغ پرندگان تهران برای راحتی بازدیدکنندگان و جذاب تر کردن فضای باغ، امکانات متنوع و جالبی را ایجاد کرده است که در ادامه آنها را برای شما معرفی می کنیم.

 

*پارکینگ

مجموعه باغ پرندگان دو پارکینگ بزرگ دارد که پارکینگ اول در نزدیکی در ورودی و پارکینگ دوم آن کمی بالاتر از آن قرار گرفته است. این پارکینگ هزینه ورودی جداگانه ای از خود باغ دارد و برای استفاده از آن باید مبلغ را بپردازید.

 

*کافه، رستوران و بوفه

یکی از امکان های خوبی که در این جاذبه متفاوت تهران ایجاد شده وجود رستوران، کافه و بوفه است که با منوهای غذایی متنوع و جذاب و خوراکی های خوشمزه در تلاش هستند تا بازدیدکنندگان را راضی به خانه بفرستند.

 

*آلاچیق و نیمکت چوبی

در بخش های مختلف پارک نیمکت های چوبی و تعدادی آلاچیق وجود دارد که می توانید برای استراحت از آنها استفاده کنید.

 

*عکاسی با طوطی

از کارهای هیجان انگیزی که می توان در باغ پرندگان تهران انجام داد عکاسی با طوطی ماکائوست که می تواند سوغاتی جالبی از سفر به این مکان باشد.

 

*دیگر امکانات

اینترنت رایگان، کارگاه نقاشی در طبیعت، کلبه گل و گیاه، ون هایی که به صورت رایگان بازدیدکنندگان را تا در ورودی و داخل باغ سوار می کنند، نمازخانه و سرویس بهداشتی از دیگر امکانات باغ پرندگان هستند.

 

توصیه های باغ پرندگان تهران

خوب است به توصیه های زیر در هنگام گشت و گذار در باغ پرندگان توجه کنید تا تجربه بهتر و لذت بخش تری داشته باشید.

 

*در باغ می توانید از موبایل شخصی و دوربین عکاسی معمولی خود برای گرفتن عکس از پرندگان مختلف استفاده کنید؛ اما باید توجه داشته باشید که عکسبرداری و فیلم برداری با دوربین حرفه ای در این باغ هزینه ای جداگانه دارد و باید مبلغ آن را پرداخت کنید.

 

*از آنجایی که باغ پرندگان در پارک وسیع جنگلی لویزان واقع شده، بهتر است با کفش اسپرت و راحت، در محوطه باغ پیاده روی کنید.

 

*برخی از خدمات و امکاناتی که آورده شده ممکن است بعضی روزها ارایه نشود. پس بهتر است از قبل با تماس با مجموعه از باز بودن قسمت های مختلف و ارایه خدمات مطمئن شوید.

 

*شماره تماس مجموعه: 77075214-021

باغ پرندگان تهران کجاست؟ | قیمت بلیط | مترو

مسیر دسترسی

آدرس:

1- استان تهران،‌ شهر تهران،‌ خيابان هنگام، خيابان 35 متری استقلال، خيابان كوهستان، باغ پرندگان تهران

 

2- استان تهران،‌ شهر تهران،‌ بزرگراه شهيد بابايی شرق بعد از خروجی هنگام، لاين كندرو شهرک اميد، خيابان كوهستان، باغ پرندگان تهران

 

برای رسیدن به باغ پرندگان گزینه های مختلفی در برابر شماست که این گزینه ها را به طور مفصل اینجا با شما در میان می گذاریم.

 

ماشین شخصی:

اگر با ماشین شخصی خود به تهران سفر کرده اید یا از تهرانی هایی هستید که تا به حال از باغ پرندگان بازدید نکرده اند می توانید از یکی از دو آدرس بالا خود را به این جاذبه برسانید.

 

وسایل نقلیه عمومی:

مترو: مسافت متروهای تهران به باغ پرندگان به نسبت زیاد است اما ایستگاه های پایانی خط دو (صادقیه-فرهنگسرا) به این مجموعه دسترسی نزدیک تری دارند. اگر می خواهید از مترو برای رسیدن به باغ استفاده کنید می توانید در ایستگاه های گلبرگ، شهید باقری پیاده شده و خود را با تاکسی به این مجموعه برسانید.

 

اتوبوس: مسیر اتوبوس های خط 214 (پایانه شهید دستواره – پایانه افق) از روبروی باغ پرندگان عبور می کند. شما می توانید در ایستگاه شهرک شهید رسولی پیاده شوید و با اندکی پیاده روی خود را به ورودی باغ برسانید.

 

 

به این مطلب چند ستاره امتیاز میدید؟

حمید جعفری

حمید جعفری فعال حوزه محتوا و سئو و مدیر سایت نیک شو ، امیدوارم محتوای این سایت راهی باشد برای زندگی بهتر و لذت بخش تر ......

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا